ایران پرسمان

آخرين مطالب

وضعیت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در 48 ساعت پایانی ماراتن انتخابات سیاست روز

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - تسنیم / برررسی فهرست‌های اصلی جریان‌های سیاسی در تهران نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان با 4 لیست و و اصولگرایان نیز با یک لیست اصلی در انتخابات حضور یافته‌اند.
شب گذشته جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بیانیه مشترکی که به امضای غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف و مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری رسید، لیست مشترکی را منتشر کردند. در این بیانیه، نوشته شده بود: نظر به مصلحت مهمی که در انتخابات مجلس یازدهم در وحدت نیروهای انقلابی نهفته است، «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» و «جبهه پایداری»، با وجود بعضی اختلاف نظرها، بر سر یک لیست واحد که در انتخابات روز جمعه دوم اسفند ماه نود و هشت، «لیست وحدت» نامیده خواهد شد، به توافق رسیدند.
با حرکت شب گذشته جریان اصولگرا و ارائه یک لیست در تهران، مابقی نامزدهای دو فهرست که در لیست مشترک حضور ندارند، از صبح امروز در حال انصراف از انتخابات هستند.
اعضای فهرست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری که لیست اصلی جریان اصولگرایی برای تهران است عبارت‌اند از: محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، سیدمصطفی میرسلیم، زهره الهیان، محسن پیرهادی، فاطمه رهبر، بیژن نوباوه، سمیه رفیعی، سیدمحمود نبویان، فاطمه قاسم‌پور، الیاس نادران، زهره لاجوردی، سیدرضا تقوی، رضا تقی‌پور، غلامحسین رضوانی، سیدمحسن دهنوی، سیدنظام‌الدین موسوی، علی خضریان، مالک شریعتی، روح‌الله ایزدخواه، مجتبی توانگر، مجتبی رضاخواه، مهدی شریفیان، سیداحسان خاندوزی، ابوالفضل عمویی، احمد نادری، اقبال شاکری، عبدالحسین روح‌الامینی، عزت‌الله اکبری تالارپشتی و سیدعلی یزدی‌خواه.
در اردوگاه اصلاح‌طلبان نیز به‌رغم آنکه شورای عالی سیاست‌گذاری اعلام کرده بود برای تهران لیستی ارائه نمی‌دهد اما حزب کارگزاران لیستی با نام یاران هاشمی منتشر کرد.
اعضای لیست یاران هاشمی عبارت‌اند از حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، پروانه مافی، محمد حسین مقیمی، افشین علا، محمدرضا نجفی، داوود محمدی، علیرضا محجوب، سید فرید موسوی، سهیلا جلودارزاده، اعظم صمصامی، لیلا کمانی، زهرا ساعی، محمدرضا بادامچی، خسرو سبحانی، حسن قجاوند، سعید باقری، سید امیر عسکری، محمد هادی انتشاری، مهندس افشین خلیلی، ابوالفضل رباطی، محمد احسان متقی، عیسی انصاری فر، هادی احمدی، محمد حسین شیخ محمدی، مهدی آدابی، محمد نبی ابراهیمی، محمد رضا شریفی، سید احمد حسینی، مراد دهداری و وحید توتونچی.
چند روز بعد از اقدام کارگزاران، فهرستی تحت عنوان ائتلاف اصلاح طلبان منتشر شد که حاصل اجماع 8 حزب اصلاح طلب برای تهران بود که سرلیست هر دو فهرست مجید انصاری است و چهره‌های مطرحی همچون کواکبیان، وکیلی و راه‌چمنی که در یاران هاشمی جایی نداشتند، وارد لیست ائتلاف شدند.
اگرچه در ابتدای هفته صحبت از فهرست دادن حزب ندا و حزب همبستگی هم بود اما این دو حزب تشکل اصلاح‌طلب تصمیم گرفتند که از لیست ائتلاف اصلاح طلبان حمایت کنند. همچنین طبق اعلام روزنامه سازندگی(ارگان حزب کارگزاران) محمدرضا عارف قرار بود لیستی با حضور اعضای فعلی فراکسیون امید در تهران منتشر کند.
با این‌حال لیست ارائه شده از سوی حزب کارگزاران و ائتلاف اصلاح‌طلبان به مذاق برخی چهره‌های شاخص جریان اصلاحات خوش نیامد و علی مطهری عضو فراکسیون امید فهرستی 21 نفره را از بین کاندیداهای اصلاح‌طلب و برخی چهره‌های اصولگرا معرفی کرد. مطهری در انتخابات مجلس نهم و دهم نیز، سرلیست "صدای ملت" و در انتخابات‌های گذشته نیز با لیست خود در انتخابات حضور پیدا می‌کرد.
لیست 21 نفره علی مطهری عبارت است از: مجید انصاری، غلامرضا مصباحی مقدم، علی عباسپور تهرانی‌فرد، محمدرضا راه‌چمنی، محمدحسین مقیمی، مصطفی کواکبیان، علیرضا محجوب، افشین علا، محمدرضا نجفی، سید فرید موسوی،محمدعلی وکیلی، رامین مهمان‌پرست، رضا تقی‌پور انوری، علی اصغر پور عزت، داود محمدی، سهیلا جلودار زاده، فریده اولاد قباد، الهام امین‌زاده، پروانه مافی، زهرا ساعی و نیره قوی.
علاوه بر سه فهرست مطرح شده، روز گذشته امروز روزنامه اعتماد رسانه منتسب به حزب اعتماد ملی در صفحه یک این روزنامه لیستی را به عنوان یاران اصلاحات را منتشر کرد، این لیست که به نام لیست 20 نیز از آن نامبرده شده است اشتراکات فراوانی با لیست ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب و لیست کارگزاران دارد.
اعضای لیست 20 عبارت‌اند از: مجید انصاری، مصطفی کواکبیان، محمدعلی وکیلی، محمدحسین مقیمی، علیرضا محجوب، محمدرضا نجفی، ابوالفضل سروش، محسن علیخانی، سیدفرید موسوی، فریده اولاد قباد، داوود محمدی، مهدی شیخ، سهیلا جلودارزاده، پروانه مافی، زهرا ساعی، محمدحسین شیخ محمدی، افشین علاء، محمدرضا راه‌چمنی، محمدرضا بادامچی و حسین حاجی پور فرد.
در این شرایط و دو روز باقی‌مانده به انتخابات مجلس، در شهر تهران اصولگرایان با یک فهرست اصلی و اصلاح‌طلبان با 4 لیست در انتخابات حضور دارند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/106786/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

مقابله پدافند هوایی با چند ریزپرنده در اصفهان سوژه فضای مجازی شد

هاشمی‌طبا: اگر ریشه فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن واقعاً سخت است

چرا رسانه‌های غربی وقایع امروز ایران را بزرگنمایی کردند؟

واکنش انگلیس به حادثه اصفهان: کاهش تنش‌ها ضروری است

مقامات اسرائیلی نمایش تمسخرآمیز ریزپرنده‌ها را پایان حمله به ایران اعلام کردند

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

مسلمانان روهینگیایی در میانمار قربانی سربازگیری اجباری!

آمریکا برای کمک نظامی به آرژانتین بودجه اختصاص داد

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

استقبال مردم استان سمنان از رئیس‌جمهور

واکنش فرمانده ارتش به امروز صبح حادثه اصفهان

کنایه سنگین آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

امیرعبداللهیان در جلسه شورای امنیت چه گفت؟

ترک جلسه شورای امنیت توسط هیات الجزایری هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی

فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی

حزب الله تجمع نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه راهب هدف قرار داد

اجتماع یمنی‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

سقوط قیمت بیت کوین

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

طعنه وزیر صهیونیست به گزارش‌ها درباره انفجارهای اصفهان: مسخره است

روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک

عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند

تجاوز رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب سوریه

حمله انتحاری نافرجام به خودروی اتباع خارجی در کراچی پاکستان

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید