ایران پرسمان

آخرين مطالب

کشف استعدادهای برتر، مهمترین و متعالی‌ترین هدف است خردنامه

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - ایسنا / رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این که افتخار آفرینی در المپیادهای دانشجویی کمترین انتظار دانشگاه نسبت به این رویداد علمی است، گفت: متعالی ترین هدف دانشگاه کشف استعدادهای برتر برای پیشبرد اهداف سلامت است.
دکترعلیرضا زالی در جلسه تقدیر از اساتید و دانشجویان مدال آور در یازدهمین المپیاد دانشجویی دانشگاه اظهار کرد: برگزاری این جلسه نمادی از عزم جدی مدیریت دانشگاه برای توسعه فرآنیدهای آموزشی و پژوهشی است.
وی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه با همت بلند و کسب تجارب ارزنده از سنوات گذشته، بتواند در عرصه های مختلف علمی افتخارآفرینی کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به جایگاه ممتاز این دانشگاه در عرصه های مختلف آموزشی و پژوهشی خاطرنشان کرد: باید با عزمی هماهنگ، نگاهی سیستماتیک و کسب تجربه ازسوابق دوره های گذشته بتوانیم به جایگاه برترو متفاوت تری دست یابیم.
دکتر زالی تاکید کرد: این نشست صرفا تکریم سمبلیک از افتخارآفرینان دانشگاه نیست، بلکه سرآغاز بهرمندی از تجارب گران سنگ افرادی است که در خط اول رقابت های علمی شرکت می کنند.
وی افتخار آفرینی در آزمون ها را نگاه حداقلی دانشگاه به این رویداد علمی دانست و مهمترین و متعالی ترین هدف دانشگاه را کشف استعدادهای برتر دانست و توضیح داد: تلاش برای ارتقا و کسب امتیاز در المپیادها به مفهموم شناسایی و کاربردی کردن استعدادهای نخبگان دانشگاه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر این که باید به سمتی حرکت کنیم که در کالبد دانشگاه، استعداد یابی به عنوان فرهنگ آموزشی استقرار یابد، خاطرنشان کرد: به طور کلی باید دانشجویان در همان آغاز ورود به دانشگاه با سازو کارهای نحوه بروز و ارائه استعدادهای نوین آشنا شوند.
دکترزالی با اشاره به اهمیت استعدادیابی در دانشگاه افزود: ایجاد فرآیندهای علمی سیستماتیک و جهت دار ضمن حمایت های اثربخش دانشگاه می تواند راه حل بسیار مناسبی برای افزایش فعالیت های خودجوش دانشجویان باشد.
حضور دانشجویان درعرضه های ملی یکی دیگر از دستاوردهای شرکت در المپیاد های ملی و بین المللی بود که رییس دانشگاه به آن اشاره کرد و گفت: باید درعرصه های مختلف علمی حافظه آکادمیک دانشگاه به اشتراک گذاشته شده و مورد استفاده قرار گیرد.
وی شکل گیری ابعاد مختلف انگیزشی در رقابت های مثبت را یکی دیگر از مهمترین اثرات شرکت در المپیادهای علمی دانست و افزود: این رقابت ها در مقابل حجم بالا و فشردگی درس های انشجویان علوم پزشکی می‌تواند نشاط آفرین باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از نگرش متفاوت و عزم هرچه بیشتر دانشگاه برای شرکت در المپیاد امسال خبر دادو اظهارامیدواری کرد که دانشجویان پرتلاش دانشگاه در سالهای آتی نیز در رقابتی پرشور تر حضوری فعال داشته باشند.
ارائه بسته های تشویقی با نگاهی آینده نگرانه برای جذب بیشتر نخبگان به دانشگاه بخش دیگری ازسخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را به خود اختصاص داد.
دکتر زالی با بیان این که در دنیا تکنیک های موثرو شناخته شده ای برای آموزش صحیح به شرکت کنندگان در آزمون های مختلف وجود دارد، گفت: افزایش اعتماد به نفس، مدیریت زمان، استفاده هوشمندانه از حافظه کوتاه مدت، آمادگی قبل از ورود به المپیاد، استفاده از تجارب ادوار گذشته و بازنگری موارد امتیاز آوردر کنار دانش و استعداد سرشار شرکت کنندگان می تواند اثربخش باشد.
دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این نشست با اشاره به حمایت مادی و معنوی دانشگاه از دانشجویان نخبه و استعداد درخشان اظهار امیدواری کرد که این حمایت ها بیش از پیش افزایش یافته و ادامه یاید.
وی گفت: باید هدایت و حمایت از استعدادهای دانشجویان به صورت مستمر توسط دانشگاه انجام شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی توجه به کوریکولوم های آموزشی فارغ التحصیلان را خواستار شد و ضرورت اشتراک تجارب و حیطه های فعالیت دانشجویان استعداد برتر را ضروری ذکرکرد.
دکتر صدوقی خاطرنشان کرد: باید احساس مسوولیت در نخبگان بیش از پیش ایجاد شود و این سرمایه های عظیم علمی کشور ایده ها و نظرات خود را به منظور بهبود وضعیت آموزشی به دانشگاه منعکس کنند.
دکتر سوده غفوری فرد مدیر دفتر استعدادهای درخشان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این نشست از زحمات بی شائبه اساتید دانشگاه در راستای ارتقا هر چه بیشتر سطح المپیاد علمی دانشجویان قدردانی کرد.
وی با اشاره به پتانسیل های بالای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در جذب بیش از پیش نخبگان اظهار امیدواری کرد که سطح جذب نخبگان در سالهای آتی افزایش یابد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مدیر دفتر استعدادهای درخشان و نخبگان گزارشی از المپیادهای سنوات گذشته در دانشگاه ارائه داد و کسب دو مدال طلا، 7 مدال نقره، 13 دیپلم افتخار در تمامی حیطه ها در سالی که گذشت را افتخار آمیز عنوان کرد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/108077/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون