ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرمقاله وطن امروز/ «نه» بزرگ ملت به غرب‌گرایی خبر خوب

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - وطن امروز / « «نه» بزرگ ملت به غرب‌گرایی » عنوان یادداشت روزنامه وطن امروز به قلم سیدامیرحسین قاضی‌زاده است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
ملت ایران امروز از انحراف غرب‌گرایانه‌ای که در جریان انقلاب در این 40 سال گذشته شکل گرفته، به یک انقطاع تاریخی رسیده است. نسخه‌های متعددی که غرب‌گرایان به ملت ایران ارائه کردند، یکی پس از دیگری شکست خورد. این فرصت و آرمان‌شهر گام دوم انقلاب یعنی انقطاع از یک سو و امید از سوی دیگر، فرصتی تاریخی برای ملت ایران فراهم کرده است تا نسخه‌های بدلی را کنار گذاشته و توسط افراد واقعا انقلابی، معتقد، متدین، عاقل و دارای دانش و مهارت کافی، برای اداره کشور و تحقق آرمان‌های گام دوم انقلاب هم مدل، هم برنامه و هم عمل مناسب ارائه کنند. نباید این فرصت به دعواهای جناحی بر سر پست‌های مدیریتی و اختلاف بر سر اینکه من بهترم یا تو بهتری و اینکه این کرسی به چه کسی برسد و آن کرسی سهم چه کسی باشد تبدیل شود.
زنده نگه داشتن دعواهای قدیمی و ادامه آنها فرصت باقی‌مانده را از دست ما خواهد گرفت. ما اصلا فرصت نداریم، دیر است و خیلی سریع و قوی و روشن باید رو به آینده حرکت کنیم. کشور نیاز به یک انقلاب اساسی در سازوکارهای خود دارد. با این روش اداره مجلس و دولت، انقلاب اسلامی عقیم می‌ماند؛ ما نه نیاز به تغییر آدم‌ها، بلکه نیاز به تغییر رویکردها، برنامه‌ها، سازوکارها و در نهایت یک انقلاب همه‌جانبه در دیوان‌سالاری کشور داریم و این امر باید از مجلس شروع شود. اصلاح و انقلاب در مجلس آغاز انقلاب‌های درون نظام است. این رویکرد انقلابی باید نسبت به خود مجلس اتفاق بیفتد. باید این نیاز و ضرورت فهمیده شود.
نگرانیم برخی دوستان بر سر دعوای اینکه چه کسی چه مسؤولیتی را قبول کند وظیفه تاریخی خود را فراموش کنند. ما تجارب بسیاری را در مجلس کسب کردیم و خواسته‌های مردم روشن است، مدل اصلاح نیز معلوم و مشخص و تهیه شده است؛ فقط نیاز به اقدام داریم.
نیاز به اجماع‌سازی بر سر مدل وجود دارد که در اصل این امر مخالفتی وجود ندارد، ممکن است به بحث و نظر نخبگانی نیاز باشد که در این مسأله هم مشکلی وجود ندارد اما باید ابتدا با یک تفکر انتقادی به نسبت قله انقلاب اسلامی، مجلس را اصلاح کنیم سپس سراغ اصلاح دولت و سایر دستگاه‌ها برویم. باید قبل از آنکه به دیگران بپردازیم به اصلاح خود بپردازیم.
مجلس باید از حالت غیرمردمی خارج شده و مردمی شود. مجلس از حالت غیرانقلابی باید به حالت انقلابی تبدیل شود. مجلس باید از حالت نظارتی غیرفعال خارج شده و به کنشگر فعال تبدیل شود. نسبت مجلس و دولت باید بازتعریف شود، امروز نسبت مجلس و دولت مطابق قانون اساسی نیست، مجلس قسمتی از دولت است، مجلس در برابر بودجه و لوایحی که دولت ارائه می‌دهد منفعل عمل کرده، گاهی برخی مسائل دیده شده و اقداماتی صورت می‌گیرد اما اینها کافی نیست.
باید در یک سال و نیم باقی‌مانده از دولت با حفظ و کنترل شرایط کشور و تلاش برای بازگرداندن دولت به ریل اصلی، مقدمات روی کار آمدن یک دولت حزب‌اللهی، انقلابی و جوان را فراهم کنیم. کار این مجلس بویژه در 2 سال اول بسیار سنگین است، چرا که باید برای برگرداندن ریل منحرف‌شده دولت به مسیر انقلاب تلاش کند. نمایندگان تازه‌وارد و نمایندگان قدیمی باید ضرورت این مسأله را بخوبی درک کنند، در غیر این صورت نمی‌توانند هدایتگر بقیه و اصلاح‌کننده امور کشور باشند. باید منتخبان مردم قبل از شروع به کار مجلس با هم تبادل‌نظر کنند تا از همان روز اول مجلس در 7 خرداد 99، دارای برنامه روشنی باشیم. پیشنهادهایی وجود دارد که می‌توانیم با ارائه آنها مشارکت‌طلبی کرده و اصلاح کنیم تا بعد از اجماع عملیاتی شود؛ وقت ما بسیار است، کم فقط 3 ماه!
راه‌یافتگان به مجلس مراقب باشند سرمست از پیروزی نشوند. شاید نمی‌دانند بار این مسؤولیت چه بلایی به سرمان می‌آورد. فضا، فضای سرمستی نیست. در یکی از خطیرترین دوره‌های تاریخ انقلاب اسلامی، یکی از سنگین‌ترین بارهای ممکن بر دوش جبهه انقلاب گذاشته شده است، درست به خطیری دوره اول انقلاب که ضدانقلاب در داخل کشور جنگ مسلحانه می‌کرد، زمانی که رئیس‌جمهور خائن بود، دشمن خارجی تا پشت دروازه‌های اهواز جلو آمده بود، تجزیه‌طلبان هر تکه از خاک ایران را جدا می‌کردند، زمانی که دعواهای مذهبی در کشور وجود داشت.
کدام پیروزی و سرمستی؟! راه‌یافتگان به مجلس باید آماده شهادت باشند، باید اینگونه پای در میدان بگذارند، اگر غیر از این را فهمیده باشند هم خود را خسرالدنیا و الآخره می‌کنند و هم بلایی بر سر جمهوری اسلامی می‌آورند که جبران‌ناپذیر خواهد بود.
مردم از ما انتظار دارند، می‌گویند ما رای به جریان انقلابی فعال در میدان دادیم، بیش از این چه کار باید می‌کردیم که نکردیم؟! سرمان را بالا بگیریم و به اشاره دست ولی خدا نگاه کنیم، نه جلوی پای خودمان را؛ ببینیم ولی خدا به کجا اشاره می‌کنند. مجلس یعنی نمایندگان، اگر 150 نماینده از 290 نفر آنها اینگونه فکر کنند، می‌شود به مجلس آینده امیدوار بود.
دعوا نتیجه‌ای ندارد. راه‌یافتگان به مجلس بزودی با مسؤولیت خود آشنا می‌شوند، خواهند فهمید چه مسؤولیتی بر دوش آنها گذاشته شده است. مسیر، مسیر گذشتن از تعلقات و چسبیدن به ولی خداست. وحدت نباید بر سر تقسیم قدرت باشد، باید سر را بالا گرفت و به اشاره دست ولی خدا توجه کرد. در این مسیر باید با تمام قوا وحدت کرد و به صورت جهادی در میدان و آماده شهادت باشیم. انقلاب ما امروز چمران و حاج‌قاسم می‌خواهد؛ منعطف، متفکر، جهادی، انقلابی، ازخودگذشته، آماده شهادت، غیروابسته و آزاد از همه تعلقات. نیاز امروز انقلاب، مدل حاج‌قاسم است.
امروز مسأله ما اصلاح‌طلبان نیستند، مسأله امروز ما بقا و رشد نظام اسلامی است، انقلاب اسلامی در گردنه یک پیچ تاریخی است. در 4 سال گذشته مجلس دست «افراد اشتباه» بود اما امروز مردم می‌گویند مجلس را به دست نیروهای انقلابی سپردیم. مسأله امید مردم است؛ با امید مردم چه خواهیم کرد؟

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/108427/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم