ایران پرسمان

آخرين مطالب

گوناگون/ نقاشی‌هایی برای پناه بردن به جنگل دانش و فناوری

گوناگون/ نقاشی‌هایی برای پناه بردن به جنگل
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - ایسنا / در طول قرن نوزدهم میلادی، آینده‌دارترین هنرمندان در آکادمی سلطنتی نقاشی و مجسمه‌سازی واقع در پاریس آموزش دیدند. آکادمی به هنرآموزان آثار استادان قدیم نقاشی را آموزش می‌داد. هنرمندانی که تحت آموزش بودند،‌ تشویق شدند تا آرمان‌های کلاسیک را در نقاشی‌های خود پیاده کنند. با این حال، گروهی از آن‌ها به منظره به عنوان یک ژانر مستقل اعتقاد داشتند و از این رو برای تماشای طبیعت به حومه پاریس سفر کردند. آنها با معطوف کردن توجه خود به زیبایی حومه شهر، «مکتب باربیزون» را تاسیس کردند.
در اوایل قرن نوزدهم، هر نقاشی که مشتاق کسب موفقیت بود، نام خود را در مدرسه ملی هنرهای زیبا (شاخه ای از آکادمی سلطنتی نقاشی و مجسمه سازی) ثبت نام می‌کرد. در آنجا هنرمندان از یک برنامه آموزشی سختگیرانه پیروی می‌کردند. آن‌ها بر موضوعاتی مانند مضامین تاریخی و اساطیری تمرکز می‌کردند. از آنجایی که سبک نقاشی نئوکلاسیک رایج بود، دانش‌آموزان صحنه‌هایی را با استفاده از خطوط مستقیم و فرم‌های مشخص به تصویر می‌کشیدند.
علاقه‌مندی به خلق نقاشی‌هایی با موضوع منظره

ایران پرسمان

در طول قرن هجدهم تا اوایل قرن نوزدهم میلادی، منظره آنقدرها ارزشمند نبود که به تواند به سوژه اصلی تابلو نقاشی تبدیل شود. بنابراین هنرمندان از منظره به عنوان یک پس زمینه برای زیباترکردن نقاشی‌هایی با موضوعات مذهبی استفاده می‌کردند. در این دوران بود که نقاشانی که به طبیعت علاقه داشتند از نقاش فرانسوی به نام «کلود لورین» الهام گرفتند. «لورن» در سال 1600 میلادی متولد شد و در رم ساکن شد و از حومه شهر برای به تصویر کشیدن موضوعات کلاسیک خود استفاده کرد. نقاشی‌های او روشی ایده‌آل برای به تصویر کشیدن طبیعت را برای هنرمندانی که بعدها از او الهام گرفتند معرفی می‌کرد.
در سال 1816 میلادی این مدرسه بورسیه‌ای به نام «جایزه بزرگ رم»(Prix de Rome) ایجاد کرد تا دانش‌آموزان هنر به این واسطه یک ترم را در آکادمی فرانسوی در رم تحصیل کنند. برای تعیین برنده این جایزه، هنرمندان جوان باید در دو آزمون شرکت می‌کردند. در مرحله اول، نامزدها موظف بودند صحنه‌ای کلاسیک محصورشده با طبیعت را نقاشی کنند. البته این بخش از آزمون دشوار نبود، زیرا آن‌ها قبلاً آثار هنری استادان قدیم را نقاشی می‌کردند. اما آزمون دوم چالش برانگیز بود. هنرآموزان باید یک درخت خاص را با جزئیات نقاشی می‌کردند. فعالیت هنرآموزان حول محور مشاهده طبیعت تکامل نیافته بود و در نتیجه تمرین کافی نداشتند.

ایران پرسمان

«گاری علوفه»‌ اثر «جان کانستبل»
در سال 1824 میلادی،‌ «جان کانستبل»، نقاش انگلستانی فرصتی را پیدا کرد که نقاشی‌هایش را در خارج از کشور به نمایش بگذارد. نقاشی 182 سانتی‌متری «گاری علوفه»‌ اثر این هنرمند در نمایشگاه «سالن فرانسه» به نمایش گذاشته شد. این تابلو نقاشی که زیبایی حومه انگلستان را به تصویر می‌کشید، هنرمندان فرانسوی را تحت تاثیر قرار داد. همزمان هنرآموزانی که تحت تاثیر این نوع نقاشی‌ها قرار گرفتند، به سراغ موزه «لوور»‌ رفتند تا در آنجا نقاشی‌های قرن هفدهمی هلندی با موضوع منظره را بررسی کنند.
خلق «مکتب باربیزون»

ایران پرسمان


در حوالی 1830 توسعه سیستم راه‌آهن «لیون» مسیر را برای مسافرت‌های راحت‌تر تسهیل کرد. علاوه بر این، نقاشان در تلاش برای یادگیری طبیعت، به مناطق روستایی نزدیک پاریس سفر کردند. شهر «باربیزون» نزدیک به جنگل «فونتن‌بلو» بود و یک مسافرخانه‌ای تازه تاسیس شده داشت.در نتیجه این مکان اقامتگاه‌های ارزان‌قیمتی برای هنرمندان فراهم کرد و به سرعت تبدیل به مرکزی شد که هنرمندان در آن می‌توانستند ایده‌های خود را تبادل کنند. در نتیجه این تعامل‌ها، «مکتب باربیزون» متولد شد.
«تئودور روسو» نقاش فرانسوی متولد 1812 میلادی از چهره‌های تاثیرگذار پشت «مکتب باربیزون»‌ بود. این هنرمند در سال‌های نخست فعالیت هنری خود بارها شاهد رد شدن آثارش از سوی «سالن»‌ بود. بنابراین او که به این نتیجه رسیده بود که نمی‌تواند در پاریس مقبولیت چندانی به دست بیاورد در حوالی 1830 میلادی به «باربیزون» نقل مکان کرد. بعد از مدت کوتاهی هنرمندان دیگری همجون «ژان-بتیست-کامی کورو» و «ژان‌فرانسوا میله» نیز مسیر او را دنبال کردند. آن‌ها در کنار همدیگر نخستین نسل از هنرمندان فرانسوی که در فضای خارج از خانه نقاشی می‌کردند را تشکیل دادند.
نقاشی در فضای باز

ایران پرسمان


نقاشان «مکتب باربیزون»‌ فکر می‌کردند که طبیعت برای اینکه بر روی بوم‌ به تصویر کشیده شود به چیز دیگری برای تکمیل شدن نیاز ندارد. با این حال، نقاشی کردن طبیعت برای زیبایی آن و به شیوه‌ای واقع‌گرایانه چیز جدیدی در تاریخچه هنر نبود. نقاشان هلندی و انگلیسی در طول قرن‌های 17 و 18 میلادی نقاشی‌هایی را با موضوع منظره خلق کردند. آنچه که انقلابی بود، نقاشی کردن مستقیم از طبیعت بود، که در در فضای باز انجام می‌شد.
هنرمندان از روش‌های مختلفی مانند استفاده از رنگ مرطوب روی رنگ مرطوب یا استفاده از ضربات قلم‌موها روان‌تر استفاده کردند. آن‌ها همچنین بر تأثیرات تغییر نور بر نقاشی متمرکز شدند. پس از گذراندن ساعات طولانی در فضای آزاد، توجه هنرمندان به تغییرات مداوم نور جلب شد. از آنجا که دوست داشتند که نسخه صبح و عصر را نقاشی کنند، دو بوم را با خود به محل مورد نظر حمل می‌کردند.
تاثیرگذاری بر امپرسیونیست‌ها
نسل بعدی نقاشان جاه‌طلب که علاقه مشابهی به طبیعت داشتند و رویکرد نقاشی در فضای باز را انتخاب کردند، صحنه‌هایی از زندگی روزمره در محیط‌های شهری و حومه شهر را به تصویر کشیدند. آنها با نام امپرسیونیست‌ها شناخته شدند. اعضای «مکتب باربیزون»‌ در جستجوی تصویرهای دقیق از نور، زمینه را برای امپرسیونیسم فراهم کردند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1104969/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات: برای صادرات به 3 کشور شرایط ویژه‌ای در نظر گرفتیم

شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها

لحظه وقوع گردباد در یکی از شهرهای عربستان

اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر

به حقوق دیگران توجه کنیم

اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!

نجوای عاشقانه شمع و پروانه

حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود

اینستاگرامی‌ها ماندند و پس گرفتند

شستشوی برج های دبی با پهپاد

حمایتِ امام صادق(ع) از شیعیان

لذت یک توله شیر کوهی از استراحت در بانوج

مهاجرت خرچنگ های قرمز در جزیره کریسمس

تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی

داستانک/ راه زندگی

بیش از 100 نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند

لاریجانی: سفر سران غربی به تل‌آویو مشکل رژیم صهیونیستی را حل نمی‌کند

مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

رسانه عبری طرح جدید پیشنهادی به حماس را رسانه‌ای کرد

وزیر اول اسکاتلند استعفا داد

علی‌اف: روند علامت‌گذاری مرز‌ها بین ارمنستان و آذربایجان آغاز شده است

واکنش روزنامه شهرداری تهران به افشای قرارداد 2 میلیارد یورویی: آقای دادستان کجاست؟

خروج علیه شهردار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: افزایش دستمزد 35 درصدی کارگران 80% تورم را پوشش داد

نتیجه آفرود رفتن با ماشین نامناسب

عاقبتِ سبقت گرفتن با سرعت بالا

جاده‌ای شبیه اژدها با 200 پیچ در چین

بستنِ جاده توسط گاو آمریکاییِ 900 کیلوگرمی

عجله عجیب ماشین حمل بتن برای عبور از چهارراه!

ویدیویی تماشایی از صحنه آب خوردن یک مار زیبا

گوناگون/ امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!

تا حالا لاک پشت دو سر دیده بودین؟

چپ کردن وانت به دلیل بی احتیاطی!

تصویر روز ناسا ؛ ملاقات دنباله‌دار، ماه، مشتری و اورانوس!

روزگار مثل گردباد هست!

کاهش قیمت ارز پس از ورود مجلس

3 سال پس از یکدستی قدرت؛ موقعیت طلایی یا گره کور؟

جدایی شورا از زاکانی

سهامداران بودجه

اعتراضات دانشجویی؛ مقایسه با آمریکا کمکی به طرفداران وضع موجود نمی‌کند

کره شمالی مشتری خودروهای شرکت سایپا شد!

دبیر کانون صنفی معلمان: افزایش 2 میلیون تومان دردی از معلمان دوا نمی‌کند

مدیرعامل شرکت توانیر: کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان

قورباغه‌ماهی پشمالو تا حالا دیده بودین؟

گوناگون/ کشف معماری 4500 ساله در شرق ایران

تا به حال دویدن اردک را دیده اید؟

نمایی زیبا از دشت دریاسر در تنکابن

آدما اینجوری عاشق خدا میشن!