ایران پرسمان

آخرين مطالب

رونمایی سپاه از یک گروه ویژه سیاست روز

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - فارس / فرمانده گروه 24 پدافند جنگ نوین بعثت نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه این گروه اصلی‌ترین مجموعه جنگ نوین کشور است، گفت: گروه 24 پدافند جنگ نوین بعثت با استعداد یک تیپ حوزه عملکردش کل کشور است و هرکجا مسئولین تشخیص دهند وارد عمل می‌شویم.
سرهنگ حجت‌الله صالح نژاد فرمانده گروه 24 پدافند جنگ نوین بعثت نیروی زمینی سپاه در گفتگو با خبرنگار فارس، با تشریح اقدامات و عملکرد این گروه در بحث مقابله با ویروس کرونا و رفع آلودگی و ضدعفونی کردن مناطق مختلف، اظهار داشت: گروه 24 پدافند جنگ نوین بعثت یکی از گروه‌های تخصصی است که در حوزه جنگ نوین کار می کند.
وی در تشریح سابقه تشکیل این یگان، افزود: قبلا این حوزه را بعنوان ش.م.ه می شناختند، اما در سال‌های اخیر بعنوان جنگ نوین شناخته می‌شود که مأموریت دارد در برابر کلیه عوامل شیمیایی، میکروبی، هسته‌ای، بیولوژیکی و ویروسی که دشمن در قالب جنگ نوین به کارگیری می کند مقابله می‌کند.
سرهنگ صالح نژاد ادامه داد: این گروه از زمان دفاع مقدس، چهار یگان متفاوت در سپاه بود که در حوزه ش.م.ه کار می کردند، پس از جنگ با سازماندهی جدید تبدیل به یک گروه بنام 24 پدافند جنگ نوین بعثت شد.
** گروه 24 بعثت اصلی‌ترین مجموعه جنگ نوین کشور است
فرمانده گروه 24 پدافند جنگ نوین بعثت نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه این ماموریت این گروه تخصصی و خاص است، گفت: این گروه تنها مجموعه‌ای در نیروهای مسلح است که با استعداد یک تیپ ماموریت پدافند جنگ‌های نوین را انجام می‌دهد و در حقیقت اصلی ترین مجموعه جنگ نوین مجموعه نیروهای مسلح است.
وی در همین رابطه افزود: در یگان‌های عملیاتی نیروهای مسلح یگان‌هایی در حد گروه‌های جنگ نوین هستند، اما گروه 24 پدافند جنگ نوین بعثت با استعداد یک تیپ حوزه عملکردش کل کشور است و هرکجا مسئولین تشخیص دهند وارد عمل می‌شویم.
** به‌روزترین تجهیزات را در اختیار داریم
صالح نژاد با بیان اینکه سامانه های سبک و سنگین رفع آلودگی و ابزارهای تخصصی در حوزه جنگ نوینی که در اختیار داریم نسبت به بسیاری از کشورهای مطرح دنیا به روزتر است، گفت: پرسنل و افراد این گروه همگی تحصیل کرده و کارشناسان این حوزه هستند که در طول سال در کنار یگان‌های عملیاتی رزمایش های ترکیبی نیز برگزار می‌کنند تا اگر دشمن از عوامل جنگ نوین استفاده کردند، بتوانند از جان و تجهیزات رزمندگان استفاده کنند.
فرمانده گروه 24 پدافند جنگ نوین بعثت با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های تخصصی در اختیار داریم تا قبل از ورود به مناطق آلوده بر روی عوامل آلودگی آزمایش کنیم، تصریح کرد: یک آزمایشگاه تخصصی جزو سازمان ما است که افراد مجرب و تحصیل کرده در حوزه میکروبیولوژی و شیمی در آنجا هستند و خط دهی و جهت‌دهی اصلی اقدامات برای استفاده از مواد ضدعفونی کننده را این آزمایشگاه اعلام می‌کند.
** عمده کار ضدعفونی کردن اماکن بر عهده نیروهای مسلح است
وی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این گروه در زمینه مبارزه با کرونا با بیان اینکه در بحث رفع آلودگی و ضدعفونی کردن اماکن عمده کار به عهده نیروهای مسلح است، خاطرنشان کرد: در همان روزهای ابتدایی با توجه به ابلاغ فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی زمینی ما در دوم اسفندماه یعنی دو روز پس از اعلام اولین مورد ابتلا به کرون، یک قرارگاه پدافند زیستی را تشکیل دادیم تا هم اقداماتی را در سطح خود گروه انجام دهیم و هم بتوانیم به دیگران کمک کنیم.
صالح نژاد اظهار داشت: در سطح یگان افراد را غربالگری کردیم و کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند را بعضا مرخصی‌هایی دادیم و نظارت و کنترل‌ و نظارت را بیشتر کردیم. همچنین به دلیل قرار داشتن گروه 24 پدافند جنگ نوین بعثت در حوزه سرزمینی شهرستان بروجرد، اقدامات و خدمات بهداشتی را به شهروندان ارائه کردیم و بعضا موارد بهداشتی مانند دستکش، الکل و ماسک را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دادیم.
فرمانده گروه 24 پدافند جنگ نوین بعثت گفت: در خود شهرستان بروجرد هم یک قرارگاه تاکتیکی با نام قرارگاه تاکتیکی پدافند زیستی شهید شمسه تشکیل دادیم و همه کسانی که در رفع آلودگی معابر اقداماتی انجام می‌دادند را سازماندهی جدید کردیم.
** گروه‌های مختلف را برای پاکسازی و رفع آلودگی سازماندهی کردیم
وی ادامه داد: با توجه به اینکه گروه‌های مختلفی در سطح کشور در این حوزه کار می‌کردند، در روزهای اول مشکلاتی در سطح کشور بود از جمله اینکه مناطق پرخطر و کم‌خطر تقسیم‌بندی نشده بود و بعضی مناطق فراموش می‌شدند یا بعضی مناطق چندبار ضدعفونی می‌شد، یا اینکه بعضا مواد مورد استفاده مناسب نبود. در کوتاه‌ترین زمان ممکن همه اینها را سازماندهی کردیم به این صورت که گردان، گروهان و دسته‌های رفع آلودگی چندین مرتبه در داخل سطح شهرها و خصوصا در مناطق کمتر برخوردار کار رفع آلودگی را انجام می دادند.
صالح نژاد اظهار داشت: در همان روزهای ابتدایی هم یک گردان جنگ نوین به سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم مامور کردیم تا با همکاری شبکه بهداشت و درمان استان قم کار کنند که تاکنون در قم مستقر هستند که به صورت مستمر اماکن پرخطر مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، قبرستان‌ها و سردخانه ها را ضدعفونی می‌کنند.
** استقرار گردان‌های جنگ نوین در مناطق مختلف کشور
فرمانده گروه 24 پدافند جنگ نوین بعثت با اشاره به اجرای رزمایش دفاع بیولوژیکی و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت، گفت: در این رزمایش که توسط قرارگاه های ده‌گانه منطقه‌ای نیروی زمینی سپاه در سراسر کشور با همراهی لشکرهای عملیاتی و تیپ های مردم پایه برگزار شد، کل مجموعه گروه حضور داشت که یک گردان به قرارگاه منطقه‌ای کربلا در خوزستان، یک گردان به قرارگاه منطقه‌ای صاحب الزمان در تهران و یک گردان هم به قرارگاه منطقه ای غدیر در مازندران مامور کرده‌ایم که ششم و هفتم فروردین در موضوع رزمایش و رفع آلودگی محیطی شرکت کردند و کماکان نیز در این مناطق برای رفع آلودگی حضور دارند.
وی در پایان با بیان اینکه در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در همان قرارگاه تاکتیکی که تاسیس کردیم کار تولید انجام می شود، گفت: باید از همه کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند خصوصا بسیجیان و گروه های جهادی که بدون هیچ چشم داشتی در کنار نهادهای کشوری و لشکری هرکجا تهدیدی وجود داشته سینه سپر کرده‌اند تشکر کرد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/118540/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به دلیل سنگ زدن به مردم!

محاصره پلنگ ایرانی توسط چند قلاده سگ‌ در شاهرود

حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی ها

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

ویدئو چندش‌آور از ساخت کوکاکولا در پاکستان

گوناگون/ غواص تنهایی که به آب نامه می‌نوشت و در آب شهید شد

مشاهده گله‌ی گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود

منطقه دیدنی آب بندان شفیع آباد در استان گلستان

بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

پرش خیره کننده کروکودیل برای گرفتن طعمه