ایران پرسمان

آخرين مطالب

نفع ایران از تعویق المپیک توکیو تحلیل روز

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - آی اسپورت / سرانجام پیش‌بینی‌ها به واقعیت پیوست و کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت تا المپیک 2020 با یک سال تعویق در تابستان 2021 برگزار شود. شیوع ویروس مرگبار کرونا تمامی دنیا را تحت‌تاثیر خود قرار داده و با توجه به تعطیلی، تقریبا تمامی مسابقات ورزشی از جمله گزینشی‌های المپیک در رشته های مختلف، IOC چاره ای جز تعطیلی رقابت‌ها نداشت. این تعطیلی اگرچه برای بسیاری از ورزشکاران سخت و طاقت‌فرساست و با توجه به شرایط موجود با آن مخالف باشند اما برای ورزش ایران یک توفیق اجباریست که با کمال میل از آن استقبال هم می‌کند! چه آنکه سه ستاره دانه درشت ورزش ایران و شانس‌های مسلم مدال المپیک در ماه‌های اخیر با مصدومیت های سخت و سنگینی مواجه شده‌اند که حتی شرایط حضور آنها را در توکیو 2020 با تردیدهای جدی روبرو بود.
حسن یزدانی
آذرماه سال گذشته، رقابت‌های کشتی جام باشگاه‌های جهان در بجنورد خبر بد و حشتناکی برای ورزش ایران داشت. رقابت‌هایی که با اما و اگر فراوان برگزار شد اما این مسابقات تحت‌تاثیر مصدومیت ناگهانی حسن یزدانی ستاره بزرگ کشتی ایران قرار گرفت. یزدانی که قرار بود برای تیم بازار بزرگ به میدان برود، در حین تمرین با نادر حاج آقانیا از ناحیه مینیسک پا دچار آسیب دیدگی شدید شد تا ورزش ایران را با شوک بزرگی مواجه کند. بعد از معاینات دقیق‌تر مشخص شد که مصدومیت ستاره کشتی جدی است و از ناحیه مینیسک خارجی دچار آسیب دیدگی شد و از همین رو خیلی زود در ابتدای دی ماه توسط دکتر کیهانی با روش آرتروسکپی جراحی شد. پس از حدود 60 روز در اوایل اسفندماه، یزدانی تمرینات خود را روی تشک آغاز کرد. با این وجود شیوع ویروس کرونا سبب شد تا تمامی اردوهای تیم های ملی در تمامی رشته ها از جمله کشتی تعطیل شود و همین شرایط یزدانی را برای بازگشت به پیک آمادگی تحت تاثیر قرار می داد. حالا و با توجه به تعویق المپیک، یزدانی یک سال فرصت دارد تا همان شیر بیشه‌ای شود که سالن کشتی توکیو را بدل به غوغاکده‌ای کند که دومین طلای خوشرنگ المپیک را به سینه بزند.
سهراب مرادی
یک سال اخیر برای سهراب مرادی یک کابوس تمام‌عیار بود. ستاره‌ای که بعد از رکوردشکنی و طلای بدون گفت‌وگو در قهرمانی جهان، دیگر رنگ عافیت و مسابقه را ندید و خانه نشین شد. ابتدا مصدومیت قدیمی او از ناحیه کمر عود کرد و با توجه به کهنگی این مصدومیت، پزشکان به او توصیه کردند تا از مسابقات جدی و سنگین دوری کند و پیک آمادگیش را برای المپیک توکیو بگذارد. سهراب اما در یک اتفاق شگفت‌انگیز در تمرینات و در حالی که دوران نقاهت را سپری می کرد، زیر وزنه 200 کیلویی رفت و با آسیب دیدگی شدید از ناحیه کتف روبرو شد. او برای درمان به کلینیک مجهز هانوفر رفت و عمل جراحی را انجام داد و همین سبب شد تا رقابت‌های جهانی پاتایا را از دست دهد. سهراب اما در انتهای سال بعد از قریب به 6 ماه دوری در مسابقات وزنه برداری غرب آسیا در امارات بالاخره روی تخته رفت تا استارت خود را برای المپیک زده باشد. اگرچه رکوردهای او با روزهای اوجش و رکوردهایی که در جهان و المپیک به نام او ثبت شده، فاصله بعیدی داشت و همین نه نتها امیدها را برای درخشش او در توکیو کمرنگ می‌کرد بلکه با توجه به از دست دادن چند تورنمنت گزینشی، سهمیه وی را نیز با خطر روبرو کرده بود. تعویق المپیک بهترین خبر برای ستاره وزنه‌برداری ایران است تا ابتدا سهمیه خود را بدون اما و اگر نهایی کرده و بعد از آن در تابستان 2021 طلا را دوباره بدون رقیب لیفت کند.
حمیده عباسعلی
آخرین مصدوم کاروان المپیک ایران بود. در جریان رقابت‌های لیگ‌برتر کاراته‌وان درسالزبورگ اتریش حمیده عباسعلی در فینال سنگین وزن زنان و در مصاف با سیلیو فراکوتی از ایتالیا به برتری 2 بر یک رسید و علاوه بر کسب مدال طلای این وزن، سهمیه المپیک توکیو را نیز از آنِ خود کرد. عباسعلی در جریان این مبارزه در فاصله 6 ثانیه مانده روی یک حمله حریف، عقب رفت،‌ روی زانوی پای چپ چرخید، به زمین افتاد و دچار آسیب دیدگی جدی شد به گونه ای که در مراسم اهدای مدال نیز نتوانست روی سکو حاضر شود. با توجه به شدت آسیب دیدگی وی، بانوی کاراته کای ایران با تصمیم فدراسیون از اتریش راهی آلمان شد تا در همان کلینیکی که سهراب مرادی جراحی کرده، معاینه و درمان شود. در هانوفر مشخص شد که ACL زانوی عباسعلی به طور کامل دچار پارگی شده و خیلی سریع زیر تیغ جراحی رفت. دکتر امینی پزشک معالج عباسعلی مدعی بود که با تمهیدات ویژه پزشکی عباسعلی را تحت هر شرایطی به المپیک خواهد رساند اما با توجه به سنگینی عمل جراحی و البته دوران طولانی نقاهت این نگرانی وجود داشت که بانوی کاراته‌کای ایران حتی در صورت رسیدن به المپیک با آمادگی صد‌درصد روی تاتامی حاضر نشود. نگرانی‌ای که حالا با تعویق المپیک برطرف شده و می توان امیدوار بود که عباسعلی را تابستان سال آینده سالم و آماده در توکیو ببینیم. آنچه با توجه به رنکینگ کاراته‌کای ایران و سریال موفقیت‌های وی مساوی با یک مدال خوشرنگ المپیک است.
*سعید آقایی

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/118583/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی برای کشورهای عربی منطقه

منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است

رئیسی: گذشت زمانی که می‌خواستند با برجام 2 و 3 روی موشک‌های ما معامله کنند

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

چه کسانی در برابر نهضت انبیاء می‌ایستند؟

گناهان زبان؛ شوخی با نامحرم

ماجرای عجیب غرور و تکبر ابوجهل

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

از چاله به چاه؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی؛ نتیجه را ببینید

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

درآمد عجیب از زباله گردی

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت