ایران پرسمان

آخرين مطالب

کدام کتاب‌ها در سال 98 پرفروش شدند؟ خردنامه

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / در سال 98 هم مانند سال‌های پیش شاهد برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، طرح‌های تابستانه و پاییزه کتاب و نمایشگاه‌های استانی بودیم. تمام این رویداد‌های ادبی بستری را فراهم می‌کنند تا مخاطبان بتوانند کتاب‌های مورد نیازشان را در طول سال با تخفیف تهیه کنند.
با وجود اینکه مشکلات مالی، اجرای طرح‌های فصلی کتاب را دچار مشکل کرده بود اما این رویداد‌های ادبی برگزار شدند و استقبال خوبی از سوی مردم صورت گرفت. بنابر اعلام رئیس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیشترین میزان فروش کتاب در بخش ناشران عمومی ثبت شد.

ایران پرسمان


پرفروش‌های سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
در نمایشگاه سی و دوم 120 رایت خرید و فروش شد که 100 رایت توسط کشور چین و 20 رایت از سوی دیگر کشور‌ها خریداری شده است. به لحاظ مبلغ این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره گذشته با 37 درصد افزایش روبه رو بود. در بخش تراکنش‌ها نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش تراکنش وجود داشت. این میزان به نسبت گرانی کاغذ و کتاب، آمار خوبی را نشان می‌دهد، اما آنچه از سوی بانک عامل نمایشگاه منهای خرید‌های نقدی اعلام شد، 99 میلیارد تومان فروش تا روز نهم نمایشگاه سی و دوم و در آمد نمایشگاه کتاب تا همین روز 8 میلیارد و 700 میلیون تومان بود.
در اینجا به کتاب‌های پرفروش چند ناشر اشاره می‌کنیم:
کتاب‌های پرفروش نشر نی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حوزه جامعه‌شناسی «تهران_56» نوشته محسن گودرزی و آرش نصراصفهانی، در حوزه علوم سیاسی «فقه و سیاست در ایران معاصر» (دوجلدی) نوشته داود فیرحی، «قانون، آزادی و اخلاق» نوشته هربرت هارت با ترجمه محمد راسخ، «الزامات سیاسیت در عصر ملت_دولت» نوشته احمد زیدآبادیدر حوزه تاریخ «ایران بین ناسیونالیسم اسلامی و سکولاریسم» نوشته ونسا مارتین با ترجمه محمدابراهیم فتاحیف، «حقیقت عاشورا» نوشته محمد اسفندیاری، «پیکان سرنوشت ما» با گردآوری و نگارش مهدی خیامی، «کوروش یا ذوالقرنین قرآن و تورات» نوشته مولانا ابوالکلام آزاد با ترجمه و تعلیقات مسلم زمانی و علی‌اصغر قهرمانی مقبل، در حوزه روانشناسی «روان‌درمانی اگزیستانسیال» نوشته دکتر اروین د. یالوم با ترجمه سپیده حبیب و داستان خارجی «کابوس‌های بیروت» نوشته غاده السمان با ترجمه احسان موسوی خلخالی بودند.
در نشر سخن کتاب‌های «تذکره الاولیا» با مقدمه و تصحیح محمدرضا شفیعی کدکنی (دوجلدی)، «دو قرن سکوت» نوشته عبدالحسین زرین‌کوب، «365 روز در صحبت قرآن» نوشته حسین الهی قمشه‌ای، «365 روز در صحبت سعدی» نوشته حسین الهی قمشه‌ای، «این کیمیای هستی» نوشته محمدرضا شفیعی کدکنی، «شاهنامه» با گردآوری و تصحیح جلال خالقی مطلق، «فرهنگ بزرگ سخن» حسن انوری و «یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی» گردآوری ساناز پورحسین در نمایشگاه کتاب پرفروش شدند.
کتاب‌های پرفروش نشر علمی فرهنگی در این نمایشگاه «جنایت و مکافات» نوشته فئودور داستایفسکی با ترجمه حمیدرضا آتش‌برآب، «مبانی فلسفه رادیکال» نوشته چاد کائوزر با ترجمه فواد حبیبی و امین کرمی، «مارسل پروست» نوشته آدام وات با ترجمه قاسم مومنی، «قربانی، ماهیت و کاربرد آن» نوشته هنری هوبرت و مارسل موس با ترجمه لیلا اردبیلی، «قدرت ارتباط» نوشته مانوئل کاستلز با ترجمه حسین بصیریان جهرمی و «چوب کَند» از اکسپرسیونیست‌های آلمان با ویراست شین ولر بودند.

ایران پرسمان


پرفروش‌های طرح تابستانه کتاب در سال 98
با پایان مهلت ثبت نام کتابفروشی‌ها برای عضویت در طرح «تابستانه کتاب98» 660 کتابفروشی در این طرح اعلام آمادگی کرده اند. طرح «تابستانه کتاب98» در 31 استان و با مشارکت 628 کتابفروشی دارای فروش اجرا شد و در این مدت 384 هزار و 131 نسخه کتاب از سوی 98 هزار و 765 نفر خریداری شده است.
استان تهران با ثبت نام 97 کتابفروشی، اصفهان با 80 کتابفروشی و خراسان رضوی با 66 کتابفروشی بیشترین مشارکت را در طرح «تابستانه کتاب98» داشته اند. این طرح از 25 تیرماه تا سوم مرداد ماه در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح در استان‌ها و از 27 تیرماه تا سوم مرداد ماه در شهر تهران اجرا شد و علاقمندان می‌توانستند کتاب‌های تالیفی را با یارانه 25 درصدی و کتاب‌های ترجمه را با یارانه 15درصدی از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.
انتشارات چشمه، ققنوس، نگاه، نشر مرکز، نیلوفر، شرکت نشر قطره، کتاب کوله‌پشتی، نی، نسل نواندیش و افق به عنوان پرفروش‌ترین ناشران کتاب‌های عمومی طرح «تابستانه کتاب98» شناخته شدند.
همچنین، انتشارات قدیانی، افق، هوپا، پرتقال، شرکت انتشارات فنی ایران، ذکر، شهر قلم، پیدایش، آریانوین و به‌نشر در فهرست پرفروش‌ترین ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان این طرح قرار گرفتند.
از جمله پرفروش‌ترین نویسندگان کتاب‌های عمومی در یازدهمین دورۀ طرح «توزیع یارانه‌ای کتاب از طریق کتاب‌فروشان» می‌توان به ریچل هالیس، الیف شفق، جوجو مویز، فئودورمیخائیلوویچ داستایوسکی، اروین‌دی. یالوم، آلن دوباتن، عباس معروفی، رولف دوبلی، بزرگ علوی و استیو تولتس اشاره کرد.
تونی گراس، لیز پیشون، اندی گریفیتس، آنتونیوخ. ایتوربه، آنتوان‌دو سنت‌اگزوپری، جف کینی، مگان مک‌دونالد، امیلی بومون، جی. کی رولینگ و آر. ال. استاین نیز به‌عنوان پرفروش‌ترین نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوان طرح «تابستانه کتاب98» معرفی شدند.
از جمله پرفروش‌ترین مترجمان کتاب‌های عمومی در طرح «تابستانه کتاب98» می‌توان به هدیه جامعی، مهدی قراچه‌داغی، سروش حبیبی، ارسلان فصیحی، گیتی خوشدل، کریم زمانی، عادل فردوسی‌پور، مریم مفتاحی، بهزاد توکلی‌نیشابوری و علی شهروزستوده اشاره کرد.
همچنین، فهیمه سیدناصری، آنیتا یارمحمدی، رضا اسکندری، مریم اسلامی، سارا قدیانی، راضیه خوئینی، آناهیتا حضرتی‌کیاوندانی، سیدمحمد مهاجرانی، شهره هاشمی و احمد شاملو در فهرست پرفروش‌ترین مترجمان کتاب‌های کودک و نوجوان این طرح قرار گرفتند.
پرفروش‌های طرح پاییزه کتاب در سال 98
با پایان طرح فصلی پاییزه کتاب 98، 321هزار و82 نسخه کتاب به مبلغ 98 میلیارد و 613 میلیون و 96 هزار و 397 ریال توسط 65هزار و 347نفر خریداری شد.
608کتاب‌فروشی از سراسر کشور در پاییزه کتاب 98 فعالیت داشتند که از این تعداد، 131 کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها و 477کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها در این طرح شرکت کردند. بین 31 استان شرکت‌کننده در طرح پاییزه کتاب98، استان تهران با 101کتاب‌فروشی در صدر قرار داشت و پس از آن، استان خراسان رضوی با 70 کتاب‌فروشی، اصفهان با 69 کتاب‌فروشی در رده‌های بعدی قرار گرفتند. همچنین قم با 57 کتابفروشی، فارس با 37 کتابفروشی و کردستان با 29 کتابفروشی در این طرح شرکت کرده‌اند.
در این طرح، استان خراسان رضوی توانست با 57هزار و 275 نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب قرار بگیرد و استان تهران با فروش 43هزار و 835 نسخه کتاب، رتبه دوم پرفروش‌ترین استان‌ها براساس تعداد کتاب را به خود اختصاص داد. همچنین، استان خوزستان با فروش 35 هزار و 690 نسخه کتاب، رتبه سوم طرح پاییزه کتاب98 در این بخش را از آن خود کرد. همچنین، استان‌های خراسان رضوی، تهران و اصفهان پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در دوازدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها شناخته شدند.
کتابفروشی‌های رشد شعبه نادری از اهواز، کتابفروشی پردیس کتاب از مشهد، کتابفروشی دنیای کتاب از قم، شهر کتاب از مشهد، کتاب فرازمند از رشت، کتاب رشد شعبه مرکزی از اهواز، کتاب آبان از مشهد، کتاب شرق از اهواز، شهر کتاب اصفهان شعبه چهارباغ بالا از اصفهان و نشر ثالث از تهران در صدر پرفروش‌ترین کتابفروشی طرح پاییزه کتاب 98 براساس تعداد کتاب قرار گرفتند.
کتاب‌های پرفروش طرح پاییزه کتاب در سال جاری برخلاف طرح‌های قبلی از سوی موسسه خانه کتاب اعلام نشد. این طرح‌ها طرح‌هایی هستند که با هدف حمایت از صنعت نشر در کشور اجرا می‌شود و یارانه کتاب را به دست مصرف کننده آن یعنی مخاطبان کتاب می‌رساند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/119567/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

نماینده مجلس: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: کار ویژه بانک‌های خصوصی تامین مالی بخش خصوصی نیست

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود

خلاقیت جالب برای بیرون آوردن بار از داخل کامیون

وقتی قطع کردن درخت را به هنرمند بسپاری

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد

توضیحات ویدئوییِ کریمی قدوسی درخصوص توئیت‌های اخیرش که جنجالی شد

توضیحات رییس دادگاه منافقین در خصوص چگونگی برگزاری دور جدید جلسات محاکمه

گزارش یوسف سلامی از حسینیه امام خمینی پیش از آغاز دیدار کارگران با رهبر انقلاب

خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی روسیه

اسامی 14 هزار کودک شهید فلسطینی بر روی یکی از دیوارهای غزه

تجمع خانواده اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

یک آبشار پله‌ای زیبا در نروژ

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

داستانک/ پری خوشحال

رئیسی: اشغالگری رژیم صهیونیستی نه مشروعیت‌زا است و نه مالکیت‌آور

استقبال رسمی مقامات سریلانکا از رییس جمهور

شیر خاورمیانه؛ لقب سریلانکایی‌ها به رئیس جمهور ایران

فریاد اردنی‌ها در برابر سفارت رژیم صهیونیستی

تعطیلی دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضد اسرائیلی

تشدید حملات قبایل سوریه به هم‌پیمانان آمریکا در دیرالزور

تصویب انتقال پناهجویان از انگلیس به رواندا

تظاهرات شبانه دانش آموزان در طنجه مغرب در حمایت از فلسطین

دویست روز جنگ با اشباح حزب الله!

معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

یورو رکورد زد

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

تقویم تاریخ/ شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس به علت طوفان شن

حکمت/ برای پدران خود خوبی کنید

ترفندهایی برای شناخت آبلیموی تقلبی از اصل/ آبلیموی سنتی بخریم؟

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار ‌کنند!

عباس زاده: فاصله بین احمدی‌نژاد و محصولی بیشتر خواهد شد

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

حسن بیادی: چه بسا دخالت‌های دولت نباشد کارها بهتر انجام شود

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه