ایران پرسمان

آخرين مطالب

نکاتي در مورد خريد روزمادر // براي روز مادر چه چيزي بخريم ؟ دانش و فناوری

نکاتي در مورد خريد روزمادر // براي روز مادر چه چيزي بخريم ؟
  بزرگنمايي:


روزهاي خاص تقويم و روزهايي که بهانه اي براي مهرباني و دورهم بودن برايمان مي سازند، هميشه با رنگ قرمز مشخص نشده اند. روزهاي شاد زندگي ما، روز تولدهايمان، روز مادر يا پدر، روزهاي قرمز نشده تقويم هستند که يادمان مي اندازند چه تعداد آدم هاي عزيز در زندگي مان حضور دارند و نفس کشيدن در هواي اطراف آنها تا چه اندازه براي ما شادي بخش است...

اين روزهاي خاص، در واقع فرصت هديه دادن است؛ فرصتي که ميان کاغذهاي کادو و چسب هاي نواري و روبان هاي رنگي چرخ بزنيم و براي بسته ويژه اي که در نظر داريم، رنگ و لعاب بيشتري پيدا کنيم. گزارشي که مي خوانيد، صرفا جنبه پيشنهادي دارد؛ پيشنهادهاي ويژه براي خريد در روز مادر. روزي که بزرگ و کوچک نمي شناسد، مهرباني بي انتهايي که همه مان مي دانيم خريد يک هديه تنها نشانه اي براي حضور آن است.

از همين روزهاي ابتدايي ارديبهشت ماه گوش تيز کنيد تا اگر مادر يا همسر يا مادر همسرتان به دنبال هديه اي خاص مي گردد، متوجه آن شويد. معمولا آدم ها در روزهايي که هديه گرفتن هاي?شان نزديک است، اشاره اي ولو کوچک به کادوهاي دلخواه?شان مي کنند. براي رسيدن به پاسخ اين سوال مجبور نيستيد دنبال جمله اي تحکمي بگرديد، همين اندازه که او درباره تمام شدن عطرش صحبت کند يا از ديدن يک لباس زيبا پشت ويترين مغازه اي صحبت کند، شما به پاسخ سوال موردنظر رسيده ايد اما مهم است که در اين ميان، حواس تان را جمع کنيد و درباره تصميمش براي خريد نيز مطلع شويد. آيا تنها از آن لباس خوشش آمده يا خودش براي خريد آن دست به کار شده؟

سراغ لوازم خانه نرويد. روز زن، روزي است براي احترام گذاشتن به مقام زن، روزي است که به احترام مهرباني و فداکاري هايشان دست به کار مي شويم و خاطره روزهاي دور و نزديک را گرامي مي داريم و خب، دليلي ندارد مهرباني هايشان را در مقام کدبانوي آشپزخانه ستايش کنيم. هديه ويژه براي روز زن، بهتر است هديه اي باشد که هر زني از آن لذت مي برد.

از يک گردنبند ساده بگيريد تا يک عطر خوشبو و ويژه. از يک شال خوشرنگ تا يک پيراهن زيبا. هديه هايي از اين دست، نشان مي دهد به همسر يا مادرتان به چشم يک زن نگاه مي کنيد نه به چشم فردي که بايد در آشپزخانه ديده شود.

با اين وجود لجبازي را کنار بگذاريد و اگر او ماه هاست دلش يک مايکروفر مي خواهد يا آبميوه گيري ويژه اي چشمش را گرفته و مدام درباره آن صحبت مي کند، خودتان را به آن راه نزنيد و حتي در مقام ارزش گذاري نايستيد. شايد ترجيح مي دهد به جاي گرفتن يک گردنبند که سالي 2 مرتبه از آن استفاده مي کند، آبميوه گيري خوبي داشته باشد که صبح ها براي گرفتن آبميوه بچه ها دردسر کمتري بکشد و وقت کمتري صرف کند.

از ما مي پرسيد، لازم نيست هديه هاي گران قيمت اين روز ويژه را به صورت سورپرايزي خريداري کنيد. اگر مي خواهيد رقمي بالاتر از هميشه خرج کنيد، بهتر است او را در جريان انتخابتان بگذاريد.

پس از آنکه قيمت ارز بالا و پايين رفت و نوسان قيمت ها قدم به زندگي روزمره ما گذاشت، نه تنها وسايل برقي و طلا گران شد، بلکه قيمت عطر و ادکلن هم سر به کوه گذاشت. آنقدر که همان عطري که 80 هزار تومان قيمت داشت با قيمت 160 هزار تومان فروخته شد اما منهاي قيمت، برخي کادوهاي ويژه و زنانه، کاملا سليقه اي هستند و بهتر است کادوگيرنده را به خوبي بشناسيد و بدانيد از چه عطري خوشش مي آيد. مي توانيد او را به بهانه خريد عطر براي خودتان به مغازه اي ببريد و از سليقه اش خبردار شويد يا آنکه عطاي سورپرايز را به لقايش ببخشيد و از همان ابتداي ورود به مغازه به فروشنده بگوييد قيمت محصول را به مادر يا همسر يا مادر همسرتان نگويد، چون مهمان شما هستند. اگر مارک خاصي از عطر در نظر داريد، بيشتر عطرهاي خاص بالاتر از 150 هزارتومان شده اند که بايد با جيب پرپول به مغازه برويد.

لازم نيست خريد روز مادر يا روز زن، قيمت بالايي داشته باشد. همين اندازه که شما علاقه تان را نشان دهيد، کفايت مي کند اما چه کسي است که از کادوي گران قيمت هيجان زده نشود؟ راه فرار شما اين است که دنبال محصولاتي بگرديد که کادوگيرنده خودش دست به جيب نمي شود. براي مثال برخي خانم ها ترجيح مي دهند شال هاي رنگي و گران قيمت سر نکنند چرا که بودجه خانه شان به اين قيمت نمي خورد اما با 20 هزار تومان مي توانيد شال خوشرنگي پيدا کنيد و هديه اي به او بدهيد که مي تواند به تيپ و ظاهرش کمک کند و حتما به اين خاطر از شما سپاسگزار خواهد بود. از سوي ديگر اهداي شال يا روسري به او به عنوان يک زن احترام مي گذارد و لبخندي بر لب هايش مي نشاند. حتي برخي خانم ها مانتوي ويژه براي مهماني ندارند و هر سال اين خريد مهم را براي خودشان پشت گوش مي اندازند و از خير مانتوهايي که تنها سالي 2 مرتبه مي پوشند، مي گذرند اما از داشتن آنها در گوشه کمد لباسشان خوشحال مي شوند. اين دست هديه ها، معمولا ذوق فراواني همراه مي آورند و نشاندهنده شناخت شما از طرف مقابلتان است. در حال حاضر که مانتوهايي با قيمت کمتر از 40 هزار تومان در بازار موجود نيست، قيمت مانتوهاي مخصوص مهماني چندان گران به نظر نمي رسد و باري از روي دوش خانم خانه برمي دارد. در اين ميان، لباس هم مي تواند جايي ويژه داشته باشد اما مستلزم شناخت شما از سايز خانم است. آيا مي دانيد او سايز 38 مي پوشد يا 40 يا 42؟ حداقل براي خريد شلوار دست به کار نشويد، چرا که منهاي سايز آن، خوش نشين بودن آن هم اهميت دارد و از آن دست گزينه هايي است که بدون پرو نمي توان آن را انتخاب کرد.

نقره و طلا هم از قديمي ترين کادوهايي بوده که براي خانم ها مي خريدند. اگر هنوز مي توانيد دست به کار شويد و طلا هديه دهيد که چه بهتر، اما اگر مادر يا همسرتان اهل طلا نيست و شما نديده ايد در مهماني ها از طلا به عنوان زيورآلات استفاده کند، بهتر است به فکر تغيير رويه او نباشيد و هديه اي برايش بخريد که مطابق ميلش باشد. اصولا يکي از ويژگي هاي خريد هديه اين است که مطابق سليقه هديه گيرنده باشد. در حال حاضر که اتفاق هاي خوبي در بازار نقره افتاده و گردنبندها و دستبندهاي خوبي طراحي شده است، سر زدن به بازار نقره فروشي ها مي تواند به کمک شما بيايد و با قيمتي نزديک به 50 هزار تومان، کادوي ارزنده اي تحويل مي گيريد. از سوي ديگر اگر مي خواهيد زيورآلات ديگري براي او تهيه کنيد، حتما بدانيد و آگاه باشيد که احتمال حساسيت و آلرژي وجود دارد و ممکن است او به زيورآلات بدل حساسيت داشته باشد. پس فکر تهيه کادوي بدلي را به عنوان گزينه آخر در نظر بگيريد.

در ميان کادوهاي ويژه اي که مي توانيد براي اين روز ويژه تهيه کنيد، وسايل آرايشي را درنظر نگيريد. معمولا خانم ها روي مارک لوازم آرايشي مورد استفاده شان حساس هستند و برايشان مهم است که از چه مارکي استفاده مي کنند يا تنها خودشان مي دانند رژگونه چه رنگي لازم دارند. به همين دليل انتخاب لوازم آرايش براي شما سخت مي شود.

هشتم؛ تلفن همراه و ام پي تري پلير هم مي تواند ميان اين فهرست جا داشته باشد اما بستگي مستقيمي به برنامه ريزي هاي مالي تان دارد. به هر حال 500 هزار تومان رقم کمي نيست و اين روزها تلفن همراهي پيدا نمي کنيد که کمتر از اين رقم قيمت داشته باشد اما پخش کننده هاي موسيقي معمولا با 200 هزار تومان پيدا مي شوند و گزينه هاي خوبي هم هستند اما اگر سراغ آنها مي رويد، بايد اين سوال را بپرسيد که آيا او استفاده اي از اين پخش کننده ها مي کند؟ قرارهاي پياده روي با دوستانش مي گذارد؟ و علاقه اي به موسيقي دارد؟

نهم؛ برخي فروشگاه هاي محصولات فرهنگي به شما بن هديه مي دهند. پس اگر کسي که به او هديه مي دهيد علاقه اي ويژه به کالاهاي فرهنگي دارد اما نمي دانيد چه کتابي برايش بخريد يا کدام آلبوم موسيقي را انتخاب کنيد، بهتر است بن فرهنگي به او هديه بدهيد. در اين حالت، مي تواند از هديه اش لذت ببرد و فرصت پيدا مي کند در فروشگاه هاي فرهنگي چرخ بزند که به نوبه خود اتفاق خوشايندي برايش محسوب مي شود اما اگر در موقعيتي قرار گرفته ايد که از کتاب خواندنش مطمئن هستيد اما نمي توانيد بن کتاب تهيه کنيد، مجموعه اشعار حسين منزوي يا محمد مصدق يا حتي سيدعلي صالحي، مي تواند نشاندهنده ذوق فراوان شما باشد و هر اهل فرهنگي را شاد مي کند. اگر سراغ اين مجموعه ها برويد، نزديک به 20 تا 25 هزار تومان خرجتان مي شود.

دهم؛ کوچک تر که بوديم، يک شاخه گل رز قرمز دست?مان مي گرفتيم و به نشانه محبت تحويل مادرمان مي داديم. با انشايي که با خط زشت و کج و معوج نوشته بوديم همراه شعرهايي که هر سال روي کاغذ تکرار مي کرديم. هرچند بزرگ تر شده ايم، هرچند دستمان به دهانمان مي رسد و با اين وجود که شعرهاي بيشتري براي اين روز بلد شده ايم، اما معلوم نيست چه سري در شاخه گل رز قرمز وجود دارد که همچنان بهترين و خاطره انگيزترين کادوي روز مادر را مي سازد. در نهايت اگر فرصت نکرده ايد به خريد برويد و فراموش کرده ايد برنامه اي ويژه براي اين روز خاص بچينيد، به جاي آنکه خودتان را به بي خيالي بزنيد، با شاخه اي گل رز قرمز به خانه برويد.

مثلث استثنايي

داستاني که اينجا روايت مي شود واقعي است و اتفاقا از آن داستان هاي خيالي که بر پايه اش سريال مي سازند، نيست. آقايي را مي شناسم که با مثلث مادر، همسر و مادر همسرش به مشکل برخورده بود. نه به اين دليل که آنها هميشه آبشان توي يک جوي نمي رود، بلکه به اين دليل که نتوانسته بود زمان بندي مناسبي براي سرزدن به آنها در يک روز خاص پيدا کند. پس از پايان روز، با وجود خرج ها و هزينه هايي که انجام داده بود، درنهايت قهري طولاني با مادر برايش ماند و چشم غره هاي مادرزن. از او بپرسيد، مي گويد مي خواستم ثواب کنم اما کباب شدم. تنها به اين دليل که ساعت 12 شب توانسته بود خودش را به خانه مادرش برساند و ساعت 7 عصر از خانه مادرزنش بيرون آمده بود. در چنين موقعيتي بهتر است پيش از هر اتفاقي با همسرتان صحبت کنيد و برنامه ريزي براي آن روز را به او بسپاريد اما اگر برنامه اي سورپرايزي براي همسرتان داريد، در برنامه ريزي هايش اندکي مداخله کنيد تا برنامه هاي شما نيز به هم نخورد.

چه هديه اي؟ کجا؟

مهم نيست چه هديه اي مي خريد، مهم نيست چند هزار توماني براي اين هديه خرج کرده ايد، اهميت اين ماجرا در احترام و ابراز محبتي است که به خرج مي دهيد. مهم است که اين هديه را زماني به او بدهيد که آرامش پيدا کرده است و مي خواهد لحظه اي را با آرامش کنار شما سپري کند. ممکن است به جاي هديه اي گران قيمت او را به رستوران يا کافي شاپي خاطره انگيز ببريد و از اين محيط دوستانه لذت ببريد. ممکن است در تماسي تلفني با مادرتان روز ويژه را به او تبريک بگوييد و مهماني کوچکي در خانه تان برگزار کنيد و خواهرها و برادرها را در کنار هم جمع کنيد و بهانه اي براي شادماني بسازيد. هر برنامه اي که مي چينيد، مهم است که با دل خوش انجام شود و بي احترامي نداشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/146/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

چه کسانی در برابر نهضت انبیاء می‌ایستند؟

گناهان زبان؛ شوخی با نامحرم

ماجرای عجیب غرور و تکبر ابوجهل

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

از چاله به چاه؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی؛ نتیجه را ببینید

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

درآمد عجیب از زباله گردی

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت

خیابان‌های دبی رودخانه شدند!

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل

حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

تصادف با یک خودروی اسپرت