ایران پرسمان

آخرين مطالب

اصول و طرز فکر آدم های موفق را بشناسیم دانش و فناوری

اصول و طرز فکر آدم های موفق را بشناسیم
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - بازده / مسیر رسیدن به بزرگ‌ترین اهداف و آرزوها، به لطف دریایی از اطلاعاتی که امروزه در دسترس آدم‌ها قرار دارد، تاکنون این چنین واضح و مشخص نبوده است. البته، این‌که هزینه‌ی پا گذاشتن در مسیر اهداف و آرزوها ارزان شده است، به این معنی نیست که طی کردن این مسیر و موفقیت در این سفر کار بسیار آسانی است – هرچند، به دشواریِ آموختن فیزیک کوانتوم هم نیست! در حقیقت، تفاوت میان رسیدن به خواسته‌های‌تان و ناتوانی در تحقق اهداف‌تان فقط با یک خط باریک مشخص می‌شود؛ این خط باریک همان اصول و باورهای درونی و طرز فکرتان است. اگر می‌خواهید به بهترین حالت ممکن خود در زندگی برسید، لازم است اصول درونی مشخصی را برای خودتان ایجاد کنید. هم‌زمان با تلاش برای اتخاذ اصول و طرز فکر آدم های موفق در زندگی، لازم است سعی کنید نگرش ذهنی‌تان را نیز مثبت نگه دارید؛ از این رو، توصیه می‌کنیم از 5 گام مهم برای پرورش نگرش ذهنی مثبت آگاهی یابید.
در این مقاله، به مهمترین اصول و طرز فکر آدم های موفق اشاره می‌کنیم:
1. به قول‌هایی که به خودتان می‌دهید، عمل کنید
وقتی به دیگران قول انجام کاری را می‌دهید، با عملی کردن قول‌تان برای خود عزت نفس و هویت مثبت ایجاد می‌کنید. آدم‌های موفق به این درک رسیده‌اند هر گاه قول‌هایی را که به خودشان می‌دهند، زیر پا می‌گذارند، چهره‌ای از یک فریب‌کار از خودشان ایجاد می‌کنند و با این کار، اعتماد به نفس‌شان را از دست می‌دهند، و دیگر خودشان را به عنوان یک مرد عمل نمی‌شناسند.
برای مثال، اگر به خودتان متعهد شده‌اید روزی 30 دقیقه ورزش کنید، حتما این کار را انجام دهید. فارغ از نتیجه‌ی این کار، صرفا با عمل به تعهد خود، شخصیت‌تان قالب مثبتی پیدا می‌کند، و همین مسئله باعث می‌شود در طول مسیر موفق‌تان انگیزه‌ی بیش‌تری پیدا کنید.
2. از حسادت بهره‌ی مثبت ببرید
خواستن چیزهایی که در حال حاضر در اختیار ندارید، ریشه در ذات و غریزه‌ی هر آدمی دارد. ولی صرفا وجود این غریزه و احساس طبیعی دلیل نمی‌شود نتوانید آن را تحت کنترل خود در آورید یا از آن به نفع خودتان استفاده نکنید. آدم‌های موفق می‌دانند زیر لایه‌های حسادت، هسته‌ای وجود دارد که آن‌ها را به خواسته‌های‌شان می‌رساند.
از خودتان بپرسید چرا به فلان شخص حسادت می‌کنید. برای مثال، اگر پول یک نفر شما را به حسادت وا می‌دارد، از خودتان بپرسید این پول چه چیزهایی برای شما به همراه خواهد داشت. اغلب اوقات، پول کافی در زندگی باعث می‌شود آدم‌ها وقت فراغت و آزادی بیش‌تری داشته باشند. وقتی علت ریشه‌ای این حسادت را پیدا کنید، هم‌زمان با تلاش برای تحقق اهداف‌تان در زندگی، می‌توانید به راه‌هایی برای رسیدن به سایر خواسته‌های‌تان، از جمله دستیابی به زمان و آزادی بیش‌تر، برسید.
3. خودخوری نکنید
یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها میان آدم‌هایی که همواره در مسیر رشد شخصیتی قدم بر می‌دارند، و آن‌هایی که دائما از این مسیر منحرف می‌شوند، توانایی آن‌ها در بازیابی سریع نیرو پس از مقابله با هر مانعی در این مسیر است. آدم‌های موفق به این درک رسیده‌اند که زندگی همیشه منصف نیست و همه چیز در زندگی به آسانی به دست‌شان نمی‌رسد. به علاوه، آن‌ها می‌دانند نق زدن و بهانه‌تراشی فقط می‌تواند به زوال قدرت شخصی‌شان بینجامد.
وقتی شما به سرزنش عوامل خارجی می‌پردازید، از این طریق نیز قدرت شخصی‌تان را به اندازه‌ی قابل ملاحظه‌ای از بین می‌برید. آن‌چه در زندگی برای‌تان اتفاق می‌افتد، آن‌چنان اهمیتی ندارد، ولی مهم این است که چگونه بتوانید به این اتفاقات واکنش مناسب نشان دهید.
برای آن‌که بتوانید به موفقیت برسید، بهتر است آدم‌های موفق اطراف‌تان را الگو قرار دهید. از این رو، می‌توانید 5 تعریف موفقیت واقعی از آدم‌های فوق‌‌العاده موفق را مطالعه کنید تا به الگوی مناسب خودتان دست یابید.
4. به این درک برسید که “‌شکست‌”‌ حاوی بازخورد مهمی است
شکست فقط نوع نگاه شما از یک زاویه به یک اتفاق است؛ چیزی به عنوان شکست وجود ندارد، مگر آن‌که خودتان آن را این‌ گونه تعریف کنید. آدم‌های موفق می‌دانند شکست خیال باطلی است که در ذهن‌شان ایجاد می‌شود، و با استفاده از نوع کیمیاگری ذهنی، واقعیتی توانمندساز را به جان آن ایجاد می‌کنند. وقتی آدم‌های موفق به تعقیب یک هدف می‌پردازند، دو اتفاق رخ می‌دهد: یا به نتیجه‌ی دلخواه‌شان دست خواهند یافت یا به بازخورد مهمی از تلاش‌شان دست پیدا می‌کنند.
ناتوانی در رسیدن به هدف شکست محسوب نمی‌شود، فقط درسی است که با استفاده از آن می‌توانید تلاش بعدی‌تان را به موفقیت نزدیک‌تر کنید.
5. با ذهنیت یک سرمایه‌گذار رفتار کنید
درست مثل بازار سهام که دائما نوسانات را تجربه می‌کند، سفر شخصی شما نیز در زندگی دستخوش فراز و فرودهایی می‌شود. سرمایه‌گذارانی که علی‌رغم وجود این پستی‌ها و بلندی‌ها، دوره‌ی زمانی بلند مدتی را منتظر می‌مانند، معمولا به پاداش این شکیبایی‌شان می‌رسند. همین منطق را می‌توانید در روند پیشرفت شخصی‌تان نیز به کار بگیرید. آدم‌های موفق می‌دانند هیجان‌ها و پیامدهای زیادی در طول این مسیر دائما جلوی راه‌شان سبز می‌شوند.
نکته‌ی مهم این است که هرگز از مسیرتان منحرف نشوید و این سفر را مانند یک مسابقه‌ی دوی ماراتن ببینید، نه مسابقه‌ی دوی سرعت. با ذهنیت یک سرمایه‌گذار رفتار کنید؛ امروز جشن پیروزی‌تان را به تعویق بیندازید، فردا پیروزی بزرگ‌تری پیش روی‌تان خواهد بود.
6. فقط به هدف تمرکز کنید، ولی در جزییات انعطاف پذیر باشید
اهداف‌تان را به صورت مقصد راه‌تان تصور کنید؛ و اعمال، عادات، و استراتژی‌های مختلف‌تان را مانند وسیله‌ی نقلیه‌ای در نظر بگیرید که قرار است با استفاده از آن، این مسیر را تا مقصد نهایی‌تان طی کنید. انواع مختلفی از وسائل نقلیه‌ی بالقوه وجود دارند که شما را در رسیدن به مقصد مورد نظر یاری می‌کنند؛ نکته‌ی کلیدی این‌جا است که باید وسیله‌ای را انتخاب کنید منحصرا با نیازهای‌ شما سازگار باشد. آدم‌های موفق در مورد هر آن‌چه به دنبال‌اش هستند، پافشاری می‌کنند، ولی در عین حال، به خوبی می‌دانند رسیدن به مقصد نهایی دربردارنده‌ی مسیرهای انحرافی و کنارگذرهای غیر قابل پیش‌بینی است که باید در موردشان تحقیق کنند. آن‌چه شما را به نقطه‌ی الف می‌رساند، لزوما نمی‌تواند به شما در رسیدن به نقطه‌ی ب کمک کند.
همان‌طور که در حال رشد و پیشرفت هستید، دائما به تکامل و پذیرش ایده‌های جدید نیاز خواهید داشت. اگر تکامل پیدا نکنید یا پذیرای ایده‌های جدید نباشید، ممکن است فرصت‌های خوبی را از دست بدهید و از برنامه‌ی زمانی‌تان عقل بیفتید.
چگونه می‌توانید این اصول درونی و باورها را در زندگی‌تان پیاده‌سازی کنید؟

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/148691/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

سپاه درخصوص «عملیات وعده صادق» پیام داد؛ تشکر از مردم و خط‌و‌نشان برای دشمنان

رسانه‌های صهیونیستی: 250 هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند

آلمان 4 پاتریوت دیگر می‌خرد

اهدای 100 هزار گل لاله به شهر جنگ‌زده اوکراین

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

دره های زیبای الموت قزوین

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

رضا نصری: زبان ایران باید در مقابل اسرائیلِ یاغی و قانون‌شکن زبان قانون و منطق و متانت باشد!

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

شمار شهدای غزه به 34 هزار و 49 نفر رسید

آوارها در غزه وسیله‌ای برای سرگرمی کودکان شد

اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین

تجمع مردم لبنان در مقابل سفارت اردن

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

دره انجیرک تا مرخیل؛ تصاویری زیبا از بکرترین نقاط زاگرس

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس

زخمی شدن 5 نوجوان بر اثر تیراندازی در مریلند

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی