ایران پرسمان

آخرين مطالب

از آلرژي بهاري چه ميدانيد ؟ دانش و فناوری

از آلرژي بهاري چه ميدانيد ؟
  بزرگنمايي:


آلرژي بهاري طاقت تان را طاق کرده؟! داروهاي ضدآلرژي شما را خسته و خواب آلوده مي کند؟ دوست داريد بدون داروهاي شيميايي آلرژي خود را مهار کنيد؟ شايد هم بدنتان به هيچ يک از داروهاي موجود در داروخانه پاسخ نمي دهد و از تعداد عطسه هايتان کم نمي شود. پس بايد چه کار کرد؟ در اينجا شما را با 17 راه براي جلوگيري از آلرژي بدون استفاده از دارو آشنا مي کنيم.

شست وشوي بيني با آب نمک

قوري ضدحساسيت!

متخصصان طب سنتي و پزشکي رايج هر دو استفاده از اين روش را تاييد مي کنند. شما با اين کار سينوس هاي خود را با آب نمک شست وشو مي دهيد و مواد آلرژي زا و محرک را از سينوس ها پاک مي کنيد. براي اين کار مي توانيد از داروخانه يک بسته سرم شست وشو تهيه کنيد يا خودتان اين محلول را آماده سازيد، به اين ترتيب که 2 تا 3 قاشق چاي خوري نمک بدون يد و يک قاشق چاي خوري جوش شيرين را در يک ليتر آب از قبل جوشانده و خنک شده بريزيد و مخلوط کنيد. هربار 30 ميلي ليتر از اين محلول را داخل يکي از قوري هاي قديمي تان بريزيد و سر خود را پايين بگيريد. سپس لوله قوري را در کنار يکي از سوراخ هاي بيني تان قرار دهيد و محلول درون آن را داخل بيني بريزيد تا از سوراخ ديگر بيني خارج شود. کار خيلي سختي نيست. بعد از چندبار تکرار به آن عادت خواهيد کرد!

کراتين طبيعي

براي بدنسازي يا رفع آلرژي؟!

کراتين به عنوان يک آنتي آلرژي طبيعي عمل مي کند. اين ماده به طور طبيعي در پوست سيب، پياز، انگور قرمز، مرکبات، کلم بروکلي و سبزيجات يافت مي شود. البته براي دريافت تاثير آن از پودرهاي کراتين نيز مي توان استفاده کرد. به اين ترتيب که در اوج فصل آلرژي سه بار در روز، هربار 300 ميلي گرم از اين پودر را با فاصله از وعده هاي غذايي مصرف کرد. البته قبل از مصرف اين مکمل ها حتما با پزشک خود مشور ت کنيد. چرا که برخي داروها مانند داروي ضدافسردگي و داروي تيروئيد با مصرف مکمل هاي کراتين تداخل دارند. مکمل عصاره هسته انگور هم مي تواند علائم آلرژي را کاهش دهد، به خصوص اگر همزمان با ويتامين C مصرف شود.

يکي از خوشمزه ترين راه ها براي جلوگيري از علائم آلرژي نوشيدن يک ليوان آب آلبالوي ترش است! اگرچه آلبالوي تازه خود به تنهايي منافع بسياري دارد اما با نوشيدن آب آن مي توان مقدار زيادي کراتين وارد بدن کرد. همان طور که گفته شد کراتين از توليد هيستامين توسط سيستم ايمني بدن جلوگيري مي کند

محصولات پروبيوتيک

ضدحساسيت طبيعي بخوريد

شايد شما هم با شنيدن واژه «پروبيوتيک» فقط به ياد باکتري هاي مفيد ماست براي دستگاه گوارش بيفتيد در حالي که اين باکتري ها علاوه بر دستگاه گوارش در حفظ تعادل سيستم ايمني بدن و جلوگيري از برخي آلرژي ها نقش مهمي را ايفا مي کنند. علاوه بر اين پروبيوتيک ها به توليد ويتامين ها و آنتي بيوتيک هاي مختلف در بدن کمک مي کنند.

بخور عصاره گياهان

هم براي آلرژي هم براي سلامت پوست

يک ماهي تابه متوسط را با آب پر کنيد و اجازه دهيد آب جوش بيايد. شعله را خاموش کنيد و ماهي تابه را از روي گاز برداريد و به آن 3 قطره عصاره اوکاليپتوس، 3قطره عصاره رزماري، 2 قطره عصاره مورد و 2 قطره عصاره درخت چاي اضافه کنيد. بعد روي سر خود يک حوله بيندازيد و سرتان را بالاي ماهي تابه نگه داريد. صورت تان را خيلي نزديک به ماهي تابه نگيريد تا پوست تان نسوزد. براي 5 تا 10 دقيقه اين بخور را تنفس کنيد و اين کار را روزي يک تا سه بار تکرار کنيد. با اين کار پوست تان هم از آلودگي ها تميز مي شود.

عسل محلي

از محله خودتان عسل بخريد!

نقش عسل در بهبود آلرژي هنوز به اثبات نرسيده است اما استفاده از آن هم ضرري به شما نمي رساند. بسياري از افراد اين تجربه را داشته اند که با مصرف عسل توليد شده در نزديکي محل زندگي شان علائم آلرژي شان کاهش يافته است. شايد دليل اين باشد که زنبورها گرده گل ها را در منطقه سکونت تان مي خورند و عسل توليد مي کنند، بنابراين مصرف اين عسل براي شما مانند يک آمپول ضدآلرژي مي ماند!

درمان هوميوپاتي

به امتحانش مي ارزد!

طب هوميوپاتي يکي از قديمي ترين طب هاي مکمل جايگزين در دنياست که قدمت آن به بيش از 200 سال مي رسد. اين طب براي درمان آلرژي از عصاره رقيق گل ها و گياهان استفاده مي کند. براي رفع قرمزي و خارش چشم مي توان از قرص زير زباني گياه «Euphrasia» (گل عينک) و براي آبريزش بيني مي توان از قرص زير زباني Allium cepa (پياز قرمز) استفاده کرد. بهتر است براي بار اول اين قرص ها را همزمان مصرف نکنيد و تاثير هر کدام را جداگانه بسنجيد تا متوجه شويد کدام يک از آنها براي وضعيت تان مناسب تر است. توصيه مي شود قبل از مصرف اين داروها با يک پزشک هوميوپاتي مشورت کنيد.

طب سوزني

متعادل سازي سيستم ايمني بيش فعال!

اگرچه دليل آن هنوز کاملا مشخص نشده است اما طب سوزني مي تواند علائم آلرژي هاي فصلي را کاهش دهد به خصوص اگر از يک ماه قبل از شروع فصل آلرژي آغاز شود و براي 3 ماه ادامه پيدا کند. اين روش با تحريک کانال هاي انرژي در بدن فعاليت بيش از حد سيستم ايمني بدن را متعادل مي کند و از اين طريق علائم آلرژي را کاهش مي دهد.

برگ گياه گزنه

اين گزنه زبان را نمي گزد!

گزنه برخلاف کرک هاي گزنده اي که روي برگ ها و ساقه هايش دارد، داراي خواص دارويي است. براي دريافت تاثير ضدآلرژي اين گياه مي توانيد آن را مانند چاي دم کنيد و بنوشيد. براي اين کار چاي کيسه اي گزنه را داخل ليوان قرار دهيد و روي آن آب جوش بريزيد، سپس روي ليوان را براي 15 دقيقه بپوشانيد تا عصاره چاي به خوبي خارج شود و بعد آن را بنوشيد. براي درمان آلرژي بايد سه بار در روز از اين دم کرده استفاده کنيد.

دستگاه بخور سرد و دستگاه تصفيه هوا با فيلتر HEPA

گرده ها را به زمين بيندازيد!

شايد با نزديک شدن بهار و گرم شدن هوا تصميم گرفته باشيد دستگاه بخور خود را جمع کنيد و در انباري خانه بگذاريد، درحالي که شب ها هنوز کمي خنک هستند و رطوبت هواي خانه کم است. در چنين مواقعي استفاده از يک دستگاه بخور سرد هواي خانه را از مواد آلرژي زا پاک مي کند. قطره هاي آب معلق در هوا به مواد آلرژي زا مي چسبند، در نتيجه آنها سنگين مي شوند و به زمين مي افتند و ديگر آنها را تنفس نمي کنيد. همچنين استفاده از دستگاه هاي تصفيه هوا با فيلتر HEPA به خصوص در اتاق خواب بهترين راه براي پاک کردن هوا از انواع هاگ ها و گرده هاي گياهان است.

دستمال کاغذي مچاله

مراقب باشيد کسي شما را نبيند!

اين راه حل براي مواقعي خوب است که تنها هستيد و کسي در اطرافتان نيست و در عين حال به هيچ يک از راه هاي ديگر درمان آلرژي دسترسي نداريد! يک تکه دستمال کاغذي را برداريد و مقداري از آن را در دو قسمت مساوي تکه کنيد. دستمال را به اندازه سوراخ بيني خود مچاله کنيد و آن را در ابتداي سوراخ بيني تان فرو کنيد طوري که قسمتي از آن بيرون باشد و خطر بالا رفتن و گير کردن دستمال داخل بيني وجود نداشته باشد. به مدت 15 دقيقه در اين حالت بمانيد و بعد دستمال ها را خارج کنيد و بيني خود را تخليه کنيد. حداقل براي يک ساعت عطسه ها سراغتان نخواهند آمد!

غذاي تند بخوريد

غذاهاي تند و پر ادويه

خوردن و حتي آماده کردن غذاهاي تند و پرادويه مي تواند به کاهش علائم آلرژي کمک کند! غذاهاي مکزيکي و تايلندي، فلفل قرمز و سياه، زنجبيل، شنبليله، پياز و سير از خوراکي هايي هستند که تاثيرشان بر آلرژي ثابت شده است. در واقع هرقدر غذا تندتر باشد کانال بيني راحت تر تخليه مي شود و گرده ها و هاگ هاي موجود در بيني راحت تر خارج مي شوند.

ورزش در ساحل يا در کوه

به جاي جنگل به ساحل برويد

آلرژي هاي فصل بهار و تابستان بهترين بهانه براي وقت گذراني در ساحل دريا هستند! بادهاي ساحلي، اين مناطق را از انواع هاگ و گرده پاک مي کند. پس هرقدر مي توانيد به ورزش هايي مانند واليبال در ساحل، شنا در دريا و دويدن کنار آب بپردازيد تا هم از آلرژي دور باشيد و هم سلامت بدن خود را افزايش دهيد. اگر هم در نزديکي محل زندگي تان دريا وجود ندارد، مي توانيد به ارتفاعات و کوهنوردي بپردازيد چرا که در ارتفاعات گياهان کمتري رشد مي کنند و آلرژي کاهش پيدا مي کند.

آنتي اکسيدان ها

کاهش التهاب سينوس ها و بيني با آنتي اکسيدان

آنتي اکسيدان موجود در خوراکي هاي مختلف از جمله انواع ميوه ها، سبزيجات، آجيل، تخمه، چاي سبز و... التهابات ايجاد شده در داخل بدن را کاهش مي دهد و از اين طريق علائم آلرژي را متعادل مي سازد. پس تا مي توانيد در اين روزها به بدن خود آنتي اکسيدان برسانيد. البته حواستان باشد بيشتر از 2 تا 3 فنجان چاي در روز ننوشيد تا تجمع کافئين در بدن به ضررتان تمام نشود.

بستن در و پنجره

شب ها و صبح زود پنجره ها را باز نکنيد

هيچ چيز مانند نسيم صبحگاهي بهاري خواب را از سرتان نمي پراند اما اگر آلرژي داشته باشيد باز کردن پنجره به خصوص در صبح زود و آخر شب باعث مي شود آنقدر مشغول تميز کردن و خاراندن بيني تان شويد که نتوانيد به اندازه کافي بخوابيد و از اين هواي بهاري لذت ببريد. استفاده از کولر در اين مواقع باعث مي شود علائم کمتري پيدا کنيد. اما گاهي اوقات برخي کولرها نيز به اندازه هواي بيرون برايتان حساسيت ايجاد مي کنند. همچنين زماني که در اتومبيل نشسته ايد بهتر است پنجره ها را ببنديد و کولر را روي حالت «چرخش هوا در کابين» قرار دهيد. فيلتر موجود در کابين جلو به پاک شدن هواي داخل از گرده ها کمک مي کند.

چسبيدن گرده ها به لباس

امان از اين گرده هاي جدايي ناپذير!

هاگ و گرده گياهان روي لباس مي نشينند بنابراين براي جلوگيري از ورود آنها به داخل خانه بايد ابتدا لباس هاي خود را بيرون از خانه محکم بتکانيد و سپس با استفاده از پودر لباس شويي به اضافه مقداري سفيدکننده يا مايع لباسشويي ضد حساسيت آنها را شست وشو دهيد. بعد از آن نيز لباس ها را در خشک کن قرار داده و از آويزان کردن شان درخارج از خانه خودداري کنيد. جالب است بدانيد ژاپن نوعي پارچه طراحي کرده که ذره اي گرده و هاگ به آن نمي چسبد!

ماسک ضدحساسيت

اگر مي خواهيد با گل و گياه کار کنيد...

ماسک هاي ضدآلرژي با فيلتر HEPA مناسب ترين گزينه براي افرادي است که آلرژي زندگي شان را مختل کرده است! البته لازم نيست کل ساعات روز را با ماسک بگذرانيد. کافي است در موقعيت هاي خاص براي مثال هنگام چمن زني، جمع کردن برگ ها و باغباني از آن استفاده کنيد. ضدآفتاب را نيز فراموش نکنيد و زياد در آفتاب نمانيد تا جاي ماسک روي صورت تان حک نشود!

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/154/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

پرش خیره کننده کروکودیل برای گرفتن طعمه

گوناگون/ رمزگشایی از حیات وحش؛ چطور گرگ، روباه و شغال را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برار گله گاومیش‌های عصبانی

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

اقدام دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

مزارع گل‌های نموفیلای آبی در ژاپن

قصه‌ی نگفته را خوب میدانی امام رضا (ع) با نوای احد سبزی

فضائل امیرالمؤمنین صلوات الله علیه چطور بدست ما رسیده است؟

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

5 سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

رئیس‌جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

رئیسی در نشست خبری با رئیس‌جمهور سریلانکا: تحریم‌ها، ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است

خوش چهره: جمعی از روحانیون برجسته به من گفتند: مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می‌شود؟!

جزئیات دومین جلسه بررسی مسائل ارزی با حضور قالیباف و وزیر اقتصاد

ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

نوآوری عجیب یک شهروند مشهدی در اثاث‌کشی

لحظه تصادف هولناک در جاده برفی به دلیل سرعت بالا

ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب

تصویری تماشایی با فاصله نزدیک از افعی شاخدار ایرانی

روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

جمیله علم‌الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد

پنجره متفاوتی به دیدار کارگران با رهبر انقلاب

بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی با همتای برزیلی‌اش در سن‌پترزبورگ

اسیر اسرائیلی: نتانیاهو خجالت بکش!

دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

داستان ابوشجاع

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور