ایران پرسمان

آخرين مطالب

صد درصد اعتبارات مشاغل خانگی سهم سال 98 خوزستان جذب شد وزارت رفاه

صد درصد اعتبارات مشاغل خانگی سهم سال 98 خوزستان جذب شد
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از جذب صد در صدی اعتبارات مشاغل خانگی سهم سال 98 استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ارسلان غمگین در تعریف مشاغل خانگی اظهار کرد: هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سکونت شخصی که با استفاده از امکانات و وسایل منزل راه اندازی شود کسب و کار خانگی است.
وی افزود: مطابق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌شود.
غمگین تصریح کرد: کسب و کار خانگی در ایران پدیده جدیدی نیست و سابقه دیرینه دارد. بسیاری از نیازهای خانوار در منزل و توسط اعضای خانواده تولید می شد که در سال های اخیر در نتیجه تغییرات و تحولاتی که در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی به وجود آمد به آن توجه بیشتری شده است و این نوع کسب و کارها روز به روز توسعه می یابند.
وی ادامه داد: راه اندازی یک شغل خانگی اصولاً نیازی به سرمایه های زیادی ندارد و شما می توانید با کمترین هزینه؛ کار را شروع کنید و با نظم و پشتکار و خلاقیت و به روز بودن کسب و کار خود را رونق بخشید.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: در مزایای کسب و کار خانگی می توان به آزادی و استقلال عمل بیشتر، ساعات کاری انعطاف پذیر، داشتن فرصت و زمان بیشتر، توجه بیشتر به تربیت فرزندان، تعادل و تعامل میان کار و زندگی اشاره کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: در مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و زنان و مردان می توانند با توجه به مهارت خود در خانه، نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده شغل ایجاد کنند. از دیگر مزایای مشاغل خانگی استفاده از فضای مجازی اینترنت برای کسب در آمد، بازاریابی و دسترسی راحت به خریداران است که بسیار آسان تر از روش های بازاریابی سنتی است.
وی تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و وضعیت قرمز در خوزستان، بسیاری از کسب و کار ها با مشکلات عدیده ای مواجه یا تعطیل شدند. در این شرایط کسب و کار های خانگی می تواند بهترین گزینه برای جبران هزینه های وارده به اقتصاد استان باشد.
غمگین گفت: اگر به حمایت از پشتیبان ها و اتصال متقاضیان به بازار و فروش اینترنتی و عرضه مجازی محصولات، توجه بیشتری شود قطعاً این طرح مؤثرتر می شود. از آنجایی که این نوع کسب و کارها از امکانات منزل بهره می گیرند، در صورت بروز رکود اقتصادی بیشتر دوام می آورند. در واقع شانس موفقیت این نوع کسب و کار بسیار بالاست.
وی یادآور شد: این اداره کل، برای نخستین بار صد در صد اعتبارات مشاغل خانگی سهم سال 1398 را جذب کرد و تمامی طرح های پرداختی در سامانه مشاغل خانگی، ثبت شده است. طرح های پشتیبان و خوشه سازی طبق الگوی توسعه مشاغل خانگی در اولویت است.
غمگین، ایجاد بازارچه های عرضه محصولات مشاغل خانگی را از دیگر اولویت های این اداره کل دانست به طوری که در سال گذشته تعداد 12 فقره بازارچه در 11 شهرستان، برپا شده است.
وی افزود: در جلسات کمیته کارشناسی مشاغل خانگی در سال گذشته با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی، مصوب شد طرح هایی که منجر به اشتغال پایدار می شوند و برای خوشه سازی مناسب اند، شناسایی و اعلام شوند که در سال 99 نیز رویکرد اولویت طرح های پشتیبان و مزیت دار منطقه در دستور کار قرار دارد.
غمگین‌گفت: همچنین در سال 98 طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان آغاز شد که تا کنون 493 زن واجد شرایط شناسایی شدند.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: زنان سرپرست خانوار در چهار گروه هدف "زنان همسر فوت شده، مطلقه، زنان دارای همسر"زندانی، معتاد، متواری، از کار افتاده و مفقودالاثر" و دختران مجرد هرگز ازدواج نکرده بیکار"45 تا 55 سال" و با اهداف، خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار در رشته های مزیت دار منطقه ای و مصوب مشاغل خانگی و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه های پیشرو، افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق قرار دارند.
وی در پایان گفت: در دومین جشنواره ملی" حاتم " (حمایت از تولیدات ملی) که با حضور" نهاوندیان " ، معاون اقتصادی رییس جمهور ، "شریعتمداری" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان و فعالان عرصه تولید و ...در 8 بهمن 1398 برگزارشد، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در محور طرح‌های توسعه‌ای قابل قبول در سازمان‌ها با رویکرد کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار به عنوان یکی از پنج طرح برگزیده انتخاب شد و نشان عالی حاتم را دریافت کرد.
گفتنی است: طرح ملی مشاغل خانگی به عنوان یکی از طرح های موفق اشتغالزایی وزرات متبوع با هدف کاهش هزینه های راه اندازی کسب و کار، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن یا اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده، کار خانوادگی، انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی (استاد شاگردی) برنامه ریزی و اجرا می شود و با اقبال عمومی مواجه شده است.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/159668/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

سقوط سهام آسیا

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند