ایران پرسمان

آخرين مطالب

ترور برای ایجاد آشوب در بغداد تحلیل روز

ترور برای ایجاد آشوب در بغداد
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
فتنه و توطئه‌های کشورهای عربی مرتجع (عربستان و امارات) و حامیان آن‌ها آمریکا و رژیم اسرائیل درعراق پایانی ندارد؛ آن‌ها که با حضور درسنگر تروریست‌های داعش و حمایت همه‌جانبه از آن‌ها در تلاش بودند تا حکومت مردمی عراق را نابود کنند، اکنون و پس از شکست نیروهای تکفیری داعش، مصمم شده‌اند تا با ایجاد توطئه‌های جدید، فتنه و هرج‌و‌مرجی دیگر در عراق به‌وجود آورند تا مگر بتوانند خواسته‌ها و نقشه‌های شوم خود را که همان اشغالگری و غارت این کشور است را ادامه دهند. گویا تظاهرات میلیونی، ضد آمریکایی و تصویب قانونی مبنی بر اخراج نیروهای نظامی اشغالگر آمریکایی در عراق به مذاق تروریست‌های غربی و عبری خوش نیامده است که در تلاشند با هم‌پیمانان مرتجع خود در منطقه(عربستان و امارات) بار دیگر این کشور را به سمت بی‌ثباتی و ناآرامی سوق دهند.
یک روز با به تصویر کشیدن کاریکاتوری موهن از آیت‌الله سیستانی در رسانه‌های سعودی به فکر تهییج افکار عمومی و ایجاد اختلاف میان عراقی می‌افتند و روز بعد با ترور افراد شاخص این کشور(هشام الهاشمی) به‌دنبال ایجاد فتنه در میان گروه‌های نظامی و مردمی هستند. البته این نوع طرح‌های شیطانی همانند توطئه هفته گذشته آن‌ها که گروه به اصطلاح «سازمان مبارزه با تروریست عراق» به مقر حشدالشعبی حمله و تعدادی را بازداشت کرد، با شکست مواجه خواهد شد. هر چند آمریکا با اجرای طرح‌هایی به خلع سلاح و یا منزوی کردن حشدالشعبی(بسیج مردمی) عراق فکر می‌کند و برای دور کردن آن‌ها از عرصه سیاسی و نظامی عراق دست به حیله‌های زیادی می‌زند اما هوشیاری و آگاهی جامعه عراق نشان داده است که حشد‌الشعبی از پایگاه اجتماعی قوی مردمی برخوردار است و با نقش تأثیر‌گذاری که در شکست و رانده شدن گروه‌های تکفیری داعش از عراق ایفا کرد، می‌رود تا در تحولات میدانی و منطقه‌ای عراق هم نقش فزاینده‌ای ایجاد کند کما اینکه گوشه‌ای از آن را در کسب آرای حداکثری نمایندگان مقاومت در انتخابات پارلمانی اخیر عراق دیدیم.
آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایجاد توطئه‌های جدید همچون ترور و به شهادت «هشام الهاشمی» تحلیلگربرجسته عراقی که به دست گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن‌ها همچون داعش در روز گذشته انجام شد، به ایجاد آشوب و هرج‌و‌مرج در عراق است. موضوعی که واکنش نخست‌وزیر و رییس پارلمان عراق را درمحکوم کردن این اقدام تروریستی به‌دنبال داشت. اما نباید فراموش کرد که دخالت‌های ریاض و اقدامات تنش‌آفرین سفارت شیطانی آمریکا در عراق نیازمند پاسخ صریح از سوی مقامات دولتی به‌خصوص الکاظمی را می‌طلبد تا معاندان به حکومت عراق فرصت ایجاد فتنه‌ای جدید در این کشور جنگ زده را پیدا نکنند. هشدارهایی که این سؤالات را تداعی می‌سازد که اینگونه ترورها چگونه می‌تواند جرقه‌ای برای برهم زدن صلح و آشتی داخلی عراق باشد.
هشدارهایی که پیش از این نمایندگان پارلمان عراق هم بارها داده‌اند کما اینکه روز گذشته هم «محمد البلداوی» از طرح‌های آمریکا برای محدود کردن نقش حشدالشعبی در عراق خبر داد. ایجاد فرصت جدید برای ضربه زدن به حشد‌الشعبی و انتقام‌جویی آمریکا و رژیم صهیونیستی از این نیروی مردمی عراق را می‌توان از جمله اهداف اینگونه ترورها در این کشور دانست که آمریکا و حامی سعودی آن در عراق دنبال می‌کنند.
غماس: دشمنان عراق با ترور الهاشمی به‌دنبال منزوی کردن و خلع سلاح حشدالشعبی هستند
«ماجد غماس» نماینده دفترمجلس اعلای شیعیان عراق در تهران با اشاره به ترور«هشام الهاشمی» تحلیلگر مسائل سیاسی درعراق؛ به خبرنگار روزنامه «صبح‌نو»، گفت: الهاشمی یک تحلیلگر سیاسی، نظامی و امنیتی عراق است که قبلاً عضو سابق القاعده بود و مدتی در زندان آمریکا به سر می‌برد. خروج او از زندان همزمان شد با روند سیاسی عراق که توانست ارتباطات خوبی با نیروهای مقاومت و حشدالشعبی برقرار کند.
این کارشناس عراقی، تصریح کرد: این ترور چند نکته مهم دارد. اول اینکه آقای «هشام الهاشمی» عضو القاعده بود و اطلاعات خوبی به نیروهای امنیتی و مراکز امنیتی عراق می‌داد. به گمان من این ترور توسط داعش و حامیان آن‌ها مانند رژیم اسرائیل و آمریکا صورت گرفته است . آن‌ها اینگونه ترورها را به این منظور انجام می‌دهند که مبادا کسانی مثل الهاشمی که از نیروهای تکفیری منفک و جدا شدند و به نیروهای امنیتی عراق پیوستند، برای آن‌ها ضرری داشته باشد.
ترور الهاشمی به منظور شکل‌گیری هرج‌و‌مرج در عراق شکل گرفت
وی افزود: نکته دیگر اینکه ترور الهاشمی در راستای اهداف رژیم اسرائیل، آمریکا و ایجاد یک هرج‌و‌مرج درصحنه سیاسی عراق شکل گرفته است. چیزی که در ابتدای واکنش‌ها نسبت به این ترور ملاحظه شد این بود؛ برخی از چهره‌هایی که در دشمنی با روند سیاسی و ثبات عراق دست دارند، بدون فاصله زمانی از ترور و با همگام شدن با دشمنان عراق، در خبرهایی اعلام کردند که نیروهای حشدالشعبی و مقاومت متهم اصلی این ترورهستند. این چهره‌ها کسانی هستند که در شکل‌گیری تظاهرات‌2019 درعراق سردمدار آشوبگران بودند و نقش مستقیمی درتحریک مردم ایجاد کردند که می‌توان به احمد البشیر، نبیل و التمیمی که سردمداران تظاهرات علیه دولت و علیه حشدالشعبی بودند اشاره کرد که دست پرورده آمریکا و رژیم اسرائیل هستند.
ترور الهاشمی راهبرد رژیم صهیونیستی و ایجاد فتنه جدید درعراق است
نماینده دفترمجلس اعلای شیعیان عراق در کشورمان با اشاره به اینکه الهاشمی رابطه خوبی با حشد‌الشعبی داشت، یادآور شد: نگاه ما به این سو است که این ترور یک حرکتی است به سمت توطئه جدیدی در عراق، رژیم صهیونیستی و آمریکا در این تلاشند تا فتنه‌های جدیدی را در کشورمان عراق رقم بزنند.
وی با اشاره به اینکه دولت عراق باید احساس مسوولیتی در این باره داشته باشد و به این موضوع رسیدگی کند، افزود: دشمنان عراق هدف‌شان از اینگونه توطئه‌ها ضربه زدن به حشدالشعبی است. دولت باید واکنش خودش را نسبت به این مسائل روشن اعلام کند و تحقیقات گسترده‌ای دراین باره داشته باشد.
آمریکا به خلع سلاح و منزوی کردن حشدالشعبی فکر می‌کند
این کارشناس عراقی با بیان اینکه خبرگزاری اعماق وابسته به تروریست‌های داعش مسوولیت این ترور را برعهده گرفته است، ادامه داد: پس از نخست‌وزیر شدن آقای الکاظمی، آمریکا خواهان چندین مسأله درعراق است به‌خصوص این مسأله را دنبال می‌کند تا سلاح را از مقاومت و حشدالشعبی بگیرد؛ یعنی به نوعی بسیج مردمی را خلع سلاح کند. آمریکا که به‌دنبال حذف مقاومت است با اینگونه توطئه‌ها و جهت‌دار کردن نوک پیکان ترور الهاشمی به سمت حشدالشعبی قصدمنزوی کردن نیروهای مردمی و مقاومت را دارد که بهتر است دولت آقای الکاظمی توجه و واکنش قاطعی نسبت به اینگونه حوادث داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/159829/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

نتیجه جابه جایی غیر اصولی سنگ