ایران پرسمان

آخرين مطالب

از عادل تا شفر با استقلال پشت پنجره‌های بسته سیاست روز

از عادل تا شفر با استقلال پشت پنجره‌های بسته
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - شاید همه ما برای یک بار هم شده این جمله را شنیده ایم که "نمایندگان ایرانی تا الان هیچ پیروزی ای در مقابل شاکیان خارجی خود در فیفا نداشته اند.

به گزارش جام نیوز ، شاید همه ما برای یک بار هم شده این جمله را شنیده ایم که "نمایندگان ایرانی تا الان هیچ پیروزی ای در مقابل شاکیان خارجی خود در فیفا نداشته اند." یکی از مشکلات همیشگی باشگاه های ایرانی، نحوه بستن قرارداد با بازیکنان خارجی بوده است، معمولا در قرارداد این بازیکنان کمیت و کیفیت رعایت نمی شود. نام های پرشمار خارجی زیادی وجود دارند که با کمترین کیفیت وارد فوتبال ما شده اند و نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند و قرارداد آن ها نیز از نظر کمیت به بدترین شیوه ممکن بسته شده است یعنی توازنی میان کیفیت بازیکنان و مبلغی که دریافت می کنند وجود ندارد. تمام این ها به کنار چالش تیم های ما زمانی شروع می شود که این بازیکنان به هر دلیلی ایران را ترک می کنند و ایمیل های فیفا که حاوی یک متن شکایت فلان بازیکن از باشگاه است به سوی مدیریت روانه می شود. اما مقصر این اتفاقات کیست؟ بله درست است مسئول این اتفاقات مدیرانی هستند که در زمان و مکان اشتباهی قرار گرفته اند.
نمونه جدید این اشتباهات، همین پرونده بویان است که استقلال را در معرض خطر بسته شدن 3 پنجره نقل و انتقالاتی قرار داده است. بویان که بازیکن بی مصرفی برای استقلال بود بدون توافق با این باشگاه از ایران رفت و با شکایت به فیفا برای استقلال مشکل درست کرد. البته دردسر و مشکل اصلی را مدیران وقت استقلال درست کردند که ابتدا بدون مطالعه چنین بازیکن بی کیفیتی را به خدمت گرفتند و در ادامه بدون توافق، این بازیکن را با قرارداد بلند مدت از استقلال کنار گذاشتند.
استقلال که همیشه در قامت یک مدعی در فوتبال ایران بوده است و رقابت تنگاتنگی با پرسپولیس داشته است، بازیکنان خارجی زیادی را به خدمت گرفته است که بعضی از آن ها به تیم کمک کرده اند اما برخی به محض خروج از باشگاه برای تیم مشکل ساز شده اند. ریشه این مشکلات هم به همان مدیران اشتباهی بر می گردد. مروری می کنیم بر بازیکنانی که در سال های نزدیک برای استقلال مشکل ساز شده اند:
1.عادل شیحی؛ شکایتی که منصوریان را ماندگار کرد
عادل شیحی در نیم فصل به تیم پرویز مظلومی اضافه شد تا جان تازه ای به استقلال ببخشد، آبی پوشان در آن روز ها در رقابت کسب دوگانه داخلی بودند، بازیکن سابق فولام و بایرلورکوزن، برچسبی بود که خود به خود این امید را به هواداران استقلال می داد که عادل می تواند ستاره تیم پرویز شود اما مصدومیت اجازه درخشش نداد و در پایان فصل استقلال هیچ جامی را کسب نکرد، با ورود منصوریان عادل از تیم جدا شد اما ترکش های این خروج 6 ماه بعد بر پیکر تیم در بحران علیرضا منصوریان نشست، استقلال در آن مقطع نیاز مبرمی به جذب بازیکن داشت و حتی با آندو تیموریان و جپاروف تا پای قرار داد هم پیش رفت اما عادل شیحی با شکایت اش پنجره استقلال را بست تا منصوریان به جوانان تیمش اتکا کند و نتیجه این کارش را هم با پیروزی های به یاد ماندنی آن فصل استقلال بگیرد. لازم به ذکر است که قرارداد عادل با استقلال 80 هزار دلار بود که به خاطر دیرکرد در پرداخت با حکم فیفا مواجه شد.
2.پروپئیچ؛ گذر از پیچ پرو با کمک فیفا
پروپئیچ هم بازیکنی بود که در زمان مظلومی به استقلال آمد تا سجاد شهباز زاده و آرش برهانی را در امر گل زنی برای استقلال یاری کند اما زدن چندین گل در بازی های غیر مهم خیلی عملکرد قابل قبولی برای او نبود. زمانی که علیرضا منصوریان هدایت استقلال را برعهده گرفت، بهرام افشارزاده مدیرعامل بود. در زمان مدیرعاملی افشارزاده، نامه‌ای به ایجنت ایرانی پروپیچ داده و از او خواسته شد به پروپیچ اطلاع دهد با توجه به شروع تمرینات و اردوی پیش فصل استقلال در باشگاه حضور یابد تا در این باره مذاکره شود. مدیر برنامه ایرانی مدعی شد مهاجم کروات بی‌توجه به درخواست مسئولان استقلال شکایت خود را در فیفا انجام داد اما اصل ماجرا این بود که جناب ایجنت اصلا نامه را به پروپئیچ نداد و این بازیکن با استناد به مصاحبه منصوریان که گفته بود پرو در لیست مازاد است، به ایران برنگشت در ادامه افشارزاده جای خود را به رضا افتخاری داد تا پرونده پروپیچ بلاتکلیف بماند. فیفا در نامه‌هایی به باشگاه استقلال خواستار توضیح آنها شد که در ابتدا مسئولان استقلال پاسخ ندادند تا اینکه کمیته انضباطی فیفا باشگاه استقلال را به پرداخت مطالبات پروپیچ محکوم کرد. مسئولان وقت استقلال به دادگاه ورزشی CAS شکایت کردند. در رأی صادر شده به وضوح توضیح داده شده که مسئولان استقلال توجهی به درخواست‌های فیفا نکردند و باید دیرکرد مطالبات این بازیکن را پرداخت می کردند آن هم در حالتی که طلب 30 هزار دلاری پروپئیچ به چند صد هزار دلار تبدیل شده بود اما 48 ساعت مانده به صدور حکم سنگین برای استقلال از سوی فیفا، بدهی این بازیکن از محل درآمد های استقلال در فیفا پرداخت شد. استقلال که می توانست خیلی راحت 30 هزار دلار به این بازیکن بدهد و با او تسویه کند به خاطر ناآگاهی و بی تفاوتی مدیرانش 400 هزار دلار جریمه داد.
شکایت های جدید و خطر های رفع نشده
1.ایسما؛ استقلال و قانون 12BIS
بازیکن خوش اخلاق و دوست داشتنی در زمان حضور شفر به ایران آمد و نیم فصل برای استقلال بازی کرد و خودش گفته بود که هیچ گاه از استقلال شکایت نخواهد کرد اما در این میان استقلال پول باشگاه قبلی او یعنی پاختاکور را پرداخت نکرد و باشگاه پاختاکور از طریق قانون فرایند سریع خواهان دریافت طلب 100 هزار دلاری و دیرکرد 50 هزار دلاری از استقلال شد. طبق قانون 12BIS در مورد شکایت این باشگاه خطر سقوط به دسته پایین تر استقلال را تهدید می کند.
2.جپاروف و پادووانی؛ مالیات و غرامت
استقلال از فیفا خواسته از محل درآمد هایش 100 هزار دلار به پادو و 100 هزار دلار هم به جپاروف بپردازد اما نه پادو این مبلغ را قبول دارد و نه جپاروف. پادووانی از استقلال غرامت سنگین نقص عضو می خواهد و سرور جپاروف هم معتقد است باید پول مالیاتش هم از سوی استقلال پرداخت شود. در این دو پرونده خطر جریمه استقلال را تهدید می کند.
3.وینفرد شفر؛ اخراج بیجا
در حالی که چند هفته به پایان مسابقات لیگ برتر باقی مانده بود در حکمی عجیب، امیرحسین فتحی وینفرد شفر را از هدایت استقلال برکنار کرد آن هم در زمانی که هفته قبلی آن ها سپاهان را شکست داده و مدعی قهرمانی بودند. استقلال زمانی که با این مربی قرارداد داشت مطالباتش را پرداخت نکرد تا با بدهی 600 هزار دلاری مواجه شود. در این پرونده خطر کسر امتیاز استقلال را تهدید می کند.
طرفداری

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/162976/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون