ایران پرسمان

آخرين مطالب

کارزار فرار از شکست جمهوری خواهان تحلیل روز

کارزار فرار از شکست جمهوری خواهان
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - اعتماد / متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
محمدحسین لطف‌الهی/ عقب افتادن در نظرسنجی‌های انتخاباتی و ظاهر شدن نشانه‌های شکست احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعضای ارشد کمپین او را بر آن داشته که با تغییر استراتژی و اتخاذ رویکردهای جدید در پی جبران عقب‌ماندگی از رقیب برآیند و مانع از قطعی شدن شکست رییس‌جمهور کنونی در انتخابات شوند.
از دو هفته قبل که رییس کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ تغییر کرد و بیل استپین جایگزین برد پارسکیل شد، نشانه‌های تغییر در استراتژی‌های انتخاباتی به مرور قابل مشاهده بود. دونالد ترامپ تصمیم گرفت با اتخاذ رویکردهایی بسیار تهاجمی در تبلیغات، سخنرانی‌ها و فضای مجازی فاصله خود را با جو بایدن در نظرسنجی‌ها کم کند. رویکرد جدید رییس‌جمهور امریکا بر حملات لفظی شدید علیه معترضان، تاکید بر میزان خرابی‌های ناشی از اعتراضات، هشدارهای قاطع در خصوص سرکوب اعتراضات با پلیس فدرال همچنین تشکیک در روند برگزاری انتخابات نظیر استفاده از سیستم رأی‌گیری پستی مبتنی بود. هر چند این راه و روش برخی جمهوری‌خواهان را نسبت به سرنوشت انتخابات پیش رو نگران کرده اما «وال‌استریت ‌ژورنال» گزارش می‌دهد که اعضای کمپین ترامپ نسبت به اثربخشی آن بسیار امیدوارند. یک عضو ارشد کمپین ترامپ به این روزنامه می‌گوید:«با رهبری جدید در کمپین انتخاباتی، ما به سرعت به فضای رقابت بازگشتیم و خیلی قدرتمندتر از قبل به مردم اعلام کردیم که جو بایدن یک بازیچه در دستان جریان چپ افراطی است».
به نوشته وال‌استریت ژورنال، یکی از روش‌هایی که از سوی کمپین دونالد ترامپ مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمرکز مجدد بر تبلیغات تلویزیونی است. بودجه این نوع تبلیغات که از آغاز ماه جولای روند کاهشی به خود گرفته و در فاصله 30 ژوئن تا 28 جولای از بیش از10 میلیون دلار در روز به حدود یک میلیون دلار در روز کاهش یافته بود، بار دیگر افزایشی جدی خواهد یافت و کمپین دونالد ترامپ بخشی از تمرکز خود را بر تقویت این نوع تبلیغات خواهد گذاشت. براساس این گزارش، کمپین انتخاباتی رییس‌جمهور امریکا همچنین خواهد کوشید علاوه بر دفاع از عملکرد دولت در مدیریت بحران کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن به تخریب چهره بایدن و بزرگنمایی درباره نزدیکی هر چه بیشتر او به جریان چپ حزب دموکرات بپردازد و از این ابزار برای کاهش محبوبیت معاون اول دولت باراک اوباما استفاده کند.
فاکس نیوز، رسانه نزدیک به دونالد ترامپ درباره علت کاهش جدی بودجه تبلیغات تلویزیونی کمپین او نوشته است که وقفه ایجاد شده به دلیل تعیین استراتژی جدید به منظور اثرگذاری بیشتر تبلیغات تلویزیونی بوده و از امروز دوشنبه، تبلیغات تلویزیونی دونالد ترامپ به صورت بسیار جدی‌تر از گذشته آغاز خواهد شد. در حالی که کمپین ترامپ افشا نکرده است که تمرکز این تبلیغات تلویزیونی بیشتر در چه ایالت‌هایی خواهد بود، فاکس‌نیوز مدعی شده اولویت کمپین انتخابات رییس‌جمهور امریکا «ایالت‌های میدان نبرد» به خصوص فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین هستند که از ماه سپتامبر فرآیند رأی‌گیری پستی در آنها آغاز خواهد شد. ایالت‌های «میدان نبرد» به ایالت‌هایی اطلاق می‌شود که به ‌طور سنتی از کاندیدای یک حزب خاص حمایت نمی‌کنند و رقابت‌ تنگاتنگی میان کاندیداهای هر دو حزب برای پیروزی در این ایالت‌ها وجود دارد. این اتفاق در حالی رخ داده که طی دو هفته گذشته، کمپین انتخاباتی جو بایدن نیز با هدف قرار دادن ایالت‌های میدان نبرد بیش از 30 میلیون دلار تنها برای تبلیغات تلویزیونی در این ایالت‌ها هزینه کرده و در پی تثبیت برتری است. بر این اساس به نظر می‌رسد، کمپین دونالد ترامپ با تحلیل نقاط ضعف خود و آگاهی از اهمیت ایالت‌های میدان نبرد این تغییر راهکار را در پیش گرفته تا راهی برای خروج از بن‌بست فعلی بیابد.
برای جنگ مسلح شوید
در طول یک ماه گذشته حدود 25 هزار نفر از مردم امریکا جان‌شان را به خاطر شیوع ویروس کرونا از دست داده‌اند، بیش از 2 میلیون نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند و علاوه بر رکوردشکنی رکود اقتصادی و رشد منفی اقتصاد در ایالات متحد، بیش از 30 میلیون نفر از مردم این کشور که برای گذران زندگی در دوره کرونا به کمک‌های دولتی متکی بودند حدود 600 دلار از کمک هزینه هفتگی خود را از دست رفته می‌بینند؛ چراکه دولت هنوز با کنگره بر سر بودجه مصوب احیای اقتصادی به توافق نرسیده است. همه این موارد در کنار یکدیگر باعث شده تا دونالد ترامپ با افت محسوسی در نظرسنجی‌ها مواجه شود و براساس میانگین نظرسنجی‌های انجام شده اختلاف او با بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری دو رقمی شود. به نوشته واشنگتن‌پست همین موضوع باعث شد که روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای مهم میان اعضای کمپین ترامپ با عنوان «برای جنگ مسلح شوید» تشکیل و تصمیماتی تازه اتخاذ شود. به گفته یکی از اعضای این کمپین در این جلسه تلاش شده تا اعضا توجیه شوند، فرصت باقی مانده بسیار اندک است و در روزهای باقی مانده باید همه اعضای کمپین خود را با استراتژی‌های جدیدی که از سوی مدیریت ابلاغ می‌شود، هماهنگ کنند.
نگرانی از رفتارهای ترامپ
واشنگتن پست نوشته است که هر چند مدیران کمپین کوشیده‌اند تا به این وسیله تحولی در وضع موجود ایجاد کنند و از فرصت باقی مانده، بهره لازم را ببرند اما آنها همچنان نگران رفتارهایی هستند که از جانب دونالد ترامپ صورت می‌گیرد و تاثیر منفی زیادی روی افکار عمومی دارد. به نوشته این روزنامه در روزهای اخیر از اینگونه رفتارها از سوی ترامپ زیاد مشاهده شده که از جمله آنها تلاش برای تبلیغ پزشکی است که در توییتر ادعا می‌کند، امریکایی‌ها نیازی به زدن ماسک ندارند و ماسک نمی‌تواند مانع از شیوع ویروس کرونا شود و تنها داروی هیدروکسی کلروکین می‌تواند بیماران مبتلا به کووید 19 را درمان کند. این ادعا که پیش‌تر از سوی مسوولان ارشد بهداشت و درمان امریکا رد شده پیش‌تر نیز از سوی ترامپ در نشست‌های توجیهی درباره وضعیت شیوع کرونا مطرح شده بود که واکنش شدید جامعه پزشکی امریکا را در پی داشت.
رییس‌جمهور امریکا همچنین روز پنجشنبه با طرح احتمال تقلب در انتخابات از طریق رأی‌گیری پستی، خواهان آن شد که انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده به تعویق بیفتد و به جای سوم نوامبر در تاریخی دیگر برگزار شود. طرح این موضوع که با مخالفت‌های زیادی از سوی همه جریان‌های سیاسی در امریکا روبه‌رو شد و علاوه بر دموکرات‌ها که ترامپ را به هراس از شکست در انتخابات متهم کردند، جمهوری خواهان نیز صحبت‌های او را «غیرعملی» خواندند و از ضرورت برگزاری انتخابات در موعد مقرر سخن گفتند. در میان رسانه‌ها نیز حتی رسانه‌های دست راستی مانند فاکس نیوز عنوان کردند که شواهدی مبنی بر تقلب در انتخابات از طریق رأی‌گیری پستی وجود ندارد و رییس‌جمهور «نباید فضای کشور را با این حرف‌ها به هم بریزد».
واشنگتن پست می‌نویسد: رفتارهای ترامپ علیه خود او استفاده می‌شود و کمپین بایدن، اقداماتش را هوشمندانه و بر اساس رفتارهای ترامپ طراحی می‌کند. یکی از رفتارهای هوشمندانه کمپین بایدن عدم پاسخگویی سریع به درخواست تعویق انتخابات از سوی ترامپ بوده که به گفته یکی از اعضای این کمپین، تصمیمی مهم و اثرگذار بود. او می‌گوید که «ما اجازه نمی‌دهیم ترامپ زمین بازی را طراحی کند تا ما بخواهیم در زمین او بازی کنیم» و معتقد است این تاخیر در پاسخگویی به اظهارات ترامپ «عمدی و استراتژیک» است. هر چند برخی از اعضای کمپین بایدن معتقدند این تاخیر می‌تواند علیه خودشان مورد استفاده قرار گیرد.
سوسیالیست هراسی
یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های کمپین دونالد ترامپ، تحریف طرح‌های کمپین دموکرات‌ها و استفاده از این مساله به عنوان ابزاری برای ریزش در آرای جو بایدن است. بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، استپین، مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ به نزدیکانش گفته است که باید روی روابط جو بایدن و تاثیرپذیری او از جریان‌هایی تمرکز کرد و به آن پرداخت که می‌تواند نظر مردم امریکا را برگرداند. به گفته او یکی از این جریان‌های «سوسیالیست‌ دموکرات‌های حزب دموکرات» نظیر برنی سندرز، سناتور ایالت ورموند هستند که خود را چپ‌گرا می‌دانند. بر اساس شواهد موجود این راهکار از چند روز پیش در دستور کار جمهوری‌خواهان قرار گرفته و دونالد ترامپ نیز از آن بهره می‌برد. ترامپ روز جمعه در توییتی نوشت:«ما کمپین جدید خود را روز دوشنبه آغاز می‌کنیم تا نگذاریم جو بایدن خواب‌آلود که این روزها از برنی سندرز دیوانه هم چپ‌گرا‌تر شده است، پیروز شود». بر این اساس یکی از اصلی‌ترین تاکتیک‌های جمهوری‌خواهان در روزهای آینده تمرکز روی مسائلی نظیر احتمال کاهش بودجه پنتاگون، قطع بودجه پلیس و «کمونیستی کردن امریکا» از سوی دموکرات‌ها خواهد بود که باید دید آیا ممکن است ترامپ را نجات دهند یا خیر؟
کمپین انتخاباتی رییس‌جمهور امریکا برنامه ویژه‌ای برای جلب آرای اقشار مذهبی در امریکا دارد و می‌خواهد از این ابزار علیه دموکرات‌ها بهره ببرد. به نوشته آسوشیتدپرس، کمپین دونالد ترامپ قصد دارد با طرح این موضوع که دموکرات‌ها جریانی ضد دین هستند و می‌خواهند مردم را از دین و خدا دور کنند از اقشار مذهبی در امریکا به ویژه گروهی از مسیحیان موسوم به اوانجلیست‌ها بخواهند تا برای شکست دادن جو بایدن به نفع ترامپ در انتخابات شرکت کنند. براساس گزارش این خبرگزاری، اعضای کمپین ترامپ در سخنرانی‌های خود با اشاره به محدودیت‌های وضع شده برای کلیساها به ویژه در ایالت‌هایی که توسط فرمانداران دموکرات اداره می‌شوند از مخالفت ترامپ با این محدودیت‌ها سخن می‌گویند و آن را نتیجه فشار دموکرات‌ها برای دین‌زدایی از امریکا عنوان می‌کنند. وایت کین که اغلب به عنوان کشیش شخصی ترامپ توصیف می‌شود، هفته گذشته در یک سخنرانی گفته است «بایدن کسی است که از سوی جریان چپ افراطی هدایت می‌شود و می‌خواهد کلیساهای ما را تعطیل کند».

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/170776/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

خانجانی: توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد

علیرضابیگی: دولت ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

گناهان زبان؛ بداخلاقی

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

دره ای زیبا در ایسلند

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

جنبش انصارالله یمن: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به فرانسه رسید

تنش میان حزب‌الله با رژیم اسرائیل بالا گرفت؟

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!