ایران پرسمان

آخرين مطالب

سطل زباله منفی‌بافی‌های دیگران نباشیم دانش و فناوری

سطل زباله منفی‌بافی‌های دیگران نباشیم
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - جوان آنلاین / بعضی آدم‌ها دوست دارند تمام انرژی منفی روزشان را سر شما خالی کنند. شما که می‌گویم یعنی دوستشان یا اعضای خانواده‌شان یا شاید همسایه و همکار. برای همه شما پیش آمده که بسیار خسته هستید و جسم‌تان از یک روز پرتنش کاری فرسوده شده و نیاز به تجدید قوا دارد. دلتان می‌خواهد یکی به شما کمی انرژی مثبت تزریق کند تا حالتان خوب شود. مثلاً یکی به خاطر موفقیت‌های کاری‌تان تبریک بگوید. یکی بگوید حواسش به کسالت شما هست حتی اگر در حد یک سرماخوردگی ساده باشد.
گاهی دلتان می‌خواهد یکی در بدو ورود، نازتان را بکشد و افکار کسالت‌بار صبح تا الان را از مغزتان بشوید یا اگر خانه‌دار هستید دلتان می‌خواهد همسرتان وارد خانه که شد با روی گشاده بیاید و حواسش به تمام تلاش‌های سخت و فداکارانه شما باشد.
اما معمولاً این اتفاق‌های خوشایند نمی‌افتد.
همیشه انرژی‌های منفی یا خستگی‌های جسمی با یک حال خوش و استقبال رؤیایی پاک نمی‌شود، بلکه بر عکس.
یکی پیدا می‌شود که تمام انرژی منفی و ذهن مشوش خود را روی سر شما آوار و شما را خسته‌تر از پیش می‌کند.
آن‌ها دنبال سطل زباله هستند!
فرض کنید همسایه شما با همسرش دعوایش شده و امروز روز دادگاهشان بوده است. شما او را دورادور می‌شناسید و خیلی از زندگی‌اش چیزی نمی‌دانید. ولی حالا که شما را برای شنیدن حرف‌هایش گیر آورده تا تمام عقده‌هایش را سر شما خالی نکند و مو به مو از روابطش با همسر نگوید، دست‌بردارتان نیست و چهره خسته و زبان بدن شما هم احتمالاً تأثیر روی توقف کلامش ندارد. او نیاز دارد به تخلیه شدن. حتی اگر شده به ناحق، همسرش را مقصر جلوه می‌دهد تا بار روانی‌اش را کم کند و کمی عذاب وجدانش سبک شود.
یا دوست‌تان بعد از چند ماه زنگ می‌زند و در عرض یک ربع تمام اتفاقات خوب و بد دوستان مشترک را برایت بازگو می‌کند.
اگر باردار هستید احتمالاً برایتان از مراقبت بیشتر و تجربه‌های سقط بی‌دلیل دوستانش می‌گوید. اگر در شرف انتخاب پزشک برای چکاپ هستید شما را می‌ترساند که فلان دکتر فلان خطا را کرده و ممکن است بلایی سرت بیاورد. می‌خواهی خانه بخری و او تو را از انواع کلاهبرداری‌هایی که خبر دارد آگاه می‌کند و گوشی دستت می‌دهد که مراقب باشی. در بسیاری موارد زن‌های ناموفق در روابط زناشویی، اشتباهاتشان را برای شما می‌گویند و می‌خواهند به همسرت رو ندهی و او را مثل موم توی دستت بگیری. این‌ها تنها بخشی از انرژی‌های منفی است که از مکالمه یا دیدار با بعضی‌ها دریافت می‌کنید. در واقع بی‌آنکه قصد اساعه ادب داشته باشیم- و برای درک بهتر مطلب باید بگوییم- این آدم‌ها از شما به عنوان سطل زباله استفاده می‌کنند.
تمام افکار و انرژی‌های منفی را که در زندگی درگیرش هستند در عرض چند دقیقه روی سر شما خالی می‌کنند و خودشان اصطلاحاً فول‌شارژ می‌شوند ولی شما هر چند یک شنونده بوده‌اید ولی حالا ذهنی مشوش و خسته‌تر از قبل دارید.
احتمالاً به مشکلات آن‌ها فکر می‌کنید و گاهی حتی آن را دلسوزانه برای خواهر یا همسرتان تعریف می‌کنید و به این ترتیب انرژی منفی را دومینووار ادامه می‌دهید و زنجیره اخبار منفی دامن‌تان را رها نمی‌کند.
ممکن است عضوی از یک خانواده منفی‌باف باشید، آن‌هایی که در هر ماجرا و رابطه‌ای دنبال نیمه خالی لیوان هستند و به هر پدیده‌ای به دیده شک می‌نگرند. این آدم‌ها مدام می‌خواهند شما را از سر دلسوزی از بروز اتفاقات و حوادث احتمالی آگاه کنند، اما نمی‌دانند این آگاهی‌بخشی اجباری تا چه حد مخرب است و روح و روان‌تان را برای یک روز خلاق به‌هم می‌ریزد این‌ها اسمش را می‌گذارند نصیحت و خود را مکلف می‌دانند که دانسته‌ها را به شما منتقل کنند تا از شما محافظت کنند. این شمایید که این کمک را به اسم نصحیت دریافت و به عنوان یک چالش با آن برخورد می‌کنید. فرض کنید یکی مدام کنار شما غر بزند و میز کناری‌تان رابطه خوبی با خانواده‌اش نداشته باشد. چنین شخصی وقتی گرمای کلام یا حس مسئولیت شما در قبال خانواده را که می‌بیند بر منبر نصیحت می‌رود و سعی دارد به شما حالی کند نباید زیاد به آدم‌ها نزدیک شد. دو حالت دارد یا می‌خواهد از شما محافظت کند که بلای مشابه خودش سر شما نیاید یا از سر حسادت است که نمی‌تواند این گرمی را ببیند. در هر دو صورت این شما هستید که باید مراقب آنچه از بیرون به عنوان پیام هشدار دریافت می‌کنید باشید.
از آدم‌های سمی دوری کن!
من نمی‌گویم گوش شنوا نباشید. اتفاقاً باشید و در این دوره از زندگی که اکثر ما در خانه تنهاییم و تجربه تلخ قرنطینه را پشت سر می‌گذاریم، این روز‌ها که بوسیدن و لمس دست عزیزترین‌هایمان یک آرزو شده است، حالا که خیلی از ما تجربه تلخ از دست دادن عزیزی را بر اثر کرونا داریم، بیش از هر وقتی نیاز به سنگ صبور داریم. هم سنگ صبور کسی باشیم هم وقتی دلتنگیم کسی شنوای حرف‌هایمان باشد که اگر نباشد این درد‌ها و دلتنگی‌ها روی هم تلمبار شده و تبدیل به غمباد می‌شود. پس بشنویم و الهام‌بخش باشیم. بشنویم و کلام‌مان آرام‌بخش باشد، اما نکته اینجاست که حق نداریم از این درددل‌ها و مکالمات منفی تأثیر بگیریم. حق نداریم اگر کسی برایمان با آب و تاب از آمار مرگ و میر کرونا گفت بیش از یک آگاهی دریافت کنیم.
دانستن آمار‌ها خوب است، اما در حد دانستن و رعایت نکات. نه اینکه ترس به جانت بیفتد و تو هم بیایی خانه و تمام آن اخبار منفی و ترسناک را طوطی‌وار برای فرزند و همسرت تعریف کنی.
آدم‌های منفی‌باف، آدم‌های سمی زندگی شما هستند. باید خیلی مراقب باشید.
اگر در تور افکار مخربشان بیفتید، خلاص شدن از آن دشوار است. این روز‌ها که دور و برمان را انبوهی از اخبار بد و تلخ و منفی پر کرده، بهتر است گاهی از این دنیای مجازی و اخبارش فاصله بگیریم یا اگر دنبال می‌کنیم به آن‌ها به چشم یک اطلاعات و دانش جدید نگاه کنیم و برای هر خبری که شناختی از آن نداریم فکرمان را درگیر نکنیم. یادمان باشد تقدیر ما هر چه باشد رخ می‌دهد و ما فقط مسئول تغییر بخشی از سرنوشت‌مان هستیم.
تمام رویداد‌های طبیعی و حتی مرگ به وقت خود رخ می‌دهد و ترس و فکر‌های بیهوده پیش از وقوع، تأثیری جز تضعیف روحیه ما ندارد و این ترس‌ها ما را از حرکت و تکاپو بازمی‌دارد. این روز‌ها خوب است که بهداشت را مو به مو رعایت کنیم و تا نابودی کرونا کمی محتاط باشیم.
اما کرونا پایان زندگی نیست و ارزش تلخکامی‌های مدام شما را ندارد.
اگر از ویروس بترسید سیستم دفاعی بدن‌تان تضعیف می‌شود و روی تمام اوقات زندگی‌تان اثر می‌کند. این روز‌ها که در خانه و در کنار فرزندان اوقات بیشتری را سپری می‌کنید بهتر است تمام تمرکز خود را روی خوشی کردن و لذت بردن از این موقعیت خاص صرف کنید. کرونا هزار و یک بدی داشت، اما حسنش این بود که به آدم‌ها فهماند خانه امن‌ترین جای جهان است. پس تا آرام شدن اوضاع، با عزیزان‌تان در نقطه امن بمانید و از لذت و موهبتِ کنار هم بودن بهره‌مند شوید.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/171089/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

دستامو بگیر، آقای دلم

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

مجروح شدن نوزاد 20 روزه فلسطینی بر اثر بمباران ارتش اسرائیل

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

روایت مقام سازمان ملل از وضعیت بیمارستان‌های غزه

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

صحنه ای جالب از تخم گذاشتن شاهین پشت پنجره

ایده های جالب یک آدم خوش ذوق!

سعدی‌خوانی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

تمجید امیرعبداللهیان از ابتکار تاریخی آفریقای جنوبی