ایران پرسمان

آخرين مطالب

8 مهمترین مزایای دورکاری برای همه‌ی کسب و کارها دانش و فناوری

8 مهمترین مزایای دورکاری برای همه‌ی کسب و کارها
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - روزیاتو / کسب و کارها در حال تغییر هستند و مدیرعامل‌ها یا تغییرات را با آغوش باز می‌پذیرند، یا حضور در روند غالب را از دست می‌دهند، روندی که می‌تواند آینده کسب و کار را تحت تأثیر قرار دهد. قبل از کووید-19، حدود 81٪ از افراد بین 35 تا 44 سال ترجیح می‌دادند از خانه کار کنند. اما اکنون، بحران کووید-19 گسترده‌ترین تجربه‌ی کار از راه دور را تا کنون موجب شده‌است. بسیاری اتفاق نظر دارند که امکان کار کردن به آن صورتی که قبلاً بوده باز نخواهد گشت و نباید هم بازگردد. در ادامه با ما همراه باشید تا 8 مهمترین مزایای دورکاری برای همه‌ی کسب و کارها را بدانید.
کرونا ویروس نه تنها نحوه عملکرد شرکت‌ها و مکان گزارش کارکنان را تغییر داد، بلکه باعث افزایش قابل‌توجه میزان کار و سرعت کارکنان شد.
گزارش State of Remote Work 2018 حاکی از آن است که در آن زمان 90٪ از کارکنان برنامه‌ریزی کرده بودند که باقی زندگی حرفه‌ای خود را به صورت دورکاری و از راه دور ادامه دهند. کار از راه دور اغلب برای کارمندان مفید است، اما می‌تواند مزایای زیادی هم برای کارفرما داشته باشد. از جمله این موارد می‌توان به سطح بالاتر آگاهی از برند، ارتباط بهتر، بهبود روحیه کارکنان و بهره‌وری بالاتر اشاره کرد.
یک سیاست کاری 100٪ از راه دور برای کارمندان عادی شده‌است. در زمان وقوع بحران کووید-19، دورکاری برای هر شرکت و سازمانی در هر شهر و ایالتی در سراسر آمریکا به واقعیت تبدیل شد. این تغییر ضروری، مجدداً بر تحقیقاتی که در سال‌های اخیر در مورد اثربخشی کار از راه دور انجام شده‌است، صحه گذارد.
شرکت‌های موفق و کارآمد غالباً دورکاری را برای همه کارمندانی که می‌توانند به صورت منطقی این کار را انجام دهند، می‌پذیرند. با این حال، سازمان‌ها اغلب از پذیرش کامل کار از راه دور برای مدیران و مدیران ارشد خودداری می‌کنند. عدم اعمال سیاست‌های مداوم در سطح اجرائی برای مجریان سطح بالا و عملکرد سطح بالای یک سازمان زیان‌آور است.
فواید مجاز دانستن کار مدیران و مدیران اجرایی از راه دور
هر شرکت یا سازمانی که می‌خواهد مأموریت خود را انجام دهد، سطح بالایی از استعداد را به خود جلب کند، مجریان کلیدی را حفظ کند و یک مزیت رقابتی در زمینه مشتری پیدا کند، کار از راه دور را برای همه کارمندان، از جمله مدیران ارشد در نظر می‌گیرد. وقتی شرکت‌ها از این واقعیت جدید دنیای کسب و کار استقبال می‌کنند، مزایای بسیاری برای کارمندان و خود شرکت ایجاد خواهد شد.
1. دورکاری باعث تقویت روحیه تیمی می‌شود و کارکنان احساس ارزش و احترام می‌کنند
کار از راه دور مزیت خاصی برای کارمندان دارد، مزیتی که کارمندان به مدت طولانی دنبال آن بوده‌اند. مطالعات و گزارشات در طی دو دهه گذشته افزایش بهره‌وری، مشارکت بالاتر کارکنان و سطوح بالاتر معیارهای عملکرد کلیدی را برای شرکت‌هایی که سیاست از راه دور قوی را حفظ می‌کنند، نشان داده‌است.
در شرایطی که مشارکت کارکنان برای موفقیت شرکت ضروری است، بررسی و به کارگیری یک سیاست کار از راه دور برای هر سطحی از کارکنان در هر شرکت، آژانس، دپارتمان و سازمانی مهم است. هنگامی که کارمندان احساس می‌کنند که از سوی محل کارشان مورد توجه هستند، اغلب به سازمان و اهداف آن اهمیت بیش‌تری می‌دهند.
2. از برنامه‌ریزی برای تداوم کارها استفاده می‌کند
یک مزیت اساسی برای شرکت‌ها و کارمندان مربوط به کار از راه دور برای هر سطح یک سازمان، توانایی تداوم عملیات برای غلبه بر مشکلات، تعطیلی‌ها و بحران‌هایی نظیر کووید-19 است. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به اندازه کافی برای اتفاقات غیرمنتظره آماده نیستند. شرکت‌هایی که برای اتفاقات پیش‌بینی‌ نشده برنامه‌ریزی کرده‌اند آماده رسیدگی به هر گونه تغییری هستند.
3. باعث افزایش عملکرد اجرایی و کاهش تغییر نیرو می‌شود
سازمان‌هایی که ترغیب به یافتن راه‌های نوآورانه برای افزایش گزینه‌های کار از راه دور می‌شوند، مزایای حفظ عملکرد بالاتر و تعامل و کاهش تغییر نیروها را کشف می‌کنند. هنگامی که کار از راه دور مجاز دانسته نشده یا تشویق نمی‌شود، بسیاری از کارمندان از تلاش برای ایفای نقش‌های بالاتر در سازمان دست برمی‌دارند، روندی که بر پیشرفت حرفه‌ای آن‌ها تأثیر بگذارد.
درک این واقعیت تغییر نیروی اجرایی و پرداختن به آن برای رهبران و سازمان‌ها ضروری است تا بهترین استعدادهای سازمان از بین نروند و به حاشیه رانده نشوند، به ویژه در جمعیت‌های کم درآمد مانند مدیران اجرایی که خانم هستند، افراد رنگین پوست و سایر رهبران اقلیت. هنگامی که شرکت‌ها در تلاش برای تنوع هستند، به شرکت‌های قوی‌تری تبدیل می‌شوند. حتی می‌توان این اصل مهم را از طریق این مضمون بیان کرد: ” برای بهبود سازمان تیم را بهبود بدهید.”
4. بهره‌وری، ارتباطات و اهداف شرکت به طور مؤثرتری حاصل می‌شود
یکی از مهم‌ترین مزایای ایجاد یک سیاست کار از راه دور قوی این است که کارمندان و سرپرستان به طور کلی کار بیش‌تری را انجام می‌دهند. ناظر آزاد شده که در هر نقطه‌ای می‌تواند کار کند، سرپرستی است که می‌تواند در هر نقطه و هر زمان مدیریت امور را بر عهده داشته باشد. هنگامی که کار از راه دور به عنوان روال یک شرکت مشخص شده‌است، پس از آن ناظر زندگی و کار را با هم ادغام می‌کند تا زمان، تلاش و نتایج خود را به طور مؤثر مدیریت کند.
از نقطه نظر زمانی، وقتی یک سرپرست یا ناظر زمان رفت و آمد را به زمان کار و تولید اختصاص می‌دهد، هم سرپرست و هم سازمان مؤثرتر و کارآمدتر می‌شوند.
5. در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود، نتیجه‌ای که به سود بالاتر تبدیل می‌شود
اخیراً فیسبوک مفهوم انتقال مدیران به سمت کار 100٪ از راه دور را اعلام کرد و این باعث کاهش اثرات زیست محیطی دفتر یک شرکت می‌شود. این تصمیم مزایای مالی بیش‌تری برای تعدیل دستمزد مدیران بر اساس منطقه‌شان داشت. اجازه کار دادن به مدیران در شهرهای مختلف در سراسر کشور و تنظیم دستمزد آن‌ها متناسب با شهری که مدیر اجرایی آن را انتخاب می‌کند می‌تواند میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی برای شرکت‌های بزرگتر در پی داشته باشد. این‌ها هزینه‌های واقعی است که می‌تواند در جهت افزایش کارها، پاداش و جذب کارمندان و سرمایه‌گذاری مجدد در محصولات و خدمات آینده استفاده شود.
6. امکان را برای مدل‌سازی مؤثر رفتارهای دورکاری فراهم می‌کند
مدیران در بسیاری از زمینه‌های سازمان از رفتار عالی کاری و هنجارهای فرهنگی الگوبرداری می‌کنند. یکی از زمینه‌هایی که اغلب برای سرپرستان و مدیران مورد غفلت واقع می‌شود، توانایی کار از راه دور است. شرکت‌ها یا سازمان‌ها غالباً اجازه‌ی کار از راه دور را به کارمندان می‌دهند، اما از سرپرستان و مدیران می‌خواهند که برای تامین دسترسی و اهداف مدل‌سازی، کار خود را در دفتر ادامه دهند. با این حال، در عصر دیجیتال و در زمان بحران کرونا ویروس، بسیار مهم است که مدیران ارشد نمونه‌ای از چگونگی کار موثر از یک مکان دور را تعیین کنند. این حالت الگو می‌تواند به نمایش ارتباطات از راه دور مؤثر، استفاده از سیستم‌های الکترونیکی‌، رهبری در جلسات از راه دور و نمایندگی از راه دور کمک کند.
تغییرات محل کار بر هر نسلی تأثیرگذار است. نسل هزاره ممکن است تغییرات کار در فناوری، تفکر خارج از جعبه و راه‌حل‌های نوآورانه را اراحت‌تر بپذیرند، اما آنها هنوز به رهبرانی نیاز دارند که بتوانند به آنها کمک کنند هنر کار از خانه را به طور مؤثر درک کنند و کار و زندگی شخصی خود را به گونه‌ای کارآمد متعادل کنند تا دچار فرسودگی و خستگی بیش از حد نشوند.
7. توانایی شرکت‌ها را در استخدام بهترین نامزدهای اخذ پست موجود افزایش می دهد
کارفرمایانی که دامنه‌ی شغلی خود را گسترش می‌دهند، کیفیت سازمان خود را بهبود می‌بخشند. بخش قابل‌توجهی از نیروی کار در پنج سال آینده واجد شرایط بازنشستگی خواهد بود و با وجود تعداد زیاد نیروی کار زیر 30 سال، کسب و کارها باید برای جذب نسل جوان بیشتر تلاش کنند. این امر به ویژه برای کارکنانی که مهارت‌های مهمی دارند و تقاضای زیادی برای‌شان وجود دارد، بسیار مهم است. بهره‌گیری از فناوری و امکان انعطاف‌پذیری به شرکت‌های کوچک‌تر کمک می‌کند تا با شرکت‌های بزرگتری مانند Facebook ، Google و Verizon به رقابت بپردازند. مشاغل کوچک‌تر برای جذب مؤثرترین نیروی کار باید فرصت‌های رقابتی به نسل جدید کارکنان ارائه دهند.
مزایای دورکاری 8: باعث افزایش بهره‌وری منابع طبیعی می‌شود
کار از راه دور نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه و وقت سازمان و کارمندان می‌شود بلکه به محیط زیست نیز کمک می‌کند. شرکت Fortune 500 Verizon به عنوان یکی از 100 کارفرمای برتر، بیش از یک دهه است که از سیاست‌های کار از راه دور استفاده می‌کند. و به دلیل مزایای اثبات‌شده‌ای که این شیوه دارد، همچنان این کار را ادامه می دهد. این شرکت در اوایل تجربه کار از راه دورش، گزارشی “برای مطالعه کارمندان در چندین مکان انجام داد تا تأثیرات کار از راه دور را تعیین کند. ورایزون دریافت که بیش از شش ماه، کارکنان 10،680 ساعت (445 روز) در رفت و آمدهای‌شان صرفه‌جویی داشته‌اند. در مارس 2011، آن‌ها 62000 مایل کم‌تر رانندگی کردند. کمتر از 200 کارمند ورایزون از طریق کار از راه دور و در مدت شش ماه در بیش از 18،000 گالن سوخت صرفه‌جویی کردند. ”
نتیجه / هدف مورد نظر تعریف شده‌است
نتیجه مطلوب این مورد کسب و کار برای شرکت ایجاد سیاست کارمند / سرپرست است که به رهبران سطح بالا، مدیران، سرپرستان و مدیران ارشد اجازه می‌دهد تا از راه دور و در محل مورد انتخاب خودشان کار کنند. برای سازمان‌هایی که دارای فعالیت‌های توانمندسازی هستند، امکان جابجایی سرپرستان به نقش سفیر برند می‌تواند روابط جدید، بازارهای جدید و فرصت‌های جدیدی را ایجاد کند، مزایایی که کار کردن در یک مکان خاص هرگز نتوانسته به هیچ سازمانی ارائه دهد.
هنگامی که ناظران به کار از راه دور در نقاط مختلف تشویق می‌شوند، ایده‌های جدید کشف می‌شوند و راه‌حل‌های جدید پیدا می‌شوند. به عنوان نمونه، یک سیاست کار از راه دور می‌تواند به ترتیب زیر باشد:
“هم ناظران و هم مدیران، تشویق می‌شوند که وقتی به مدت بیش از پنج سال کارمندی با کارایی بالا بوده‌اند و قرار است محل زندگی‌شان را به نفع خانواده‌شان یا سازمان تغییر بدهند، از یک سیاست صد درصدی دورکاری استفاده کنند. ”
اندازه‌گیری معیارهای موفقیت
کار از راه دور برای کسب و کارها منطقی به نظر می‌رسد. این واقعیت توسط یک مطالعه از شرکت گالوپ در سال 2017 بیش‌تر سندیت یافته‌است. نتایج این مطالعه که نشان داد کارمندان شاغل که از خانه کار می‌کنند طولانی‌تر (چهار ساعت بیش‌تر در هفته)، مشغول کار هستند (32٪ در مقابل 28٪) و غیبت کم‌تری دارند.
شرکت‌ها باید کارمندان را تشویق به همکاری با مدیران خود و اداره منابع انسانی کنند تا تصمیمی اتخاذ کنند که به نفع کارمندان و شرکت باشد. تصمیم‌گیری در مورد دورکاری به موارد زیر مربوط می‌شود:
– در صورتی که محل اقامت کارمندان باید داخل یا خارج از شعاع 50 کیلومتری دفتر کار باشد
– هر چند وقت یک بار اعضای تیم می‌توانند برای جلسات اجباری حضوری به دفتر گزارش دهند
– چه کسی هزینه‌های سفر مرتبط به مکان‌های اداری را در صورت لزوم برای انجام ماموریت سازمان و اولویت‌های اصلی پرداخت می‌کند
– چه کسی واجد شرایط کارمند دورکار شناخته می‌شود
– چه معیارهایی برای حفظ عملکرد کار و تناسب فرهنگی در سازمان تعیین می‌شود.
کارمندان می‌خواهند برای خدمت به سازمان‌های خود الهام بگیرند. کسب و کارها و رهبران کسب و کارها باید در مورد بحث و ارزیابی تأثیر کووید-19، نرمال جدید کار را در نظر بگیرند. این بحران ممکن است یک نرمال جدید برای جامعه کسب و کاری ایجاد کرده باشد زیرا به کار از راه دور یا همان چیزی که ما آن را کار بدون رفت و آمد می‌نامیم مربوط می‌شود.
کسب و کارهای کوچک و صاحبان کسب و کارها در روزهای آینده شرایط را برای جوامع رقم خواهند زد. کسب و کارهایی که تمایل زیادی برای ادامه کارشان و بهره‌وری و کارآیی بالا در کارشان دارند، قطعا تمام ابزارهایی که به آنها کمک خواهند کرد را در نظر می‌گیرند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/173081/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

حماس: مواضع بایدن متناقض است

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا