ایران پرسمان

آخرين مطالب

کیهان نوشت: استقبال گسترده دشمن از اظهارات خلاف واقع فتاح خبر خوب

کیهان نوشت: استقبال گسترده دشمن از اظهارات خلاف واقع فتاح
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد اظهارات غیردقیق و بعضاً خلاف واقع رئیس بنیاد مستضعفان درباره برخی املاک این نهاد، با استقبال گسترده رسانه‌های معاند رو‌به‌رو شد.
علی رغم گذشت چهار روز از اظهارات قابل تأمل فتاح در برنامه نگاه یک، واکنش‌ها و جنجال‌ها درباره آن همچنان ادامه دارد. رئیس بنیاد مستضعفان با ژست دفاع از حق محرومان، سخنانی اتهام‌آمیز را نسبت به چندین نهاد و برخی‌ اشخاص مطرح کرد؛ از روسای‌جمهور سابق گرفته تا نهادهای نظامی.
فتاح مدعی شد این‌ اشخاص و نهادها املاکی را در اختیار گرفته و حاضر به تخلیه آنها نیستند. نحوه بیان و ورود رئیس بنیاد مستضعفان به ماجرا به‌گونه‌ای بود که گویی فساد اقتصادی رخ داده، حال آنکه قضیه از اساس چنین نبوده است. اختلافاتی عادی و معمول میان نهادها که باید در مسیر قانونی خود حل و فصل شود و برخورد هیجانی و کشاندن آن به سطح رسانه، نتیجه‌ای جز ماهیگیری ضدانقلاب و ‌ترسیم فضایی دروغین و سیاه از وضعیت کشور ندارد.
رسانه‌های معاند با بزرگنمایی و جهت‌دهی دلخواه به اظهارات فتاح، سعی کردند از آن کلاهی برای خود بافته و نظام را به فساد سیستماتیک متهم کنند. نکته جالب آنکه این رسانه‌ها بنیاد مستضعفان را نیز از حمله و توهین و تحریف بی‌نصیب نگذاشته و انواع و اقسام اتهامات بی‌اساس را به این نهاد وارد کردند تا نشان دهند که برای آنان موضوع اهمیتی نداشته و از هر بهانه‌ای که با آن بتوانند جامعه را دچار تشویش کرده و واقعیت را قلب کنند، استقبال می‌کنند و این‌بار بهانه را جناب فتاح به آنان داد. 
درباره دلیل و هدف اظهارات غیردقیق و بعضاً خلاف واقع رئیس بنیاد مستضعفان نیز گمانه‌زنی‌های متعددی انجام شد. عمده تحلیل‌ها حول این محور بود که فتاح با هدف انتخاباتی و نشانه گرفتن کرسی ریاست‌جمهوری چنین سخنانی را مطرح کرده است، هر چند خود وی در آن مصاحبه جنجالی این مسئله را رد و بازپس‌گیری این املاک را هدف خود اعلام کرد. 
البته این اظهارات بی‌پاسخ نیز نماند و از محمود احمدی‌نژاد گرفته تا بنیاد باران و معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی و نیروی دریایی ارتش و فرمانده سپاه ولی امر به سخنان فتاح واکنش نشان دادند. 
نیروی دریایی ارتش در بیانیه‌ای درباره اظهارات فتاح و واقعیت موضوع روشنگری کرده و اعلام کرد؛ «منظور مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان از عبارت «یک جای خوب ما در کوهک در نیروی دریایی ارتش» پادگان کوهک و ستاد نیروی دریایی ارتش بوده است که این مکان، از پیش از انقلاب اسلامی در اختیار این نیرو بوده و بعد از انقلاب نیز به‌عنوان ستاد فرماندهی از آن بهره‌برداری می‌کند.
 بر اساس مصوبات ابلاغی مقرر شده اراضی پادگان کوهک بالمناصفه بین نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان تقسیم شود و در مسیر اجرای این مصوبه ستاد کل نیرو‌های مسلح به‌عنوان حَکم عمل خواهد کرد.
 بر این اساس تمامی عواید حاصل از اعیان اراضی پادگان کوهک (ساخت‌وساز‌های انجام‌شده در محدوده پادگان) متعلق به نیروی دریایی ارتش خواهد بود و بنیاد موظف به پرداخت ارزش آن به نیروی دریایی است.
پس از برگزاری جلسات متعدد در سطح نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان و تعیین نحوه اجرای مصوبات ابلاغی از طریق بکارگیری کارشناسان منتخب طرفین به منظور تعیین ارزش کارشناسی روز عرصه و اعیان پادگان کوهک، کارشناس منتخب بنیاد مستضعفان، منصفانه و عادلانه عمل نکرده و موجب توقف هرگونه اقدام در پرداخت ارزش واقعی حاصل از عرصه و اعیان به نیروی دریایی ارتش شد که همین امر توقف اجرای مصوبه ابلاغی را به‌دنبال داشت.
 برابر تدبیر ستاد کل نیرو‌های مسلح، مجدداًً و به منظور تعیین تکلیف نهایی این اراضی، یک هیئت کارشناسی سه نفره متشکل از کارشناسان ستاد کل نیرو‌های مسلح، نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان در حال بررسی و ارزش‌گذاری واقعی عرصه و اعیان پادگان کوهک هستند که به محض اعلام نظریه و مشخص شدن ارزش کارشناسی عرصه و اعیان این پادگان، مصوبات ستاد کل نیرو‌های مسلح اجرایی خواهد شد.
شایسته است، یک مقام مسئول ارشد در جایگاه رئیس محترم بنیاد مستضعفان، که ایشان را فردی متشرع می‌دانیم، پیش از هرگونه اظهارنظر، مستندات خود را تکمیل و مردم و مخاطبین را به اشتباه نیندازند.»
سردار جباری فرمانده سپاه حفاظت ولی امر نیز در واکنش به این اظهارات گفت: واگذاری ملک و مکان‌های مورد نیاز برای اجرای مأموریت‌های این نهاد و نیز سازمان‌های دیگر هم راستا، بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور صورت می‌پذیرد و ملک مذکور هم در سال 81 طی فرآیندی قانونی در راستای اجرای مأموریت‌های این نهاد در اختیار یگان حفاظت سپاه قرار گرفته است. 
وی افزود: پس از انتصاب آقای فتاح به ریاست بنیاد مستضعفان، در همان روز اخذ حکم مسئولیت توسط ایشان، آمادگی خود را برای واگذاری ملک جماران (که در واقع یک زمین و سوله مخروبه با کاربری پارکینگ است)، به ایشان اعلام کردم. 
سردار جباری ادامه داد: به‌رغم پیشقدم بودن سپاه ولی امر برای واگذاری این مکان (ملک جماران) به بنیاد مستضعفان، تنها پس از چند روز از توافق وگفت‌وگوی صورت‌گرفته، جناب آقای فتاح با ارسال نامه‌ای آزادسازی مکان مذکور را مطالبه کردند، در حالی که از حدود دو ماه پیش در تعامل با بنیاد، توافقات قطعی برای حل و فصل موضوع استرداد این محل با معاونین ذی‌ربط در بنیاد مستضعفان صورت پذیرفته و عدم آگاهی ریاست بنیاد از عزم جدی ما برای واگذاری ملک مذکور و توافقات حاصله بین دو مجموعه تعجب‌برانگیز است.
اینها دو نمونه از واکنش هایی است که نشان می دهد میان اظهارات فتاح و واقعیت تفاوت وجود دارد. درباره سخنان رئیس بنیاد مستضعفان ابهامات و سوالات متعددی وجود دارد. آیا او از واقعیت این قضایا بی اطلاع بوده و برخی به وی اطلاعات غلط و ناقص داده اند؟ چرا او به جای طی مسیر قانونی، رسانه عمومی کشور را برای حل اختلافات نهاد زیرمجموعه خود با سایر نهادها انتخاب کرده است؟ مشاوران و اطرافیان وی در بنیاد چه کسانی هستند و چه اهدافی در سر می پرورانند؟ و...

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/174209/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

حماس: مواضع بایدن متناقض است

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است