ایران پرسمان

آخرين مطالب

نجات اقتصاد بحران‌زده رژیم صهیونیستی، اولین ماموریت امارات خبر خوب

نجات اقتصاد بحران‌زده رژیم صهیونیستی، اولین ماموریت امارات
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - کیهان / متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
نجات اقتصاد بحران زده رژیم صهیونیستی، یکی از ماموریت‌های اصلی توافق ننگین امارات با این رژیم برای عادی ‌سازی روابط عنوان می‌شود. این را می‌توان از اظهارات صریح نتانیاهو فهمید.
اقتصاد رژیم صهیونیستی با بحران‌های مختلفی مواجه است. میزان فقر و بیکاری در سال‌های اخیر و در این سرزمین اشغال شده افزایش یافته و حالا با آمدن ویروس کرونا، بسیاری از شهرک نشینان در وضعیت وخیم تری قرار گرفته‌اند. همین وضعیت یکی از دلایل به راه افتادن اعتراض‌هایی است که هفته‌هاست سرنگونی نتانیاهو را فریاد می‌زند. معترضان به فساد «نتانیاهو» چند هفته‌ای می‌شود که به دلیل شرایط بد معیشتی، پرونده‌های فساد وی و سوء مدیریت اوضاع کرونا، خواستار استعفای وی هستند. در چنین شرایطی خبر توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی ‌سازی روابط منتشر شد.
 یکی از نتایج این توافق برای رژیم صهیونیستی به سرمایه‌گذاری‌های امارات در اقتصاد ورشکسته این رژیم بر می‌گردد. در واقع بر این اساس بن زاید ولیعهد ابوظبی ماموریت دارد تا به کمک اقتصاد ورشکسته رژیم صهیونیستی برود. بنیامین نتانیاهو در گفت وگویی اعلام کرده درچارچوب توافق با ابوظبی، امارات در این سرزمین سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
به گزارش تسنیم، نتانیاهو در گفت وگو با شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته: «امارات به دنبال سرمایه‌گذاری است و این امر به شکل قابل توجهی به اقتصاد ما کمک خواهد کرد». نتانیاهو که مشکلات اقتصادی باعث تحصن معترضان پشت دیوارهای محل اقامتش در قدس هم شده در ادامه مدعی شد: «ایران هراسی و جنگی که من علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام می‌دهم یکی از انگیزه‌های امارات برای سازش با ما بود...بسیاری از کشورهای عربی ما را متحد خوبی برای خود یافته‌اند و دیگر آن تصور قدیمی در مورد دشمن بودن ما کنار رفته است»!
او در عین حال فاش کرد «درست است که تقابل با ایران را در دستور کار خود داریم، اما اقتصاد بر همه چیز در ارجحیت دارد از این رو ما و امارات می‌توانیم ظرفیت‌های عظیم اقتصادی را ایجاد کنیم». به گفته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سازش با امارات بازارهای جدید و سرمایه‌گذاران جدیدی را برای تل‌آویو به همراه آورده است و سرمایه‌هایی که اماراتی‌ها با خود به همراه می‌آورند به شکل قابل توجهی می‌تواند بر شهروندان تأثیر داشته باشد. سخنان بنیامین نتانیاهو درباره سرمایه‌گذاری اماراتی‌ها در اقتصاد رژیم صهیونیستی در حالی اعلام می‌شود که ساعاتی قبل از آن اداره آمار این رژیم اعلام کرده بود، «شرایط انقباضی فعلی حاکم بر اقتصاد اسرائیل در 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده است». 
امارات تبدیل به نخستین کشور عربی در 26 سال گذشته شده که علنا وارد توافق با رژیم صهیونیستی می‌شود و این در حالی است که بسیاری از کارشناسان، این اقدام امارات را «حماقت بزرگ» می‌دانند چرا که سواری دادن مفت به ترامپ و نتانیاهو است!
روابط قدیمی امارات و رژیم صهیونیستی قدیمی است
در حالی که پنج شنبه گذشته توافق عادی ‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی امضا شد اما رئیس‌سابق موساد اعلام کرد که روابط با کشورهای عربی در 50 سال گذشته وجود داشته است. در همین ارتباط روزنامه‌ آمریکایی «الگمینر» در گزارشی از فعالیت 200 شرکت صهیونیستی در امارات پیش از حصول توافق دیپلماتیک رسمی میان تل‌آویو و ابوظبی خبر داد. به گفته این پایگاه، این شرکت‌ها پیش از توافق با ابوظبی به امارات صادرات انجام می‌دادند و این مسئله بیانگر روابط گسترده اقتصادیِ غیررسمی میان این دو طرف است!
تظاهرات در پاکستان علیه توافق ننگین
واکنش کشورها و ملت‌های مسلمان علیه توافق ننگین امارات با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. ده‌ها هزار پاکستانی در اعتراض به عادی ‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی در شهر‌های مختلف این کشور راهپیمایی کردند. این تظاهرات به دنبال فراخوان اتحادیه سیاسی- مذهبی «شورای ملی یک‌جهتی» در شهر‌های اسلام آباد، بندر کراچی، لاهور، راولپندی، پیشاور، کویته، فیصل آباد، مولتان، حیدرآباد و ده‌ها شهر دیگر برگزار شد. در شهر راولپندی هزاران نفر به سرپرستی سناتور سراج حق، رئیس‌حزب اصلی جماعت اسلامی راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کردند. این حزب در بیانیه خود ضمن حمایت از فلسطین، همبستگی خود را با فلسطینی‌ها در برابر اشغال غیر قانونی رژیم صهیونیستی اعلام کردند. حق در جمع شرکت کنندگان گفت که فلسطین تنها مسئله اعراب نیست بلکه مربوط به کل جهان اسلام است. معترضان با حمل دست نوشته‌هایی که روی آنها شعار «مرگ بر اسرائیل» و «پاکستان در کنار فلسطین ایستاده است» نوشته شده بود توافقنامه امارات و رژیم صهیونیستی را که با حمایت آمریکا منعقد شده بود، محکوم و آن را غیرقانونی اعلام کردند.
عادی ‌سازی روابط با«اسرائیل» حرام است
انجمن علمای مسلمان الجزایر (بزرگترین انجمن علمای این کشور) هم همکاری و عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را «خیانت بزرگ» خواند که نمی‌توان درباره آن سکوت کرد. این انجمن در واکنش به توافق پنجشنبه هفته گذشته امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌‌سازی روابط اعلام کرد:« سکوت درباره خیانت در هر سطحی، خیانت بزرگ است. همکاری و عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که سرزمین ما (فلسطین) را غصب کرده و مقدسات، مسجد (مسجدالاقصی) و ملت را لگدمال کرده، نوعی خیانت بزرگ است».
انجمن علمای مسلمان الجزایر تأکید کرد، عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی غاصب و اشغالگر، حرام است و واگذاری وجبی از خاک فلسطین شرعا جایز نیست زیرا فلسطین و قدس یک حق فلسطینی و اسلامی عام است و هیچ حاکمی حق واگذاری آن را ندارد. احزاب و گروه‌های سیاسی یمن نیز اقدامات مربوط به عادی‌‌سازی روابط با رژیم اشغالگر را محکوم و بر پایبندی به موضع ثابت خود در قبال آرمان فلسطین و حمایت از ملت فلسطین تأکید کردند. جنبش انصارالله یمن هم در واکنش به توافق صلح امارات و رژیم صهیونیستی از سکوت اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در برابر این اقدام انتقاد کرد. 
محمد عبد السلام، سخنگوی این جنبش اظهار کرد:« شاهد سکوتی شرم‌آور از سوی اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی درباره توافق امارات و اسرائیل هستیم؛ مسئله خطرناکی که فلسفه وجودی این دو نهاد را یعنی دفاع از فلسطین به عنوان مسئله محوری اعراب و مسلمانان هدف گرفته و سکوت این دو نهاد موهبتی برای عادی‌‌سازی و تشویق به خیانت است.»
علمای شیعه بحرین هم در واکنش به این توافق با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند امت اسلامی و عربی قادر به محو این رژیم اشغالگر از منطقه است:« خنجر خیانتی که همیشه بر شال کمر برخی حاکمان و رژیم‌های آنها آشکارا قابل مشاهده بود، حال از نیام بیرون کشیده شد تا امت را از پشت، در روز روشن و بدون مخالفتی ضربه زند.» این بیانیه در حالی صادر می‌شود که مشاور یهودی شاه بحرین خبر داده که رژیم آل خلیفه طی سال جاری برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی را اعلام خواهد کرد!

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/176829/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

جزیره مونت سن میشل در شمال غربی فرانسه

دوستیِ خاله خرسه به روایت تصویر

پریدن صدها پنگوئن به داخل آب از ارتفاع 20 متری

حرکت عجیب راننده که سبب حادثه شد

صحنه ای باورنکردنی از تلاش روباه قطبی برای بازی با جغد برفی

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

صدای زمین را بشنوید

لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!

می رود این روزها گل می دهد لبخند ها

لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند، نباید در این دام بیفتیم

اختلاف‌نظر میان رهبران اروپایی در خصوص تحریم سپاه

امیر موسوی: جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود

رئیس موسسه «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

افشاگری مجری زن صداوسیما از بدقولی یک نماینده ردصلاحیت شده مجلس

دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود

مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد

امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است

رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

حزب‌الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» را منتشر کرد

روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد

بورل: اوکراین و اسرائیل مثل هم نیستند

حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

گزارش یونیسف از آمار تعداد کودکان کشته شده در جنگ غزه

هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی

ترامپ: باید از شر بایدن خلاص شویم

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

تعظیم روز ارتش

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران