ایران پرسمان

آخرين مطالب

تفسير کابوس هاي رايج شبانه چيست؟ دانش و فناوری

  بزرگنمايي:

اکثر انسان ها گاهي کابوس مي بينند و بعضي از آنها تقريباً هر شب کابوس مي بينند. اين وحشت هاي شبانه چه معنايي دارند؟ با آنکه کابوس ها گاهي زاده ضمير نيمه خودآگاه هستند و هيچ تعبير عميقي پشت آنها نيست، ولي در اکثر موارد، کابوس ها در واقع دلايل و معاني خاصي دارند. آنها باعث مي شوند که نگاه عميق تري به افکار و احساسات خود بيندازيد و حالت روحي و عاطفي خود را بهتر درک کنيد. در زير چند مورد از رايج ترين کابوس هاي مردم را ذکر مي کنيم و معاني آنها را برايتان شرح مي دهيم.

بلاياي طبيعي
آيا تابحال خواب يک توفان وحشتناک يا نزديک شدن گردبادي که خانه ها و درختان را از جا مي کند ديده ايد؟ اين نوع کابوس ها نشانه ترس يا اضطراب در فرد است. از آنجائيکه آب و هوا اغلب قابل پيش بيني و قابل کنترل نيست، معنا آن نگه داشتن استرس و اضطراب در طول روز است. اين استرس و اضطراب مي تواند ناشي از داشتن امتحان، وقت دکتر، سخنراني يا مسائل مربوط به رابطه فرد باشد.

از دست دادن رويدادهاي مهم

کابوس هايي درباره از دست دادن مراسم عروسي خودتان، يک قرار ملاقات مهم يا رويداد خاص ديگري اغلب در مورد افرادي اتفاق مي افتند که زندگي آنها سرعت بالايي دارد و يا فشار زيادي را تحمل مي کنند. اين نوع کابوس ها اغلب به اضطراب درباره عدم برآوردن انتظارات مربوط مي شوند.

ديدن مردگان

در نوع کابوس، احساس مي کنيد که گويي فردي که مرده به شما نزديک مي شود يا شما را لمس مي کند. اين فرد مرده مي تواند کسي باشد که به تازگي فوت کرده يا حتي مرده اي باشد که شما او را نمي شناسيد. اين نوع کابوس ها به عدم توانايي در رها کردن مربوط مي شوند. مثلاً اگر کابوسي در مورد مادربزرگ تازه فوت شده خود مي بينيد، دليلش مي تواند اين باشد که از لحاظ عاطفي نمي توانيد با غم از دست دادن او کنار بياييد. اين نوع کابوس به ترس از ناشناخته ها و اضطراب درباره بيماري شخصي هم مربوط مي شوند. افرادي که بيماري هاي صعب العلاج دارند هم اغلب اين کابوس ها را تجربه مي کنند.

عريان بودن

عريان بودن در انظار عمومي کابوس بسيار وحشتناکي است. ولي اين نوع کابوس را مي توان به مسئله بزرگي ربط داد. اين کابوس ها را اغلب افرادي تجربه مي کنند که از مشکلات خودانگاري و يا خودباوري پايين رنج مي برند. عريان بودن در جمع مي تواند به معناي ترس از مورد قضاوت ديگران قرار گرفتن باشد.

ترک همسر

کابوس هايي که در مورد همسر يا فرد مهمي در زندگي تان مي بينيد و مي بينيد که او در حال ترک کردن شماست، ريشه در دنياي واقعي دارند. اين کابوس واقعي فقط نشان دهنده احساس بدي درباره فردي است که شما را ترک مي کند و تنهايتان مي گذارد. اين کابوس ناشي از عدم امنيت در رابطه است.

دندان

اين هم خواب ديگري است که نشان از ناامني هاي فرد خواب بيننده دارد. اين خواب هم مثل خواب عريان بودن، نمودي از فردي است که پر از اضطراب و توفان دروني درباره مورد قضاوت ديگران قرار گرفتن است و يا مثلاً مي ترسد که ديگران ظاهر فيزيکي او را نپسندند.

سقوط از ارتفاع

کابوس هايي درباره افتادن از ارتفاع اغلب نمود اضطراب در زندگي شخصي و کنترل نداشتن بر خود است. اين اضطراب ها بخاطر مسائل و مشکلات مربوط به پول، روابط، کار يا غيره هستند. حس سقوط به فردي دست مي دهد که نمي تواند کنترل جنبه خاصي از يک موقعيت در زندگي خود را بدست بگيرد. اين کابوس براي افرادي که داراي قدرت هستند هم پيش مي آيد.

جراحات

وقتي خواب مجروح شدن مي بينيد، دليل آن حس ضعف و ناتواني در زندگي شخصي شماست. خواب ديدن درباره شکستن استخوان ها يا جراحات ديگر مي تواند راهي براي هشدار دادن مغزتان به شما درباره حس شعف و آسيب پذيري در بخشي از زندگي تان باشد. پيدا کردن ضعف ها و برطرف کردن آنها اين نوع کابوس را کمتر مي کند.

مورد تعقيب يا حمله قرار گرفتن
اين گونه کابوس ها تابحال شايع ترين نوع کابوس هايي هستند که همه تجربه مي کنند. اين نوع کابوس در دسته خواب هاي تعقيب شدن توسط انسان ها، حيوانات يا موجودات فراطبيعي هم هست. اين کابوس نمود ترسيدن از مواجهه با چيزي در زندگي است. شايد اين چيز، رئيس تان باشد يا معلمتان يا يکي از والدينتان که شما را اذيت مي کند يا حتي شريک زندگي تان باشد. اين حس تعقيب شدن اغلب نشانه عدم توانايي مواجهه با سناريوها در زندگي است. کارهايي که در خواب براي دور شدن از مهاجمتان انجام مي دهيد هم تحت تأثير زندگي واقعي هستند. اگر در خواب مي بينيد که از ترس در جايي پنهان شده ايد، اين شايد به معناي نحوه برخورد شما با مسائل در دنياي واقعي باشد. توجه کردن به کارهايي که در خواب انجام مي دهيد مي تواند به يافتن رابطه بين کابوس و زندگي واقعي کمک کند.

در دام افتادن
خواب هايي که در مورد گير کردن در دامي هستند براي افرادي که اضطراب و ترس از جاهاي تنگ دارند رايج است. در اين شرايط فرد از محبوس شدن در فضاهاي کوچک مي ترسد. اين نوع کابوس همچنين براي افرادي اتفاق مي افتد که از خارج شدن از وضعيت کنوني، مشکلات مالي، بن بست يا شرايط مشابه مي ترسند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/179/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

اسب آبی نر پس از هفت سال ماده از آب درآمد!

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

قرارداد 6میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد

بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت 8نفر

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

آقای ذوالنوری ممنون