ایران پرسمان

آخرين مطالب

10 پرده از نمایش پرسپولیس مقابل دحیل سیاست روز

10 پرده از نمایش پرسپولیس مقابل دحیل
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - سرخ‌ها حالا می‌توانند با دوم شدن در این گروه از تقابل احتمالی با السد، ژاوی، سانتی کاسورلا و داور احتمالاً مهربان با تیم قطری! هم فرار کنند.

به گزارش جام نیوز ، 1. شوک اول ساعاتی قبل از مسابقه به تیم پرسپولیس وارد شد. مهدی بن‌عطیه، ملی‌پوش مراکشی و مدافع اسبق یوونتوس، در حالی که در دیدار گذشته‌ی دحیل از بازی اخراج شده بود، به یک‌باره توسط AFC بخشیده شد تا تیم قطری در روزی که برای صعود نیاز مبرم به برد داشت، سرشناس‌ترین بازیکنش را از دست ندهد.
2. شوک دوم در همان دقایق ابتدایی بازی وارد شد. داور سریلانکاییِ اسم طولانی، با کوچک‌ترین تماسی برای تیم قطری خطا می‌گرفت و برخورد‌های شدید‌تر را برای پرسپولیس نه! قضاوت بو‌دار داور ضعیف سری‌لانکایی صدای اعتراض گل‌محمدی، پیروانی و مطهری را در همان اوایل کار در آورد و بازیکنان تیم را هم عصبی کرد.
3. یش‌بینی این که با کوچک‌ترین تماسی احتمال گرفتن پنالتی برای دحیل وجود داشته باشد، کار سختی نبود. اما شما مشغول انجام بازی فوتبال هستید. این جا هم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست و هر دو سمت ماجرا هم شانس صعود دارند. تا چه حد می‌توان از برخورد اجتناب کرد؟ مگر می‌شود برای زدن ضربه‌ی سر درون محوطه جریمه خودی بلند شد و هیچ برخوردی اتفاق نیفتد؟ نمی‌دانم، ما که ندیده‌ایم، اما ظاهراً در سری‌لانکا می‌شود که داور اهل این کشور، برخورد طبیعی موئز علی و‌ شجاع را پنالتی تشخیص داده است. این هم از شوک‌ سوم!
4. آیا تا به حال در فوتبال اروپا دیده‌اید که برای قضاوت یک بازی میان نماینده‌ای از آلمان و‌ هلند، داوری از کشور قبرس انتخاب شود؟ خیر! امکان ندارد برای قضاوت بازی میان دو تیم صاحب سبک در یک قاره، داور را از کشوری انتخاب کنند که هیچ کس آخرین حضور کشور آن داور در رقابت‌های ملی آن قاره را به خاطر نداشته باشد! ماجرای انتخاب این داور سری‌لانکایی برای بازی پرسپولیس و دحیل هم همین است. انتخاب از پایه و اساس اشتباه بود.
5. پرسپولیس یک نیمه‌ی اول درخشان را مقابل تیم پرستاره‌ی قطری سپری کرد. آن‌ها دو، سه موقعیت خوب را روی حرکات امیری، آل‌کثیر، پهلوان و بشار ایجاد کردند که خود‌خواهی، تعلل و‌ تمام‌کنندگی ضعیف مانع از گل‌زنیشان شد. یحیی با اضافه کردن تناوبی سرلک یا کمال به دو مدافع میانی‌اش هنگام ساخت بازی از عقب زمین، خط اول پرس تیم دوحیل را که متشکل از موئز علی و دودو یا ادمیلسون بود، می‌شکست. چرخش توپ و دقت پاس بالای مدافعان و هافبک‌های پرسپولیس هم موجب شده بود آن‌ها خط دوم پرس تیم قطری را هم کنار بزنند و از همین راه موقعیت‌‌های خوبی ایجاد کنند.
6. دحیل برخلاف دو دیدار مقابل شارجه، در این مسابقه توانست از بوضیاف و‌ جونیور استفاده کند و به همین علت آرایش خود را به 3-2-1-4 تغییر داد و‌ رامین رضاییان هم یک خط عقب‌تر آمده بود و‌ در سمت راست خط دفاع بازی می‌کرد. با این حال، نگرفتن پرس دحیل از یک‌سو و فشار بسیار خوبی که امیری و آل‌کثیر به دو‌ مدافع میانی و تک هافبک دفاعی این تیم می‌آوردند، کار آن‌ها را سخت کرده بود.
7. درست دقایقی پیش از صحنه‌ی منجر به پنالتی، بازیکنان پرسپولیس برای اولین بار در طول این مسابقه، زیر فشار پرس از جلوی زمین دحیل توپ را لو داده بودند که آن توپ در نهایت ختم به خیر شد. اما در صحنه‌ی پنالتی، بار دیگر این اتفاق تکرار شد و این بار ادمیلسون با یک پاس پشت سر سید جلال، شجاع را مجبور به پرش/ خطا از نظر داور سری‌لانکایی کرد.
8. جونیور براندائو یا مهدی عبدی؟ تصمیم کالدرون: جونیور. کریستین اوساگونا یا مهدی عبدی؟ تصمیم یحیی؟ اوساگونا. آرمان رمضانی یا مهدی عبدی؟ تصمیم گل‌محمدی؟ رمضانی. مهدی عبدی بدون شک بد‌شانس‌ترین بازیکن این فصل پرسپولیس است. کسی که در دربی گل زد اما باز هم نیمکت‌نشین مهاجم بی‌کیفیت برزیلی شد، در روز‌های غیبت اوساگونا نمایش‌های درخشانی در لیگ داشت اما با بازگشت بازیکن بلند‌قد نیجریه‌ای نیمکت‌نشینش شد و حالا هم نیمکت‌نشین رمضانی شده که کیفیتش تفاوت چندانی با اوساگونا ندارد. باید به رمضانی زمان داد تا در تیم جا بیفتد؟ حتی اگر هم این فرضیه را قبول کنیم، دیدار‌های آسیایی زمان جا افتادن یک بازیکن در یک تیم نیست و بهتر است از بازیکنی استفاده کرد که خودش را در تیم پیدا کرده است. ضمن این که رمضانی در این سه بازی نشان داد بازیکنی کم‌تحرک و با ضریب هوشی پایین است و جایگیری‌های اشتباه دارد. این مسئله ارتباط چندانی با جا افتادن در یک تیم ندارد.
9. شکست پرسپولیس حاصل یک اشتباه کوچک بود. در حالی که نمایش بی‌نقص سرلک و کامیابی‌نیا در نیمه‌ی اول باعث شد پرسپولیس به خوبی پرس دحیل را بشکند، اما در دو صحنه‌ی متوالی در نیمه‌ی دوم در این کار خلل ایجاد شد و پرسپولیس به شدید‌ترین شکل مجازات شد. کار پرسپولیس برای صعود سخت شد؟ آن چنان نه. پرسپولیس در هر حال باید شارجه را در بازی آخر شکست می‌داد و اکنون هم پیروزی در این مسابقه سند قطعی صعود پرسپولیس است. کاری که انجامش نه غیرممکن است نه مثل آب خوردن. سرخ‌ها حالا می‌توانند با دوم شدن در این گروه از تقابل احتمالی با السد، ژاوی، سانتی کاسورلا و داور احتمالاً مهربان با تیم قطری! هم فرار کنند.
10. نمایش تیم یحیی گل‌محمدی در دو مسابقه‌ی آخر بسیار امید‌بخش‌تر از چیزی بود که تصور می‌شد. آن‌ها از بعد تاکتیکی نمایش مطلوبی داشتند، بازیکنانی مثل لک و سرلک مطمئن ظاهر شدند و عیسی آل‌کثیر بسیار جنگنده و دونده ظاهر شد و خیلی خوب در موقعیت قرار می‌گرفت و دخالت‌های بسیار مثمرثمری در محوطه جریمه داشت. این‌ها می‌توانند اخبار خوبی برای هواداران پرسپولیس در آستانه‌ی متفاوت‌ترین فصل پنج سال اخیرشان باشد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/192273/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

داستانک/ راه نجات

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

راه‌حل گران‌قیمت ناسا برای گردگیری در ماه

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

داستان دلنشین لیلی و‌ مجنون

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات وعده صادق

وعده خودرو و وام به نمایندگان در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف صحت دارد؟

توصیه محسن رضایی به دولتمردان غربی: دست از حماقت بردارید

رئیسی: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره سفر رئیس جمهور ایران

دست ردِ پاکستان به سینه آمریکا در ارتباط با ایران

سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

اظهارات جدید معاون پارلمانی رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

کاخ معروف خاطرات هاشمی رفسنجانی!

درخواست وزیر خارجه آمریکا از چین در رابطه با ایران و کره شمالی

صدور حکم بمب گذار میدان تقسیم استانبول

طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گورهای دسته‌جمعی

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

کودک فلسطینی: آرزو داشتم بازیکن فوتبال شوم اما اشغالگران صهیونیست پاهایم را از من گرفتند

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟

پولیتیکو: اتحادیه اروپا تحریم گاز طبیعی مایع روسیه را بررسی می‌کند

طالبان سه کشور همسایه افغانستان را به حمایت از داعش متهم کرد

فریادهای اعتراض دانشجویان دانشگاه کلمبیا علیه رئیس کنگره آمریکا

ترکیه روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کرد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

تسلیحات، واجب تر از نان شب

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

علت گرانی شدید قیمت پیاز

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

اسب آبی نر پس از هفت سال ماده از آب درآمد!

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز