ایران پرسمان

آخرين مطالب

هشدار فرمانده ارتش به دشمن از تریبون مجلس سیاست روز

هشدار فرمانده ارتش به دشمن از تریبون مجلس
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - ایرنا / فرمانده کل ارتش در مجلس از نقش ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین ارتش گفت و افزود: ناوگان بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین ارتش با توانایی انجام ماموریت‌های متنوع و به پرواز در دریا، شناسایی در زمین و دریا، بمب افکن و موشک انداز، رهگیری هوایی و انتحاری ن تاکتیکی و راهبردی فوق‌العاده را ایجاد کرده است که در روز واقعه هر دشمنی را از محاسبات غلط خود پشیمان خواهد کرد.
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جلسه علنی امروز-یکشنبه-مجلس شورای اسلامی گفت: از حمایت‌ها و اهتمام نمایندگان به بخش دفاع کشور صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم، دفاع مقدس یک الگوی کامل از اراده و همت و یکپارچگی ملت برای ایستادگی و موفقیت است که همه اجزای تشکیل دهنده این الگو در آن نقش تعیین کننده داشته‌اند
وی افزود: ارتش با کمک سپاه و این دو با بسیج و این سه با جهاد سازندگی و این چهار رکن با پشتیبانی همه جانبه مردم و همه این ها با فرماندهی امام راحل روی بومی از غیرت ملی با روح آموزه های عاشورایی این معجزه قرن را آفریدند نتایجی که معادلات راهبردی جهان را تغییر داد.
امیر موسوی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس، آن شجره طیبه ای است که شاخه‌های آن به اقصی نقاط جهان سر کشیده و مکتب مقاومت در برابر نظام سلطه را به همگان نشان داده است چه خوب بود اگر می شد در یک جلسه از همه اجزا دفاع مقدس سخن گفت از بسیجی تیرانداز تا سرلشکر فلاحی، از انهدام کامل نیروی دریایی دشمن در 67 روز تا تپه هایی که بیش از 2000 روز دست به دست شدند از چزابه‌ای که برای هر وجبش یک شهید تقدیم شد.
امیر موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس گفت: دو میلیون و 500 هزار سرباز به همراه 217 هزار نفر و معادل 60 میلیارد دلار تجهیزات ارتش وارد جنگ شد و بیش از 48 هزار شهید تقدیم انقلاب شکوهمند اسلامی کرد.
 وی با بیان اینکه نیروی زمینی محوری به عنوان میدان‌دار با استخوان بندی اصلی جنگ از اولین روز تا پایان آن در همه عملیات‌های پدافندی و آفندی حضور تعیین کننده داشته است، گفت: بازیابی و بازآرایی و تجدید سازمان و موفقیت در عملیات تثبیت و متوقف کردن دشمن در ابتدای جنگ تشکیل و تحکیم خط پدافندی و نهایتاً طراحی و اجرای عملیات های آفندی مقطع دیگری از کارنامه ارتش به ویژه نیروی زمینی در دفاع مقدس است.
 امیر موسوی در خصوص نقش هوانیروز در دوران دفاع مقدس اظهارداشت: اقدامات منحصر به فرد شهیدان شیرودی و کشوری و همرزمان آنها در آغازین روزهای جنگ تا عملیات ‌مرصاد، جابجایی نیروها تا پشت خطوط دشمن، انتقال مجروحین و به صورت خلاصه حضور موثر و کارآمد در عرصه‌های دفاع مقدس و همه عملیات‌ها، نقش آفرینی پدافند هوایی که در آن زمان بخشی از نیروی هوایی بود در چشم صاحب‌نظران و پژوهشگران دفاع مقدس بسیار برجسته و ممتاز است.
 فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: پدافند هوایی با شبکه فرماندهی و کنترل انحصاری خود کل عملیات‌های مختلف هوایی و پدافند هوایی جنگ هشت ساله را اداره کرد، به طوری که در آن فضای جنگی متشنج و خطرناک که بیشتر و بیشتر فضای کشور آتش به اختیار بود هیچ فرودگاهی بسته نشد و در طول جنگ ایمنی و امنیت بیش از دو میلیون پرواز غیر نظامی از لحظه ورود به کشور تا لحظه نشستن در فرودگاه‌ها با عبور از آسمان کشور تامین شد.
 وی افزود: با وجود حمله بیش از دو هزار بار صدام به جزیره خارک و پایانه‌های صدور نفت دفاع جانانه پدافند هوایی باعث شد حتی یک روز جریان عبور نفت و اقتصاد جنگ مختلف نگردد و هیچ یک از عملیات‌های رزمندگان اسلام بدون پدافند هوایی انجام نشد.
 امیر موسوی افزود: پدافند هوایی تنها یگانی بود که علاوه بر حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در کلیه شهرها و نقاط حیاتی و حساس و مهم با رژیم بعث می‌جنگید. کشف و شناسایی بیش از 48 هزار هواپیما و بالگرد و انهدام بیش از 652 فروند جنگنده و بالگرد در طول دفاع مقدس بخشی از کارنامه افتخارآفرین افتخارآمیز پدافند هوایی است.
 به گفته این مقام عالی نظامی، نیروی هوایی علاوه بر پشتیبانی هوایی از کلیه عملیات های دوران جنگ و دفاع از آسمان ایران عملیات‌های ویژه ای داشته که هر کدام به دلیل تاثیر راهبردی ورزش چندین عملیات بزرگ را دارد. عملیات کمان 99 یا همان حمله 140 فروندی در روز اول باعث درهم ریختن محاسبات دشمن بعثی شد. عملیات حمله به الولید که پیچیده‌ترین عملیات هوایی است، علاوه بر انهدام نیروی هوایی عراق در جنگ اراده‌ها و رقم را به نفع ایران به هم زد. همچنین تحمیل اراده سیاسی کشور به دشمن با حمله به بغداد توسط شهید دوران و لغو اجلاس غیرمتعهدها.
وی خاطرنشان کرد: به گواهی اسناد موجود حامیان صدام دو بار در سالهای 62 و 65 نیروی هوایی عراق را کاملاً بازسازی و نوسازی کردند. یعنی نیروی هوایی و پدافند هوایی ما موفق شدند 2 نیروی هوایی دشمن بعثی را در طول جنگ منهدم کنند و در واقع با سه نیروی هوایی که صد درصد توسط استکبار حمایت و پشتیبانی می‌شد جنگیدند.
سرلشکر موسوی در ادامه از نقش نیروی دریایی در دفاع مقدس گفت و افزود: نیروی دریایی جنگ را با دفاع حماسی تکاوران در خرمشهر آغاز کرد و خیلی زود در 7 آذر در همان سال با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شد نیروی دریایی دشمن بعثی را به کلی نابود کند که تا پایان جنگ نتوانستند وارد خلیج‌فارس شوند.
 وی با بیان اینکه جنگ در سه عرصه هوا زمین و دریا جریان دارد، اظهارداشت: نیروی دریایی در شصت و هفتمین روز جنگ موفق شد یکی از پایه‌های قدرت نظامی دشمن را از بین ببرد و تعادل را به نفع ایران برهم بزند و این عملیات یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ دفاع مقدس است که هنوز به خوبی تبیین نشده است. باز نگه داشتن خطوط مواصلاتی در طول جنگ و اسکورت کشتی‌ها که اقتصاد وابسته به صدور نفت و واردات بود اقدام راهبردی بسیار بزرگی است که هرچه زمان می‌گذرد عظمت و نقش آن در ایستادگی ایران در برابر دشمنان روشن‌تر می‌شود.یکی از دلایل راهبردی بودن نیروی دریایی این توان تاثیرگذاری آن در سرنوشت کشور است.
سرلشکر موسوی در تبیین نقش ارتش در دوران پس از دفاع مقدس و اجرای عملیات مردم یاری در حوادث مثل زلزله و سیل و کرونا گفت: استقرار نیروی زمینی در مرزهای شرقی و غربی کشور از پایان جنگ تا امروز امنیت و آرامش مرزها را با تلاش شبانه‌روزی و تقدیم شهدای والامقام حفظ کرده است.علاوه بر این حضور در دفاع از حرم و تقدیم چندین فرمانده شهید بخشی دیگری از اقدامات نیروی زمینی است که همزمان با دگرگونی و تحول در ساختار و سازمان و ارتقای روزبه‌روز توان و آمادگی این نیرو انجام شده است.
 فرمانده کل ارتش یادآورشد: پدافند همیشه بیدار که تا یک ثانیه تعطیل بردار نیست از زمان پایان جنگ تا امروز ضمن حفظ امنیت پروازهای خودی هرگونه اشتباه و ورود به حریم ایران عزیز را با دقت جلوگیری نموده و می‌نماید. امروز گستره کشف ما به بیش از 3000 کیلومتر رسیده و پدافند هوایی ارتش صاحب قوی‌ترین شبکه و سامانه‌های جمع آوری اطلاعات به یکی از مهمترین شاخه‌های امن ارتباطی و فناوری اطلاعات چند لایه از برترین‌ها در حوزه فرماندهی و کنترل حداقل در منطقه است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نیروی هوایی با وجود اینکه قبل از انقلاب کاملا وابسته به مستشاران و قطعات وارداتی بود موفق شد با اداره هشت سال جنگ و پس از آن زمان استمرار پروازهای شبانه روزی و دفاع از آسمان و گشت هوایی و نیز ناوگان ترابری خود را سرپا نگه داشته و هر ماموریت واگذاری را با سربلندی و سرانجام برساند.
 امیر موسوی در بخش دیگری از سخنانش درباره نقش نیروی دریایی اظهارداشت: نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی همچنان پرچم اقتدار ایران در اقیانوس‌هاست و با اعزام 69 ناوگروه به خلیج عدن و آب‌های آزاد پرچمدار احیای تمدن دریایی کشور از نیروی دریایی با حضور در مناطق کمتر برخوردار و کمک به توسعه شهرها و کانون‌های تمدنی سواحل مکران با استقرار چندین هزار نفر نیرو و خانواده‌های آنها در شهرهای میناب، جاسک، کنارک، طلایه‌دار توسعه سواحل مطرح شده است.
 فرمانده کل ارتش ادامه داد:به برکت این حضور امروز امنیتی که در دریا داریم برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه عاریه ای نیست بلکه کاملاً بومی و ساخت ایران و با اتکا به دانش و توانایی صنعتگران صنایع دفاعی و فرزندان این مملکت است. حضور نمایشی ایادی استکبار و شیطان به سرکردگی آمریکای تروریست نمی‌تواند این امنیت مقتدرانه را خدشه‌دار کند و امروز استکبار جهانی ناچار است بایستد و خیزش تمدنی ایران اسلامی به سمت دریا و اقیانوس های جهان و عرصه‌های اقتدار آفرین را در گام دوم انقلاب نظاره‌گر باشد و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچمدار این حرکت مقتدرانه به سمت احیای تمدن دریایی ایران اسلامی خواهد بود.
امیر سرلشکر موسوی در ادامه از نقش ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین ارتش گفت و افزود: ناوگان بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین ارتش با توانایی انجام ماموریت‌های متنوع و به پرواز در دریا، شناسایی در زمین و دریا، بمب افکن و موشک انداز، رهگیری هوایی و انتحاری ن تاکتیکی و راهبردی فوق‌العاده را ایجاد کرده است که در روز واقعه هر دشمنی را از محاسبات غلط خود پشیمان خواهد کرد.
 وی گفت: ما بر سر آنیم که ارتشی در شان ملت ایران و در تراز بیانیه گام دوم انقلاب و شایسته پارکابی حضرت مهدی(عج)بسازیم و اینکه فرماندهی معظم کل قوا ما را شایسته پرچم فداکاری دانستند، خداوند بزرگ را شاکریم و ازعنایات بزرگوارانه آن امام عزیز تشکر می‌کنیم قدر این عنایت را به خوبی می‌دانیم و ارتش را شایسته نشان فداکاری حفظ خواهیم کرد در مقابل دشمن شمشیر از نیام برآمده ملت ایران سخت خواهیم بود و ارتقای توان خود را متکی به خداوند بزرگ و تدابیر مقام معظم رهبری و همت خود ادامه داده و به هیچ چیز دیگر مشروط و موکول نخواهیم کرد و از شما نمایندگان مردم انتظار داریم آنگونه که شایسته این ملت بزرگ است از ارتش خود حمایت کنید.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/194629/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

مزارع معروف لاله ها در هلند

ماجرای تفنگدار آمریکایی؛ از تلاش برای منفجر کردن مسجد تا مسلمان شدن!

سخن بزرگان/ بی توجهی به فقرا جرم بزرگی است

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

انرژی هسته‌ای ارزش تحمل این همه فشار را دارد؟

رئیس‌جمهور: امیدواریم توافقات سفر پاکستان با پیگیری مقامات دو طرف سریع‌تر اجرایی شود

عصر ایران: احضار پریسا صالحی برای اجرای حکم حبس

پس لرزه‌های حمله ایران؛ استعفای مقام ارشد اطلاعاتی ارتش اسرائیل

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

گوناگون/ کشف تصویر 1800ساله «اسکندر مقدونی»

رفتار عجیب موش پس از شنیدن صدای جیغ!

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!

ساخت مهره های شطرنج به شکلی زیبا

آرامگاه چوپان‌آتا در شهر زیبای کلاله

جدال دیدنی سگ ها با پلنگ برفی

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

اظهارات جدید وزیر کشور درخصوص گشت ارشاد و طرح نور

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی و الاعرجی با محوریت توافق امنیتی ایران و عراق

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

افزایش 75 میلیارد پوندی بودجه دفاعی انگلیس

عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند

قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان فلسطینی

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

عوض شدن مسیر خوردو پس از تصادف!

سرعت دیوانه وار راننده های موتور سنگین!

کشتی گرفتن جالب دو سنجاب

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کنار بیایند

ادای احترام رئیس‌جمهور به مقامِ رهبر استقلال پاکستان

دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد

قطر: دفتر حماس در دوحه می‌ماند

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

سکه و طلا ارزان‌تر شد