ایران پرسمان

آخرين مطالب

تمريناتي براي کاهش صدمات بدني در دوران پيري پرسش

تمريناتي براي کاهش صدمات بدني در دوران پيري
  بزرگنمايي:


با افزايش روز افزون متوسط سن افراد در جوامع مختلف، به خصوص آمريکا، سلامت اين دسته از افراد بيش از پيش مهم مي شود. متخصصان پيش بيني مي کنند که تا سال 2030، 20 درصد از آمريکايي ها بيش از 65 سال سن خواهند داشت. همين موضوع سلامت اين دسته از افراد را با اهميت تر کرده است.

مشکلاتي از قبيل، درد مفاصل، ضعف استخواني، کاهش حافظه و کاهش حجم عضلاني همه و همه از مواردي هستند که شما در سنين بالا با آنها درگير خواهيد شد.

داشتن اندامي متناسب، يکي از بهترين روش ها براي پيشگيري از بروز عوامل کهولت سن محسوب مي شود. نتيجه يک تحقيق در تايوان نشان مي دهد که حتي 15 دقيقه تمرينات ساده ورزشي مي تواند عمر شما را تا سه سال افزايش دهد. حال که اين ميزان کم فعاليت بدني باعث افزايش عمر شما مي شود، چرا آن را انجام ندهيم و زندگي بهتري نداشته باشيم؟

تاي چي از زمين خوردن پيشگيري مي کند؛ روي موضوعات تمرکز کنيد.

يکي از بزرگترين تهديدها براي افراد مسن، زمين خوردن است و بر اساس اطلاعات به دست آمده از مرکز کنترل و پيشگيري از بيماريهاي آمريکا، زمين خوردن از رايج ترين عواملي است که منجر به مرگ افراد بالاي 65 سال بدون بيماري مزمن مي شود. از هر سه زمين خوردن، يکي از آنها در افراد مسن منجر به بروز دو ميليون مورد جراحتي و بيست هزار مورد فوتي در سال مي شود.

براي کنترل تعادل يکي از بهترين راه ها انجام تمرينات تاي چي است. تاي چي از يک سري از حرکات کششي نرم تشکيل شده است و اين حرکات به صورت نرم به يکديگر ربط دارند و تغيير مي يابند. کل ايده تاي چي، تمرکز بر روي حرکات و تنفس است. محققان در دانشگاه کاروليناي شمالي دريافته اند افراد مسني که در تمرينات تاي چي، دو بار در هفته و براي هشت هفته شرکت مي کنند، از تعادل و حال عمومي بهتري نسبت به ساير افراد برخوردار بوده اند.

يوگا براي بهبود تناسب اندام و رفع يبوست توصيه مي شود.

همچون تاي چي، يوگا از حرکات نرم کششي، تنفس کنترلي و مديتيشن تشکيل شده است و اين بدين معني است که يوگا مي تواند قدرت بدني شما را افزايش دهد. همچنين تحقيقات نشان مي دهد که يوگا، مي تواند چربي بدن، فشار خون و اختلالات خواب را در شما کاهش دهد. همچنين يوگا تعادل شما را بهبود مي بخشد و منجر به کاهش يبوست که يکي از مشکلات رايج افراد مسن است، مي شود.


قدم زدن راهي مناسب براي کاهش مدت زمان ماندگاري در بيمارستان است.

بسياري از افراد گمان مي کنند که بهتر است در زمان بستري شدن در بيمارستان در تخت خواب بمانند. اما اين موضوع هميشه صادق نيست. تحقيقات جديد نشان مي دهد بيماراني که در دوران نقاهت خود اقدام به قدم زدن در اتاق يا محوطه بيمارستان مي کنند، يک يا چند روز زودتر از سايرين با شرايط مشابه از بيمارستان مرخص مي شوند. محققان بر اين باورند که کاهش ميزان سلامتي در افراد مسن و کمبود تحرک در اين دسته از افراد قدرت عضلاني را به شدت کاهش مي دهد.

اندکي دويدن پس از بيماري شما را سرحال نگاه مي دارد.

تحقيق جديدي در دانشگاه کلورادو نشان مي دهد که اندکي دويدن پس بيماري ها مي تواند ريسک ابتلا به سندرم از دست دادن حافظه را کاهش دهد. محققان دريافتند که موشهاي مسن پس از ابتلا به عفونت اشريشيا کلي در صورت دسترسي به چرخ ورزش، داراي حافظه بهتري نسبت به سايرين هستند. با اينکه موشهاي مسن، پنجاه برابر کمتر از موشهاي جوان دويدند، نتايج خوبي همچون موشهايي که به عفونت مبتلا نبوده اند به دست آمد.

راه رفتن از جنون پيشگيري مي کند.

قرار نيست شما در ماراتن بدويد تا از مزاياي تمرين بدني بهره مند شويد، تحقيقات انجام شده بر روي 1700 نفر بالاي 65 سال در آمريکا نشان مي دهد که سه مرتبه تمرين در هفته به ميزان 15 دقيقه، ريسک ابتلا به جنون آنها را تا يک سوم کاهش مي دهد. تحقيق ديگر منتشر شده نشان مي دهد که راه رفتن به اندازه 100 تا 300 متر در هفته، از کاهش حجم مغز جلوگيري مي کند و ريسک ابتلا به بيماري هاي مغزي را در آينده تا پنجاه درصد کاهش مي دهد.

تمرينات پا از ورم آنها جلوگيري مي کند.

با افزايش سن، امکان بروز تورم در پاها افزايش مي يابد. براي کاهش اين دست از مشکلات بهتر است به بغل بخوابيد و پاي بالا را در هوا به صورت دايره وار بچرخانيد. همچنين مي توانيد ايستاده بر روي نوک انگشتان خود بايستيد و با اين عمل گردش خون را در پاها افزايش دهيد.

وزنه برداري جهت پيشگيري از بروز پوکي استخوان توصيه مي شود.

پوکي استخوان، يکي ديگر از مشکلات افراد مسن است، که در آن استخوان ها شروع به نازک شدن مي کنند. تحقيقات نشان مي دهد که 55 درصد از افراد بالاي 50 سال در آمريکا به اين مشکل دچار هستند و اين موضوع ممکن است منجر به بروز شکستگي و جراحات مزمن شود.

تحقيقات نشان مي دهد که شما مي توانيد براي مقابله با اين بيماري، به مدت 30 دقيقه و براي سه بار در هفته تمرينات وزنه برداري را انجام دهيد. وزنه برداري علاوه بر تقويت عضلات شما سبب مي شود که فشار وارده بر روي استخوان ها، آنها را متراکم تر و محکمتر کند.

براي بهبود آرتروز شنا کنيد.

تحقيقات اخير در کانادا نشان داده که افراد مبتلا به آرتروز مي توانند با شنا کردن و انجام تمرينات در آب گرم، شرايط خود را بهبود بخشند. تحقيقات انجام شده بر روي 79 نفر نشان مي دهد که شنا کردن، ريسک شکستگي و زمين خوردن را در اين دسته از افراد کاهش مي دهد. همچنين شنا کردن مزيت ديگري براي جوان ماندن دارد و آن بهبود دردهاي آرتروز و افزايش تحرک مي باشد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

فرمان های جنگی ترامپ علیه کرونا

یمنی ها از دیشب خواب را بر محمد بن سلمان حرام کردند

2 میلیون کرونایی در آمریکا!

مرگ 756 ایتالیایی مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته

730 افسر پلیس کرونایی در نیویورک!

قالیباف: تلاش کنیم کارگران و کارمندان در مشاغل خود حفظ شوند

مبتلایان به کرونا در سرزمین‌های اشغالی از مرز 4000 نفر گذشت

درخواست مبارز فلسطینی برای بهبود وضعیت اسرا

مبتلایان به کرونا در ایتالیا به 100 هزار نفر نزدیک شد

داعش مدعی اعدام دو فرمانده نیروهای کُرد سوریه شد

خبر وحشتناک از آمریکا درباره تلفات احتمالی از ویروس کرونا

آنتونی استوکس بالاخره با لباس پرسپولیس دیده شد! +عکس

ساخت مصالح ساختمانی به کمک موجودات زنده

شاعرانه/ مثل هوا کنار توام

لزوم برخورد قانونی با هرگونه قصور در فرار زندانیان سقز

شناسایی لیدرهای ناآرامی در زندان همدان

توضیح بانک مرکزی درباره آزادسازی پول‌های ایران

احتمال ابتلای دو میلیون نفر به کرونا در آمریکا

«کرونا» مسکو را هم قرنطینه کرد

مرگبارترین سلاح‌های بیولوژیک تاریخ

عضو شورای روابط خارجی آمریکا: بحرین مستعمره عربستان است

تامین وسایل حفاظت فردی مورد نیاز کارگران در معرض آسیب کرونا / پرداخت 50 درصد غرامت مزد برای کارگران دارای استراحت پزشکی قبل از بررسی کمیسیون پزشکی توسط سازمان تامین اجتماعی

از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام شد؛ ابطال پرونده سهمیه انسولین بیماران دیابتی صحت ندارد

ستاره پرسپولیس به این دلیل نمی‌تواند به تیم دیگری برود

خلیل‌زاده از هیات مدیره استقلال استعفا کرد/ موسوی هم دعوت به همکاری را نپذیرفت

صوت/ تقویمی را که امروزه از آن استفاده می‌کنیم، چه کسی ساخته است؟

بخشی از کتاب/ آدم انتقادپذیری هستی؟

خواسته رئیسی از وزیر کشور و صدا و سیما

دلنوشته دختر سردار برای حضرت پدر!

چامسکی خواستار پایان دادن به تحریم علیه ایران شد

«ولایتی» از کرونا بهبود یافت

ارسال هفتمین محموله کمک‌های چین به تهران

ادعای المیادین از پشت پرده تماس تلفنی غیرمنتظره ولیعهد امارات با بشار اسد

ابتلای 730 افسر پلیس نیویورک به کرونا

پیشتازی 9 درصدی بایدن در برابر ترامپ در یک نظرسنجی

فرمان های نظامی ترامپ برای رویارویی با کرونا

جنگ تمام‌عیار به پشتوانه پول‌های نامرئی

جزیره کیش پیشگام، قرنطینه‌سازی و مبارزه با ویروس کرونا در کشور

رسمی/ مدیرعامل جدید استقلال معرفی شد

5 حقیقت شگفت‌انگیز درباره گرانش زمین!

صوت/ داستان الیور توئیست- قسمت دوم

توییت انتقادی فعال اصولگرا از صداوسیما

اقدام فوق‌العاده ارتش

وعده یک تازه نماینده به مردم

تمدید 3 ماهه ویزا و پروانه اقامت اتباع خارجی

نامه جامعه پزشکی ایران خطاب به سازمان ملل

حال «ولایتی» خوب شد

تصویر کمتر دیده شده از مجروحیت‌های سردار قاآنی

دستاورد کرونا برای روحانی

آغاز فعالیت‌های کرونایی عارف