ایران پرسمان

آخرين مطالب

مخالفت توئیتری با طرح جنجالی استیضاح روحانی سیاست روز

مخالفت توئیتری با طرح جنجالی استیضاح روحانی
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - تابناک / یک هفته از طرح موضوع جنجالی استیضاح رییس جمهوری توسط یکی از نمایندگان در توییتر و واکنش‌های عمدتا منفی سایر پارلمان‌نشینان به آن می‌گذرد. بخش عمده‌ای از نمایندگان مخالف این طرح معتقدند که استیضاح در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست و کمکی به حل مشکلات مردم نمی‌کند.
 بحث استیضاح رییس جمهوری به آغاز تشکیل مجلس یازدهم و تلاش عده ای از نمایندگان برای انجام آن برمی گردد، موضوعی که بعد از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ویدیو کنفرانسی با نمایندگان فروکش کرد. در آن دیدار حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از بیاناتشان با اشاره به سال آخر دولت فرمودند: «سال آخر دولت‌ها معمولاً سال حساسی است و باید مراقبت شود که پیگیری امور به هیچ وجه سست نشود و بر همین اساس اعتقاد راسخ دارم که دولت‌ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و بعد از پایان دوره قانونی خود، امانت را با ارائه صورت وضعیت، به دولت بعدی تحویل دهند. در شرایط حساس سال آخر دولت و همچنین سال اول مجلس، باید دو قوه فضا را به گونه‌ای مدیریت کنند که به کار مهم کشور لطمه نخورد.»
بعد از گذشت سه ماه از بیانات صریح رهبر انقلاب اسلامی ، حدود یک هفته گذشته مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صفحه توئیتر خود فیلمی از صحبت هایش درباره طرح استیضاح رییس جمهوری را منتشر کرد و با هشتگ «نجات کشور» نوشت: «استیضاح روحانی از دستور خارج نشده، استیضاح به قوت خودش باقی است، پرونده استیضاح دست بنده است. 44 نفر امضا کرده‌اند که 11 نفر امضایشان را پس گرفتند. از دیگر نمایندگان خواهش می کنیم استیضاح را امضا کنند که اوضاع نابسامان فعلی با استیضاح آقای رئیس‌ جمهور سامان پیدا کند.»
سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر در پاسخ به توییت ذوالنور نوشت: «با تمام انتقاداتی که به آقای روحانی دارم اما نظرات همکار محترم جناب آقای ذوالنوری جز تضعیف نظام هیچ دستاوردی نخواهد داشت. امیدوارم که با بصیرت‬ و ایجاد همدلی در جامعه از تمامی موانع عبور کنیم. ‏نقش سرویس های جاسوسی بیگانه در ایجاد تندروی ها و فتنه ها را باید جدی گرفت.»
تعداد دیگری از نمایندگان نیز در صفحات شخصی خود در توییتر به طرح دوباره بحث استیضاح رییس جمهوری واکنش نشان دادند از جمله آن ها عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده تهران است که نوشت:« درشرایط جنگ اقتصادی، بهبود وضع معیشت مردم دغدغه اول مجلس هوشمند است.مجلس نمی تواند جایگزین دولت دراجرا شود و استیضاح، بازی در زمین دولت ناکارآمد است.هر تصمیم انقلابی مجلس باید توسط همین دولت اجرا شود ازدعواهای بی‌حاصل بشدت پرهیزکنیم تا مردم بیش ازاین آسیب نبینند.»
عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با نگاه به ابعاد خارجی طرح این موضوع گفت:« استیضاح‬ رئیس جمهور در بعد خارجی موجب خرسندی دشمنان و ناراحتی متحدانمان خواهد شد. گرچه به عملکرد دولت انتقاد جدی دارم اما با استیضاحی که مشکل مردم را حل نکند موافق نیستم.» واکنش جواد کریمی قدوسی دیگر عضو این کمیسیون این بود که «ضمن اعتقاد به برخورداری نمایندگان محترم از حق قانونی و ظرفیت سوال و استیضاح بنابر دلایلی منطقی و استدلالی روشن انجام استیضاح روحانی را در فرصت کوتاه باقیمانده عمر دولت دوازدهم بی ثمر دانسته و التهاب ناشی از این رویداد را خسارت محض‬ میدانم.»
مهدی باقری نماینده زنجان نیز توضیح داد:« ‏در شرایط فعلی نه فقط استیضاح‬ به نفع مردم و کشور نیست بلکه به نفع مدیران سست و ترسو است، اینها باید کارکنند و جواب مردم را بدهند نه اینکه ما به بهانه استیضاح آنان را از ورطه بی‌آبرویی فراری دهیم و از آنان یک مظلوم بسازیم.» نظری که به تعبیری دیگرحسن شجاعی نماینده ابهر آن را تکرار کرد و گفت:« استیضاح روحانی در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست مجلس‬ تا می تواند باید دولت را وادار به کار کند دولت برجام خواب دلار 1000 تومانی را می دید و دلار بالای 30000 تومان را تجربه کرد. راه حل اساسی جایگزینی دولت جوان وحزب اللهی با دولت غربگرا با کارآمدی منفی 30 درجه است.»
واکنش جعفر قادری نماینده شیراز این بود:« ‏خار در چشم و استخوان در گلو باید تا پایان زمان دولت‬ صبر کرد. استیضاح روحانی کشور را بی ثبات، مشکلات مردم را بیشتر و زمینه را برای مظلوم نمایی دولت فراهم می کند کشور توان تحمل تنش های داخلی را ندارد.» بهزاد رحیمی نماینده سقز و‌بانه نیز در توضیح دلیل مخالفتش گفت: قطعا استیضاح هیچ دردی را دوا نخواهد کرد و جامعه پرتنش تر خواهد شد. از نظر اخلاقی هم صحیح نمی بینم که همه کاسه کوزه ها سر روحانی شکسته شود آیا فقط دولت مقصر بوده است؟
مجتبی توانگر دیگر نماینده تهران نیز ترجیح داد که با انتشار تصویر نامه رهبر معظم انقلاب به غلامعلی حداد عادل درباره « نهی استیضاح در ماه های پایانی دولت» به این موضوع واکنش نشان دهد.
البته تعدادی از نمایندگان نظر متفاوتی داشته و همچنان معتقد به پیگیری طرح استیضاح رییس جمهوری هستند، از جمله آن ها جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت است که در آخرین توییت خود نوشت: «طرح استیضاح روحانی با قوت در حال پیگیری است و تعداد امضاء کنندگان این طرح به 73 نفر افزایش یافته است.»

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/207904/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا

صخره‌نوردیِ بی‌نظیر کَل و بزهای کوهی در طالقان

محصولاتی که ما مصرف می کنیم تو طبیعت به چه شکل بودند؟

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه

شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 305 نفر رسید؛ شهادت 141 خبرنگار

دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه کلمبیا توسط پلیس نیویورک

تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد

حمله به دانشجویان دانشگاه آمریکایی قاهره به خاطر حمایت از فلسطین

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

روز «سنه» برابر با 6 اردیبهشت

دگر ما را چه مینامند، اگر حیدر بشر باشد؟!

حملات بی‌امان بیش از 20 خدنگ به مار پیتون

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان

حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان