ایران پرسمان

آخرين مطالب

گستاخی قانون‌گریزان تحلیل روز

گستاخی قانون‌گریزان
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - وطن امروز /متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
انتشار خبری مبنی بر حمله به بانوی گیلانی بار دیگر زنگ خطر را نسبت به نتایج تضعیف دایره اختیارات نیروی انتظامی در مواجهه با اشرار به صدا درآورد. 
به گزارش «وطن امروز»، مقابله با اشرار مساله واجد اهمیتی است که در ماه‌های اخیر با انتشار اخبار مختلفی مبنی بر جولان بیش از پیش آنها بار دیگر مورد توجه افکارعمومی قرار گرفته است. تا جایی که اگر نگاهی گذرا به اخبار ماه‌های اخیر داشته باشیم هر چند روز یک‌بار شاهد حادثه و خبری حول محور فعالیت‌های اشرار در نقاط مختلف کشور بوده‌ایم؛ امری که البته با پشتیبانی حداکثری جریانات و رسانه‌های ضدانقلاب نیز همراه بوده است و حتی در مواردی همچون خبرسازی‌ها پیرامون «نوید افکاری» که به قصاص محکوم شده بود به شکل متمایزی به چشم آمد.
در این میان، تنها چند روز پس از انتشار خبر شهادت شهید امر به معروف محمد محمدی توسط گروهی از اشرار در تهران، به یکباره خبر حمله به یک بانوی گیلانی در رسانه‌های کشور منتشر شد؛ خبری که می‌توان به عنوان امتدادی از دومینوی شرارت و اصرار بر قانون‌شکنی و به خطر انداختن امنیت جامعه به آن نگریست. ماجرای حمله به بانوی آمر به معروف به بعد‌از‌ظهر یکشنبه 27 مهرماه بازمی‌گردد؛ جایی که خانم زینب رشیدی در یکی از پارک‌های شهر رشت در حال پیاده‌روی بود اما توسط یک دختر سگ‌گردان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت. وی در تشریح این حادثه در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های محلی گفت: من به بوستان کشاورز واقع در خیابان رسالت نزدیک منزل خودم برای پیاده‌روی رفته بودم، آن روز خانمی که چند باری در پارک او را دیده بودم با سگ‌های خود در پارک نشسته بود. هنگامی که دیدم سگ‌ها به طرف من می‌آیند مسیرم را تغییر دادم و سمت دیگری رفتم، چون از سگ می‌ترسم. این شهروند رشتی ادامه داد: بعد از یک دور پیاده‌روی روی نیمکتی نشستم و دیدم که این خانم با آقایانی در رابطه با اینکه چطور به سگ‌ها غذا می‌دهد یا رسیدگی می‌کند در حال صحبت است، من نیز با گوشی کار می‌کردم که ناگهان متوجه شدم زیر پایم سگ است که خیلی ترسیدم و به صاحبش گفتم: «اگر نمی‌توانید این سگ‌ها را نگه دارید بیرون نیاورید، مگر پارک جای سگ است؟» که این خانم به من گفت: «نه! این پارک جای سگ‌هایی مثل شماست!» وی ادامه داد: به سمت آن خانم رفتم و گفتم با منی؟ سگ‌های آن خانم که به طرف من دویدند، این خانم هم به من حمله کرد. دستم را محافظ خود کردم اما او مرا داخل حوضچه پارک هول داد و نمی‌گذاشت بیرون بیایم و گلوی من را فشار می‌داد. ناگهان همه چیز را سیاه دیدم و فقط صداهایی می‌شنیدم که می‌گفتند: «تکون نمی‌خوره! بذار بیاد بیرون». وقتی از آب بیرون آمدم دیدم چند نفر آقایی که آنجا بودند به آن خانم گفتند: «سگ‌هایت را بردار و برو!» گفتم: «برای چه می‌گویید برو؟ مگر من را نزده؟ نگهش دارید تا پلیس بیاید». وی ادامه داد: با موبایلم که کاملا خیس شده بود توانستم 2 عکس خیلی بی‌کیفیت بگیرم. وقتی این خانم متوجه شد که من عکس گرفتم، دوباره به سمت من پرید و سرم را چندین بار به میله زد که دیگر گیج شدم، بعد مرا به زمین انداخت و گوشه دیوار شروع به لگد زدن کرد. تنها چیزی که می‌شنیدم این بود که می‌گفتند: نکن! هیچ کس او را از من جدا نکرد و هیچ کس دست مرا نگرفت، فقط چند خانم بازنشسته‌ای که مدت‌هاست یکدیگر را در پارک می‌بینیم و می‌شناسیم رسیدند که در آن زمان دیگر آن دختر فرار کرده بود. روایت این خانم از حادثه‌ای که برای او پیش آمده بود، با موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی روبه‌رو شد. پیش از این با شهادت شهید محمد محمدی در هفته گذشته و شهید علی خلیلی در سال93 که او نیز از شهدای امر به معروف به شمار می‌رفت و در راه حفاظت از نوامیس مردم در برابر اشرار به شهادت رسید، بارها مسؤولان مربوط وعده‌هایی برای صیانت از حقوق آمرین به معروف داده بودند اما تکرار چنین حوادثی و اینک گستاخی بیش از پیش سگ‌گردان‌ها در ایجاد ناامنی برای مردم باعث شد ماجرای خانم رشیدی بیش از هر زمان دیگری با واکنش افکار عمومی مواجه شود. 
در این میان آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان به همراه سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان عصر روز دوشنبه با حضور در منزل این بانو و عیادت از وی به دلیل اینکه مورد ضرب و شتم شدید قرارگرفته بود خواستار تکریم این بانو و تمام آمرین به معروف و ناهیان از منکر شدند. فرمانده سپاه قدس گیلان در این دیدار با تأکید بر اینکه ما باید فضا را برای کسانی که مقابل دین اسلام می‌ایستند تنگ کنیم، اظهار کرد: باید نگرانی در برخی حوزه‌ها به‌ سرعت رفع شده و به قوانین و احکامی که با حق‌الناس مرتبط است بیشتر توجه شود. سردار عبدالله‌پور خطاب به این بانوی آمر به ‌معروف گفت: اجازه نمی‌دهیم حقی از شما ضایع شود و تا آخر پیگیر این موضوع هستیم تا جلوی معضلات اینچنینی گرفته شود. هر چند فرد ضارب متواری شده توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد اما جامعه ما با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند که توجه ریشه‌ای به هر یک از این مشکلات برای حل آنها لازم و ضروری است. 
* جولان اشرار، میوه کدام درخت است؟
همان‌گونه که در ابتدای گزارش نیز مورد اشاره قرار گرفت، مساله جولان بیش از پیش اشرار در محیط‌های عمومی و ایجاد مزاحمت برای آحاد مردم مساله‌ای بسیار حیاتی است که براحتی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد. ایجاد این تصور که میدان عمل برای اشرار باز است و آنها می‌توانند با آرامش اقدام به هر گونه شرارتی بکنند در بلندمدت جامعه را با تبعات زیادی مواجه می‌کند. به عبارت دیگر عدم برخورد جدی با اشرار پس از هر حادثه، فراتر از اینکه مجرمی را به سزای اعمالش نمی‌رساند، باعث می‌شود دیگر افراد قانون‌شکن نیز برای اقدامات اینچنینی و قانون‌شکنی تهییج شده و فضا را مهیا ببینند. 
حمله گروهی اشرار به شهید امر به معروف محمد محمدی در محله تهرانپارس تهران و اقداماتی همانند حمله به بانوی گیلانی در رشت که تنها خواستار رعایت قانون از سوی زن سگ‌گردان و عدم ایجاد مزاحمت برای او شده بود؛ تنها 2 مصداق از جامعه‌ای است که اشرار آن امکان و آزادی عمل حمله به آمرین به معروف را پیدا می‌کنند و همین‌طور هزینه احقاق حق مردم برای مواردی مثل مزاحمت سگ‌گردان‌ها را افزایش می‌دهد. مساله‌ای که در صورت عدم برخورد قاطع با آن، قطعا در آینده به شکل گسترده‌تری ترویج پیدا می‌کند و می‌تواند گریبانگیر تمام افراد جامعه باشد. در چنین وضعیتی اگر نهادهای متولی امر در برخورد با اشرار به جای توجه به مصالح عمومی جامعه و در صدر آنها مقوله امنیت، وارد بازی جریانات ضدانقلاب شوند و طریقه مماشات را در برابر این گروه‌ها در پیش گیرند، باید در انتظار شرایطی به‌مراتب سخت‌تر بود و هر روز را با اخباری مبنی بر حمله اشرار به آحاد مختلف مردم آغاز کرد. تلاش آشکار رسانه‌های ضدانقلاب برای ضریب و مشروعیت دادن به اقدامات اشرار با نیت فروپاشی ساختار امنیتی و نظم اجتماعی کشورمان را می‌توان برنامه‌ای در این راستا دانست. 
بر این مبنا تضعیف نیروی انتظامی به عنوان متولی برخورد با اشرار و افراد قانون‌شکن که در ماه‌های اخیر به شکل سازمان‌یافته و با پروژه‌های مختلف پیگیری شده است، یک فعالیت گام‌به‌گام برای باز گذاشتن دست اشرار به شمار می‌رود؛ پروژه‌ای که در صورت موفقیت آن، گروه‌های مخل امنیت و نظم اجتماعی می‌توانند تبدیل به خط مقدم حمله به هر قانونی شوند. به عبارت دیگر اگر نیروی انتظامی اقتدار خود و مضاف بر آن امکان برخورد جدی و سخت با اشرار را از دست دهد باید منتظر بسیج شدن اشرار برای به چالش کشیدن تمام قوانین و عرف‌های جامعه بود. بویژه اینکه اکنون عد‌ه‌ای همانند زن سگ‌گردان نیز فضا را برای ضرب و شتم مردمی که خواستار رعایت حقوق خود و عدم مزاحمت سگ‌ها شده‌اند؛ فراهم می‌بینند و گویی تصور کرده‌اند این رفتارهای غیرانسانی آنها هیچ عقوبتی به دنبال نخواهد داشت! 
شواهد زیادی گواه بر این است که یکی از خطوط ثابت رسانه‌های ضدانقلاب و جریانات خارج‌نشین برای محقق کردن آرزوهای قدیمی‌شان از میان برداشتن نیروی انتظامی یا تضعیف حوزه اقتدار آن است، به گونه‌ای که با این تضعیف، امکان بسیج کردن اشرار به عنوان یک گروه کنترل‌ناپذیر را در جریان آشوب‌های خیابانی فراهم کند. حوادثی همانند حمله به شهید محمد محمدی و بانوی آمر به معروف گیلانی تنها نمودی مختصر از این وضعیت است که در صورت تضعیف نیروهای قهری از جمله نیروی انتظامی باید به انتظار آن نشست.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/210174/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به دلیل سنگ زدن به مردم!

محاصره پلنگ ایرانی توسط چند قلاده سگ‌ در شاهرود

حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی ها

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

ویدئو چندش‌آور از ساخت کوکاکولا در پاکستان

گوناگون/ غواص تنهایی که به آب نامه می‌نوشت و در آب شهید شد

مشاهده گله‌ی گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود

منطقه دیدنی آب بندان شفیع آباد در استان گلستان

بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

پرش خیره کننده کروکودیل برای گرفتن طعمه

گوناگون/ رمزگشایی از حیات وحش؛ چطور گرگ، روباه و شغال را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برار گله گاومیش‌های عصبانی

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

اقدام دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه