ایران پرسمان

آخرين مطالب

بهترين شخصيت خود را بيابيد دانش و فناوری

  بزرگنمايي:


مردم واقعا شاد و موفق سعي مي کنند تا حد امکان بهترين و باهوش ترين نسخه از شخصيت واقعي خود باشند؛ البته نه در ظاهر که به طور دروني. اين کار نمايش برند يا اعتبار يا خودنمايي نيست، بلکه کاملا دروني و واقعي است و آنها با همه وجود بهترينِ خود را ارائه مي دهند.

اينکه انسان بهترين خودِ واقعي باشد به ظاهر بسيار ساده است اما انجام آن واقعا کار سختي است. يک عمر طول مي کشد تا انسان آن را درک و اجرا کند.

در زندگي انجام همه کارهاي ارزشمند بسيار دشوار است. براي رسيدن به اين هدف بايد دست از تنبلي برداشت و با پشتکار در مسير صحيح قدم برداشت.

زندگي بهتر از اين نيست که شما بهترين چهرهِ واقعيِ خود را پيدا و با آن شخصيت زندگي کنيد؛ شخصيت باهوش و بسيار موفق. همان طور که استيو جابز در کنفرانس جهاني سان فرانسيسکو در سال 2008 ميلادي گفت: «زمان بسيار محدود است، بنابراين وقت خود را با زندگي به سبک ديگران هدر ندهيد. اجازه ندهيد زمزمه نظرات ديگران باعث شود تا صداي دروني خود را نشنويد.»


انسان بايد هميشه به چيزي– دل، سرنوشت، زندگي، قضا و قدر اعتقاد داشته باشد. بهترين روش براي رسيدن به اين هدف اين است که کارهايي خود را با عشق و علاقه انجام دهيد. اگر هنوز به اين مرحله نرسيده ايد، دست از تلاش برنداريد و ادامه دهيد.

البته رسيدن به چنين هدفي به هيچ وجه آسان نيست و چالش هاي بزرگي سر راه شما قرار دارند اما مي توانيد با کمي حوصله و صبر، آنها را طي و به هدف خود برسيد.

براي اينکه بهترين نسخه از شخصيت خود را ارائه دهيد بايد دو عنصر اساسي و کليدي «تمرکز» و «نظم» داشته باشيد. دو موردي که داشتن آنها در اين روزها بسيار سخت است. اين روزها حواس پرتي و رسيدن به خوشحالي هاي موقت و کوتاه مدت بسيار آسان و البته اعتياد آور است.

پيدا کردن انگيزه لازم به منظور قرار گرفتن در مسير خوديابي و پيدا کردن بهترين «خود» سه مزيت دارد که در ادامه آنها را نام برده ايم.

باعث خوشحالي شما مي شود: شناخت خود باعث مي شود تا با احساس راحتي بيشتري در پوست خود زندگي کنيد. اين کار باعث کاهش استرس و نگراني هاي شما مي شود. با شناختن خود و انتخاب بهترين «خود» مي توانيد بهترين همسر، پدر / مادر يا بهترين دوست باشيد. اين شناخت، انسان بهتري از شما مي سازد.

بعلاوه، بدون شناخت خود واقعي نمي توانيد به دستاوردهاي بزرگي در زندگي خود دست پيدا کنيد. بدون شناختن خود در واقع نمي توانيد هدف يا علاقه مندي خاصي هم براي خود تعريف کنيد و در نتيجه به جايگاهي که مي خواهيد نيز نمي رسيد. هيچ هدفي بدون هوشمندي و شناخت ميسر نمي شود.

هرگز سعي نکنيد طوري زندگي کنيد که واقعا نيستيد. بهتر است به جاي خودنمايي يا زيستن در قالبي که خود واقعي شما را پنهان مي کند، سعي کنيد خود واقعيتان باشيد. باور کنيد اين کار باعث مي شود تا بهترين و موفق ترين زندگي را داشته باشيد زيرا با علاقه مندي کارهاي خود را انجام مي دهيد و با انرژي بيشتري در مسير درست قدم بر مي داريد.

با انحراف از مسير اصلي، بهاي بسيار سنگيني پرداخت مي کنيد: تنها افرادي که واقعا نگران شما هستند، فرد مورد علاقه، دوستان و خانواده تان هستند. بقيه آدم ها به قدري درگير زندگي خود و مشکلاتشان هستند که براي شما و فکر کردن به شما وقتي ندارند. در واقع بايد گفت شما براي ديگران اهميت ويژه اي نداريد. بنابراين پرداختن به کارهاي غيرمنطقي و غير اصولي براي خود و ديگران هيچ ارزشي ندارد. از همه مهم تر، اين مساله باعث مي شود تا فرصت هاي پيش رو را از دست بدهيد و نتوانيد موقعيت هاي زندگي خود را تشخيص دهيد و از آنها استفاده کنيد.

يک نظريه در تجارت هست که به آن «ارزش فرصت ها» مي گويند. به اين معنا که با انتخاب يک موقعيت، فرصت هاي ديگر زندگي خود را از دست مي دهيد. بيشتر مردم بدون توجه به اين ايده، بسياري از موقعيت هاي خود را از دست مي دهند و زماني متوجه اين مساله مي شوند که ديگر بسيار دير شده است.

خودشناسي هيجان انگيز ترين سفر زندگي انسان ها است: همه ما برده اتفاق هاي زندگي خود هستيم. بسياري از ما دوست داريم در مورد سفرهاي خودشناسي افراد موفق مطالعه کنيم يا فيلم هايي در مورد آنها ببينيم. مسافرت هميشه سرشار از يافته ها و لذت هاي ماندگار است. خودشناسي نيز همچون سفر است و فرصت آن براي همه انسان ها موجود است. تا زماني که وارد اين مسير نشويد، متوجه نخواهيد شد چه دستاوردهايي خواهيد داشت. در سفر خودشناسي مي توانيد کارهاي برجسته اي انجام دهيد و مسايل جديدي کشف کنيد. اين سفر مملو از دستاوردهاي عالي است.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/213/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

سقوط سهام آسیا

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید