ایران پرسمان

آخرين مطالب

معرفی 10 نویسنده زنده و برتر جهان خردنامه

معرفی 10 نویسنده زنده و برتر جهان
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - آخرین خبر /انتخاب و معرفی 10 نویسنده برتر زنده جهان کار ساده‌ای نبود و به همین دلیل دایره انتخاب را محدودتر کردیم و صرفاً از بین نویسندگان مشهور و در قید حیات جهان، به معرفی ده نفر از آن پرداختیم که نام آنها بدون رعایت اولویت خاصی قید شده است.
استیون کینگ؛ آقای وحشت!
خیلی مهم است که نویسنده‌ای هم در میان کتاب‌خوانان طرفدار داشته باشد و هم در میان تماشاگران سینما. استیون کینگ یکی از آنهاست و دلیل این موفقیت بیش از هر چیز شاید ژانر مورد علاقه او باشد؛ ژانر وحشت!
این نویسنده آمریکایی که به پرکاری هم معروف است با نوشتن کتاب‌های هیجان‌انگیز به شهرت رسید و از قِبل این خوشنامی با فیلمساز بزرگی همچون کوبریک همکاری داشت. این کارگردان از رمان «درخشش» فیلمی به همین نام را اقتباس کرد. اولین رمان کینک با نام «کری» به فروش 350 میلیون نسخه‌ای دست پیدا کرد که هنوز هم آماری شگفت آور است.
هاروکی موراکامی؛ محبوب ایرانیان!
این نویسنده ژاپنی که نام او در ایران بسیار گوش‌آشناست در سن 29 سالگی نوشتن را آغاز کرد و در سال 1979 رمانی نوشت که «به آواز باد گوش بسپار» نام داشت. حال و هوای نوشته‌های او حول تقدیرگرایی، ازخودبیگانگی، تنهایی و البته نوعی از عشق می‌چرخد و البته داستان‌های کوتاه او هم از نظر ادبی غنی است، کما اینکه جایزه‌های مهم فرانک اوکانر و فرانتس کافکا را از آن خود کرده است.
مهمترین آثار موراکامی، به کافکا در کرانه، شکار گوسفند وحشی، جنگل نروژی و بعد از زلزله نام دارد.

ایران پرسمان


کارمک مک‌کارتی؛ آمریکایی نابغه
اگر شما به فضاهای آخرالزمانی یا گوتیک و یا وسترن علاقه‌مند هستید باید خواننده آثار کروم کمک کارتی باشید، به خصوص اگر بدانید او نویسنده رمان «جایی برای پیرمردها نیست» است که فیلم معروف برادران کوئن از آن اقتباس شده است. نکته قابل اهمیت درباره این نویسنده این است که هرولد بلوم منتقد برجسته‌ی ادبی مک‌کارتی را یکی از چهار نویسنده‌ی بزرگ امریکایی زمانه‌ی خودش می‌داند. (سه نفر دیگر دان دلیلو، توماس پینچون و فیلیپ راس هستند).
بلوم در جایی گفته اگر قرار باشد دو کتاب را به عنوان بهترین آثاری که می‌شناسد انتخاب کند ابتدا از «گور به گور» فاکنر اسم می‌برد و بعد از «بعد از ظهر خونین یا سرخی غروب در غرب».
جی کی رولینگ؛ پروردگار فانتزی
او لقبی را به دست آورده است که می‌تواند تا آخر عمر بابت آن خوشحال باشد و البته هفت نسل پس از خود را هم خوشحال نگه دارد؛ نویسنده پرفروش‌ترین مجموعه کتاب تاریخ ادبیات یعنی «هری پاتر».
خانم رولینگ هفت سال از عمر خود را به شکل بی‌وقفه برای نوشتن این مجموعه صرف کرد. خیلی جالب است اگر بدانید در این هفت سال او مادرش را از دست داد، اولین فرزندش را به دنیا آورد، از اولین همسرش جدا شد و در فقر زندگی کرد اما بعد از شهرت مجموعه کتابش توانست برای فرزندش قصر بخرد!
بعدها، او به قدری به کمک‌های انسان‌دوستانه خود ادامه داد که از فهرست 10 زن پولدار انگلیس بیرون آمد و نکته جالب دیگر آن که او بعد از موفقیت «هری پاتر» هنگام انتشار کتاب «خلاء موفقیت» فهمید، هنوز تحت تاثیر موفقیت «هری پاتر» است و به همین دلیل مجموعه بعدی خود را به نام نویسنده‌ی دیگری (یک مرد) به ناشر رساند تا بتواند از زیر سایه آن اثر مشهور خود بیرون بیاید؛ هر چند که ناشر خیلی زود به این موضوع پی برد اما همه‌ی مجموعه‌ی کارآگاهی به نام «استرایک» با نام همان آقا به بازار آمد.

ایران پرسمان


مارگارت اتوود؛ یک زنانه‌ی غلیظ
حتما اسم «سرگذشت ندیمه» به گوش‌تان خورده؛ یا کتابش را خوانده‌اید و یا سریالش را تماشا کرده‌اید. مارگارت اتوود نویسنده هشتاد ساله‌ی این اثر، چندین کتاب در مورد زنان دارد. او در سال 1969 اولین رمان خود به نام «زن خوراکی» را منتشر کرد.
تم داستان‌های او معمولا اجتماعی است و در داستان‌هایش مسائل اجتماعی را با اسطوره و تخیل می‌آمیزد، مثلاً در رمان معروف او «سرگذشت ندیمه» به دلیل شیوع ناباروری بشر، زن‌ها به بردگی گرفته شده‌اند و بعلاوه اینکه حقوقی ندارند عده‌ای از آن‌ها باید برای مقاماتی که همسرانشان نابارورند، فرزند به دنیا بیاورند.
جرج آر. آر. مارتین؛ خالق «بازی تاج و تخت»
اگر شما هم از طرفداران سریال بسیار معروف «بازی تاج و تحت» یا «گیم آف ترونز» یا همان «گات» هستید، حتماً می‌دانید که این مجموعه از کتابی به نویسندگی جرج آر. آر. مارتین اقتباس شده است. مارتین از سال 1970 به صورت حرفه‌ای شروع به نوشتن داستان کوتاه و فروش آن‌ها کرد و در سال 1976 اولین رمانش را نوشت ولی او را در جهان با رمان‌ دوازده جلدی نغمه‌ی آتش و یخ می‌شناسند.
مارتین نگارش این داستان را از سال 1991 آغاز کرد و همزمان فیلم‌نامه‌ی سریال را هم پیش برد. اولین فصل رمان در سال 1996 منتشر، و اولین فصل سریال سال 2011 از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد.

ایران پرسمان


نیل گیمن؛ استاد کمیک و تخیل
به داستانی که بر مبنای تصاویر بنیان گذاشته شده باشد کمیک می‌گویند و نیل گیمن در این ژانر، مهارت دارد. او در حوزه‌های داستان نویسی و نوشتن رمان، کمیک، کتاب‌های غیرداستانی، رمان‌های تصویری و ساخت نمایش صوتی و سینما فعال است و اولین رمان خود را در سال 1990 منتشر کرده است. تم غالب آثار او فانتزی‌‌های تیره و تاریک است و داستان‌ها فضایی رازآلود و اسرارآمیز دارند.
اکثر آثار او برای کودک و نوجوان نوشته شده‌اند اما کیفیتی دارند که خواندن‌شان برای بزرگسالان نیز جذاب است. شاید او را در جهان بیشتر به واسطه‌ی رمانی به نام «کورالاین» بشناسند که در انیمیشن موفقی به همین نام اقتباس شده و در سال 2009 اکران شد و بیش از 124 میلیون دلار در جهان فروش کرد.
کازوئو ایشی‌گورو؛ انگلیسی محبوب ژاپنی تبار
همه رمان‌های او به زبان انگلیسی نوشته شده (و ترجمه فارسی تمامی آنها نیز موجود است) اما ایشی گورو اصالتی ژاپنی دارد و پنج سال نخست عمر خود را در کشور مادریش زیست کرده است.
اولین اثر او به نام «منظره‌ی پریده‌رنگ تپه‌ها» در سال 1982 نوشته شد و تاکنون چهار بار نامزده دریافت جایزه‌ی بوکر مردان شده و یک بار برای رمان مشهور و فوق‌العاده‌ی «بازمانده‌ی روز» آن را دریافت کرده است.
ایشی گورو همچنین برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال 2017 است. رمان‌های این نویسنده به مسائل درونی شخصیت‌ها می‌پردازد و مخاطب را در سطح جدی‌تری از یک داستان معمولی برای سرگرمی درگیر می‌کند.
توماس پینچون؛ نویسنده فراری از دوربین‌ها
توماس پینچون، نویسنده‌ی بزرگ امریکایی است که شهرت او به خاطر رمان‌های پیچیده و دشوارش است. این پیچیدگی از شخصیت او برمی‌آید و جالب است بدانید پینچون از همان سال‌های آغازین فعالیتش از اینکه در رسانه‌ها و انظار عمومی باشد پرهیز کرده و حتی عکس‌های زیادی از او در دسترس نیست.
آخرین رمان او به نام «لبه‌ی خونین» در سال 2013 منتشر شد. مشهورترین رمان او «رنگین‌کمان جاذبه» نام دارد که در سال 1973 منتشر شد و جایزه‌ی ملی کتاب داستانی را برای او ارمغان آورد.
یکی از رمان‌های او به نام «خباثت ذاتی» که سال 2009 منتشر شد، در سال 2014 توسط پل توماس اندرسون، فیلم‌ساز امریکایی در فیلمی به همین نام اقتباس شد.
ریک ریوردن؛ خدای «خدایان المپ»
شهرت این نویسنده بیشتر به خاطر نوشتن مجموعه کتاب‌های «پرسی جکسون» و «خدایان المپ» است. شخصیت اصلی رمان اول او جکسون دوازده ساله است که متوجه می‌شود یکی از پسران خدای یونانی پوسایدن است.
کتاب‌های ریردن تنها در ایالات متحده بیش از 30 میلیون نسخه فروش داشته است. او اولین رمان بلندش به نام «تکیلای بزرگ قرمز» را در 1997 نوشت اما در سال 2005 با اولین قسمت از مجموعه‌ی پرسی جکسون به نام «دزد آذرخش» به موفقیت تجاری بزرگی رسید.
اگر راغب هستید مجموعه «پرسی جکسون» را بخوانید باید به سراغ کتاب‌های «دزد آذرخش» و «دریای هیولاها»، «نفرین تایتان»، «نبرد هزارتو» و «آخرین المپیان» بروید.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/222519/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

حماس: مواضع بایدن متناقض است

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند