ایران پرسمان

آخرين مطالب

​معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: پرداخت بخش عمده ای از اختصاص 1/5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها وزارت رفاه

​معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:   پرداخت بخش عمده ای از اختصاص 1/5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت بخش عمده ای از اختصاص 1/5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها گفت: برای اشتغال در روستاها 1/5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که تاکنون 13 هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، عیسی منصوری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان این که اختصاص اعتبار برای ایجاد اشتغال در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت باید براساس ظرفیت‌های استان‌ها باشد، گفت: شناور شدن اعتبارات از خواسته‌های استان‌ها در بحث اشتغال است، اما برای جلوگیری از موازی‌کاری به ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه استناد می‌کنیم، نباید تنها به یک ظرفیت برای ایجاد اشتغال توجه کنیم، بلکه تمام ظرفیت‌ها باید در کنار یکدیگر دیده شود.
وی تاکید کرد: برای اعطای تسهیلات برای ساخت هتل در روستاهای مقصد گردشگری در استان‌ها مشکلی وجود ندارد، اما نباید تنها به احداث هتل برای اسکان گردشگر توجه کرد، بلکه در کنار احداث هتل باید به سایر ظرفیت‌های بومی و محلی در گردشگری برای ماندگاری توریست توجه کرد تا احداث هتل سودمند باشد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که هنر در ایجاد اشتغال تنها اعطای تسهیلات نیست، گفت: باید در حوزه اشتغال سیاست‌گذاری براساس اولویت‌ها انجام شود، مثلا در حوزه فرش قبل از اعطای تسهیلات برای بافت فرش باید زمینه صادرات و بازار کار در دستور کار قرار بگیرد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به صنعتی‌ شدن و شهرسازی موجب افزایش مهاجرت به شهرها شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه روستایی با تمرکز بر ایجاد زیرساخت جزو اولویت‌ها قرار گرفت، اما غفلت اشتغال و اقتصاد در روستا موجب کاهش مهاجرت نشد و روستاییان به شهرها مهاجرت کردند.
وی در خصوص تسهیلات کرونا در کشور، بیان کرد: 23 هزار و 500 میلیارد تومان برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در سطح کشور اختصاص یافت، از این میزان 8 هزار میلیارد تومان به متقاضیان دریافت تسیهلات پرداخت شد؛ در حال حاضر در مرحله اول نیز 2 هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری، 1800 میلیارد تومان در بخش فرهنگ و هنر و 800 میلیارد تومان در بخش ورزش و 3500 میلیارد تومان در بخش حمل و نقل پرداخت شده است و در مرحله دوم به عنوان بنگاه محوری در این چهار حوزه پرداخت می شود .
منصوری ادامه داد: درصدد هستیم برای تثبیت اشتغال افراد آسیب‌دیده از کرونا طرح یارانه دستمزد و مشوق بیمه‌ای را اجرا کنیم. اگر فردی در این ایام بیکار شده باشد، پس از بازگشت به‌کار سهم بیمه کارفرما و 30 درصد دستمزد او توسط دولت پرداخت می‌شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال توسط بانک‌های عامل، عنوان کرد: پس از بازپرداخت تسهیلات بانک‌ها تا 9 سال باید این تسهیلات را در چرخه قرار دهند.
وی با اشاره به طرح‌های پیش‌بینی شده در سفر معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های زیر مجموعه این وزارتخانه به چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: کلیات این طرح‌ها برای اجرا به تصویب رسیده است، درصدد هستیم این طرح‌ها تا پایان دولت به اتمام برسد و اگر طرح جدیدی آغاز می‌شود تا پایان دولت به یک پیشرفت فیزیکی مطلوب برسد.
منصوری با بیان این که گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی از مزیت‌های چهارمحال و بختیاری است، عنوان کرد: باید الگوی گردشگری ارگانیک در اولویت قرار بگیرد، به‌همین منظور برای اعطای تسهیلات و کمک‌های بلاعوض حدود 30 طرح‌ جامع تا حداکثر یک هفته آینده تدوین و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: 100 میلیارد تومان مازاد بر سهمیه، تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی به چهارمحال و بختیاری اعطا می‌شود زیرا کسب و کار و اشتغال برای ما اولویت است.
با همکاری وزارت تعاون و شرکت‌های زیرمجموعه،
طرح‌های توسعه‌ای پیشنهادی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود
همچنین اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست گفت: در نشستی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح‌های توسعه‌ای در این استان در سه محور از سوی این وزارتخانه و شرکت‌های تابعه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد وزارتخانه نسبت به اجرایی شدن طرح‌های توسعه‌ای در استان اقدام کند.
وی با تاکید بر این که نباید سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف بلاتکلیف بمانند، اظهار کرد: تلاش شود در کوتاه‌ترین زمان طرح‌ها مورد بررسی علمی و کارشناسی قرار بگیرد، اگر طرح توجیه اقتصادی دارد مورد حمایت قرار بگیرد و اگر طرح مناسب نیست به سرمایه‌گذار اعلام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هدایت سرمایه به مناطق کم‌برخوردار در کشور و توجه ویژه به اشتغال روستاییان، افزود: در بحث سرمایه‌گذاری 34 طرح پیشنهاد داده شده بود که از این تعداد 32 طرح نیازمند تامین مالی هستند و دو طرح در دست اجرا نیز نیاز به تسهیلات دارند، خوشبختانه کلیات طرح‌ها مورد پذیرش واقع شد و مقرر شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به اجرایی شدن این طرح‌ها در چهارمحال و بختیاری اقدام کند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/238920/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازخوانی زیبای مناجات استاد محمد معتمدی

کشف سیاره شگفت‌انگیزی که آب در آن می‌جوشد

بازی‌ ویدئویی فقط برای بازی کردن نیست!

قصه‌ی "پول خُرد" از زبان باران نیکراه

داستانک/ بهانه ای برای باهم بودن

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

ازسرگیری کمک مالی فرانسه به نهاد امدادی سازمان ملل برای فلسطین

اجرای زنده شنیدنی قطعه «طلع البدر»

قاری بین المللی «کریم منصوری»؛ آیه ای که قبل مرگ تلاوت می‌کنم

تلاوت زیبای شاگرد کریم منصوری

بازیافت زباله‌های پلاستیکی با سلولزهای گیاهی

نشود فاش کسی آنچه میان من و تو ست

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

گردشگری/ تصاویر غم‌انگیز از فروریختن یک عمارت تاریخی

تلاوت بهشتی «کریم منصوری»

تصویری که باعث بغض و شرمندگی مجری شد

دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف

وقتی لاریجانی پای امیرحسین ثابتی را به دادگاه کشاند

سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه

آمریکا: بازگشت آرامش میان اسرائیل و لبنان بسیار اهمیت دارد

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق

لحظه تماشایی پرواز یک طاووس

ساحل دستیر در هرمزگان

یک عارضه عصبی نادر؛ مردی که چهره دیگران را به‌شکل «شیطانی» می‌بیند

افشای رازهای جهان به زبان طنز

از گوشهٔ بامی که پریدیم ، پریدیم

تصاویری از بهزاد نبوی، مصطفی معین و شریعتمداری در یک مراسم

ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات 1254 نفر دستگیر شدند

دیدار نوروزی وزیر دفاع با قالیباف

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

پس‌لرزه‌های جنگ در دو گوشه جهان

احمدی‌نژاد منتظر انتخابات 1404 است؟

تلاوت زیبای دختر بچه خردسال در برنامه محفل

ضربات کاری گوسفندان به چوپان نگون بخت

آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟

سردار شکارچی: ملت‌ها از دولتمردان خود بخواهند سفارتخانه‌های رژیم اسرائیل را تعطیل کنند

رئیسی در دیدار با نخاله: انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال فلسطین، موجب تأسف است

آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد

بازداشت افراد مرتبط با داعش در افغانستان

پوتین در کمین ناتو

گوناگون/ شرح دعای سحر؛ سلطنت مطلق از آن خداست

تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز

به ادب با همه سر کن

عکس سفیر ایران با یک زن خارجی جنجالی شد!

حدادعادل: نوه‌هایم در پیش‌بینی فوتبال قائل به پیغمبری من هستند!

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

عاملان حمله اخیر مسکو تروریست اعلام شدند

«محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد