ایران پرسمان

آخرين مطالب

بحران بازار بی مشتری برای خودروهای فوق لوکس جهان ما

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - خودرو سازان محدودی دردنیا وجود دارند که توان فنی لازم برای خلق اثری هنری و جاودان را در خود دارنداما بخش قابل توجهی از اخبار دنیای ماشین‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. بازار خودروهای لوکس که در محدوده کمتری قرار دارند پس از دوران بحران مالی خودرو‌سازان افزایش یافت و افراد تمایل بیشتری نسبت به خرید خودروهای لوکس شاسی‌بلند با عملکرد بالا نشان دادند .

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، به نظر می‌رسد بعد از سال 2015 با هجوم خودرو سازان به سمت ساخت شاسی‌بلند‌های جدید میزان فروش این خودروها وارد فاز جدیدی شده و با کاهش مواجه شده است.این کاهش در برخی برند‌ها محسوس بوده است که زنگ هشداری برای شرکت‌های سازنده به حساب می‌آید. تمام گزارش‌ها حاکی از این است که بازار خودروهای لوکس که قیمت بالایی دارند با کاهش مواجه شده است و در رابطه با خودروهای 100 تا 200 هزار دلاری این کاهش به 10 تا 15 درصد هم می‌رسد و در رابطه با محدوده قیمت‌های پایین‌تر تغییر تمایل بین افراد باعث شده است که به خودروهای بنزینی رغبت بیشتری داشته باشند تا خودروهای لوکس دیزل.
در رابطه با سوپر اسپورت سازان اما این موضوع بسیار حیاتی است چرا که رقابت بسیار سختی بین آنها وجود دارد و افراد ترجیح می‌دهند بابت خودرویی هزینه کنند که شتاب و سرعتی اعجاب آور داشته باشد و مجموعه داران مطرح دنیا خرید چنین خودروهایی را نوعی سرمایه‌گذاری می‌دانند و در برخی موارد بعد از چند سال با قیمتی بسیار بیشتر همان خودرو را واگذار می‌کنند.
به نظر می‌رسد رقابت میان خودروهای سوپراسپورت در آینده باعث خواهد شد که تغییراتی در این حوزه ایجاد شود به نظر می‌رسد خودروهای خیابانی و تولیدی به مرز سرعت و شتاب رسیده‌اند و ظهور خودرویی برتر و بهتر نیاز به زمان بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت و در این میان خودروسازانی که از نظر دامنه قیمت حدود 300 تا 400 هزار دلار قیمت دارند و در تعداد بیشتری خودرو تولید می‌کنند (حداقل 500 دستگاه) موفق‌تر خواهند بود چرا که سرعت و شتاب این خودروها رکورددار نخواهد بود و عامل خرید این خودروها داشتن رکورد در نظر گرفته نمی‌شود بلکه طراحی خارق العاده و خیره‌کننده و در عین حال عملکرد سوپر اسپورتی خودرو مد نظر قرار می‌گیرد.
افرادی که به سراغ خرید خودرویی مانند بوگاتی می‌روند افراد خاصی هستند که حاضرند برای داشتن چنین غولی چند میلیون دلار هزینه کنند اما استفاده از این غول جنبه مصرفی و سواری به هیچ عنوان نخواهد داشت ولی لامبورگینی اونتادور و خودروهایی در همین محدوده قیمت در فروش موفق‌تر بوده‌اند و لامبورگینی در سال 2015 این افزایش قابل توجه فروش را جشن گرفت. عوامل مختلفی باعث می‌شود تا بازار خودروهای لوکس تحت تاثیر قرار بگیرد و نزدیک شدن رخ خودروها و رکوردهای آنها که در حد چند هزار ثانیه می‌شود نمی‌تواند مشتریان را به سمت خود هدایت کند.
در این اوضاع پر‌رقابت و البته با دامنه محدود خودرو سازانی موفق خواهند بود که مزیت رقابتی ویژه‌ای را ارائه کنند. این خودروهای فوق لوکس و پر‌سرعت باعث می‌شوند که رسانه‌های دنیا به پوشش اخبار این برند و شرکت‌های اصلی آنها بپردازند و این موضوع به نوعی باعث می‌شود که خودرو ساز اصلی در حاشیه این موج رسانه‌ای محصولات با قیمت متوسط خود را نیز ارائه کند.
در رابطه با بوگاتی که از سوی فولکس واگن ارائه می‌شود و زیر نظر این برند فعالیت دارد همراه با نام بوگاتی نام فولکس واگن هم مطرح می‌شود و این در حالی است که فولکس واگن خودروهایی با قیمت متوسط را در تعداد بسیار بالا تولید می‌کند و از مزایای خبری بوگاتی استفاده لازم را می‌کند.
پیش از این تصور می‌شد که خودروهای سوپر اسپورت خیابانی نمی‌توانند از پس قوانین سختگیرانه مربوط به آلایندگی و مصرف سوخت سربلند بیرون بیایند اما در سال 2017 همچنان این خودروها تولید می‌شود و با موتورهای عظیم‌الجثه خود همچنان در خیابان‌ها غرش کنان در حرکت هستند.
در برخی مدل‌ها هم استفاده از موتورهای هیبریدی مطرح شده است که فراری در صدر آنها قرار دارد. خودروهای سوپر اسپورت از فناوری‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کنند و همچنین فلزات و مواد کامپوزیتی که در آنها استفاده می‌شود قیمت بسیار زیادی دارندویکی از دلایل اینکه این خودروها گران قیمت هستند به همین موارد بر می‌گردد اما اینکه شرکت سازنده از ساخت چنین خودروهایی سود می‌برد یا نه موضوع مهم دیگری است.
برای آنهایی که با دنیای ماشین‌های کلاسیک آشنا هستند این موضوع ابعاد روشنی دارد و اگر شما خودرویی کلاسیک و دست نخورده را تحت مالکیت خود دارید و این خودرو در دوران خودش در تعداد محدود تولید شده است شما سرمایه عظیمی را در اختیار دارید و این موضوع در رابطه با خودروهای سوپر اسپورت جدید هم مصداق دارد ولی نگهداری از چنین خودروهایی بسیار دشوار است و ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه به دلیل آسیب‌پذیر بودن خودرو بسیار بالا است.
خودروتک
2025

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/43550/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

گناهان زبان؛ بداخلاقی

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

دره ای زیبا در ایسلند

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

جنبش انصارالله یمن: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به فرانسه رسید

تنش میان حزب‌الله با رژیم اسرائیل بالا گرفت؟

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد

هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

نامه وزیر دفاع به قالیباف

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال 2023

روسیه از حضور بیش از 3000 مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!