ایران پرسمان

آخرين مطالب

اتهام زدید وقت بدهید تحلیل روز

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان -
اتهام زدید وقت بدهید
٨٧
٠
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
شاید خود سحر خدایاری نیز فکر نمی‌کرد که با مرگش چنین جریانی در داخل و خارج از ایران به‌خصوص در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند، اما واقعیت این است که بحث حضور زنان در ورزشگاه که مطالبه سحر نیز بود، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. پنجشنبه شب در برنامه پرونده ویژه شبکه3 سیما علی مطهری نماینده تهران که در رشته‌توئیت‌هایی به موضوع خودسوزی این دختر جوان اشاره کرده بود، مورد اتهام و انتقاد قرار گرفت. پس از آن بود که او در نامه‌ای به رئیس صداوسیما خواستار حضور و پاسخگویی به انتقادات و اتهامات وارده شد. مطهری به علی‌عسگری نوشته: «مستدعی است طبق ماده واحده مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام ترتیبی اتخاذ کنید که اینجانب به مدت دو برابر زمانی که درباره این بنده به تصریح و به تلویح نشر اکاذیب کردند، در همان زمان از شبانه روز در شبکه3 سیما به طور زنده از خود دفاع کنم.» باید دید مسئولان صداوسیما به این در خواست تن می‌دهند یا درخواست مطهری نیز مانند درخواست مرحوم آیت‌ا... هاشمی به محاق فراموشی خواهد رفت.
20:30 و ماجرای سحر
ماجرای سحر خدایاری دختر فوتبالدوست هوادار استقلال که در مقابل یک مجتمع قضایی دست به خودسوزی زد، باعث شد تا برخی مسئولان، چهره‌های سیاسی، سلبریتی‌های هنری و ورزشی و مردم عادی به این موضوع واکنش نشان دهند و از ظن خود به اظهار نظر بپردازند. با این حال روایت‌ها از علل و عوامل این مساله بسیار است؛ از حکم شش ماهه‌ای که تایید نشد تا بحث دوقطبی بودن و پرداختن به مساله چرایی عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها و... که در نوع خود واکنش‌های مختلفی در پی داشت. در این بین سکوت صداوسیما بیش از 2روز به طول نینجامید چرا که چهارشنبه سیدمهرداد سیدمهدی رئیس خبرگزاری صداوسیما به اظهارات صورت گرفته در این ماجرا واکنش نشان داد و نوشت: «در 20:30 همه چیز را درباره دروغ دختر آبی خواهید دید.» همین توئیت کافی بود تا بسیاری منتظر گزارش 20:30 باشند، اما با پخش این گزارش که از ابتدا مشخص بود قرار است به چه نتیجه‌ای برسد، واکنش‌ها آغاز شد و شدت گرفت. یکی از این واکنش‌ها از سوی سیدمرتضی فاطمی فعال رسانه‌ای اصولگرا و مجری برنامه اختیاریه صورت گرفت که در رشته توئیتی نوشت: «بعد از این همه اولدرم بولدرم و تبلیغ، حاصل کار یک مشت فکت دستمالی شده مجازی به‌علاوه یکسری حرف گل‌درشت یک اپراتور (به‌عنوان خبرنگار) بود. حضرات مدیر در خبرگزاری صداوسیما! به این کار می‌گویند سرمقاله‌نویسی نه گزارش تلویزیونی. در فرهنگ ایرانی سخت پشت متوفی حرف می‌زنند چه برسد به بدگویی‌های مکرر یک پدر پشت بچه تازه مرحومش. طوری نگویید که انگار هیچ برخورد نشده که ملت احساس کنند به شعورشان توهین می‌شود. کسی که به قرار وثیقه آزاد بوده، حداقل در دادرسی مقدماتی مجرم شناخته شده و دادیار یا بازپرس برایش کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه رفته است، در مستند شما جوری وانمود شد که گویی بازداشت و دادگاهی شدن این آدم هیچ ربطی به فوتبال و استادیوم نداشته. چرا ملت را کودن فرض می‌کنید؟» البته واکنش‌ها به همین‌جا ختم نشد.
اتهام نشر اکاذیب به یک نماینده
در میان انبوه واکنش‌ها به خودسوزی سحر، واکنش علی مطهری نماینده تهران در مجلس بیش از همه با مقابله‌هایی مواجه شد. جایی که وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «مرگ سحر، دختری که به خاطر ورود پسرانه به استادیوم آزادی بازداشت و در اثر شنیدن محکومیتش به 6 ماه زندان خودسوزی کرد، حاکی از بی‌تدبیری مسئول مربوط است. فرضا کار او غیر قانونی بوده، کافی بود چند کلمه نصیحت شود نه محکوم به زندان. حفظ نظام به این کارها نیست». گرچه پس از تکذیب 6 ماه زندان از سوی دستگاه‌های مسئول، مطهری در توئیت دیگری آورد: «در موضوع خانم سحر خدایاری می‌پذیرم که حکم دادگاه صادر نشده بوده، ولی این خبر قطعی است که در مراجعه سحر به دادگاه، شخص غیر مسئولی به او گفته به شش ماه حبس محکوم شده‌ای. اساسا چرا موضوعی به این کوچکی که با چند کلمه نصیحت قابل ختم بوده دادگاهی شده است؟ البته ما خودکشی را گناه بزرگی می‌دانیم». هرچند سردبیر خبرگزاری میزان به توئیت‌های نماینده تهران پاسخ داد و نوشت: «آقای مطهری برای جبران خلاف‌گویی قبلی دوباره دروغ گفتید. فرد غیرمسئول هم به سحر خدایاری نگفته به شش ماه حبس محکوم شدی. وی در پاسخ به این سوال که حکم قانونی‌ام در صورت محکومیت چیست؟ گفته: اگر دادگاه برگزار و جرمی برای شما احراز شود حداکثر مجازات قانونی آن 6 ماه حبس است». البته این پایان ماجرا نبود و پنجشنبه شب شبکه3 سیما در برنامه‌ای تحت عنوان «پرونده ویژه» به بررسی حواشی مرگ سحر خدایاری پرداخت و در آن با تکذیب اظهارات اخیر علی مطهری وی را مورد انتقاد قرار داد.
خواستار پاسخگویی‌‌ام
نماینده تهران در مجلس، خواستار دفاع از خود در این باره شد. ایسنا نوشت؛ علی مطهری در نامه‌ای خطاب به علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما نوشت: «با سلام، نظر به این که در برنامه زنده شبکه3 سیما در پنجشنبه شب، اینجانب را متهم به نشر اکاذیب درباره فوت مرحومه سحر خدایاری به قصد کسب رای کردند، مستدعی است طبق ماده واحده مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام ترتیبی اتخاذ کنید که اینجانب به مدت دو برابر زمانی که درباره این بنده به تصریح و به تلویح نشر اکاذیب کردند، در همان زمان از شبانه روز در شبکه3 سیما به طور زنده از خود دفاع کنم. وی افزود: امیدوارم این درخواست به سرنوشت درخواست مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی بعد از مناظره کذایی انتخابات سال 88 دچار نشود.
تنویر افکار عمومی
یک نماینده تهران در مجلس در نامه‌ای به رئیس صداوسیما خواستار دفاع از خود و پاسخگویی به اتهامات شد. برنا نوشت؛ پروانه سلحشوی در این نامه آورده است: نظر به اینکه در گذشته و همین‌طور در روزهای اخیر بارها نام و یا اظهار نظرهای اینجانب از شبکه‌ها و برنامه‌های مختلف آن سازمان از جمله برنامه «بیست و سی» و اظهارنظرهایی از سوی مهمانان برنامه «پرونده ویژه» از شبکه3 سیما نظیر نوع عملکرد اینجانب در مجلس و نشر اکاذیب به قصد کسب رأی در خصوص مرحوم سحر خدایاری مطرح شده، لذا خواهشمند است مطابق با ماده واحده مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام ترتیبی اتخاذ فرمایید تا به مدت دو برابر زمانی که درباره اینجانب در برنامه‌های آن سازمان نشر اکاذیب شده، فرصت برای تنویر افکار عمومی داشته باشم. بی‌طرفی آن سازمان در این خصوص و اختصاص وقت برای دفاع از اتهامات منتسب، شائبه هرگونه تخریب سازمان‌یافته از سوی آن سازمان را از بین خواهد برد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/51677/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

از تاکید مجدد بر ساخت 4 میلیون مسکن تا رشد اقتصادی 6درصدی در گفتگوی زنده رئیسی با مردم

تصاویری جدید از احمدی نژاد در خارج از کشور درحال خوش و بش کردن

توافق بزرگ عربستان و امریکا؛ عربستان هسته‌ای می‌شود؟

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

زندگی بزرگان/ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر

وای به حال روزی که ...

شرکت SpaceX از لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد

شب ماند و او دیگر نیامد

گروسی: وزیر خارجه ایران به من گفت آماده تعامل درخصوص اقدامات بسیار ملموس است

رضوانی: برخی‌ها فیگور ریاست مجلس گرفته‌اند اما پاپس‌می‌کشند

گزارش مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی با حضور رئیس‌جمهور؛ 230 میلیارد تومان پاداش داده شد

اسرائیل زیر منگنه پذیرش آتش‌بس

یورش همه‌جانبه ارتش اسرائیل به رفح

فرجام دوئل داغ اصولگرایان

شوک دوم به شانا

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

الگوی چینی ترک برداشت

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

لیست هزینه اجاره‌نشینی در آپارتمان‌های لوکس تهران؛ پاسدارن 140متری، 3 میلیارد و 400 میلیون رهن کامل

فروردین خاموش مسکن تهران

کشیدن قطار توسط ورزشکار روس

تصاویری از سیل هولناک در مکه

نماهنگ «مثل ستاره‌» با نوای حاج عبدالرضا هلالی

دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

بنشین! مرو!

عکسی متفاوت از عزاداری زینب سلیمانی در یک مراسم

خبرنگار به افق فلسطین: همه مسیرها به سمت غزه بسته است و اسرائیل اصرار بر سخت‌تر کردن شرایط دارد

روایت تکان‌دهنده نامزد انتخابات مجلس از مافیای قطعه‌ساز

اعتراف مقام آمریکایی درباره ایران به روایت جانشین فرمانده سپاه

ایروانی: هیچ‌یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند

نگرانی آمریکا از درآمدزایی ایران در جنوب شرق آسیا

رئیسی: موشک، جواب موشک است

گزارش اختصاصی «به افق فلسطین» از رفح؛ آوارگان فلسطینی: اسرائیل دروغ می‌گوید، هیچ جا امن نیست

حماس: نتانیاهو در «رفح» به دنبال پیروزی خیالی است

معترضان اسرائیلی به ادامه جنگ، یک بزرگراه را در تل‌آویو بستند

بمباران محله الجنیه در شرق رفح

چاقوکشی در چین 23 کشته و زخمی برجای گذاشت

اخراج سرباز اسرائیلی از دانشگاه جورج واشنگتن

اعتراضات دانشجویی ضد رژیم صهیونیستی در سراسر دنیا

رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد

بازدید از کیفیت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن

با خرید 100 خودرو هم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوید!

وزیر صمت: تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است

شیوه به آب انداختن کشتی‌های بزرگ‌

ترن هوایی عجیب، هیجان انگیز و ترسناک!

داستانک/ گاهی باید آهسته‌تر قدم برداریم...