ایران پرسمان

آخرين مطالب

برادر سعید جلیلی زیر تیغ اصولگرایان تحلیل روز

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان -
برادر سعید جلیلی زیر تیغ اصولگرایان
k ٣
٠
شرق / متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
مناقشه اصولگرایان با برادر کوچک‌تر سعید جلیلی تمامی ندارد. وحید جلیلی مدتی است شروع به انتقاد از رویه صداو‌سیما کرده و به برخی مدیران رسانه ملی از‌جمله حسین محمدی تاخته است؛ رویه‌ای که گویا به مذاق برخی خوش نیامده؛ تا‌جایی‌که به‌تازگی در واکنش، حسین صفارهرندی در یادداشتی با تیتر «من شهادت می‌دهم که ...» در دفاع از حاج حسین محمدی نوشت: «در مقام مقایسه، مدعیان محترم آقای حسین محمدی، حتی کسری از مجموع فضیلت‌های متنوع او را دارا نیستند. نیز، در حیرتم از وقت‌ناشناسی برخی دوستان که چطور باب نقد علنی و تخریب اصحاب و خادمان وفادار رهبری را درست در شرایطی گشوده‌اند که دشمن هرزه‌گو و رفقای راه‌گم‌کرده سابق، حملات پر‌حجمی را علیه این جایگاه به نیّت تضعیف عمود خیمه انقلاب آغاز کرده‌اند؟!».
وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی سابق شهرداری مشهد، در یادداشتی درباره علل ناکارآمدی رسانه ملی به مسائلی اشاره کرد و انتقادهای تندی را به مدیران سابق و فعلی صداوسیما نسبت داده بود.
جلیلی در بخش‌هایی از یادداشتش نوشته بود: «تیمی که نزدیک به سه دهه مناصب صداوسیما را بین خود دست به دست کرده‌اند و به طور کاملا اتفاقی همگی بچه‌های دو کلاس از یک دبیرستان در تهران دهه پنجاه‌اند!! ملیجک‌های قسطنطنیه که برای لبخند‌نشاندن بر لب باندهای قدرت، منتقدان حسین محمدی و مرتضی میرباقری و عزت ضرغامی و علی‌عسگری را با ابن‌ملجم برابر می‌کنند و برای‌شان شیشکی می‌کشند، به جمهور مردم که می‌ر‌سند، «میرغضب» می‌شوند و ابایی ندارند که مدت‌ها، ملت بی‌پناه را در اوج تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی با سادیسم پنهان و آشکار خود بچزانند و از همان اصحاب قدرت جایزه بگیرند.
«عروس تاریکی» به شایستگی و روشنی محصول برنامه‌ریزی‌شده جماعتی است که بیش از دو دهه تجربه حاکمیت بر رسانه ملی را دارند. اگر کم‌هوش‌ترین و بی‌عرضه‌ترین مدیران هم از چنین فرصت عظیمی برای تجربه، آزمون و خطا برخوردار می‌شدند، قطعا پس از 26 سال، نتیجه به‌مراتب از فاجعه امروز رسانه ملی بهتر می‌بود؛ به شرط آنکه به جای نصیحت اخلاقی دیگران ابتدا خود را از بخل، عجب، حسد و کبر خالی می‌کردند. آنها که برای پروژه‌های 30، 40 میلیون تومانی، ماه‌ها و گاه سال‌ها بر در ارباب بی‌مروت دنیا در حوالی جام‌جم نشسته‌اند، سخن ساز کنید تا دریابید پروژه 15 میلیارد تومانی «عروس تاریکی» نه یک اتفاق تصادفی، نه یک تپق ساده مدیریتی، نه یک خطای ناگزیر از سوی مدیریتی تازه‌کار و نورس؛ بلکه دقیقا و کاملا محصول طبیعی یک نظام برنامه‌ریزی فاسد در مدیریت رسانه ملی است».
واکنش‌ها به این یادداشت جلیلی به حدی بود که از سوی اصولگرایان او را تحت فشار قرار دادند و متهم به تضییع حقش کردند که مجبور به انتشار یادداشت دومی شد و نوشت: «حق ضایع‌شده‌ای را که من می‌شناسم، حق رهبری است که امروز گفته‌های 23 سال پیشش هم (جلسه23/1/1375) در رسانه ملی نه‌تنها اجرا نمی‌شود؛ بلکه نزدیک‌ترین دستگاه رسانه‌ای به او، در بی‌عملی و همراهی برخی بزرگواران، 180 درجه خلافش عمل می‌کند. حق ضایع‌شده دیگری که می‌شناسم، حق ملتی است که برخی انحراف‌ها و ناکارآمدی‌های رسانه ملی بسیاری ظرفیت‌هایش را به محاق برده و بسیاری فرصت‌هایش را ضایع کرده است.
سایت رجانیوز، ارگان نزدیک به جبهه پایداری، هم به‌تازگی بخشی از سخنان وحید جلیلی در جشن دوسالانه «انجمن فیلم‌سازان انقلاب اسلامی» را منتشر کرد که آنجا باز هم جلیلی به صداوسیما تاخته بود. وحید جلیلی سریال «بوی باران» را که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، پوچ و اعصاب‌خردکن خوانده و گفته بود: 15 میلیارد تومان رسانه ملی سفارش می‌دهد یک چنین چیزی بسازد در اوج جنگ نرم، تا من این را فرو کنم در ذهن ملتم.
یک تصویر کثیف، سیاه، لجن از جامعه ایرانی. بعد هم اگر به آنها چیزی بگویی، می‌گویند: ما داریم موضوعات روز را می‌گوییم، پول‌شویی را می‌گوییم. پول‌شویی را صد جور می‌شود گفت. اگر گاندو جریان نفوذ را در دولت نشان داده، بوی باران جریان نفوذ را در صدا‌و‌سیما نشان می‌دهد. آقای رسانه ملی که داری دولت را نقد می‌کنی که نفوذ تا کجایت رسیده، بوی باران را ببین تا بفهمی جریان نفوذ تا کجای خودت رسوخ کرده است! بهترین هنرپیشه‌ها و توانمندترین عوامل فنی‌ات را بسیج می‌کنی و خط می‌دهی که خانواده‌های ایرانی را هر شب با خیال راحت با یک‌سری اراجیف و توهمات سادیستی بمباران کنند. همه اینها را با حمایت آهنین مدیریت صدا‌و‌سیما و پشتیبانان رفیق‌باز و انحصارطلبی که در بعضی جاهای مهم نظام دارند و کم‌کم بعد از 20 سال وقت نهی‌کردن علنی‌شان از منکر رسیده است، انجام می‌دهند و اینها باید بدانند که سکوت در برابر باندبازی‌های مفسده‌انگیزشان حدی خواهد داشت و قطعا مصلحت آنها به مصلحت انقلاب ترجیح داده نخواهد شد. بله؛ جریان نفوذ جدی است؛ اما مقصد اصلی «مایکل هاشمیان»‌ها شاید قبل از هر نقطه دیگری، رسانه ملی جمهوری اسلامی است. رسانه‌ای که رفیق‌بازی و باندبازی و انحصارطلبی در عالی‌ترین سطوحش باعث فساد و میدان پیدا‌کردن عناصر ضد‌ملی و ضدمردمی و ضدانقلابی در بعضی از مهم‌ترین بخش‌هایش شده است».

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/51801/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

حماس: مواضع بایدن متناقض است

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است