ایران پرسمان

آخرين مطالب

365 کشته و زخمی بر اثر انفجار مسجدی در مصر جهان ما

365 کشته و زخمی بر اثر انفجار مسجدی در مصر
  بزرگنمايي:

پرسمان- تلویزیون مصر از افزایش شمار تلفات حمله تروریستی به مسجد الروضه در شهر العریش واقع در شمال صحرای سینا به 235 کشته و 130 زخمی خبر داد.
به گزارش پرسمان، تلویزیون رسمی مصر از افزایش شمار تلفات حمله تروریستی به مسجد الروضه روستای بئر العبد در غرب شهر العریش واقع در شمال صحرای سینا به 365 کشته و زخمی خبر داد.

اعلام سه روز عزای عمومی در مصر
ریاست جمهوری مصر در پی حمله تروریستی به مسجدی در شمال صحرای سینا ،سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد. پس از حمله مسلحانه به مسجدی در منطقه العریش در سینای مصر، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور با برگزاری نشستی امنیتی، اوضاع امنیتی کشورش را بررسی کرد.
عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر گفت از عاملان حمله تروریستی منطقه العریش انتقام می گیریم و امنیت و ثبات را به کشور باز می گردانیم. وی افزود به حمله به مسجدی در این کشور پاسخی « محکم » داده خواهد شد.  مصر به تنهایی به نیابت از جهان با تروریسم مقابله می کند. رئیس جمهوری مصر اعلام کرد، برای ویران کردن آنچه که در منطقه ما باقی مانده است، برنامه تروریستی وحشتناکی وجود دارد اما ما با این برنامه مقابله می کنیم.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. افراد مسلح در منطقه سینا در سال 2014 همدستی خود را با تروریست‌های (وهابی صهیونیستی) داعش اعلام کردند و پس از آن مسئولیت شماری از حملات مرگبار در این منطقه را بر عهده گرفته اند.
نیروهای مسلح مصر در شمال صحرای سینا به حال آماده باش درآمدند. وزارت کشور مصر نیز از اعلام حالت فوق العاده در تاسیسات مهم این کشور در شهر قاهره خبر داد. رئیس ستاد ارتش مصر بر عملیات تعقیب و شناسایی عاملان حمله به مسجدی در شهر العریش در شمال صحرای سینا نظارت دارد.

کشته شدن 15 تروریست در حمله ارتش مصر به مواضع تروریستها در سینا
ارتش مصر عملیات امنیتی بزرگی را با عنوان «عملیات انتقام خون شهدا» آغاز کرده است. در این عملیات جنگنده های نیروی هوایی ارتش مصر مواضع افراد مسلح را در محیط پیرامونی مسجد الروضه هدف قرار دادند. ارتش مصر در منطقه اطراف محل حمله به مسجدی در منطقه سینا حمله هوایی اجرا کرد. هواپیماهای بدون سرنشین مصری با هدف قرار دادن مواضع عاملان حمله تروریستی به مسجدی در شبه جزیره سینا ، 15 تروریست را به هلاکت رساندند. همچنین جنگنده های مصری به شدت به اهدافی در رفح مصر حمله کردند.
­سخنگوی ارتش مصر جمعه شب اعلام کرد نیروی هوایی این کشور تعدادی از خودروهایی را که در حمله روز جمعه به مسجدی در سینای شمالی مورد استفاده قرار گرفته بودند، منهدم کردند. تامر الرفاعی گفت نیروی هوایی مصر تعدادی از مخفیگاه های تروریست ها و انبارهای سلاح و مهمات آنان را منهدم کرد. الرفاعی افزود نیروی هوایی مصر تعدادی از خودروهایی را که تروریستها از آنان برای حمله به مسجدی در حومه شهر العریش استفاده کرده بودند، منهدم کرد.

 پانزده تروریست در حمله به مسجد مصر شرکت داشتند
پانزده تروریست با لباس نظامی و در حالی که پرچم های سیاه در دست داشتند به مسجد روستای الروضه در شمال سینا حمله کردند.
افراد مسلح پس از پرتاب بمبی به داخل مسجد در زمان برگزاری نماز جمعه، به طرف مردمی که از مسجد خارج می شدند، تیراندازی کردند. افراد مسلح همچنین با بستن جاده این منطقه، آمبولانس های حامل مجروحان این حمله را هم به رگبار بستند.
برخی منابع خبری می گویند مسجدی که در شهر العریش مصر هدف حمله تروریستی قرار گرفت محل تجمع صوفی ها بوده است.
­به گزارش خبرگزاری فرانسه از ‏قاهره، رهبر یک گروه بدوی که با ‏تروریست های پراکنده شده ‏‏(وهابی-تروریستی) داعش می ‏جنگد امروز به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت‏: «‏ مسجدی ‏که امروز هدف حمله ‏تروریستی قرار گرفت محل تجمع ‏صوفی ها بوده است که این تروریست ها آنها را ‏مرتد می دانند.» ‏
البته از سال 2013 که محمد ‏مرسی ، رئیس ‏جمهور سابق ‏مصر توسط‏ عبدالفتاح السیسی ‏برکنار شد ، ترویست ها ‏به ویژه تروریست های پراکنده ‏شده (وهابی-تروریستی) داعش ‏هر از گاهی به نیروهای ‏امنیتی در شمال صحرای سینا ‏حمله می کنند. در این میان ‏، تروریست های داعش ‏غیرنظامیان و به ویژه ‏مسیحیان و صوفی ها را نیز ‏هدف حملات تروریستی خود ‏قرار داده اند. به طوری که ‏از یک سال پیش تاکنون بیش از ‏‏100 قبطی در حملات تروریستی ‏که در کلیساهایشان انجام گرفته ‏است کشته شده اند. ‏
تروریست ها سال گذشته نیز یک ‏رهبر صوفی را به اتهام ‏جادوگری گردن زدند. سال ‏گذشته شماری از پیروان صوفی ‏در مصر نیز توسط تروریست ها ‏ربوده شدند.

ایران و سوریه محکوم کردند
وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی (به زبان عربی) حادثه تروریستی امروز در مصر را به شدت محکوم کرد.
ظریف در پیامش اورده است: بار دیگر دست تروریسم بُزدل به ملت عزیز مصر ضربه زد و دوباره ثابت کرد تروریسم تفاوتی میان ارزش های الهی و انسانی قائل نیست همانطور که میان مکان ها حتی اگر مسجد و عبادتگاه باشد فرقی نمی گذارد. من این اقدام تروریستی پست را به شدت محکوم می کنم و از خداوند برای شهدای این حادثه رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز حمله تروریستی در مصر را به شدت محکوم و بر همبستگی با خانواده های قربانیان این حمله تاکید کرد.
همچنین منبعی مسئول در وزارت امور خارجه سوریه اقدام بزدلانه و جنایتکارانه تروریست ها را در مسجدی در سینای مصر که براثر آن ده‌ها تن از مصری های بیگناه شهید و صدها تن دیگر زخمی شدند ، به شدت محکوم کرد.

شورای امنیت  حمله تروریستی در مصر را محکوم کرد
شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای حمله تروریستی در سینای شمالی مصر را محکوم کرد.

 عراق حمله تروریستی در مصر را به شدت محکوم کرد
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در واکنش به حمله تروریستی در سینای مصر، با مردم و دولت این کشور ابراز همدردی کرد.
‏وزارت امور خارجه عراق روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد دولت این کشور حمله تروریستی به مسجدی در استان سینای شمالی در مصر را که به کشته و زخمی شدن صدها نمازگزار منجر شد، به شدت محکوم می کند.
در این بیانیه آمده است: « وزارت امور خارجه عراق بر همبستگی خود با کشور برادر مصر تاکید و مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده های شهدا اعلام می کند و بهبودی فوری زخمی های این حمله را خواستار است.» وزارت امورخارجه عراق همچنین در این بیانیه بر ریشه کن کردن تروریسم و افراطی گری که مردم بی گناه سراسر جهان را هدف قرار می دهد، تاکید کرد.
دبیرکل گردان سیدالشهداء در عراق نیز به نمایندگی از گروههای مقاومت اسلامی در این کشور، جنایت تروریستی در مصر را محکوم کرد.

حزب الله لبنان، حملات مصر را به شدت محکوم کرد
حزب الله لبنان حمله وحشیانه به مسجدی در منطقه العریش مصر را به شدت محکوم و تأکید کرد: این حمله نتیجه تفکر تکفیری - وهابی است که مسلمان و مؤمنانی را که از خطوط فکری او پیروی نمی کنند کافر می داند.

گروه های مقاومت منطقه، انفجار مصر را محکوم کردند
جمعیت وفاق بحرین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، حزب کنگره ملی خلق یمن، جنبش مجاهدین فلسطین و کمیته های مقاومت در فلسطین در بیانیه های جداگانه حمله به مسجد الروضه در منطقه العریش سینا را محکوم کردند.
حزب کنگره ملی خلق یمن اعلام کرد (پس از حادثه انفجار مسجد) مصر باید از ائتلاف متجاوز سعودی که از سازمان های تروریستی حمایت می کند، خارج شود. محمد عبدالسلام سخنگوی مبارزان انصار الله یمن اعلام کرد: اقدام مجرمانه و شنیع حمله به مسجد الروضه سینا را به شدت محکوم می کنیم. جبهه خلق برای آزاد سازی فلسطین نیز اعلام کرد: حمله تروریستی به نماز گزاران مسجد الروضه را محکوم می کنیم.
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اقدام جنایتکارانه در سینای مصر و قربانی شدن دهها غیر نظامی مصری را به این کشور تسلیت گفت.

الازهر مصر حمله تروریستی در غرب العریش را محکوم کرد
الازهر مصر با محکوم کردن حمله تروریستی به مسجدی در غرب شهر العریش، خواستار مبارزه با پشتیبانی مالی تروریست ها و مقابله با تجهیز آنها به سلاح شد.
شیخ الازهر گفت: دانشگاه الازهر همجنان به مبارزه با افکار ضاله تروریسم، شناساندن و نقد تروریسم و آگاهی بخشی جوانان جهان اسلام با هدف پیشگیری از افتادن در دام تروریسم ادامه خواهد داد. احمد الطیب در واکنش به حمله تروریستی علیه مسجدی در استان سینای شمالی مصر با بیان این مطلب افزود: اینگونه اقدامات خیانتکارانه که از اهل باطل صادر می شود نمی تواند در برابر وظیفه ای که الازهر بیش از هزار سال مامور به انجام آن است، مانع ایجاد کند.
 پوتین کشته شدن تعدادی از مصری ها را در انفجار مصر تسلیت گفت
شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اعلام کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه کشته شدن تعدای از مصری ها را در حمله شمال سینا تسلیت گفت و از اعلام آمادگی مسکو برای افزایش همکاری ها در مبارزه علیه تروریسم خبر داد.

اتحادیه اروپا، فرانسه و ترکیه حمله تروریستی در مصر را محکوم کرد
اتحادیه اروپا در بیانیه ای حمله تروریستی روز جمعه در مسجدی در منطقه سینای مصر را محکوم کرد.
امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر کشته شدن مردم در حمله تروریستی روز جمعه در منطقه سینای مصر را تسلیت گفت و به مصر در مبارزه با تروریسم قول همبستگی داد.
بینعالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه گفت ترکیه این اقدام تروریستی و وحشیانه را محکوم و با مردم دوست و برادر مصر و خانواده های قربانیان این حمله ابراز همدردی می کند.
بکر بوزداغ سخنگوی دولت ترکیه نیز پیش از این با انتشار مطلبی در حساب تویتری خود عاملان این اقدام تروریستی و حامیان آنان را دشمنان اسلام و دین توصیف کرده بود. بوزداغ تاکید کرد سازمان های تروریستی و گروههای جنایتکاری که دست به چنین جنایت هایی می زنند باید مجازات شوند.
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در گفتگوی تلفنی با سامح شکری همتای مصری خود این حمله تروریستی را محکوم وبا مردم مصر و خانواده های قربانیان این حمله ابراز همدردی کرد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/567/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

دستامو بگیر، آقای دلم

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

مجروح شدن نوزاد 20 روزه فلسطینی بر اثر بمباران ارتش اسرائیل

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

روایت مقام سازمان ملل از وضعیت بیمارستان‌های غزه

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

صحنه ای جالب از تخم گذاشتن شاهین پشت پنجره

ایده های جالب یک آدم خوش ذوق!

سعدی‌خوانی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

تمجید امیرعبداللهیان از ابتکار تاریخی آفریقای جنوبی