ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرمقاله حمایت/ راهنمای نصرت خبر خوب

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - سرمقاله حمایت/ راهنمای نصرت
١٤
٠
حمایت / « راهنمای نصرت » عنوان سرمقاله روزنامه حمایت نوشته دکتر اصغر زارعی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
هم‌زمانی و مقارن شدن اغتشاشات اخیر عراق با هفته‌ای که سیل زائران اربعین حسینی(ع) از ایران به‌سوی عراق رهسپارند، نشان می‌دهد که پیوندهای فرهنگی، دینی و ایمانی نضج گرفته در سایه همایش عظیم عزاداران چله شهادت اباعبدالله(ع)، آماج این توطئه‌ها قرار گرفته است. جاذبه‌ها و ظرفیت‌هایی بین این دو همسایه وجود دارد که دل‌های دو ملت عراق و سوریه را به یکدیگر نزدیک می‌کند که مهمترین آن افزون بر دین و مذهب یکسان، وجود حرم آل الله در دو کشور است.
قلب مشتاقان زیارت این مضاجع شریف در هر دو کشور می‌تپد و کنگره اربعین با حضور ده‌ها میلیون زائر سینه سوخته، پتانسیل بزرگی است که دشمنان مشترک هر دو کشور را به وحشت انداخته و با تمسک به شیوه‌های پلید درصدد برهم زدن این نمایش بی‌سابقه از وحدت دو کشور و سیل خروشان امت اسلامی هستند.
در همین راستا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سال‌های گذشته 500 نفر از نیروهای خود را به راهپیمایی اربعین اعزام کرد تا از طریق سؤالاتی هدفمند، دریابد که هدف شرکت‌کنندگان در این اجتماع عظیم چیست. این مجموعه گزارش‌های خود را به هیئت حاکمه آمریکا ارسال و اذعان کرد که این جمعیت پرشور، بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا به‌حساب می‌آیند.
در تحلیل گام‌هایی که تاکنون برای کمرنگ کردن و ایجاد اختلاف میان مردم ایران و عراق از سوی مثلث آشوب عبری، عربی، غربی برداشته‌شده باید گفت که عراق از سال 1394 درگیر ناآرامی‌ها و اعتراضات پراکنده مردم در گوشه و کنار این کشور بوده و مشکلات معیشتی و اقتصادی موجب شده تا گروه‌هایی از مردم، به‌صورت خودجوش در میادین و خیابان‌ها تجمعات اعتراضی تشکیل دهند. در آن سال، میدان التحریر بغداد شاهد حضور مردمی بود که به دلیل قطع مکرر برق در تابستان، دست به تظاهرات و تجمع زدند اما جز یک مورد در سال 96، مطالبات به‌حق مردم از سوی نفوذی‌ها و عوامل سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به این حد از خشونت کشیده نشده بود، حتی در زمان جولان داعش!
اوج گرفتن راهپیمایی اربعین در وهله نخست با جنگ روانی برای تحت‌الشعاع قرار دادن آن مواجه شد،‌ به‌این‌ترتیب که روزنامه انگلیسی گاردین، چهار سال پیش، گزارشی مفصل از سفر زائران عراقی به مشهد منتشر کرد و مفصلاً به موضوع توریسم جنسی پرداخت. پس از آن رسانه‌های وابسته به آل سعود این تبلیغات منفی را برای برانگیختن غیرت ایرانی‌ها گسترش داده و با بکارگیری ارتش توئیتری شامل اکانت‌های جعلی و ربات‌ها، همین لاطائلات را در فضای مجازی منتشر کردند. این رویه عیناً در عراق نیز کلید خورد و در آنجا هم جنگ رسانه‌ای به‌منظور تحریک عراقی‌ها علیه برادران ایرانی خود همزمان با کشورمان آغاز شد. به‌عنوان نمونه، دو سال پیش، روزنامه «الشرق الاوسط» برای جنباندن رگ غیرت عراقی‌ها، در صفحه نخست خود نوشت که زائران ایرانی در ایام اربعین با اهداف جنسی به عراق می‌آیند! غلط اضافه این روزنامه وابسته به آل سعود برای خدشه‌دار کردن ارتباط عمیق دو همسایه البته از چشمان تیزبین مردم عراق دور نماند و با اعتراضات شدیدی که صورت گرفت، دفتر این روزنامه در بغداد تعطیل و مسئولانش مجبور به عذرخواهی شدند. نکته اینجاست که سفر ایرانی‌ها به کشورهای دیگر در قالب توریست، هیچ‌گاه موردتوجه رسانه‌های قلم به مزد نبوده و انتقادات و اتهامات گوناگون فقط شامل زائران اربعین شده است!
با کمانه کردن این توطئه‌ها در فاز جنگ روانی، طراحان عملیات تفرقه و توطئه، گام بعدی یعنی ورود به فاز میدانی و طراحی آشوب‌های هدفمند را تدارک دیدند. کسانی که دستی در رصد تحولات عراق دارند، مطلع‌اند که اعتراضات پراکنده عراق، به مفهوم خودجوش بودن آن‌هاست درحالی‌که آنچه طی روزهای اخیر رخ داد، آغاز جریانی هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده در شهرهای مختلف و با شعارهای واحد بود. این نشان می‌دهد که مدیریتی یکسان در پس آن قرار دارد که مرحله‌به‌مرحله، اعتراضات را به پیش می‌برد. بحث کشته سازی و هدف قرار دادن مردمی که بی‌خبر از همه‌جا و به‌دروغ، برای احقاق مطالباتشان به اغتشاشات فراخوانده شدند، یکی از این مراحل خطرناک است که ثابت می‌کند طراحی سال‌های گذشته مؤثر واقع نشده و با ایجاد ناآرامی‌های برنامه‌ریزی‌شده، وارد مرحله جدیدی شده‌اند.
اگر بخواهیم مشخصاً به بازیگران آشوب‌های عراق بپردازیم، در رأس آن‌ها آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی قرار دارند. نقش عربستان و آمریکا بر کسی پوشیده نیست ولی رژیم صهیونیستی را باید عاملی مخرب در ماجراهای اخیر به شمار آورد که تلاش کرده بدون برجای گذاشتن هرگونه ردی از خود، میدان‌داری و میان‌داری آشوب‌ها را در اختیار داشته باشد. از باب مثال، بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده، روشن شده است که همسر «غیث التمیمی»، یکی از صحنه‌گردانان اصلی توئیتری در اغتشاشات فعلی و از فعالین ضد مرجعیت، «یوسی کبرفارسر» رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل است!
این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی طی سه ماه گذشته، پایگاه‌های حشد الشعبی را هدف حملات پهپادی خود قرار داده ولی هیچ‌گاه شنیده نشد که تل‌آویو به‌صورت مستقیم به آن اشاره‌ای کند. انگیزه صهیونیست‌ها شاید از آمریکا و آل سعود برای اختلاف‌افکنی بیشتر باشد چراکه غائله داعش را جوانان ایرانی و عراقی با همکاری و معاضدت یکدیگر از بین بردند؛ توطئه‌ای که هدف نخست آن، حراست از مرزهای رژیم جعلی صهیونیستی از طریق ایجاد آتش اختلافات فرقه‌ای بین مسلمانان بود.
با این حال، این مثلث فتنه‌انگیز هر چه در توان داشتند، به میدان کارزار آوردند اما جز خفت، شکست و رسوایی، آورده‌ای نصیبشان نشد؛ در نتیجه، بدخواهان دو ملت و معاندان جهان اسلام، به‌ویژه صهیونیست‌ها باید منتظر وحدت دشمن‌شکن و اتحاد مضاعفی که راهنمای نصرت جبهه حق بر باطل است، باشند.
در پایان، این فراز از پیام روز گذشته رهبر حکیم انقلاب به مناسبت وقایع اخیر عراق خواندنی است که فرمودند: «ایران و عراق دو ملتی هستند که تن‌ها و دل‌ها و جان‌هایشان به‌وسیله ایمان بالله و محبت به اهل‌بیت و حسین‌بن‌علی متصل به یکدیگرند؛ روزبه‌روز هم این اتصال زیاد خواهد شد. دشمنان سعی بر تفرقه دارند اما نتوانسته‌اند و توطئه‌ آنان اثری نخواهد کرد.»

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/58769/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به دلیل سنگ زدن به مردم!

محاصره پلنگ ایرانی توسط چند قلاده سگ‌ در شاهرود

حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی ها

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

ویدئو چندش‌آور از ساخت کوکاکولا در پاکستان

گوناگون/ غواص تنهایی که به آب نامه می‌نوشت و در آب شهید شد

مشاهده گله‌ی گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود

منطقه دیدنی آب بندان شفیع آباد در استان گلستان

بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

پرش خیره کننده کروکودیل برای گرفتن طعمه

گوناگون/ رمزگشایی از حیات وحش؛ چطور گرگ، روباه و شغال را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برار گله گاومیش‌های عصبانی

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

اقدام دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه