ایران پرسمان

آخرين مطالب

واکنش‌ها به دستگیری روح‌ا...زم تحلیل روز

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - واکنش‌ها به دستگیری روح‌ا...زم
٩٤٢
٠
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
خبر دستگیری روح‌ا... زم واکنش‌های متفاوتی به همراه داشت، اما همه نظرات در یک نقطه اشتراک نظر داشتند و آن هم ستایش اشراف اطلاعاتی و توان امنیتی سازمان اطلاعاتی سپاه که با فریب دستگاه‌های اطلاعاتی غربی در عملیاتی پیچیده روح‌ا... زم را به ایران کشانده و وی را دستگیر کرده‌اند. هر چند این واکنش در رسانه‌های غربی و ضد انقلاب یا همراه با نگرانی و تحیر بود و یا کم جلوه دادن عملیات با ارزش سپاه. هر چه هست ضد انقلاب با این عملیات فهمید هر که بخواهد برای این مرز و بوم نقشه آشوب و اغتشاش بکشد باید سرنوشت روح‌ا... زم را نصب‌العین خود کند. سردار محمد تولایی مسئول اشراف دفتر فرماندهی کل سپاه می‌گوید: «تقریبا از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران قرار داشت و در نهایت با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی دیگر توانستیم وی را دستگیر کنیم.»
اقتدار اطلاعاتی؛ توان امنیتی
عملیات پیچیده، دقیق و چند لایه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در به دام انداختن روح‌ا... زم سر شبکه سایت معاند آمدنیوز و حلقه واسط ضدانقلاب بار دیگر نشان داد که اشراف اطلاعاتی و توان امنیتی ایران در جهان زبانزد است و دستگاه‌های اطلاعاتی عریض و طویل فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی با هیمنه پوشالی خود در مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارند. روح‌ا... زم که با حمایت از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی غربی و با خود بزرگ بینی توهم لیدری جریان اپوزیسیون خارج نشین را داشت هیچ گاه فکرش را هم نمی‌کرد که با این همه اسکورت و محافظ روزی در دام نیروهای سپاه پاسداران گرفتار شود، همانطور که پس از گرفتار آمدن در دام نیروهای سازمان اطلاعات سپاه در نخستین جمله‌ای که به زبان آورده خطاب به آنها می‌گوید: «قطعا شما از سپاه هستید... هیچ کس به جز سپاه پاسداران توان و قدرت دستگیری مرا نداشت». شامگاه دوشنبه نیز نخستین اظهارات روح‌ا... زم در بخش خبری 20:30 پخش شد که وی در این ویدئو می‌گوید: «از اتفاقاتی که طی سه چهار سال اخیر افتاده، پشیمانم. در بحث رسانه‌ها هم مصاحبه داشتم که پشیمانم و در بحث اعتماد به دولت‌ها مشخصا اعتماد به دولت فرانسه کار اشتباهی بود؛ آنان در یک مقطعی قبول کردند که از من محافظت کنند و گفتند برای حفظ جان تو و خانواده‌ات است. فکر نمی‌کردم بازداشت شوم؛ مجموعا اعتماد به دولت‌ها اعتماد صحیحی نیست، مخصوصاً دولت‌هایی مثل آمریکا، اسرائیل و عربستان و ترکیه که نشان می‌دهند با جمهوری اسلامی رابطه خوبی ندارند. طبیعتا من بابت اتفاقاتی که افتاده یک عذرخواهی باید از مجموعه نظام انجام دهم و امیدوارم روند قضایی به سمتی برود که بشود این اتفاقاتی که در این سه چهار سال اخیر افتاد جبران شود.» با بازداشت روح‌ا... زم توسط سازمان اطلاعات سپاه اکنون این نگرانی میان ضد انقلاب خارج نشین به‌وجود آمده که هر گونه تحرکی بر ضد نظام جمهوری اسلامی می‌تواند آنها را نیز به سرنوشتی چون زم دچار کند.
کانون تلاقی پیام
یکی از مسئولان طراحی و اجرای عملیات اخیر سازمان اطلاعات سپاه در به دام انداختن روح‌ا... زم سرشبکه جریان معاند در خصوص اهمیت عملیات انجام شده از نقطه نظر به‌کارگیری شگردهای اطلاعاتی اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی این عملیات، معماری دقیق و چند لایه اطلاعاتی است که طی آن و با استفاده از روش‌های نرم اطلاعاتی، سوژه مورد نظر از مجموعه سپرهای حفاظتی که از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای او فراهم شده بود جدا و وارد تور سازمان اطلاعات سپاه شد. ایسنا نوشت؛ این مقام مسئول گفت: فرد دستگیر شده کانون تلاقی و تبادل پیام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمدنیوز در داخل و خارج کشور بوده و در اختیار گرفتن وی می‌تواند شناسایی و انهدام مجموعه این شبکه را به دنبال داشته باشد.
زم از دوسال پیش در تور اطلاعاتی بود
مسئول اشراف دفتر فرماندهی کل سپاه با بیان اینکه روح‌ا... زم یکی از مهره‌های کلیدی سرویس اطلاعاتی برای ایجاد فتنه در داخل کشور بود، گفت: این فرد شدیدا مورد حمایت سرویس‌های اطلاعاتی قرار داشت، اما در یک عملیات بسیار پیچیده اطلاعاتی توانستند زم را در تور اطلاعاتی خودشان بیندازند و دستگیر کنند. ایسنا نوشت؛ سردار محمد تولایی درباره سایت آمدنیوز بیان کرد: این سایت تلاش می‌کرد علیه نظام و مسئولان نظام یک نوع افشاگری داشته باشد تا از این طریق فتنه و اختلاف بین صفوف متحد ایران ایجاد کند. وی در مصاحبه با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: نیروهای اطلاعاتی، مدت‌های مدیدی بود که روح‌ا... زم و تحرکات وی را زیر نظر داشتند و تقریبا از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران قرار داشت و در نهایت با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی دیگر توانستیم وی را دستگیر کنیم.
شناسایی و انهدام لایه‌های مخفی
رئیس قوه قضائیه در بیانیه‌ای موفقیت‌های اخیر سپاه پاسداران را تبریک گفت. در بخشی از این بیانیه آمده است: عملیات حرفه‌ای پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با مدیریت و فریب سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی، صهیونیستی و فرانسوی توانست یکی از سرشاخه‌های ضد ایرانی تحت حمایت آنان را در تور اطلاعاتی خویش قرار دهد جای تحسین و تقدیر دارد.
واکنش شخصیت‌ها
رئیس دفتر رئیس‌جمهور به دستگیری روح‌ا... زم سرشبکه کانال معاند آمدنیوز توسط سازمان اطلاعات سپاه واکنش نشان داد. محمود واعظی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بازداشت روح‌ا... زم در حالی که تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غرب خودش را در مصونیت کامل می‌دانست، نشان از اشراف اطلاعاتی و توان امنیتی سپاه پاسداران دارد. دست‌مریزاد به برادرانمان در سپاه برای انجام ماموریت‌هایی که از آن‌ها انتظار می‌رود. ماموریت‌هایی که در کنار توان سیاسی و دیپلماسی دولت، دو بازوی اقتدار کشور در دنیا محسوب می‌شود. دادستان کل کشورنیز بیان کرد: اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های ارزشمند برادران عزیزم در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران این موفقیت را به آنان تبریک گفته و ان‌شا‌ءا... رسیدگی عادلانه قضایی به جرائم وی در چارچوب قوانین اقدام لازم صورت خواهد گرفت. همچنین رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به خبر دستگیری یکی از عناصر ضد انقلاب گفت: عملیات هوشمندانه و پیچیده اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران منجر به این موفقیت شد، که این نمادی از اقتدار و اشراف دستگاه اطلاعاتی امنیتی جمهوری اسلامی می‌باشد. علی مطهری نماینده تهران نیز در خصوص دستگیری سرشبکه کانال معاند آمدنیوز، اظهار داشت: دستگیری رو‌ح‌ا... زم کار لازمی بود چرا که کانال آمدنیوز به وحدت ملی آسیب می‌زد. نیروی انتظامی نیز در پیامی از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کرد. سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده فیلم «ماجرای نیمروز2؛ رد خون» نیز با اشاره به دستگیری روح‌ا... زم در توئیتر خود نوشت: ضمن تقدیر و سپاس از اطلاعات سپاه بابت عملیات موفق دستگیری روح‌ا... زم، پیشنهاد می‌کنم به سرعت جزئیات اطلاعات مربوط به این پرونده و شبکه نفوذ داخلی آمر و مرتبط با وی در هر سطحی که هستند، با جزئیات منتشر شود شاید یکی سرش درد می‌کرد و رفت ماجرای آمدنیوز را ساخت، ما که توبه کردیم.جلال میرزایی، دیگر نماینده مجلس نیز بیان کرد: روح‌ا... زم، عملیات رسانه‌ای گسترده‌ای را با استفاده از اخباری که به دست آن می‌رسید علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته بود. گروهی در داخل کشور که دسترسی قوی به اطلاعات داشتند، اسرار و اطلاعات کشور را که امانت بود و صرفا در سطوح حاکمیتی از آنها استفاده می‌شد، در اختیار او قرار داده و بعضا برای تسویه‌حساب‌های سیاسی نیز از او استفاده می‌کردند. نماینده ایلام در مجلس به ایسنا گفته است: اقدام سپاه در دستگیری روح‌ا... زم بسیار ارزشمند بوده و قابل تقدیر است. اما نباید اجازه داد تا در ادامه مسیر اشتباهی پیش گرفته شود. میرزایی گفت: نباید در ادامه راه به سمتی برویم که به طور قطره چکانی اطلاعاتی از روح ا... زم گرفته و در راستای تخریب یک فرد یا جریان سیاسی از آن استفاده کنیم. باید به دنبال سرچشمه اصلی باشیم. باید اجازه داد دستگاه قضایی به صورت عادلانه به پرونده این شبکه رسیدگی کند و نیازی نیست از الان برای یکدیگر خط و نشان بکشیم.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/61290/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»