ایران پرسمان

آخرين مطالب

آقای رئیسی! با فساد در تلویزیون برخورد کنید! تحلیل روز

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - آقای رئیسی! با فساد در تلویزیون برخورد کنید!
k ١.٩
٠
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
علی دایی در سه سطح شناخته شده است و این می‌تواند سوالی برای یکی از مسابقات تلویزیونی هم باشد که مثلا مجری از شرکت کننده سوال کند که کدام وجه از علی دایی ارزشمندتر است؟ الف) اینکه در اردبیل به خاطر کمک‌هایی که بی‌دریغ به مردم شهر کرده، مورد محبت مردم است. ب) اینکه در کل کشور به خاطر درخششی که در دوران بازیگری و مربیگری داشته، برجسته است. ج) اینکه به خاطر داشتن رکورد گل‌های رده ملی در جهان مورد احترام است. شاید بشود حتی پیشنهاد کرد که پاسخ شرکت کننده در آن مسابقه فرضی، هر چه که باشد می‌تواند به عنوان تکلیف به برخی دیگر از مجریان و چه بسا مدیران تلویزیون داده شود تا از روی آن بنویسند. شاید با چند بار نوشتن پاسخ شرکت کننده فرضی، بتوانند سرانجام چیزی را متوجه شوند که درنیافتنش موجب حیرت است. اخیرا در یکی از برنامه‌های تلویزیونی مجری برنامه علی دایی را مورد خطاب قرار داده و فراموش کرده که اگر کسی نام بزرگ را به بزرگی نبرد، بزرگ نخواهد بود حتی اگر مورد حمایت گروهی از سیاست‌بازان این روزگار باشد. علی دایی واکنش نشان داده و در بخشی از پاسخش به نکته‌ای اشاره کرده که این روزها حرارت بالایی دارد. دایی انگشت بر بلیه فساد گذاشته است؛ با این جمله: «خواهشی که از آقای رئیسی دارم این است که به این موضوع ورود و مساله را پیگیری کند و آقایی که چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده و گفته با 5 میلیون تومان سن شناسنامه‌ای را تغییر می‌دهد را به قوه قضائیه ببرند و از او سوال کنند». حتی اگر کسی مکالمه «خودگویی و خودخندی» مجریان تلویزیون را ندیده باشد، از پاسخ علی دایی به شکل استفهامی می‌شود دریافت که چه سخنانی ردوبدل شده است. هر چند در نهایت موجب تعجب نیست که تلویزیون مدت‌هاست بر مدار عجیبی می‌‌چرخد. چرخشی که به دلیل انحصار و فقد رقابت، نگرانی از بابت دور شدن و ریزش مخاطب را از دست داده است. تلویزیون نشان داده است که به لایه‌ای از تندروترین دلواپسان نزدیک است و به دلیل اینکه گلوگاه مهم فرهنگی کشور محسوب می‌شود، به هیچ عنوان حاضر نیست کس دیگری را وارد بازی کند. تلویزیون مدت‌هاست به انحصار خو کرده و از این انحصار با تمام توان حفاظت می‌کند. سهل است که در این حفاظت نشان داده است کوچکترین نگرانی به خاطر گرایش مخاطبان به رسانه‌های دیگر را ندارد.
نیمه تاریک ماه
ماجرای استفاده یکسویه از تریبون سیما برای حمله و تخریب مخالفان سیاسی مدیران سیما مسبوق به سابقه است اما حمله به چهره شناخته شده و جهانی ورزش کشور که پاکدستی و مردمداری خود را پیش‌تر از اینها نشان داده بود، یک گام بلند به سوی همان هدفی است که صداوسیما شتابان رو به آن دارد. در کارنامه صداوسیما و در متن حمله‌های سیاسی به رقیب، تلاش برای رسیدن به تریبون و پاسخگویی هم دیده می‌شود. در آخرین مورد آن دو نماینده تهران به خاطر حمله‌های بی‌سندی که برآمده از رسانه‌های زرد بود، درخواست زمان برای پاسخگویی داشتند اما تلویزیون خود را به نشنیدن زد. انگار که اصلا چنین درخواستی مطرح نشده و مطابق قانون، رسانه موظف است زمان مقرر را در اختیار شاکی قرار دهد. در این مورد اخیر علی دایی انگار از خیر درخواست زمان برای پاسخگویی گذشته است که با ایسنا در این باره سخن گفته است. سوال ساده این است: تلویزیون با شتاب و جدیتی که در تخریب چهره‌ها و هجمه به رقبا نشان می‌دهد، دقیقا به کجا می‌رود؟ علی دایی در این فقره اخیر از رئیس قوه درخواست دارد که برای رسیدگی به جنبه‌های دیگر فساد به دخمه‌های نیمه تاریک هم برود. دایی به درستی مطرح می‌کند که مجری خندان برنامه سیما از کجا می‌داند که برای دست بردن در شناسنامه چقدر و چطور باید هزینه کرد. هر چند دایی نباید وارد گومگو درباره دارایی خود می‌شد. دایی باید این مهم را به مردمی واگذار می‌کرد که محبت او را دیده‌اند تا به این دو مجری بگویند علی دایی از چه راهی درآمد داشته است.
علی‌ دایی: متاسفم!
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد شدید از صداوسیما، نسبت به اظهارات مجری و کارشناس یک برنامه‌ تلویزیونی درباره آقای گلی‌اش واکنش نشان داد. علی دایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحبت‌هایی که صبح روز سه‌شنبه 23 مهر در یکی از برنامه‌های تلویزیونی پیرامون 109 گل ملی‌اش مطرح شده بود، اظهار کرد: برای صداوسیما متاسفم که آدم‌هایی که معلوم نیست از کجا آمده‌اند به این مجموعه راه می‌دهد و به آنها میکروفن می‌دهد تا صحبت کنند. به نظر من قوه قضائیه باید به این مساله ورود کند و مجری که گفته با 5 میلیون تومان سن شناسنامه‌ای دایی را کوچک می‌کنم را بازخواست کند تا ببنید چه کسانی با او در ارتباط هستند که این کارها را می‌کند. وی ادامه داد: بهتر است این آقا، دوستانش را معرفی کند. ما مگر نمی‌گوییم با فساد مبارزه می‌کنیم، متاسفانه این هم یک فسادی است که در صداوسیما به آن دامن می‌زنند. من تنها خواهشی که از آقای رئیسی دارم این است که به این موضوع ورود کند و مساله را پیگیری کند و آقایی که چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده و گفته با 5 میلیون تومان سن شناسنامه‌ای را تغییر می‌دهد را به قوه قضائیه ببرند و از او سوال کنند. یک بار باید در نظام سالم‌سازی شروع شود و چه بهتر که در تلویزیونی که این مسائل مطرح می‌شود کار سالم‌سازی انجام شود، مطمئنا مردم می‌فهمند قوه قضائیه با فساد مبارزه می‌کند اما متاسفانه خیلی راحت فساد را در تلویزیون هم رواج می‌دهند. دایی افزود: ما می‌خواهیم مفسدان را پیدا کنیم اما وقتی مفسدان خودشان علنی صحبت می‌کنند. باید از همین جا شروع کنیم و به دنبال مسائل دیگر نرویم از همین صداوسیما باید شروع شود و مطمئنا به سرنخ‌های خوبی می‌رسیم. اینگونه کارها نشان دهنده عقده‌های درونی افراد است چون در این چند سال هر کاری کردند نتوانستند برای من مشکل ایجاد کنند و کاری علیه من بکنند که من محبوبیتم را بین مردم از دست بدهم. صداوسیما از این نارحت است که علی دایی در بین مردم محبوب است. وی ادامه داد: قابل توجه آقایان. خدا را شکر علی دایی در بازی مقابل مالدیو خیلی کم گل زده است، فکر کنم در 4 بازی 8 گل زده‌ام، بهتر است آقایانی که سن کم می‌کنند به رونالدو هم پیشنهاد بین‌المللی بدهند که تیم ملی پرتغال با مالدیو بازی دوستانه کند تا تعداد گل‌های ملی‌اش را بیشتر کند. من برای صداوسیما متاسفم که هر کسی را می‌آورد تا مرا بکوبد. عزت و ذلت دست خدا است و همه رکوردها روزی شکسته می‌شود. ‌ای کاش یک ایرانی و یا یک مسلمان رکورد من را بشکند. سرمربی سابق تیم ملی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا از شورای نظارت بر صدا وسیما انتظار دارد به این مساله ورود کند یا خیر؟ گفت: اصلا از آنها چنین انتظاری ندارم. همیشه روی پای خودم ایستاده‌ام و هیچ کس تا به حال کمکم نکرده است. فقط خداوند و عزیزانی که کنارم بوده‌اند به من کمک کرده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/61369/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

مزارع معروف لاله ها در هلند

ماجرای تفنگدار آمریکایی؛ از تلاش برای منفجر کردن مسجد تا مسلمان شدن!

سخن بزرگان/ بی توجهی به فقرا جرم بزرگی است

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

انرژی هسته‌ای ارزش تحمل این همه فشار را دارد؟

رئیس‌جمهور: امیدواریم توافقات سفر پاکستان با پیگیری مقامات دو طرف سریع‌تر اجرایی شود

عصر ایران: احضار پریسا صالحی برای اجرای حکم حبس

پس لرزه‌های حمله ایران؛ استعفای مقام ارشد اطلاعاتی ارتش اسرائیل

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

گوناگون/ کشف تصویر 1800ساله «اسکندر مقدونی»

رفتار عجیب موش پس از شنیدن صدای جیغ!

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!

ساخت مهره های شطرنج به شکلی زیبا

آرامگاه چوپان‌آتا در شهر زیبای کلاله

جدال دیدنی سگ ها با پلنگ برفی

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

اظهارات جدید وزیر کشور درخصوص گشت ارشاد و طرح نور

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی و الاعرجی با محوریت توافق امنیتی ایران و عراق

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

افزایش 75 میلیارد پوندی بودجه دفاعی انگلیس

عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند

قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان فلسطینی

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

عوض شدن مسیر خوردو پس از تصادف!

سرعت دیوانه وار راننده های موتور سنگین!

کشتی گرفتن جالب دو سنجاب

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کنار بیایند

ادای احترام رئیس‌جمهور به مقامِ رهبر استقلال پاکستان

دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد

قطر: دفتر حماس در دوحه می‌ماند

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

سکه و طلا ارزان‌تر شد