ایران پرسمان

آخرين مطالب

واکنش شفیعی کدکنی به شایعه چه بود؟ انديشه

واکنش شفیعی کدکنی به  شایعه چه بود؟
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - واکنش شفیعی کدکنی به یک شایعه
١٧
٠
خراسان / آیا استاد را به دانشگاه تهران راه ندادند؟
«نیمه دی ماه 97 و زمان امتحانات پایان ترم دانشجویان، خبر عجیبی منتشر شد: «استاد شفیعی کدکنی را به دانشگاه تهران راه ندادند.» منبع خبر هم مطلب دکتر میلاد عظیمی بود. او بر اساس پیغام‌های دانشجویان در کانال تلگرامی‌اش نوشت: استاد را به دلیل همراه نداشتن کارت پرسنلی به دانشگاه راه نداده‌اند اما چند ساعت بعد در مطلبی دیگر آن را تکذیب کرد: «دو دوست بسیار موثق پیام دادند که موضوع چنان نبوده که مطرح شده است. ماجرا از این قرار بود آن دری که استاد با خودرو از آن وارد دانشگاه می‌شوند، بسته بود و اصلاً در آن لحظه دربانی حاضر نبوده که از استاد کارت مطالبه کند یا نکند. استاد وقتی با در بسته مواجه شدند، برگشتند و به خیابان انقلاب رفتند.»
با این حال، این تکذیب چندان دیده نشد و اکثریت به همان شایعه استناد می‌کردند. هفته گذشته، استاد شفیعی کدکنی در کلاس 23 مهر، وقتی درباره قطعیت یا عدم قطعیت انتساب احادیث صحبت می‌کرد، گفت: «همیشه چیزهایی را به‌عنوان شایعه در مملکت رایج می‌کنند. مثلاً برای خودم می‌گویم. کی من را به دانشگاه تهران راه ندادند؟ اصلاً چنین چیزی نبود. من هفته قبلش به بچه‌ها گفتم ترم تمام شد و هفته دیگر نمی‌آیم. با این همه آمدم، گفتم شاید بچه‌هایی از شهرستان آمده باشند. برای این که آنها منتظر نشوند، من خواستم بیایم. دیدم دری که با خودرو وارد می‌شدیم، بسته است. من دیدم مدتی است کتابفروشی‌های روبه‌روی دانشگاه را نرفته‌ام. دلم خواست از پشت شیشه کتاب فروشی نگاه کنم ببینم کتاب تازه چی هست. رفتم آن جا. بعد شایعه کردند آقای شفیعی کدکنی را به دانشگاه تهران راه ندادند. کجا راه ندادند؟ الان هم توی اینترنت نگاه کنید این خبر را باز هم نقل می‌کنند. من دارم درس اجتماعی می‌دهم به شما. بسیاری از موارد، ما گول شایعات را می‌خوریم و دنبال یک امر موهوم می‌رویم و زندگی‌مان تباه می‌شود. اولین کاری که در هر امری می‌کنیم، این است که یاد بگیریم دنبال یک امر قطعی و یقینی هستیم، نه یک احتمال و شایعه.»


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سلول‌های بنیادی، کلید درمان بیماری MS

تشخیص سرطان دهان و گلو با بزاق دهان

پلوتو سیاره است یا جرم آسمانی؟

نقد کتاب/ «ایستگاه گورخوان»؛ روایت تلخی‌های کودک‌همسری

جایزه «احمد محمود» برگزار می‌شود

صوت/ داستان شنیدنی موش ها و آدم ها- قسمت ششم

گزش عنکبوتی که گوشت انسان را فاسد می‌کند

مریخ‌نوردها خانه‌دار می‌شوند

دو خط کتاب/ از آدم‌ها توقع زیادی نداشته باش

چقدر از معادل‌های فارسی هنگام صحبت استفاده می‌کنید؟

پیشگیری از سرطان پستان با ایبوپروفن و ناپروکسن

خورشیدگرفتگی 5 دی 98 را از دست ندهید

هنرنمایی ربات انسان‌نمای ایرانی

ادمین کانال داعش در ایران کیست؟

همه‌ حاشیه‌های‌ جایزه‌ جلال

شعری که سحر جعفری جوزانی به شخصی ناشناس تقدیم کرد

چگونه می‌توان در فضا از نظر روحی سالم ماند؟

افزایش خطر ابتلای مردان مسن به سرطان با کاهش کروموزوم Y

بازی‌های تخته‌ای از زوال عقل جلوگیری می‌کنند

علاقه تلویزیون به تمسخر شعر و زبان فارسی

دو خط کتاب/ به هیچ‌ چیزی فکر نمی‌کنم جز نان

افزایش خطر ابتلا مردان مسن به سرطان با کاهش کروموزوم Y

تازه‌های نشر/ چطور از شخصیت‌های خطرناک دوری کنیم؟

«سه‌نقطه» با پرونده‌ای درباره اینستاگرام به پیشخوان آمد

ایمپلنت‌‌هایی با پیوند مستقیم به استخوان در کشور

تکمیل ربات‌های تشخیص و درمان ضایعات عصبی

بخشی از کتاب/ زن‌ها موجوداتی بی‌نظیر هستند

آیا نوبل ادبیات سیاسی است؟

تولید برق با استفاده از گیاه

تقویت شنوایی با قرار گرفتن در تاریکی

مغز ما چگونه آهنگ‌ها را تشخیص می‌دهد؟

خوک‌ها کلید درمان آنفلوانزا

درمان آلزایمر به معکوس‌کردن فرآیند پیری انجامید

صدرنشینی «جان گریشام» در فهرست پرفروش‌ها

«سه‌نقطه» با پرونده‌ای درباره اینستاگرام به پیشخان آمد

بخشی از کتاب/ جرات داشته باش

یادداشت طنز/ پهپاد پست پلاس و برخی هماهنگی‌ها در کشور

درمان سرطان با کمک ژل‌های اسفنجی

قطب مغناطیسی شمال زمین با سرعت تغییر می کند

دو خط کتاب/ من همیشه می مانم و دیگری است که مرا ترک می کند!

واقعا مارماهی‎ها می ‎توانند برق تولید کنند؟

از طوفانی به اندازه تگزاس تا فوران آتشفشانی در اقیانوس آرام

کاست‌های قصه‌گو از «خانم حنا» تا «علیمردان خان»

دو خط کتاب/ نکند همه چیز تنها یک سراب باشد؟

استفاده سالمندان ژاپنی از اسکلت خارجی برای عدم بازنشستگی

دانشمند ایرانی در بیمارستان بستری شد

زوج مشهدی که وام ازدواجشان را صرف تاسیس کتابفروشی کردند

10 اثر مکتوب ایرانی در حافظه جهانی ثبت شده است

زرتشت و نیچه، پارادایم یا پارادوکس؟

یلدا، شاهکار محاسباتی ایرانیان باستان