ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرمقاله حمایت/ دلارهای سوخته! خبر خوب

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - حمایت / « دلارهای سوخته! » عنوان سرمقاله روزنامه حمایت نوشته دکتر منصور حقیقت پور است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
یکی از وجوه بسیار ممتاز و قابل‌تأملی که مقام معظم رهبری دیروز در جمع بسیجیان برای انقلاب اسلامی احصاء فرمودند، «تضمین شدن» پیروزی بسیج، ملت و جریان انقلابی بود چراکه وفق آموزه‌های قرآنی «اگر ملتی در مسیر جهت‌گیری‌ها و اهداف الهی حرکت و با این حرکت خداوند را یاری کند، خداوند هم آن‌ها را نصرت خواهد کرد و با یاری خداوند هیچ جریان معارضی توانایی غلبه نخواهد داشت.» این بیانات دلگرم‌کننده و امیدبخش پس از فتنه اخیر ایراد شد؛ فتنه‌ای که به تعبیر ایشان «دشمنان برای طراحی این توطئه، هزینه بسیاری کرده بودند و مترصد فرصتی بودند تا در یک بزنگاه آن را با استفاده از اقدامات تخریبی و آدم کُشی و شرارت، انجام دهند و تصور کردند قضیه بنزین فرصت موردنظر آن‌هاست و لشکر خود را وارد میدان کردند اما ملت ایران با نمایش پرشکوه خود، حرکت دشمن را نابود کرد. به‌بیان‌دیگر، «حرکت و جهت‌گیری در مسیر الهی» و «حضور پرشکوه مردم»، پیروزی تضمین‌شده‌ای را نه‌فقط در حوادث اخیر، بلکه در سایر بزنگاه‌ها به ارمغان آورده و می‌آورد.
اما برای درک بهتر از آنچه طی حوادث اخیر رخ داد و به‌منظور واکاوی عمیق‌تر فتنه سنگینی که از سر کشور و انقلاب گذشت باید توجه داشت که این فتنه، ریشه در برنامه‌ریزی‌های خارج از مرزها داشت و مشخص بود که مقدمات لازم، از پیش تدارک دیده شده بود. در فتنه 96، برخی شهرها به آشوب کشیده شد اما در رویدادهای اخیر، تکنیک‌های خاصی همچون «غافلگیری» در دستور کار طراحان این توطئه قرار گرفت. پیاده‌نظام و عاملان فتنه اخیر به دستگاه‌ها و تجهیزات خاصی مثل دستگاه‌های هوابرش پیشرفته مجهز بودند که می‌توانست سخت‌ترین قفل‌ها را باز کند و راه ورود آن‌ها را به بانک‌ها و حتی مراکز حساس تسهیل نماید. راه‌بندان‌هایی که ایجاد می‌شد، همگی از یک سبک و الگو تبعیت می‌کردند، به این صورت که یا خودرویی را در بزرگراه‌ها متوقف و مسیر را مسدود می‌کردند و یا به‌وسیله بستن ورودی یا خروجی اتوبان‌ها عبور و مرور را مختل می‌نمودند تا باعث عصبانیت مردم و تحریک آن‌ها به واکنش شوند.
برخی از عوامل دستگیرشده اعتراف کرده‌اند در کشورهای خاصی تحت آموزش‌های ویژه قرارگرفته‌اند که در روزهای آینده دستگاه‌های اطلاعاتی اظهارات پیاده‌نظام فتنه را به اطلاع خواهند رساند. طبق برخی از این اعترافات، برنامه‌ریزی سه‌ساله‌ای برای حوادث اخیر صورت گرفته بود و حتی اگر سیاست افزایش قیمت بنزین اجرا نمی‌شد، در موقعیت و بزنگاه دیگری همچون انتخابات مجلس کلید می‌خورد. در نتیجه، دشمن مترصد فرصتی برای ایجاد غائله و عملیاتی کردن آن بود و اجرای آن دیر و زود داشت اما قطعاً سوخت و سوز نداشت. رسانه‌های سلطنت‌طلب، منافقین و شبکه‌های غربی و آمریکایی همگی از این آشوب‌ها به روشی کاملاً غیرحرفه‌ای و ناجوانمردانه حمایت کردند و این جانب‌داری مغرضانه نشان می‌دهد که برنامه کاملاً هماهنگی برای به‌اصطلاح لطمه زدن به نظام و براندازی تدارک دیده شده بود.
محتوم بودن فتنه اخیر البته نافی قصورها و اشتباهات برخی مسئولین درروش و مقدمات اصلاح نرخ بنزین نیست و ایراداتی قطعاً به آن وارد است. در حالی که شعله‌های آشوب و ناامنی در کف خیابان‌های عراق و لبنان دیده می‌شود، به تأخیر انداختن این سیاست برای آرام شدن اوضاع منطقه به صلاح نزدیک‌تر بود. افزایش نرخ سوخت در برخی کشورها ازجمله فرانسه، جرقه گسترده‌ترین و دامنه‌دارترین شورش‌ها توسط جنبش جلیقه زردها را کلید زده است و این نشان می‌دهد که گران کردن این محصول، تبعات گسترده‌ای در میان ملت‌ها دارد. لازم بود که پیش از آن، مردم با استدلال‌های متقن توجیه می‌شدند، به ادارات و دستگاه‌های نظارتی اعلام آمادگی می‌شد و دستگاه‌های امنیتی در جریان امر قرار می‌گرفتند تا مجموعه‌ای از مقدمات ابتدا فراهم و سپس چنین رویکرد مهمی به اطلاع عموم می‌رسید.
از منظر منطقه‌ای، در آشوب‌های عراق، دیدیم که رئیس‌جمهور آمریکا رسماً وارد میدان شد و حتی اخبار عربی شبکه‌های سعودی در خصوص حمله عوامل بعثی به کنسولگری ایران در بغداد را در توئیتر بازنشر کرد. ترامپ بارها از رفتار منطقه‌ای ایران شکوه کرده و حمایت رسوای او از حمله به دفاتر دیپلماتیک ایران در عراق صرفاً به مفهوم تأثیرگذاری بر تحولات این کشور نبود، بلکه در نگاهی کلان، به دنبال ریل‌گذاری تحولات غرب آسیا به‌منظور کاستن از نفوذ و حضور کشورمان در خاورمیانه است. آمریکا حدود یک دهه است که نفوذ ایران در کشورهای منطقه را ذیل گزارش‌های امنیتی خود آورده و از آن به‌عنوان تهدیدی حتی فراتر از تهدیدات گروه‌های تکفیری داعش و القاعده یاد می‌کند! به گفته «دیوید شنکر»، دستیار «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، کاخ سفید بودجه قابل‌توجهی را برای مقابله با ایران کنار گذاشته‌اند که بخشی از 6.6 میلیارد دلار اختصاص داده شده برای پیشبرد سیاست‌های واشنگتن در خاورمیانه است.
نکته دیگر اینکه مقارن تقدیم لایحه بودجه 2020 توسط رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل سال جاری، موضوع تأسیس صندوقی مطرح شد که بنا بود منابع آن صرف مقابله با ایران و پیشبرد معامله قرن شود. بودجه 707 میلیون دلاری برای مقابله با ایران و کره شمالی و 182.6 میلیون دلار به‌منظور خنثی کردن فعالیت‌های تروریستی که در آن از ایران نیز نام‌برده شده، بخش دیگری از منابع مالی هنگفتی به شمار می‌روند که آمریکا برای آشوب و فتنه در جمهوری اسلامی، عراق و لبنان هزینه کرده است. مقارن بودن اعتراضات لبنان و عراق و پوشش رسانه‌ای معنادار ناآرامی‌های دوکشور با مضمون مخالفت مردم با نفوذ ایران و حزب‌الله در آن‌ها، حاکی از این حقیقت است که طرح مشترکی برای کشاندن آشوب‌ها به داخل ایران وجود داشت و حتی هشدارهایی در این زمینه از سوی گروه‌های مقاومت و مقامات کشورهای منطقه داده شده بود.
با این حال، آمادگی دائمی نیروهای امنیتی، جان‌فشانی‌های خاموش آن‌ها در کنار حضور پر شور مردم سراسر کشور، آب سردی به روی توطئه‌های محور غربی، عبری، عربی بود و پروژه سه ساله آن‌ها را پوچ و نابود کرد. به نظر می‌رسد که ترامپ، این بار که می‌خواهد از درد هزینه بیهوده و سرسام‌آور 7 تریلیون دلاری در غرب آسیا به خود بپیچد و مبلغ آن را به زبان بیاورد، باید دلارهای سوخته خود در آشوب‌های اخیر را نیز به آن‌ها اضافه کند، زیرا برای ملتی که به هدف آسمانی خود ایمان و اعتقاد راسخ دارد، شکست بی‌معنی است.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/72362/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درآمد عجیب از زباله گردی

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت

خیابان‌های دبی رودخانه شدند!

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل

حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

تصادف با یک خودروی اسپرت

4گوشه دنیا/ مرد جوانی که 57 ساله‌ است!

معبدی که 1200 سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است!

ساختمانی عجیب و خاص که برخلاف اصول مهندسی ساخته شد!

چقدر این روحیه در ما جاری است؟

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه 7 قدردان ایران باشند

رشیدی کوچی: جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد

روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب

توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

عملیات نجات دلفین از کانال آبیاری

حق پرخاش نداری!

قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز

انتقاد عباس عبدی از گشت ارشاد

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

افزایش نگرانی‌ از نیازهای 250 هزار کودک اخراجی از پاکستان

تصویر دردناک از غزه، «عکس سال» جهان شد

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

داستانک/ ماجرای مرد ساعت ساز

منارجنبان یکی از آثار تاریخی اصفهان

سقوط یک تریلی از روی پل در چین

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

ایران: در صورت تهدید مراکز هسته‌ای، تغییر در سیاست‌های هسته‌ای محتمل است

روایت جدید معاریو از عملیات ایران: درصد رهگیری 84 درصد بود نه 99 درصد

چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا

آبشار تارم، در شهرستان نی ریز استان فارس

راه آهن زیبای سیستان بلوچستان

گوناگون/ عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید

ورود هولناک سیلاب به داخل فروشگاه ها در دبی