ایران پرسمان

آخرين مطالب

مرگ روزانه ١٥ نفر در هوای آلوده تهران تحلیل روز

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - روزنامه شهروند / متن پیش رو در شهروند منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
امانی، عضو شورای شهر تهران:هران شهر ماشین‌هاست، تهران شهر پارکینگ ماشین‌هاست، تهران شهر افراد پیاده هم نیست، چه برسد به شهروند معلول و سالمند و کودک
جلسه روز گذشته شورای شهر تهران درحالی برگزار شد که بوی نامطبوع بار دیگر بخش‌هایی از تهران را فرا گرفت و بارش باران هم نتوانست مانع از انتشارش شود. انتشار مجدد همین بو هم عاملی بود که آرش حسینی‌میلانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران به شهرداری تهران درباره فراهم‌کردن منابع لازم برای ایجاد سیستم پایش بو در تهران تذکر دهد و با اشاره به اینکه ‌سال گذشته مقرر شده بود تجهیزات لازم برای پایش بو خریداری شود، خواستار فراهم‌شدن تجهیزات پایش بو شد: «با عنایت به نگرانی‌های شهروندان به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع‌وقت منابع لازم برای تجهیز مدیریت شهری که به سیستم پایش بو اختصاص یافته و ساماندهی لازم جهت پایش سریع، فراهم شود.»
تذکر میلانی به شهرداری درباره بوی بد شهر درحالی مطرح شد که شهربانو امانی، دیگر عضو شورا هم در نطق پیش از دستورش از آلودگی هوای پایتخت گفت: «تهران شهری برای همه نیست، چون به صورت میانگین روزی 15نفر در اثر آلودگی هوا جان می‌سپارند. تهران شهر ماشین‌هاست، تهران شهر پارکینگ ماشین‌هاست، تهران شهر افراد پیاده هم نیست، چه برسد به شهروند معلول و سالمند و کودک. متأسفانه عزم و اراده جدی برای حل این مسائل در میان مسئولان و نهادهای مرتبط دیده نمی‌شود.» امانی ادامه داد: «مشت نمونه خروار است. همان‌طور که مشاهده کردید، هر روز حقوق اولیه شهروندان بیشتر مورد دست‌اندازی قرار می‌گیرد تا جایی که تصرف پیاده‌رو به یک فرهنگ تبدیل شده است. در تهران آمدوشد افراد پیاده، روز به روز دشوارتر می‌شود و سد معبر در معابر هم به آنها اضافه شده است، به‌طوری که این اقدام از محل کسب افراد به منازل مسکونی و نهایتا با همان رویه به خیابان‌‌ها بسط داده شده است.»
آتش‌نشان‌های پلاسکو شهید نامیده شوند
در ادامه جلسه روز گذشته شورا زهرا نژاد‌بهرام، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران از بنیاد شهید خواست که جانباختگان حادثه پلاسکو را شهید بداند. او با اشاره به پیشنهاد شورای امنیت ملی نسبت به شهیدخواندن جانباختگان اعتراضات آبان‌ماه و جبران آسیب‌های وارده از سوی مقام معظم رهبری گفت: «از بنیاد شهید درخواست می‌کنم با توجه به اینکه بارها درخواست داده بودیم که ١٦ آتش‌نشان جانباخته در پلاسکو هم شهید خوانده شوند، این عزیزان را نیز در اسناد بنیاد شهید با عنوان شهید نام‌گذاری کنند. شهدای پلاسکو از جان خود مایه گذاشتند و قطعا در قلب شهروندان به‌عنوان شهید شناخته می‌شوند اما لازم است که در اسناد بنیاد هم شهید تلقی شوند.»
همسان‌سازی حقوق در شهرداری به معنای کاهش هزینه‌ها نیست
با توجه به نزدیکی فصل بودجه، یکی دیگر از بخش‌های مهم صحبت‌های روز گذشته اعضای شورا به این موضوع اختصاص داشت. آن‌طور که علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرده، طرحی توسط کمیسیون برنامه و بودجه ارایه شده تا سیاست‌ها و الزامات اجرای بودجه‌ سال آینده شهرداری تهران تعیین شود. به گفته او، این روال معمول بوده که پیش از ارایه لایحه بودجه توسط شهرداری، شورا نسبت به تعیین سیاست‌های تدوین بودجه چنین طرحی را بررسی کند: «الزامات و سیاست‌های بودجه در شورا به تصویب می‌رسد و به شهرداری ارسال می‌شود که براساس این سیاست‌ها، بودجه ‌سال آینده شهرداری تهران تدوین و به شورا ارسال شود و امروز سومین جلسه‌ای بود که شورا پیشنهادات اعضا درخصوص تعیین سیاست‌ها را مورد بررسی قرار داد. اگر پیشنهادات جدیدی اضافه نشود، امیدواریم جلسه آینده بررسی این سیاست‌ها تکمیل و به پایان برسد. ٩ طرح در جلسه دیروز مطرح شد که از این میان پنج طرح به تصویب رسید، همچنین چهارطرح هم توسط اعضا پس گرفته شد.»
حسن رسولی هم در ادامه بررسی طرح «سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین بودجه‌ سال ٩٩» درباره پیشنهادی مبنی بر افزایش بهره‌برداری از طریق همسان‌سازی حقوق سازمان و شرکت‌های شهرداری با ستاد و صف، گفت: «این پیشنهاد برای کمک به افزایش بهره‌برداری از طریق کاهش هزینه‌ها مطرح شده، اما واژه همسان‌‌سازی مترادف با کاهش هزینه‌ نیست و ممکن است منتهی به افزایش هزینه‌ جاری شود.»
خزانه‌ دار شورای شهر تهران همچنین درباره استثناکردن سازمان و شرکت‌های مرتبط با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سیاست‌های اجرایی بودجه ٩٩ هم گفت: «نسبت مستقیم بین حد و اندازه و میزان هزینه‌بری سازمان و نهادهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی الزاما به معنای کاهش شاخص مرتبط با شاخص‌های اجتماعی نیست. سازمان‌های چابک کارآمد و کم‌هزینه بیشتر موثر هستند. اگر غیر این باور داشته باشیم، این سازمان‌ها به سازمان‌های آسیب‌دیده اجتماعی تبدیل می‌شود.»
او ادامه داد: «اگر به این شکل برای بخشی در جهت‌گیری و سیاست‌ها استثنا قایل شویم، قاعده‌ای نمی‌ماند. این مسائل احکام کلی هستند که می‌توان در سرفصل و تبصره‌های بودجه به آن پرداخت.»
صحبت‌های روز گذشته شورا درحالی بود که محسن‌ هاشمی، رئیس شورای شهر، پیش از آغاز جلسه از قصد شهردار تهران برای انتصاب سه مدیر در مجموعه شهرداری خبر داد. آن‌طور که ‌هاشمی اعلام کرده، قرار است برای سازمان تاکسیرانی، سازمان اتوبوسرانی و معاونت امور مناطق، مدیرانی جدید و از بدنه شهرداری انتخاب شود.
زیرگذر چهارراه گلوبندک تعیین تکلیف شود
جلسه دیروز شورای شهر تهران، موضوعات دیگری هم داشت. حجت نظری در این جلسه از مرمت بخشی از پل کن توسط شهرداری تهران بعد از 9ماه خبر داد: «با اینکه باید میراث فرهنگی نسبت به مرمت آن اقدام کند اما این مهم را انجام نداده است.» او با گلایه از میراث فرهنگی اعلام کرد که بخشی از پل کن دچار ریزش شده و با اینکه باید میراث فرهنگی نسبت به مرمت آن اقدام می‌کرد اما این مهم را انجام نداده و حالا شهرداری تهران از باب مسئولیت اجتماعی، مرمت این پل را آغاز کرده است.»
زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر هم از دیگر کسانی بود که درباره توقف پروژه زیرگذر چهارراه گلوبندک و ترافیک ایجادشده در این محدوده و سختی عبورومرور به شهروندان تذکر داد و از معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران و شهردار منطقه ١٢ خواست نسبت به بررسی وضع پروژه زیرگذر گلوبندک که ظاهرا پیشرفت آن ٦٠‌درصد است، اقدام و برنامه تکمیل و بهره‌برداری از آن را اعلام کنند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/75928/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

نتیجه جابه جایی غیر اصولی سنگ

پیچ پیچید ولی راننده نپیچید

افزایش مقاومت به خوردگی و سایش فولاد با نیتروژن‌دهی پلاسمایی

ارائه کاتالیستی برای سنتز نانولوله‌کربنی که از آهن و کبالت بهتر عمل می‌کند

معرفی کتاب «سینمای آمریکا»

پدر قصه‌گویی عرفانی کیست؟

بلینکن: به دنبال تنش نیستیم

طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی در دستور کار مجلس

فریاد «مرگ بر اسرائیل» نمایندگان در صحن مجلس