ایران پرسمان

آخرين مطالب

احتمال بیرون آمدن 3 لیست از جریان اصولگرا سیاست روز

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - خبرآنلاین / درحالی اصولگرایان نگران بیرون آمدن چند لیست از دل این جریان هستند که اصلاح طلبان همچنان به دنبال آن هستند در قالب طرح سرا یک لیست انتخاباتی را سروسامان بدهند.
با مشخص شدن کاندیداهای پارلمان یازدهم، حال گمانه زنی‌ها حول محور لیست‌های جناح‌های سیاسی می‌چرخد. اصولگرایان همچنان درگیر حل و فصل اختلافات هستند و اصلاح طلبان هم نگران ردصلاحیت هایی که ممکن است بستن لیست را برایشان دشوار کند.
در همین راستا حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگویی با نامه نیوز به نکاتی پیرامون عدم به لیست واحد رسیدن اصولگرایان و خلا ریش سفیدی میان جناح راست، اشاره کرده است.
وی می گوید: بعد از فوت جناب آقایان مهدوی کنی و عسکراولادی بین مجموعه های اصولگرا خلا جدی ریش سفیدی به وجود آمد بنابراین چنانچه کسی که بخواهد حرف آخر را در این اردوگاه سیاسی بزند وجود ندارد. البته در حال حاضر افراد و گروه های تمامیت خواه با طرح ادعاهایی واهی سعی می کنند مدیریت و لیدری این صحنه ناهمگون را به دست بگیرند اما چون تصمیمات شان توجیه منطقی ندارد و همه منافع را فقط برای خود ویا باند همسوی خود می خواهند، پس نمی توانند همه گروه ها را به هم متصل کنند.
بیادی با بیان اینکه حداقل 3 لیست اثرگذار بیرون می آید، گفت: جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، شورای ائتلاف و پایداری لیست جدا خواهند داد. از صحبتهای آقای باهنر این‌طور برداشت می شود که لیست نمی دهند و با شورای باصطلاح «شاجا» ائتلاف نموده‌اند. اگرچه افراد محترمی در جبهه‌های ائتلاف «شاجا» و پایداری حضور دارند اما همانطور که قبلاً گفتم هرنوع فعالیت آنان قابل تقدیر میباشد ولی آنان را بدلیل عده و عدم وحدت هیچ گاه گروه موفقی ندیده‌ و نخواهم دید .
وی ادامه داد: خود من معتقد بودم اگر آقایان قالیباف و احمدی نژاد با هم یکی شوند و یک فهرستی را حمایت کنند، این مسئله می تواند یک جریان سومی و موفق و اثرگذار را ایجاد کند اما این اتفاق نیفتاد و با خبرهایی که دارم آنها کار مشترکی نخواهند نمود.
این چهره اصولگرا گفت: چه 30 بر هیچ اصولگراها ببرند، چه 15-15 شود و چه نتیجه 60-40 به نفع اصولگراها باشد؛ از مجلس آینده کار جدیدی نمی توان انتظار داشت و از مجلس فعلی بدتر و ضعیف تر خواهد شد. معتقدم مجلس از مسیر اصلی اش خارج شده و به همراه دولت بصورت نرم سقوط کرده است.
بیادی درباره اظهارات قالیباف که گفته دولت را وادار به کار خواهم کرد، اظهار داشت: مگر آقای قالیباف بصورت انفرادی می خواهد در مجلس کار کند؟ اگر این چنین بود آقای زاکانی که در مجلس نهم بودند و اتفاقی نیفتاد و نتوانست این کار را انجام دهد.
طرح «سرا» می‌تواند یخ انتخابات را آب کند
فاطمه راکعی، دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، با اشاره به وضعیت فعالیت جمعیت زنان مسلمان نواندیش در آستانه انتخابات مجلس، گفت: ما تمام دفاتر استانی‌مان را برای انتخابات فعال کرده‌ایم و در برخی از استان‌ها نیز بسیار قوی کار را دنبال می‌کنیم. برای انتخابات هم از چندی پیش خواسته‌ایم که هم خودشان از مراکز استانی کار انتخابات را دنبال کنند و هم این موضوع را تصویب کرده بودیم که هرکدام از بانوانی که خود را شایسته حضور در انتخابات می‌دانند ثبت‌نام کنند و این موضوع هم به خوبی دنبال شد.
بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: تکیه ما در این موضوع توجه به تخصص بانوان بود. یعنی تلاش کردیم در مهلت ثبت‌نام از همه بانوانی که تخصصی دارند و می‌توانند در مجلس آینده تاثیرگذار باشند و در کمیسیون‌ها وارد شوند برای کاندیداتوری تشویق کنیم حتی اگر از لحاظ سیاسی هم چندان با ما همراه نباشند.
دبیرکل جمعیت زنان اصلاح‌طلب با بیان اینکه در پی آن هستیم که حداقل 30 درصد از لیست‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات را به بانوان اختصاص دهیم، اظهار کرد: امیدواریم که زنان بتوانند در این انتخابات بهتر حضور پیدا کنند به خصوص که در انتخابات قبلی هم نتایج خوبی در این زمینه به دست آمد و حتی در برخی شوراهای شهر، کار اصلی به زنان سپرده شد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه باید مسئولیت خود برای رفع تبعیض از زنان را پیگیری کنیم، تاکید کرد: امیدواریم در این انتخابات حداقل 30 درصد از نمایندگان مجلس را زنان تشکیل دهند و حرکتی تازه برای حضور بیشتر بانوان در مسند تصمیم‌گیری فراهم شود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح «سرا» و احتمال نتیجه‌بخش بودن آن، اظهار کرد: با کلیت طرح سرا موافقیم اما سوالاتی درباره لایه‌های دوم و سوم آن داریم ولی در مجموع این طرح، طراحان خوبی دارد و امیدواریم همه‌جانبه به مسائل مربوطه در آن توجه شود. این طرح می‌تواند در آب کردن یخ انتخابات کارآمد باشد و امیدواریم به بهترین شکل و با کمترین خطا انجام شود.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/76973/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترسیدنِ گربه از یک جوجه

کمک به دیگران

40 مکان مقدس و تاریخی در بقیع تخریب شد

آخرالزمان در دبی

افتخاری از پدافند هوایی ایران که تاکنون نشنیده‌اید!

گوناگون/ چرا برخی نعمت‌ها بر بنی‌اسرائیل حرام شد؟

خداحافظ نبوغ!

زمین گرد است!

توضیحات اژه‌ای درخصوص استعفای معاون اول قوه قضائیه

همه چیز درباره پایگاه هوایی «نواتیم» که مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت

رییسی با این تصاویر به شایعات درباره عمل کردنش پایان داد

انهدام 21 پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه

پنتاگون: نمی‌خواهیم تنش در منطقه تشدید شود

محمود عباس درخواست دولت بایدن در سازمان ملل را رد کرد

رئیس آنروا: اسرائیل غزه را به ویرانه تبدیل کرده است

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

تلاش دیدنی یک لاکپشت برای همراهی با گربه

معبدی که 1200 سال قبل در دل کوه با ابزار تراشیده شده است!

محافظت شجاعانه گورخر از فرزندش در برابر حمله شیر

تا به حال زبان مورچه خوار را دیده اید؟

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

Astypalaia جزیره کوچکی در یونان

معاون اول دولت احمدی‌نژاد درگذشت

نیویورک‌تایمز: اسرائیل تصور نمی‌کرد پاسخ ایران تا این اندازه شدید باشد

رئیسی: برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌هایتان «مرگ بر اسرائیل» ننویسید اما امروز موشک‌های ما بر سر آنها فرود می‌آید

هوادار فلسطین سخنرانی رئیس کمیسیون اروپا را قطع کرد

بازنگری قطر در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات آتش‌بس غزه

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

مبارزه نفس‌گیر دو زرافه

لحظه جذاب و تماشایی خارج شدن پروانه از پیله‌اش

تکنیک جالب یک شتر برای بالا رفتن از تپه شنی

گوناگون/ با عجایب هستی بیشتر آشنا شوید؛ جانوری آبی با بادبانی کوچک

لحظه هیجان‌انگیز برخورد رعدوبرق با آب رودخانه!

آیا تا به حال خرچنگی را در حال وزنه‌برداری دیده‌اید؟

غافلگیری و سکوت جگوار هنگام شکار طعمه خود

یک "I LOVE YOU"ی زیبا

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

امیر سلیمانی: تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شود

پیام مقامات آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم

راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سراسر کشور برگزار می‌شود

حمله فسفری رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

هشدار رئیس ناسا نسبت به توانایی‌های فضایی چین

رئیس «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران

مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول

بلعیده شدن یک سنجاب توسط یک مرغ دریایی

ساحل سیاه ایسلند یکی از غیرمعمول‌ترین ساحل‌های جهان

لحظه تیک آف از فرودگاه میامی از نمای کابین خلبان