ایران پرسمان

آخرين مطالب

اصلاحات زنده است؟ سیاست روز

اصلاحات زنده است؟
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - اعتماد / روزهای پایانی هفته گذشته برای احزاب اصلاح‌طلب کشور، روزهای پرکاری بود. در دو روز پنجشنبه و جمعه، 3 حزب اصلاح‌طلب با برگزاری کنگره، نسبت به انتخاب اعضای شورای مرکزی خود اقدام کردند. روز پنج‌شنبه، پنجمین مجمع عمومی سراسری حزب اتحاد ملت ایران با پیام رییس دولت اصلاحات و سخنرانی علی شکوری‌راد دبیرکل این حزب، در تالار شهید بهشتی اردوگاه شهید باهنر با حضور چهره‌های سرشناس جریان اصلاحات ازجمله بهزاد نبوی، محسن میردامادی، سعید حجاریان، عبدالله نوری، فاطمه کروبی، عبدالله رمضان‌زاده، مجید انصاری، عبدالواحد موسوی لاری، الیاس حضرتی، محسن هاشمی، عمادالدین باقی، هادی خانیکی و معصومه ابتکار برگزار شد. یک روز بعد و صبح جمعه نیز درحالی بیست‌وهفتمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران برگزار شد که در دو روز پایانی هفته، حزب ندا نیز برگزار شد. سید محمدصادق خرازی که در پنجمین کنگره حزب ندا، بار دیگر به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد، معتقد است که این تشکل اصلاح‌طلب، «نمی‌تواند سکوت کند چون نمادی از ندای مردم ایران است. ما نمی‌توانیم از کنار حوادث به‌ آرامی بگذریم؛ چون امروز آرامش و آسایش از مردم سلب شده است. مسوولیت کارگزاران سیاسی و نقش‌آفرینان سیاسی آگاهی‌بخشی است. رسالت ما بیداری است. ایران کشوری است که همواره با آرمان و انگیزه زندگی برپای خود ایستاده است.» او معتقد است که «هنوز هم اصلاحات می‌تواند نقش‌آفرینی کند.» اما محمدصادق خرازی تنها اصلاح‌طلبی نیست که معتقد به حیات اصلاحات است و از «باور به اصلاحات» می‌گوید. علی شکوری‌راد هم که در سخنرانی‌اش در کنگره حزب اتحاد ملت به این موضوع تاکید کرد؛ «راه اصلاحات هنوز بسته نشده است.» جمله‌ای که مصطفی تاجزاده آن را این‌چنین تکرار کرد: «اصلاحات هنوز به بن‌بست نرسیده است» و محمدرضا ظفرقندی، دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکان ایران با بیان اینکه «برای برون رفت از این شرایط راهی جز اصلاحات اساسی باقی نمانده است» بر آن تاکید کرد. هرچند همه این افراد می‌دانند که شرایط موجود در جامعه، وضعیت اصلاحات و اصلاح‌طلبی را با مخاطراتی روبرو کرده اما همانطور که تاجزاده گفته، معتقدند که «اصلاحات هنوز توان این را داشته باشد تا به شرط انجام اصلاحات لازم در خود، مطرح باشد.» البته شکوری‌راد، با توجه به آنچه شرایط موجود در جامعه می‌داند، اصلاح‌طلبی را کاری دشوار می‌داند اما در عین حال معتقد است که «اصلاح‌طلبی» از آن روی انتخاب شده که می‌دانند با انقلابی دیگر رویای فردای بهتر تحقق نخواهد یافت. در این اوضاع و احوال اما فشارها به جناح اصلاحات نیز اگر نگوییم بیشتر از همیشه، دست‌کم همچون همیشه ادامه یافته و حال، کار به آن‌جا رسیده که وقتی 77 نفر از فعالان منتسب به این جناح سیاسی، در بیانیه‌ای نسبت به نحوه برخورد با معترضان گلایه کردند، در ادامه خبرهایی از احضار بعضی از آنها نگرانی‌ها را دوچندان ساخت. بیانیه‌ای که محمدرضا ظفرقندی در لفافه به آن اشاره کرده و به نحوه برخورد با آن انتقاد دارد. بیانیه‌ای که مصطفی تاجزاده از آن به عنوان یک «کار جمعی» یاد کرده اما درنهایت، برای کاهش این فشارها حاضر به پذیرش مسوولیت آن شده است: «اگر قوه قضاییه دنبال این است که ببیند چه کسی آن را نوشته به آنها می‌گویم من نوشتم و امضا جمع کردم و هر برخوردی که می‌خواهند داشته باشند با من داشته باشند.»
مصطفی تاجزاده با بیان اینکه «نوشتن این بیانیه، کاری جمعی است» گفت: «اما تقریبا از تمام کسانی که احضار کردند دو سوال کردند اول اینکه چه کسی این بیانیه را نوشته و چه کسی امضا جمع کرده است برای همین هم بنده به صراحت عرض می‌کنم با اینکه نویسنده بیانیه من نیستم، مسوولیت این کار را می‌پذیرم اگر قوه قضاییه دنبال این است که ببیند چه کسی آن را نوشته به آنها می‌گویم من نوشتم و امضا جمع کردم و هر برخوردی که می‌خواهند داشته باشند با من داشته باشند.» ظاهرا مصطفی تاجزاده می‌خواهد با برعهده گرفتن مسوولیت این بیانیه، از احضار دیگر امضا‌کنندگان این نامه که به گفته خودش برای پاسخگویی به این پرسش که چه کسی این نامه را نوشته جلوگیری کند. اما پرسشی که پیش می‌آید این است که باتوجه به اینکه پس از اتفاقات اخیر مسوولان عالیرتبه نظام ازجمله رییس‌جمهوری، رییس دستگاه قضا و رییس قوه مقننه و دیگر مسوولان، مدام تاکید کرده‌اند که حق اعتراض مردم را باید به رسمیت شناخت، چگونه مدنی‌ترین نوع اعتراض که نوشتن بیانیه و امضای آن است، تحمل نشده و امضای یک بیانیه منجر به احضار و بازداشت افراد می‌شود؟
علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ماند
در پنجمین کنگره حزب اتحاد ملت، اعضای شورای این حزب مشخص شدند. انتخابات سومین دوره شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی روز پنجشنبه در پنجمین کنگره سراسری این حزب برگزار شد و علی شکوری‌راد برای سومین‌ بار با رای اعضای کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد.
همچنین در این کنگره اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی هم انتخاب شدند که اسامی آنها به این شرح است: «علی شکوری‌راد، هادی خانیکی، آذر منصوری، جلال جلالی‌زاده، مرتضی مبلغ، سیدمحمود حسینی، محمد نعیمی‌پور، حمیدرضا جلایی‌پور، سیدعماد خاتمی، حسین نورانی‌نژاد، شمس‌الدین سیاسی‌راد، ساجده کیانوش‌راد، مهدی محمودیان، مهدی شیرزاد، حسین نقاشی، اروجعلی محمدی، سعید شریعتی، ریحانه طباطبایی، حجت شریفی، حسین کاشفی، امیر آریازند، جلال محمدلو، ساجده عرب‌سرخی، امین اسماعیلی، رضا باوفا، سیدمحمود میرلوحی، رحیم عبادی، اشرف‌السادات بروجردی، رویا بلوری و علیرضا خوشبخت.»
صادق خرازی در مقام دبیرکلی «ندای ایرانیان» ابقا شد
سیدمحمدصادق خرازی در پنجمین کنگره حزب ندای ایرانیان به عنوان دبیرکل این حزب سیاسی انتخاب شد. پنجمین کنگره حزب ندای ایرانیان روز پنجشنبه با حضور اعضای حزب آغاز به کار کرد. در این نشست علی بختیاری، آرش بیک‌پور، نیما پروین، وحید توتونچی، عیسی چمبر، مجتبی حسینخانی، سیدمحمدصادق خرازی، پیمان خواجوی، سجاد سالک، علیرضا سحرخیزفومنی، عباس سلطانی، رضا شریفی، فاطمه شفیعی، امیر شهلا، محمدحسین شیخ‌محمدی، شهاب طباطبایی، مرتضی صفری، فاطمه فراهانی، مجید فراهانی، کاوه قدیری، محمد کیهانی، اشکان مجللی، محمدعلی محسنی‌بندپی، سیداحمد موسوی و سعید نورمحمدی به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی سومین شورای مرکزی حزب انتخاب شدند. همچنین با رای اعضای شورای مرکزی منتخب کنگره، سیدمحمد صادق خرازی بار دیگر به عنوان دبیرکل و مجید فراهانی به عنوان رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و همچنین سید شهاب‌الدین طباطبایی به عنوان قائم‌مقام دبیرکل حزب ندای ایرانیان انتخاب شدند.
شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی تعیین شد
شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی پس از شمارش آرا در بیست‌وهفتمین مجمع عمومی این انجمن انتخاب شد. بر اساس این انتخابات که روز جمعه و در سالن اجلاس سران برگزار شد، سیدرضا رییس‌کرمی، محمدرضا ظفرقندی، هادی عبدالهی، محمدرضا واعظ‌مهدوی، مجتبی سالاری‌فر، سعید تاملی، سعید سمنانیان، وحید قبادی‌دانا، مسعود حبیبی، محمد‌جعفر قائم‌پناه، عفت سادات میرمعینی، علی نیکجو، ایرج حریرچی، سعیدرضا رحمدار، سید‌محمدتقی حسینی‌طباطبایی، محمد مولایی، نسترن موسوی، مهدی خزعلی، علیرضا بهرامی و عبدالرضا دیانی در بخش پزشکان انتخاب شدند. اعضای علی‌البدل هم شامل نادر رادمهر، مهیار حسن‌پور، صداقت تقوی‌تبار، نبی موابی، محمد بداغ‌آبادی و حیدرعلی داوری بودند. همچنین در این نشست، تعدادی از اعضا به عنوان اعضای بخش‌های مختلف این انجمن اسلامی، از جمله بخش «داروسازان»، «دندانپزشکان»، «علوم پایه و بهداشت» و همچنین «بازرسان» انتخاب و بعضی از دیگر اعضا نیز به عنوان اعضای علی‌البدل این بخش‌ها برگزیده شدند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/77454/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

استقبال دامغانی‌ها از رئیس‌جمهور ساعاتی پس از زلزله

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

روایت خبرگزاری روسی از سخنان سفیر ایران درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

رئیس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

گربه علاقه‌مند به موسیقی!