ایران پرسمان

آخرين مطالب

وقتی همپیمانان نتانیاهو زیرپایش را خالی می‌کنند جهان ما

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - تسنیم / یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ممکن است طرح «معامله قرن» را پیش از تشکیل دولت اسرائیل علنی کند.
روزنامه یسرائیل هیوم امروز یکشنبه نوشت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ممکن است به طور رسمی جزئیات طرح معامله قرن را پیش از تشکیل دولت آتی اسرائیل اعلام خواهد کرد.
این روزنامه افزود واشنگتن طی چند روز آینده در این باره تصمیم خواهد گرفت که آیا تمام جزئیات طرح معامله قرن(طرحی که به دنبال حذف مسئله فلسطین است) را اعلام کند یا اینکه ترامپ تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که نوامبر 2020 میلادی برگزار می‌شود،‌دست نگه دارد و آن را اعلام نکند.
بیش از یک سال پیش بود که دولت آمریکا از طریق جارید کوشنر مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلات نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در روند سازش خاورمیانه -که چند ماه پیش استعفا کرد- از پایان یافتن تدوین طرح معامله قرن خبر داده بودند.
در آغاز تیم رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت از انتشار جزئیات کامل طرح معامله قرن خودداری کند، برای اینکه به عنوان تلاشی برای تاثیرگذاری بر انتخابات اسرائیل، تبلیغ نشود .
با وجود آنچه از جزئیات طرح معامله قرن به رسانه‌ها درز پیدا کرده و خودداری از افشای بسیاری از مفاد آن و بهانه‌تراشی برای به تاخیر انداختن اعلام طرح معامله قرن به طور رسمی در خلال سال 2019 به سبب انتخابات کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی)، اما تیم ترامپ اقدام به انجام سفرهای منطقه‌ای کرد که شامل مصر، عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی خلیج(فارس) و اردن و اسرائیل بود تا زمان احتمالی ارائه دیدگاه آمریکا برای حل مسئله فلسطین و بررسی بحران نوار غزه را با مقامات آنها بررسی کند.
تاخیر در اعلام طرح معامله قرن در حالی بود که رهبران فلسطین(تشکیلات خودگردان) پیش از اعلام این طرح، مخالفت خود را با آن اعلام کردند. ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که طرح رئیس جمهور آمریکا برای حل مسئله فلسطین، مردود است. وی گفته بود که اسرائیل مسیر اسلو را پایان داده و هیچ امکانی برای کوتاه آمدن از قدس به عنوان پایتخت دولت فلسطین وجود ندارد.
از زمان برگزاری انتخابات کنست در سپتامبر 2019 میلادی، کاخ سفید تصمیم گرفته است منتظر پایان روند سیاسی در اسرائیل و تصمیم گیری هنگام پایان روند تشکیل دولت باشد.
اما پس از شکست بنیامین نتانیاهو در تشیکل دولت جدید و مخالفت ائتلاف کاحول لاوان(آبی سفید) به ریاست بنی گانتس با تشکیل دولت وحدت با نتانیاهو به صورت چرخشی، با توجه به اینکه کیفرخواست علیه نتانیاهو به سبب پرونده‌های فساد ارائه خواهد شد، کنست منحل شد و اسرائیل به سمت سومین انتخابات در دوم مارس آینده حرکت می‌کند که ممکن است انتخابات آتی هم بدون مشخص کردن هویت فردی که شانس تشکیل دولت را پیدا کند، به پایان برسد.
روزنامه یسرائیل هیوم نوشت : با توجه به اینکه ترامپ حداقل یک سال دیگر در منصب ریاست جمهوری آمریکا باقی می‌ماند، دولت آمریکا امکان منتشر کردن طرح معامله قرن و افشای تمام جزئیات آن در خلال دوره برگزاری انتخابات اسرائیل یا حداقل به تاخیر انداختن آن تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی می‌کند.
ارزیابی‌های این روزنامه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد خود ترامپ عملا از احتمالات تحقق صلح میان اسرائیل و فلسطینیان چشم پوشی کرده است. ترامپ در کنفرانس اسرائیلی آمریکایی که هفته گذشته برگزار شد، گفته بود که قراردادها را دوست دارد و شنیده است که توافق میان اسرائیل و فلسطینیان سخت‌تر است، ولی اگر جارید کوشنر نتواند دست به چنین کاری بزند، در آن صورت امکان عقد چنین توافقی وجود ندارد.
وقتی همپیمانان نتانیاهو زیرپایش را خالی می‌کنند
خبر دیگر اینکه یک سیاستمدار صهیونیست همپیمان نتانیاهو تاکید کرد که راستگرایان دیگر از نتانیاهو حمایت نخواهند کرد که در این صورت اسرائیل دیگر به سمت برگزاری چهارمین انتخابات پس از انتخابات دوم آوریل آتی نخواهد رفت.
یک عضو ارشد فراکسیون راستگرای حامی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت پس از انتخابات سپتامبر گذشته،‌این فراکسیون هرگز به مسیر کورکورانه‌ و پشت سر نتانیاهو پس از یکسره شدن انتخابات سوم کنست(پارلمان) که دوم مارس برگزار می‌شود، کشانده نخواهد شد.
بر اساس گزارش کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی، این اظهارات در پی انحلال کنست و آغاز رقابت برای برگزاری سومین انتخابات بیان می‌شود که طی کمتر از یک سال برگزار می‌شود، به طوری که نتانیاهو برای دومین بار در تشکیل دولت شکست خورد، این در حالی بود که وی حمایت 55 عضو کنست از احزاب راستگرا و حریدی را به دست آورده بود.
این رسانه اعلام کرد سران احزاب و گروه‌هایی که فراکسیون راستگرایان را تشکیل می‌دهند، جلساتی برگزار کرده و به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند که طی آن یکی از سران راستگرا که نامش فاش نشده، گفته است هرگز در مسیر کورکورانه پشت سر نتانیاهو قرار نخواهیم گرفت و هیچ انتخابات چهارمی در دستورکار نیست، چرا که این مسئله دیگر از سوی شهروندان نادیده گرفته نمی‌شود و آن را نمی‌بخشند.
این رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از این سیاستمدار صهیونیست اعلام کرد اکثریت رای دهندگان حامی احزاب و اردوگاه راستگرایان هستند، به همین سبب توضیح خواهیم داد که ما از نامزدی حمایت می‌کنیم که بالاترین امکان و شانس برای تشکیل دولت آتی را داشته باشد.
وی افزود عقلانی نیست که بار دیگر پس از انتخابات مقدماتی لیکود، اختیارات را به اردوگاه چپگرایان منتقل کنیم.
در همین چارچوب، روزنامه یسرائیل هیوم چهارشنبه گذشته نوشته بود که رهبران احزاب اردوگاه راستگرایان در نشست‌های پشت درهای بسته خود درباره آینده فراکسیون راستگرایان، رایزنی‌هایی انجام داده و همگی به اجماع رسیدند که این فراکسیون از هم فروخواهد پاشید و چنین فراکسیونی دیگر تشکیل نخواهد شد.
این روزنامه ابراز عقیده کرد این اظهارنظرها و رایزنی‌ها، زمینه را به روی حمایت از نامزد دیگری برای تشکیل دولت آتی اسرائیل به غیر از نتانیاهو باز می‌کند. این روزنامه به نقل از یک سیاستمدار راستگرای حامی نتانیاهو نوشت گام تشکیل فراکسیون در زمان خودش مناسب بود، و گام مهمی برای جلوگیری از تشکیل دولت چپگرا بود، ولی این امر در آینده دیگر رخ نخواهد داد، ما دیگر همانند یک فراکسیون دور هم جمع نخواهیم شد و گام‌های سیاسی دیگری را که امکان داشته باشد، برخواهیم داشت.
همکاری موساد با سازمان‌های اطلاعاتی دانمارک
یک رسانه رژیم صهیونیستی از مشارکت سازمان جاسوسی این رژیم(موساد) در خنثی کردن آنچه عملیات تروریستی در دانمارک خواند، خبر داد. «نیر دفورین» خبرنگار کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگه شنبه از ارزیابی‌هایی خبر داد که نشان می‌دهد موساد در خنثی کردن یک عملیات که وی تروریستی خواند، و دانمارک را هدف قرار می‌داده، مشارکت کرده است.
وی گفت موساد به پلیس و سازمان اطلاعات دانمارک برای خنثی کردن این عملیات کمک کرده و اطلاعاتی را به سازمان اطلاعات این کشور داده که به آنها کمک کرده دست به عملیات جست‌وجو در مناطق مختلف دانمارک زده و در پی آن گروهی از افراد مظنون به برنامه ریزی برای اقدامات تروریستی را بازداشت کنند.
بر اساس این گزارش، در جریان این عملیات‌ها که چهارشنبه گذشته انجام شد، پلیس دانمارک حدود 20 نفر را که مظنون به فعالیت‌های تروریستی هستند، بازداشت کرد، رادیو دانمارک اعلام کرده بود که این عملیات‌ها حداقل در 6 منطقه دانمارک انجام شده است.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/78106/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی؛ نتیجه را ببینید

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

درآمد عجیب از زباله گردی

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت

خیابان‌های دبی رودخانه شدند!

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل

حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

تصادف با یک خودروی اسپرت

4گوشه دنیا/ مرد جوانی که 57 ساله‌ است!

معبدی که 1200 سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است!

ساختمانی عجیب و خاص که برخلاف اصول مهندسی ساخته شد!

چقدر این روحیه در ما جاری است؟

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه 7 قدردان ایران باشند

رشیدی کوچی: جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد

روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب

توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم