ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرمقاله خراسان/ پیام های بدرقه تاریخی خبر خوب

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - خراسان / « پیام های بدرقه تاریخی » عنوان یادداشت روز در روزنامه خراسان به قلم کورش شجاعی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
دیگر بار مردم چه حماسه ای آفریدند، حماسه ای از جنس عشق و شکوه و اقتدار، حماسه ای از جنس غیرت ملی ایرانیان، حماسه ای به بزرگی ملت پرافتخارمان ایران. میلیون ها صاحب دل عاشق و شیفته دین و میهن با چشم های اشکبار و بغض های فروخورده در گلو و سینه های سنگین از داغ بزرگ سرباز قرآن و وطن به بدرقه سرباز و سرداری شتافتند که جوانی و عمر و جان خود را فدای امنیت و عزت و اقتدار ایران و اسلام ناب محمدی کرد، بزرگ انسانی که بیش از هر چیز در عمل معلم اخلاق و عشق و ایثار بود. «قاسم عشق»، این سرباز راستین قرآن و عزت و استقلال ایران، هم معلم بود و هم شاگرد، هم سرباز بود و هم فرمانده، هم مرد میدان های سخت و از همه مهم تر ایمان و خلوص و صداقت و «اخلاص» سردار، این فرزند عزیز ایران بود که از او رهیافته ای به مرتبه بلند عبودیت و بندگی حق تعالی ساخت و همان خدای باری تعالی این چنین مهر و حب و عشق بنده مومن و پاسدار حقیقی قرآن و عترت پیامبر و کرامت انسان را به دل مردمان انداخت. مهر و محبتی که نه تنها در سویدای دل و جان و قلب ایرانیان جای گرفت بلکه قلوب دلدادگان حق و حقیقت و آزادگی و مظلومان جهان نیز مامن محبت سلیمانی عزیز شد.
این روزها گرچه آمریکا این ابرتروریست جنایتکار جهان در اقدامی خلاف تمامی قواعد و کنوانسیون های حقوق بین الملل با ترور حاج قاسم سلیمانی این اسطوره واقعی خلوص و ایثار و شجاعت و مقاومت داغی بس بزرگ و سنگین خصوصا بر دل ایرانیان گذاشته و ملتی را بلکه جهانی را داغدار کرده اما حضور میلیون ها ایرانی دلداده آزادگی و استقلال و عزت دین و میهن در مراسم تشییع پیکر مالک اشتر زمان، شاگرد ممتاز مکتب امامت و ولایت، بزرگ سردار فدایی قرآن و ایران و همرزمانش دیگر بار علاوه بر این که برگ زرینی بر تارک تاریخ کشورمان افزود و بدرقه ای تاریخی را رقم زد، «تاریخ ساز» نیز شد. بدرقه تاریخی و تاریخ سازی که پیام های روشنی دارد از جمله:
1 – مردم بیش از هر فرد و قشر و گروهی، عاشق سربازان، پاسداران و جان فدایان عزت و امنیت و استقلال کشورشان هستند. عشق و محبت بی دریغ و اشک های ریزان و دل های داغدار مردم و گام های عاشقانه و استوارشان در مراسم استقبال و تشییع پیکر «سردار دل ها» و همرزمانش و دیگر شهیدان نشانی روشن بر این حقیقت است.
2 – حماسه پرشکوه و کم نظیر بلکه بی نظیری که مردم در بدرقه بزرگ سرباز و پاسدار کیان آیین اسلام ناب و امنیت پایدار ایران و بزرگ مدافع حریم اهل بیت و حامی مظلومان منطقه و جهان آفریدند دیگر بار به روشنی هر چه تمام تر این حقیقت را آشکارتر کرد که مردم گرچه مطالبات به حق برآورده نشده و انباشته ای دارند و از برخی ایرادها و مشکلات تاریخی و ساختاری، تحریم های ظالمانه و از همه مهم تر از سوء مدیریت های تکراری در عرصه های تصمیم گیری و اجرایی، استمرار برخی بی عدالتی های اجتماعی و مشکلات معیشتی گلایه مند هستند و در رنج اما حساب خدمت گزاران راستین دین و میهن را در عرصه های گوناگون خصوصا حساب آنانی که جان خود بر کف نهاده اند تا کشور و ملت در سایه سار امنیت پایدار بتواند مراحل رشد و پیشرفت و تعالی را طی کند، از حساب قاصران و مقصران و اهمال گران و مدیران و کارگزاران و مسئولان نالایق و ناشایست جدا می دانند.
3 – این بدرقه تاریخی مردم از حاج قاسم عزیزشان، این نماد عزت و غیرت ایران که همچون سپهبد شهید صیاد شیرازی و دیگر امیران و سرداران و سربازان و پاسداران و بسیجیان شهید راه قرآن و ایران و جانبازان و آزادگان و رزمندگان اسلام، عزیز دل مردم و «صیاد دل»های مردم بودند و هستند همچنین نشان داد که مردم کشورمان علی رغم همه فراز و نشیب ها، ریزش ها و رویش ها، وعده وعیدها، همه سختی ها و از همه مهم تر تهدیدهای پنهان و آشکار و اکنون ترور ناجوانمردانه «سردار مقاومت» توسط آمریکا به عنوان راس هرم تروریسم دولتی در جهان، همچنان پای کار و پا به رکاب و حامی فرهنگ و مکتب مقاومت هستند و با حضور تاریخی خود در استقبال بدرقه پیکر آسمانی سلیمانی عزیز و همرزمانش بر این حقیقت مسلم مهر تایید گذاشتند که خون عزیز دل مردم ایران و همرزمانش نه تنها جان و حیات تازه و دوباره ای به مکتب مقاومت و محور مقاومت بخشید بلکه، جغرافیا و فرهنگ مقاومت را در منطقه و جهان گسترش خواهد داد و «مدل و الگوی سلیمانی» را از مدل و الگوی منطقه ای به مدل و الگوی جهانی بدل خواهد کرد.
4 – این حماسه تاریخی که مردم در بدرقه تا آسمان، عزیز دلشان آفریدند همچنین باز هم ثابت کرد که اگر برخی دست اندرکاران و مسئولان احتمالا خسته شده اند یا بریده اند اما مردم همچنان در پی تحقق کامل و پای در راه و رکاب اصول و ارزش ها و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی کشورشان و همچنین عزت و استقلال مام میهن هستند، انقلاب و کشور و نظامی که تاکنون بیش از 230 هزار از بهترین فرزندان ایران خونشان را نثار مانایی و سرافرازی آن در جهان کرده اند.
5 – حضور میلیونی و عاشقانه مردم در مراسم استقبال و بدرقه یکی از الگوها و اسطوره های حقیقی ایثار و مقاومت و اخلاق و شجاعت ایران زمین البته پیام های مهم دیگری هم داشت از جمله این که هر کسی و هر کشوری حتی بزرگ ترین قدرت نظامی جهان یعنی آمریکا و پلیدترین و تروریسم پرورترین شان یعنی امثال ترامپ اگر به خط قرمزهایی همچون امنیت، تمامیت ارضی، در افتادن و ترور اسطوره های ایران و ... وارد شوند نه تنها با مشت محکم و پولادین نظام مقتدر اسلامی ایران مواجه می شوند بلکه توفان سهمگین حضور و خروش یک ملت بزرگ و قهرمان دودمان شان را بر باد خواهد داد.
6 – این حضور تاریخ ساز مردم در بدرقه تاریخی سردار مقاومت و همرزمانش، پیام روشن و مطالبه حق مسلم و آشکاری را نیز در نفس نفس بدرقه کنندگان حامیان راه سلیمانی ها، فریاد می زد، آن هم درخواست مجازات سخت مباشران و مرتکبان و عاملان و آمران ترور ناجوانمردانه «فرزند ایران»، مجازاتی سخت و نفس گیر، محکم و ویران کننده، پشیمان کننده و البته عبرت آموز برای همه جنایتکاران امروز، فردا و تمامی دشمنان حق و حقیقت و آزادی و آزادگی در تمامی اعصار.
مجازاتی چند جانبه و چند ضربه ای در موقعیت هایی مقتضی آن هم ضربه هایی متناسب با داغی که بر دل مردم ایران و همه آزادگان و مظلومان جهان گذاشتند.
پرواضح است که اثربخشی پشیمان کنندگی و بازدارندگی این مجازات آن گاه بیشتر خواهد بود که اولا تصمیمی پخته، خردمندانه، هوشمندانه، همه جانبه نگرانه درباره این موضوع مهم و مطالبه مردمی که اثر جدی نیز در تامین و استمرار و تقویت امنیت ملی کشورمان دارد، گرفته شود. ثانیا به بهترین شکل در بهترین موقعیت اجرایی شود. مردم منتظر مجازات سخت و پشیمان کننده «ابرتروریست جهان» هستند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/89129/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون