ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرمقاله حمایت/ اشک تمساح ترامپ! خبر خوب

سرمقاله حمایت/ اشک تمساح ترامپ!
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - حمایت / « اشک تمساح ترامپ! » عنوان سرمقاله روزنامه حمایت نوشته دکتر جواد منصوری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
1. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً پس از برگزاری یک تجمع غیرقانونی در اعتراض به سانحه سقوط هواپیما، به شیوه «باراک اوباما» بلافاصله وارد عمل شد و به سیاق ناآرامی‌های پیشین، یادداشتی توئیتری در حمایت از معترضین منتشر کرد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تیرماه 88 در اجلاس «جی 8» با نام بردن از یکی از سران فتنه تصریح کرد که وی «الهام‌بخش آن دسته از هم‌وطنان خود است که خواهان گشایش به‌سوی غرب هستند.» ترامپ نیز در پیام توئیتری خود نوشت: «من از ابتدای ریاست جمهوری خود در کنار شما ایستاده‌ام و دولت من به حمایت از شما ادامه می‌دهد. ما اعتراضات شما را به‌دقت زیر نظر داریم و از شجاعتتان الهام می‌گیریم.»
رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مدعی حمایت از مردم و دوستی با آن‌ها شده که شخصاً دستور ترور محبوب‌ترین فرمانده نظامی و انقلابی کشورمان را صادر کرد. سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فردی بود که بسامد محبوبیت او از مرزهای کشور گذشت و به شخصیتی بین‌المللی تبدیل شد. ترامپ در چند نطق و توئیت خود، این سردار قهرمان را بارها «تروریست» و مسبب ریخته شدن خون آمریکایی‌های بسیاری دانست و با این اظهارات وقیحانه، قلب و روح علاقه‌مندان این فرمانده شهید را آزرد. حاج قاسم در زمان حیاتش، نه‌تنها در میدان نظامی بلکه در صف اول جنگ نرم قرار داشت و شائبه هدر رفتن منابع مالی کشور در خارج از مرزها را با بیان شیوا و عمل خالصانه خود تا حد زیادی زدود. شهادت جان‌گدازش به دست تروریست‌های آمریکایی نیز باعث یکدست شدن و نمایشی بی‌سابقه از وحدت شد که حتی برخی ناظران خارجی تشییع پیکر مطهرش را «شگفت‌انگیز» و «رستاخیز» نامیدند. نکته طنز ماجرا اینجاست که ترامپ و وزیر خارجه‌اش، هواخواه افراد محدودی شده‌اند که عصر و شامگاه شنبه به تصاویر این قهرمان ملی اهانت کردند!
2. ترامپ با سیاست منافقانه و کثیف خود می‌کوشد که به سپاه ضربه بزند، محبوبیت و وجاهت این نهاد انقلابی را نزد افکار عمومی بکاهد و وانمود کند که همراه با مردم، عزادار سانحه هوایی است، حال‌آنکه فرماندهان سپاه بیش از هر کس، داغدار جان‌باختگان و شریک غم خانواده‌های آنان هستند. روز شنبه، سردار «حاجی‌زاده»، فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران صراحتاً همه مسئولیت این حادثه را پذیرفت و اظهار کرد که «حادثه دل‌خراش سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بنده در غرب کشور بعد از اجرای عملیات ضربات موشکی علیه پایگاه‌های آمریکا شنیدم و موقعی که اطمینان پیدا کردم این اتفاق افتاده واقعاً آرزوی مرگ برای خود کردم که‌ای کاش می‌مُردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم.»
3. ملت بزرگ ایران تردیدی در خباثت آمریکا ندارد چراکه شدیدترین تحریم‌ها را علیه کشورمان اعمال کرده؛ تحریم‌هایی که به گفته کارشناسان بین‌المللی مردم عادی را هدف قرار داده است. سپاه همچون دوره دفاع مقدس وارد عمل شد و با تکمیل مجاهدانه پروژه‌های بزرگی ازجمله پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، ایجاد مشاغل خانگی در اقصی نقاط کشور و ... کمک بزرگی به مقابله با تحریم‌ها کرد. نه‌تنها در سازندگی بلکه در کمک‌های امدادی، سبزپوشان این سازمان انقلابی حتی پیش از نیروهای مسئول در بلایای طبیعی به کمک مردم شتافتند که پیشگامی آن‌ها در جریان جاری شدن سیل در چند استان کشور، یکی از این دست موارد بود. علاوه بر این، کاخ سفید، تروریسم تکفیری را برای قرار دادن رژیم جعلی صهیونیستی در حاشیه امن ایجاد کرد و از هیچ‌گونه حمایتی برای سرازیر شدن بربرهای داعشی به داخل کشور دریغ نکرد. سپاه اولین نیرویی بود که با اعزام مشاورانش به عراق و سوریه، تقدیم حججی‌ها، همدانی‌ها و رشادت‌های سرداران مقاومت، راه آن‌ها را سد و لشکر تا بن دندان مسلحشان را تار و مار نمود. فراموش نمی‌کنیم که آمریکایی‌ها پس از ورود نمایشی به کارزار مقابله با داعش، رسماً اعلام کردند که این مبارزه ممکن است 30 سال به طول بینجامد درحالی‌که نیروهای مقاومت به رهبری سپاه پاسداران، شر این تهدید خطرناک را در مدتی کمتر از 10 سال از سر مردم ایران و منطقه کم کردند. این در حالی است که 31 سال از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری بر فراز خلیج‌فارس با شلیک عمد نیروی دریایی آمریکا می‌گذرد اما هنوز هیچ‌یک از مقامات این کشور که مدعی حمایت از مردم هستند، حاضر به عذرخواهی به خاطر ارتکاب این جنایت نشده‌اند.
4. با این مقایسه کوتاه، روشن است که چه کسی دوست و حامی حقیقی مردم ایران و چه کشوری دشمن واقعی ملت و نظام است. آنچه مردم از آمریکا می‌خواهند، نه همدردی و حمایت بلکه «عذرخواهی» و جبران مافات است؛ اتفاقی که هیچ‌گاه رخ نخواهد داد. این کشور در طول چند دهه گذشته ثابت کرده است که نه‌تنها دشمن مردم ایران، بلکه دشمن همه بشریت است. یک‌قلم از جنایاتی که آمریکا مرتکب شد و همچون تراژدی پرواز شماره 665 ایران ایر در تیرماه 67 از آن عذرخواهی نکرد، قتل‌عام 220 هزار ژاپنی طی سه روز پس از بمباران شهرهای هیروشیما و ناکازاکی بود. جنایات بی‌شمار در ویتنام، کوبا، عراق، افغانستان، سوریه و ... نمونه‌های دیگری هستند که علیرغم آن‌ها، عمو سام در سناریوهای رسانه‌ای همواره سعی کرده خود را دوست مردم این کشورها جا بزند.
5. ترامپ و پمپئو می‌کوشند که سپاه و سپاهی را جدای از مردم نشان دهند، حال‌آنکه کمتر خانواده‌ای را می‌توان آدرس داد که در میان اقوام دور و نزدیکش، فردی یا افرادی ملبس به کسوت خدمت در این نهاد نشان‌دار و پرافتخار نباشد. خدمت سپاه برخلاف برخی از گروه‌ها و سلبریتی‌ها که با جنجال و جریان سازی همراه است، بی‌منت و بدون هیاهو بوده و تا جایی که ممکن باشد، از رسانه‌ای کردن آن گریزان است.
سپاه درد مردم را با تمام وجود، درد خود می‌داند و فرماندهی که سیلی سختی به‌صورت آمریکا در عین الاسد نواخته، متواضعانه در برابر هرگونه خطا و یا حتی تقصیر در برابر مردم سر خم می‌کند و می‌گوید: «ما گردنمان از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هرگونه تصمیمی که مسئولین بگیرند، مطیع به اجرای آن هستیم... ما یک عمر خودمان را پیش‌مرگ مردم کردیم و امروز هم آبرویمان را با خداوند متعال معامله می‌کنیم و در این شرایط سخت مقابل دوربین‌ها ظاهر شدیم تا توضیح بدهیم.»
آمریکا و اذنابش از حادثه سقوط هواپیما ناراحت نیستند بلکه در محافل خود جشن گرفته و می‌پندارند که خلل عظیمی در صف متحد شده ایرانیان پس از شهادت حاج قاسم ایجاد شده است اما این خواب آشفته نیز به مانند گذشته تعبیر نخواهد شد و آینده نشان خواهد داد که ملت ایران همچون کوه پشت خادمان امنیت و اقتدار آفرینان این مرز و بوم خواهند ایستاد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/91328/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم