ایران پرسمان

آخرين مطالب

نقش سردار سلیمانی در مقاومت غزه تحلیل روز

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
روح‌الله فرقانی / «ناصرابوشریف» نماینده جنبش مقاومت جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه صبح‌نو ضمن گرامیداشت روز غزه که نماد مقاومت شناخته می‌شود، عنوان کرد: غزه الگو و نمادی از مقاومت است که سال‌ها پس از آزادی و پیروزی در جنگ 22 روزه، همچنان به اشکال مختلف در محاصره رژیم صهیونیستی است؛ محاصره‌ای که حتی شکل بین‌المللی هم از سوی غرب به خود گرفته و کمک‌های خودشان به این منطقه را قطع کرده‌اند؛ اما رژیم صهیونیستی همچنان از مقاومت و ایستادگی مردم غزه در هراس است چرا که قدرت بازدارندگی درغزه بالا رفته و اسرائیل می‌داند که هر اقدام خصمانه آنها با پاسخ قاطع مقاومت فلسطین روبه‌رو می‌شود؛ کما اینکه این ایستادگی و اراده جدی را در جنگ 48 ساعته غزه از سوی مقاومت دیدیم که پاسخ موشکی و قاطعی به آنها دادیم.
29 دی ماه «روز غزه؛ نماد مقاومت» نام‌گذاری شده است. با آنکه در تاریخ مقاومتِ جغرافیای مقاومت، رخدادهای زیادی وجود دارد؛ اما این سوال مطرح است که چرا غزه به‌عنوان نماد مقاومت معرفی شده است. باریکه 360 کیلومتر مربعی غزه در سال 2005 و پس از 38 سال تحملِ اشغالِ توأم با مبارزه و مجاهدت و مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست، توانست اشغالگران را از غزه اخراج کند. این مهم در حالی رخ داد که در سال 1967 رژیم صهیونیستی این منطقه را که تحت کنترل دولت مصر بود، با شکست ارتش عربی مصر اشغال کرده بود. در واقع با آزاد‌سازی غزه از اشغال، امید برای آزاد‌سازی بخش‌های دیگر سرزمین در اشغال فلسطین افزایش یافت.
قدرت بازدارندگی در غزه
در سایه تداوم حملات و خشونت‌های رژیم صهیونیستی و تداوم محاصره نوار غزه، مقاومت فلسطین همچنان بر تحکیم قدرت بازدارندگی خود در برابر رژیم صهیونیستی پایبند است؛ البته موفقیت‌های فلسطینی‏‌ها در عرصه دیپلماتیک و به خصوص عضویت در انواع سازمان‏‌های بین‏‌المللی و به دنبال آن وحشت صهیونیست‏‌ها از مقبولیت و مشروعیت گسترده و رو به افزایش فلسطین در عرصه جهانی هم قابل اشاره است. در این راستا چندی پیش مقامات فلسطینی خواهان عضویت در دیوان بین‌المللی کیفری شدند که این امر باعث نگرانی جدی مقامات رژیم صهیونیستی شد. در ادامه نیز دیوان اعلان کرد که قصد دارد درباره جنایات صورت‌گرفته در فلسطین تحقیق کند که این امر با وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه شد.
توجه جامعه جهانی به مساله فلسطین
باید بر این نکته اذعان کرد که آخر سال 2019 موفقیت‌های قابل توجهی در محافل بین‌المللی برای فلسطینی‌ها رقم زده شد و مجمع عمومی سازمان به نفع فلسطینی‌ها رای صادر کرد. این قطعنامه‌ها درباره ادامه کمک‌های جامعه بین‌المللی به آوارگان فلسطینی، حقوق آوارگان فلسطینی در جنگ 1967، حمایت و تمدید مجوز آژانس امداد و کاریابی پناهجویان فلسطینی (آنروا)، حفاظت از دارایی‌های فلسطینیان، ادامه کار کمیته ویژه تحقیق در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه وضعیت حقوق بشر در مناطق اشغالی و توقف شهرک‌سازی در اراضی اشغالی بود و همچنین قطعنامه‌هایی در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی علیه حقوق فلسطینیان و درباره بلندی‌های جولان سوریه تصویب شد و این امر به معنای آن است که فلسطینی‌ها وارد دوره جدیدی درخصوص استفاده از سلاح نرم که همان سلاح قانون بین‌المللی است، شده‌اند. روز غزه درحالی گرامی داشته می‌شود که بزرگ فرمانده مقاومت یعنی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، از سوی شیطانی‌ترین ساختار زمان ترور شد و اشتیاقش به شهادت پایان گرفت اما حماسه چند ده میلیونی عاشقان مقاومت درایران و بسیاری از کشورهای جهان نشان داد که مقاومت در مرتبه‌ای رفیع قرار دارد و گرمای مقاومت تا رهایی جهان از سلطه صهیونیسم رو به فزونی خواهد داشت.
ابوشریف: رمز پیروزی مقاومت غزه، ایمان و اراده است که با شهادت رهبرانش روح تازه‌ای در آن دمیده می‌شود
«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش مقاومت جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه صبح‌نو با اشاره به روز غزه و نماد مقاومت عنوان کرد: غزه الگو و نمادی از مقاومت است که سال‌ها پس از آزادی خود همچنان به اشکال مختلف در محاصره رژیم صهیونیستی است؛ محاصره‌ای که حتی شکل بین‌المللی هم از سوی غرب به خود گرفته و کمک‌های خودشان به این منطقه را قطع کرده‌اند؛ کمک‌هایی که پیش از این در حمایت از آوارگان و مردم مظلوم فلسطین از سوی نهادهای بین‌المللی اختصاص یافته بود.
هراس رژیم صهیونیستی از مقاومت
ابوشریف با اشاره به اینکه ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر محاصره رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: رژیم صهیونیستی زمانی که تظاهرات مردمی(راهپیمایی‌های بازگشت) و بالون‌های آتش‌زا را می‌بیند از ایستادگی و مبارزه ادامه‌دار مردم غزه در هراس است. این ایستادگی و مقاومت برای صهیونیست‌ها مشکل‌ساز شده است. این اراده ملت فلسطین برای مبارزه با صهیونیست‌ها این پیام را می‌رساند و می‌گوید که مردم فلسطین و غزه به پیگیری حقوق اولیه خود که همان آزادی و شکسته‌شدن محاصره صهیونیست‌هاست، ادامه می‌دهند و این مبارزه را قطع نخواهند کرد؛ کما اینکه این ایستادگی و اراده جدی را در جنگ 48‌ساعته غزه از سوی مقاومت دیدیم که چگونه در مقابل تجاوز و حملات هوایی آنها، پاسخ موشکی به آنها دادیم که منجر به عقب‌نشینی و اعلام آتش‌بس از سوی آنها شد.
شکست معادلات دشمن
نماینده جنبش مقاومت جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه ساکنان غزه همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهند؛ حتی با بمباران و شلیک موشک، تصریح کرد: صهیونیست‌ها شکست سنگینی در جنگ‌های 22 روزه و حتی دوروزه خوردند. جهانیان از این پیروزی مقاومت در شگفت هستند و به یاری خداوند رژیم اسرائیل به زودی نابود خواهد شد و ما به سرزمین خودمان دست می‌یابیم.
ایمان و اراده، رمز پیروزی غزه
وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی می‌داند که اینگونه محاصره‌ها تاثیری در اراده مردم ندارد و حتی ارتش و تانک‌های تا دندان مسلح آنها از این مقاومت و ایستادگی مردم غزه در هراس هستند. ایمان، اراده و پایداری مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی موجب این پیروزی‌ها شد؛ پیروزی‌هایی که معادلات دشمن را با شکست روبه‌رو کرده است. رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که دیگر حملات گسترده‌ای به اراضی مقاومت نداشته باشد چرا که با شکست روبه‌رو می‌شود.
ساخت بنادر در غزه
این تحلیلگر فلسطین با اشاره به اینکه فلسطینی‌ها با ساخت بنادر و راه‌ها در تلاش هستند تا اوضاع اقتصادی را به دست گیرند و محاصره صهیونیست‌ها را پایان دهند، یادآور شد: رژیم صهیونیستی وقتی می‌بیند که خللی در ایمان و اراده مردم غزه وارد نشده است، حربه دیگری را در پیش گرفته که همان ترور رهبران مقاومت است.
دمیده‌شدن روح تازه در مقاومت
وی افزود: این روش رژیم صهیونیستی در ترور رهبران فلسطینی و مقاومت که آمریکا هم از آن حمایت می‌کند، نقض حقوق بشر و جنایت جنگی است چرا که قانون بین‌المللی هم بر این موضوع صحه می‌گذارد؛ اما خون رهبران مقاومت که ریخته می‌شود، روح تازه‌ای است که محور مقاومت را پایدارتر و مستحکم‌تر می‌‌کند.
رژیم صهیونیستی فکر می‌کند که با ترور رهبران مقاومت، ما را تضعیف می‌‌کند اما نمی‌داند که حرکت مقاومت با شهادت این رهبران (شیخ یاسین و...) مقاوم‌تر و پایدارتر می‌شود و نور می‌گیرد؛ کما اینکه این را در شهادت سردار سلیمانی هم دیدیم که با شهادت و ریختن خون او روح تازه‌ای در مقاومت دمیده شد. دشمن با شهادت رهبران مقاومت به هدفش نرسید بلکه به شکست نزدیک‌تر شد. شهید سلیمانی به شهادت رسید و در دنیا و آخرت رستگار شد. این فعال عرصه محور مقاومت با اشاره به نقش سردار شهید سلیمانی در آزادی غزه و فلسطین گفت: سردار سلیمانی سال‌های طولانی در حمایت از فلسطین با رژیم صهیونیستی مبارزه کرد و نقش زیادی در حمایت از مردم مبارز فلسطین داشت. این شهید والامقام همیشه حامی مقاومت ضد‌غربی و ضد‌صهیونیستی بود و از بارزترین افرادی بود که در این مسیر به شهادت رسید. وی با بیان اینکه شهید سلیمانی تلاش زیادی در مسیر آزادی فلسطین انجام داد، گفت: راه شهید قاسم سلیمانی را ادامه خواهیم داد و ان‌شاءالله خون این شهید بزرگوار چراغ راهی برای اهداف بالای مقاومت خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/93662/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

استقبال مردم استان سمنان از رئیس‌جمهور

واکنش فرمانده ارتش به امروز صبح حادثه اصفهان

کنایه سنگین آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

امیرعبداللهیان در جلسه شورای امنیت چه گفت؟

ترک جلسه شورای امنیت توسط هیات الجزایری هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی

فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی

حزب الله تجمع نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه راهب هدف قرار داد

اجتماع یمنی‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

سقوط قیمت بیت کوین

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

طعنه وزیر صهیونیست به گزارش‌ها درباره انفجارهای اصفهان: مسخره است

روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک

عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند

تجاوز رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب سوریه

حمله انتحاری نافرجام به خودروی اتباع خارجی در کراچی پاکستان

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

عباس‌زاده: تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است

دستورات رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

حمله حزب‌الله لبنان به چند پایگاه صهیونیستی

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم

پایان یکه تازی اردوغان؟