ایران پرسمان

آخرين مطالب

مشکل اساسی کشور از زبان قالیباف سیاست روز

مشکل اساسی کشور از زبان قالیباف
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - مهر / عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: ما در کشور مشکلی اساسی و جدی داریم و آن این بوده که چالشی به نام نبود نسبت میان نظام ساختار کشور و خواسته ها وجود دارد
محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز(شنبه) در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسین با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی، شهید سلیمانی و شهدای حادثه کرمان و هواپیمای اوکراین، اظهار داشت: ما در کشور مشکلی اساسی و جدی داریم و آن این بوده که چالشی به نام نبود نسبت میان نظام ساختار کشور و خواسته ها وجود دارد و در تمامی حوزه ها از اقتصاد، فرهنگ، آموزش و غیره وجود دارد و اگر آن را اصلاح نکنیم، سر و سامان نخواهیم گرفت.
وی ادامه داد: اداره یک مجموعه بزرگ تحت عنوان دولت یا حکومت و به طور کلی کشور، نیازمند داشتن هنر حکومت داری است. مدیریت هم هنر، مهارت و علم است و در کشور ما باید بر اساس باورها و اندیشه‌های اسلامی و قرآنی باشد.
عضو مجمع تشخیص گفت: در اجرا متاسفانه انطباق حکمت نظری و عملی وجود ندارد و این ناکارآمدی که در بخش های از کشور ناکارآمدی اشباع شده است، ادامه می یابد.
قالیباف افزود: معتقدم که مبنای این تحول و حرکت بر اساس قانون اساسی که مبنای اداره کشور بوده، مجلس است. هر چند برخی این انتقاد را می کنند که من تاکنون در مجلس نبوده ام ولی باید بگویم بنا به تجربه و مشورت با پیشکسوتان این حرف را می زنم.
وی عنوان کرد: برخی می گویند که این تحول از مجلس شروع نمی شود ولی باید بگویم من مخالفم که معتقدم که کار نشد ندارد.
شهردار اسبق تهران اضافه کرد: معتقدم مدیری اگر وارد مجموعه ای شد و چهار ماه نتواند روی کار سوار شود، چهل ماه دیگر هم نمی تواند این کار را بکند. زمانی که بنده به نیروی انتظامی رفتم، به دوستان گفتم که باید دو کار انجام شود. اولین کار هویت بخشی به نیروی انتظامی به این معنی است، فرزندان مجموعه نیروی انتظامی در مدرسه وقتی شغل پدر را گفتند، همه دانش آموزان بفهمند و به آن افتخار کند. این کار در درون سازمان است.
قالیباف بیان کرد: به عنوان دومین هدف این موضوع را پی گرفتم که هر کسی می خواهد به کلانتری برود، اول بیاید سراغ من و بعد به مجموعه پاسگاه های پلیس برود. همه به من می‌خندیدند ولی من گفتم که با این دو هدف به نیروی انتظامی آمده ام.
مجلس با حضور 290 نفر و با یک خرد جمعی توان ایجاد تحول دارند
وی تصریح کرد: من با همان پرسنل نیروی انتظامی تنها چهارده ماه بعد توانستیم به این اهداف دست پیدا کنیم و 110 راه افتاد. 110 یک ساختار و تغییر فرهنگ بود و به صورت شکلی انجام شد و سوری نبود. پرسنل نیروی انتظامی این کار بزرگ را انجام دادند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: در دولت اصلاحات در مورد حل ترافیک بحث شد و قبول کردند. به من گفتند که یک بند که مربوط به کمربند است را حل کنید و اگر این موضوع حل شد، بقیه طرح را اجرا کنیم. من به دوستان گفتم سه ماه مهلت می خواهم که مشکل بستن کمربند را حل کنم و این کار را نیز کردم و دوستان هم تصدیق کردند.
قالیباف افزود: مردم ما وقتی مسئولین از آنان چیزی بخواهند و به آن باور داشته باشند، انجام می دهند چرا که فرهنگ پذیر هستند. مجلس با حضور 290 نفر و با یک خرد جمعی توان ایجاد تحول دارند.
وی اظهار داشت: وقتی حضرت آقا می فرمایند که باید قوی بشویم، باید از مجلس شروع شود و با درایت شویم.
شهردار اسبق تهران اضافه کرد: قوی شدن به معنای قوی شدن دولت نیست و معتقدم هر چه نهاد دولت و بروکراسی دولت قوی شود، مردم ضعیف می شوند. قوی شدن به این معنی است که ایران قوی شود و این هم به معنی این است که تک تک مردم قوی شوند. نمایندگان باید قوی باشند که کشور قوی شود و تحول ایجاد کنند. از طریق قانون گذاری و نظارت نمایندگان توان تغییر و قوی شدن وجود دارد.
قالیباف بیان کرد: نمایندگان با خرد و کار جمعی توان قوی شدن را دارند. باید این تحول از درون رخ دهد تا در جامعه نیز تحول شکل بگیرد و کشور قوی شود. ما در شهرداری تحول را از درون شروع کردیم و شهر و مردم را قوی کردیم.
نمایندگان باید به سنت الهی ایمان داشته باشند
وی تصریح کرد: در سیاست های قانون گذاری حضرت آقا به این موضوعات اشاره شده و لذا معتقدم در گام دوم باید تحول از مجلس شروع شود و این موضوع نیازمند افراد متخصص، انقلابی و جوان است. جوان منظورم نسبت به مجلس است و سن فقط یک شاخص است. مثلا اگر متوسط سن مجلس 50 باشد، مجلس جوان است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: نمایندگان باید به سنت الهی ایمان داشته باشند. غرب زده بودن و اینکه نمی‌توانیم، نمی شود. خداوند به تمامی بندگان مومن قول داده که پیروز خواهید شد. پس در سنت الهی نمی شود و نمی توانیم نیست.
قالیباف افزود: ما در دوم اسفند پیش رو دلسوزان انقلاب اسلامی و آنهایی که شیفته خدمت به مردم هستند را انتخاب کنیم تا تحول ایجاد شود. ما برای اینکه مردم تحول را احساس کنند و آماده حرکت بزرگ برای جبران گذشته باشند، باید بگویم یک برنامه پنج ساله کافیست.
وی اظهار داشت: من معتقدم این تحول با شرایط موجود منطقه ای، داخلی و بین المللی با یک برنامه پنج ساله ایجاد خواهد شد و مردم آن را حس خواهند کرد.
شهردار اسبق تهران اضافه کرد: من در دوران شهرداری به مردم گفتم که اگر هر 6 ماه تغییر را حس نکنند، این به معنی مشکل است. حالا هم که صحبت از برنامه پنج ساله می کنم باید بگویم که این تغییر و تحول در طول دوران این برنامه حس خواهد شد و این موضوع مستلزم اراده جدی نمایندگان خواهند بود.
قالیباف بیان کرد: نباید سطح ملی فدای سطح محلی شود. نباید مسایل بین المللی را فدای سطح محلی کنیم. اما باید بگویم که سطح محلی را نیز نباید فراموش کرد. ما باید تناسب بین این سطوح ایجاد کنیم. هر چه سیطره بر میزان بروکراسی بیشتر شود، مشکلات کمتر می شود.
وی تصریح کرد: سیستم بروکراسی کشور اسب سرکشی شده است که حتما باید مهار شود. باید تصمیماتی گرفته شود تا تحول رخ دهد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: نباید دولت خدمت تولید کند و این موضوع فساد زا است. دولت باید خرید خدمت کند. دولت باید به امورات تولی گری بپردازد.
قالیباف افزود: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی و ایران قوی شود، مردم باید قوی شوند. اگر می خواهیم مردم قوی شوند، دولت باید چابک شود و در این راستا مجلس باید در راس امور قرار گیرد. این کار به دست افراد متخصص و باورهای انقلابی صورت می پذیرد.
وی اظهار داشت: انقلابی گری به معنی کارهای محکم، پر قدرت، بدون فساد، علمی و سیستمی است.
شهردار اسبق تهران اضافه کرد: گاهی به جای اینکه مشکل برخی بخش ها را حل کنیم، کار را به بخش دیگر می‌سپاریم و این موضوع باعث می شود که شوراهای متعدد شکل بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/96028/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تایم‌لپس دیدنی از درخشش شفق قطبی بر فراز آتشفشان درحال فوران

منطقه زیبای پامنار خوزستان

فوران آتشفشان فرودگاهی در اندونزی را تعطیل کرد

دژ محمدعلی خان بختیاری در روزهای بارانی

برگی از تاریخ/ شهیدی که پارتی‌بازی نکرد

شکوهِ آینه کاری در کاخ گلستان

قابی زیبا از طبیعتِ بهاری استان گلستان

محمودزاده: وزرای راه، صمت، رفاه و کشور باید تغییر کنند

بهادری جهرمی: برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیأت وزیران رسید

انتقاد آذری جهرمی به رئیسی درباره مسئله حجاب

توصیه آخوندی برای روزهای بعد از حمله ایران به اسرائیل

واکنش واعظی به ادعای مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف

سردار حاجی زاده: با تسلیحات حداقلی به مصاف صهیونیست‌ها رفتیم

مطهری: میدان دادن به هنرمندان به جهش تولید فرهنگی کمک می‌کند

رسانه عبری: حزب‌الله لبنان استفاده از موشک‌های ضد استحکامات را آغاز کرده است

حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی«المالکیه»

چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

دو نشانه ی انسان نادان

حضور پلنگ در کوهسرخِ خراسان رضوی

بز های غش کننده!

واکنش کودک چند ماهه هنگام بمباران غزه

ذوق زدگیِ لاک پشت برای غذایش

میز بیلیاردی که خودش را با امواج در کشتی تراز می کند

علم منتظر معجزه نمی ماند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

رئیسی با این تصاویر به شایعات درباره عمل کردنش پایان داد

نماینده مجلس: اگر دولت قبول کند مشکل هست، مشکلات حل می‌شود

رسانه‌های اسرائیلی: حمله بالستیک ایران در جهان بی‌سابقه بود

پس لرزه‌های بازگشت گشت ارشاد؛ محبی: راهی جز خون دل خوردن نمانده...

پیمانکار پنتاگون متهم به شکنجه زندانیان ابوغریب شد

گروه 7: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند

طالبان: خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد

بمب‌افکن آمریکایی B-52 آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع

ترسیدنِ گربه از یک جوجه

کمک به دیگران

40 مکان مقدس و تاریخی در بقیع تخریب شد

آخرالزمان در دبی

افتخاری از پدافند هوایی ایران که تاکنون نشنیده‌اید!

گوناگون/ چرا برخی نعمت‌ها بر بنی‌اسرائیل حرام شد؟

خداحافظ نبوغ!

زمین گرد است!

توضیحات اژه‌ای درخصوص استعفای معاون اول قوه قضائیه

همه چیز درباره پایگاه هوایی «نواتیم» که مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت