ایران پرسمان

آخرين مطالب

چگونه آمریکا را به عقب‌نشینی واداشتیم؟ تحلیل روز

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - چگونه آمریکا را به عقب‌نشینی واداشتیم؟
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6018663
٢٥٠
٠
وطن امروز / متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
دکترحسین امیرعبداللهیان / اتفاقی که در مقابله به مثل جمهوری اسلامی ایران با آمریکا رخ داد و حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد- که چند ویژگی بسیار مهم برای اعمال سیاست‌های مداخله‌گرانه آمریکا در منطقه دارد- تبعات بسیاری را برای ایالات متحده به دنبال داشت. یکی از ماموریت‌های بزرگ پایگاه عین‌الاسد مدیریت تحولات سیاسی و اجتماعی منطقه بود و آن بخش از برنامه‌هایی که برای تجزیه منطقه و حمایت از متحد نامشروع آمریکا یعنی رژیم صهیونیستی وجود دارد، در این پایگاه انجام می‌شود.
این پایگاه سهم بزرگی در اجرای فرمان تروریستی ترامپ در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و آقای ابومهدی المهندس که قهرمانان مبارزه با تروریسم و داعش هستند، داشت. آمریکایی‌ها با توجه به اهمیت ویژه‌ای که پایگاه عین‌الاسد داشت و باور این برای‌شان دشوار بود که با مقابله به مثل این چنینی از سوی جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شوند طبعا باید با عنایت خط و نشان‌هایی که کشیده بودند و ادعای حمله به 52 نقطه فرهنگی، اقدامی را انجام می‌دادند یا توجیهی برای عدم اقدام‌شان پیش می‌کشیدند. به دلیل آنکه آمریکایی‌ها ورود به جنگ مستقیم با ایران را برای خود پرهزینه دانسته و نمی‌توانستند نتیجه فرساینده ادامه این جنگ را پیش‌بینی کنند، به توجیهاتی رو آوردند که در همان ساعات اولیه بعد از اصابت 13 موشک بالستیک ایران آن هم با دقت بالا به اماکن شناسایی شده در عین‌الاسد، مطرح شد.
ترامپ در همان ساعات اولیه بعد از اصابت موشک‌های ایرانی به زبان انگلیسی پیامی را توئیت کرد و نوشت: «همه چیز خوب است».
چند ساعت بعد در مصاحبه مطبوعاتی باید توجیه می‌کرد هیچ اتفاقی رخ نداده و هیچ کشته و زخمی‌ای برجا نمانده است اما دنیای کنونی دنیایی نیست که بتوان در آن مسائلی چنین مهم را پنهان نگه داشت ضمن اینکه وقتی جسد این نظامیان به آمریکا برگردانده شود یا آمار مجروحان عین‌الاسد که به بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی، اردن، کویت، آلمان و کشورهای دیگر منتقل شدند، منتشر شود، باز هم با سیاست «امپراتوری کنترل رسانه» که در آمریکا وجود دارد سعی می‌کنند نسبت به بخش عمده آنچه در عین‌الاسد رخ داده پرده‌پوشی کنند.
این یکی از دلایل ضعف آمریکاست که ادعاهای بزرگ کرده و پیام‌های تهدید‌آمیز بسیار داده اما در عمل به دلیل آسیب‌پذیری‌های بسیار بالایی که در منطقه دارند قادر به این نیستند اقدام به مقابله به مثل کنند.
ممکن است کسی بگوید برای آمریکایی‌ها با توان نظامی‌ای که دارند، شروع جنگ علیه ایران کار سختی نیست؛ در پاسخ باید گفت بله! می‌توانستند پاسخ‌هایی را بدهند اما پاسخ‌هایی را که می‌گرفتند بشدت توازن را بر هم می‌ریخت و در نهایت این آمریکایی‌ها بودند که با سرگیجه بسیار جدی مواجه می‌شدند. تا همین جای مسأله هم توازن به دلیل خطای راهبردی‌ای که آمریکا در ترور سردار سلیمانی مرتکب شد به نفع جبهه مقاومت و به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.
با شناختی که از جامعه آمریکا وجود دارد، در روزهای آینده ابعاد بیشتری از کشته و زخمی‌های آمریکا در عین‌الاسد را روی خط رسانه‌ها حتی رسانه‌های ایالات متحده شاهد خواهیم بود هرچند مقامات نظامی ما اعلام کردند می‌خواستند پیام محکمی به آمریکا بدهند و هدف ایران در این مقابله به مثل، گرفتن تلفات انسانی و کشتن سربازان آمریکایی نبوده اما از آنجا که عین‌الاسد پایگاه بسیار فعال و بزرگی بود، کشته و زخمی‌های آمریکایی از واقعیت‌های انکار‌ناپذیر رخ داده است.
«برایان هوک» با رفتاری غیرانسانی تهدید کرد همانگونه که با ژنرال سلیمانی برخورد کردیم، با ژنرال قاآنی نیز برخورد خواهیم کرد. درحالی که سردار قاآنی از پاسخ جوانمردانه صحبت کرد آنها از صدور دستورات علنی برای ترور سردار قاآنی سخن به میان می‌آورند. یک تحلیل غلط بعد از شهادت سردار سلیمانی در برخی محافل سیاسی، دیپلماتیک و امنیتی آمریکا شکل گرفت مبنی بر اینکه با توجه به شخصیت کاریزماتیک سردار سلیمانی، با به شهادت رسیدن ایشان ضربه بزرگی به سپاه قدس زده شد و پس از آن کسی نمی‌تواند سپاه قدس را در مسیر خودش پیش ببرد. ولی مسیر سپاه قدس از نظر جمهوری اسلامی ایران تامین حداکثری صلح و امنیت در منطقه و تامین حداکثری امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است.
ادعاهای بی سند و دلیل تروریست‌های آدمکش آمریکایی که نسبت تروریسم را به افرادی چون علامه «سیدحسن نصرالله» یا سرداران ما می‌دهند ادعای غلطی است که نه دنیا و نه افکار عمومی آن را نمی‌پذیرد. مردم ایران در مراسم تشییع سردار سلیمانی نشان دادند قدردان سرداران مبارزه با تروریسم، سرداران صلح و تضمین‌کنندگان امنیت جمهوری اسلامی ایران هستند.
سردار قاآنی مسیری را که سردار سلیمانی دنبال می‌کرد با قدرت ادامه خواهد داد و به‌رغم اینکه شرایط پیچیده‌ای در منطقه حاکم شده است، بیان «انتقام جوانمردانه» از زبان سردار قاآنی کلامی مبتنی بر اندیشه‌های درست انقلاب اسلامی است و تهدیدی که آمریکایی‌ها کردند نشان‌دهنده خوی تروریستی آنهاست. دونالد ترامپ همان ابوبکر البغدادی است؛ فقط لباس‌های آنها با هم تفاوت دارد، تفکر آنها تروریستی است و این تفکر خسارت‌های جدی را به صلح و امنیت منطقه ما زده است.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/97170/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی برای کشورهای عربی منطقه

منبع آگاه: ادعای «معاریو» درباره حمله به دیمونا توسط ایران کذب است

رئیسی: گذشت زمانی که می‌خواستند با برجام 2 و 3 روی موشک‌های ما معامله کنند

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

چه کسانی در برابر نهضت انبیاء می‌ایستند؟

گناهان زبان؛ شوخی با نامحرم

ماجرای عجیب غرور و تکبر ابوجهل

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

پورمختار: تلقی احمدی نژاد از «کشور» بودن اسرائیل درست نیست

از چاله به چاه؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی؛ نتیجه را ببینید

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

درآمد عجیب از زباله گردی

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت