ایران پرسمان
ارتش سوریه بر 50 درصد استان ادلب مسلط شد
دوشنبه 21 بهمن 1398 - 12:22:27 AM
ایران پرسمان - ارتش سوریه بر 50 درصد استان ادلب مسلط شد

ایرنا / ارتش و نیروهای مسلح سوریه بر حدود 50 درصد مساحت استان ادلب در شمال غرب این کشور مسلط شدند.
ارتش سوریه با همکاری نیروهای مقاومت روز یکشنبه به پاکسازی مناطق دیگری از استان حلب ادامه دادند و با پاکسازی روستاهای تل حدیه، البرقوم، الکلاریه، شهرک الزربه و منطقه الایکاردا و با این پیشروی‌ها، ریف جنوبی حلب به طور کامل از وجود تروریست‌ها پاکسازی شد.
با آزادسازی شهرک الزربه، نیروهای مسلح سوریه تا تسلط کامل بر جاده بین المللی دمشق - حلب کم‌تر از 10 کیلومتر فاصله دارند. تا پیش از آزادسازی الزربه، 15 کیلومتر از این جاده در کنترل تروریست‌ها بود.
از سوی دیگر رسانه‌های نزدیک به گروه‌های تروریستی از اعلام آماده باش ترکیه به این گروه‌ها برای حمله گسترده با پشتیبانی و مشارکت مستقیم نظامیان این کشور به مواضع ارتش سوریه در استان‌های حلب و ادلب خبر می‌دهند.
ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه 17 سپتامبر 2018 (26 شهریورماه 1397) در شهر سوچی درباره ادلب به توافقی دست یافتند که بر اساس آن مقرر شد تا 15 اکتبر 2018 (23 مهرماه 1397) منطقه عاری از سلاح تا عمق 15 تا 20 کیلومتری در خطوط تماس نیروهای دولت سوریه و عناصر مخالف در ادلب ایجاد شود و مقامات نظامی ترک و روس بر این روند نظارت داشته باشند.
این توافق به طور کامل اجرا نشد و گروه‌های تروریستی به صورت روزانه به نقض این توافق اقدام کردند و علاوه بر حمله به مواضع ارتش سوریه، غیرنظامیان را نیز در مناطق مختلف هدف قرار دادند که موجب واکنش و اقدام ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها شد.
ارتش سوریه در چند روز گذشته بیش از 600 کیلومتر مربع از مساحت استان‌های حلب و ادلب را برای پایان دادن به جنایت‌های تروریست‌ها پاکسازی کرده است و این موضوع موجب واکنش شدید ترکیه و نگرانی از سرنوشت گروه‌های تروریستی مورد حمایت این کشور شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/103051/ارتش-سوریه-بر-50-درصد-استان-ادلب-مسلط-شد
بستن   چاپ