ایران پرسمان
98 واحد مسکونی معلولان و مددجویان بهزیستی سیستان و بلوچستان واگذار شد
دوشنبه 21 بهمن 1398 - 15:13:33
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: 98 واحد مسکونی مددجویان و خانوارهای دارای 2 عضو معلول بهزیستی این استان واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، عزیزالله جهانتیغ افزود: مقوله مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه هدف بهزیستی است که در تامین آن با مشکلات زیادی روبرو هستند و بهزیستی استان با برنامه‌ریزی لازم تمام توان خود را در رفع این مشکل بکار گرفته و در این راه نیازمند کمک خیرین و نهادهای مرتبط است.
وی گفت: بر همین اساس 17واحد مسکونی به خانوارهای دارای 2 عضو معلول و 81 واحد مسکونی به سایر خانوارهای تحت پوشش تحویل داده خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این واحدهای مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌های مشترک و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت خود مددجو ساخته شده و این مددجویان از تسهیلات طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به مبلغ 400 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد، کمک بلاعوض سازمان بهزیستی به مبلغ 100 میلیون ریال و کمک بلاعوض مسکن محرومان به مبلغ 250 میلیون ریال و خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول از کمک بلاعوض 180 میلیون ریالی بهره‌مند شده‌اند.
جهانتیغ ادامه داد: برای تسهیل در ساخت این واحدهای مسکونی مددجویان از پرداخت هزینه صدور پروانه‌های ساختمانی و هزینه‌های انشعاب آب، برق و گاز معاف هستند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/103272/98-واحد-مسکونی-معلولان-و-مددجویان-بهزیستی-سیستان-و-بلوچستان-واگذار-شد
بستن   چاپ