ایران پرسمان
آیا ترامپ کارکنان کاخ سفید برکنار کرده است؟
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 8:44:26 AM
ایران پرسمان - ترامپ: برکناری‌های بیشتری در کاخ سفید خواهیم داشت

باشگاه خبرنگاران / ترامپ در مراسمی در واشنگتن از برکناری‌های بیشتری در کاخ سفید در ارتباط با رسوایی اوکراین گیت و استیضاحش در سنا خبر داد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم تصویب قانون حمایت از کهنه سربازان آمریکایی در واشنگتن، اعلام کرد: «در ارتباط با پرونده تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین شاهد برکناری‌های بیشتری در کاخ سفید خواهیم بود.»
این در حالی است که مجلس سنا روز چهارشنبه در رای‌گیری نهایی خود ترامپ را از دو اتهام "سوءاستفاده از قدرت" و "کارشکنی در کار کنگره" که علیه او در پرونده استیضاح مطرح شده بود، تبرئه کرد.
ترامپ همچنین از ارتش این کشور خواست با ژنرال الکساندر ویندمن، عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا به دلیل شهادت در پرونده استیضاح خود برخورد انضباطی کند.
ویندمن پیش‌تر از سوی ترامپ به دلیل شهادت علیه او از عضویت در شورای امنیت ملی آمریکا به عنوان متخصص امور اوکراین اخراج شده بود. او در جریان تحقیقات استیضاح دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا جزئیاتی را در خصوص مراودات ترامپ با رئیس جمهور اوکراین در اختیار قانونگذاران این کشور قرار داد.
شهادت ویندمن و تنی چند از مقامات دولتی آمریکا به تصویب دو بند استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان انجامید و منتهی به پیگیری پرونده استیضاح رئیس جمهور در سنای این کشور شد.
سخنرانی سالیانه ترامپ درست یک روز پیش از رای‌گیری نهایی سنای آمریکا درباره پرونده استیضاح او در مجلس نمایندگان این کشور برگزار شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/103726/آیا-ترامپ-کارکنان-کاخ-سفید-برکنار-کرده-است؟
بستن   چاپ