ایران پرسمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان: راه‌اندازی نهضت حمایت از تولید داخلی سبب اشتغال و رونق اقتصادی می شود
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 13:15:57
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیتها و جوانان توانمند استان، باید نهضت حمایت از تولیدات داخلی استان راه اندازی شود که این امر به اشتغال و رونق اقتصادی کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، هادی ابراهیمی در آیین رونمایی از سه محصول پهبادی تولید داخلی استان افزود: جوانان کشور برای خودکفایی باید در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال قدم بگذارند و در این زمینه می توانند در قالب تشکیل تعاونی که مردمی ترین نوع اقتصاد است، فعالیتهای خود را گسترش دهند.
ابراهیمی اظهارکرد: موسسه هوایی نوبند سبز خلیج فارس" که در زمینه آموزش و ساخت انواع ریزپرنده های غیر نظامی و پهباد غیر نظامی در استان فعالیت دارد، می تواند بعنوان یک صنعت مکمل در بخشهای کشاورزی، صنعتی، گردشگری و غیره خدمات خود را به این بخشها ارائه دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه تولیدات این موسسه توان رقابت با محصولات وارداتی را دارد، گفت: همه دستگاهها باید حمایت کنند و با توجه به توان نیروی انسانی ماهر و باتجربه این موسسه و اجرای طرحهای جدید و اشتغالزا، این اداره کل در زمینه اختصاص تسهیلات برای توسعه و تجهیز این موسسه نیز نهایت همکاری را خواهد داشت.
وی پیشنهاد کرد: این موسسه برای برخورداری از امکانات و تسهیلات بیشتر می تواند تعاونی تشکیل دهد و زمینه فعالیت خود را گستره تر کند.
مدیرعامل موسسه هوایی نوبند سبز خلیج فارس با بیان اینکه توانایی ساخت انواع پهپادهای غیرنظامی را در هرمزگان را داریم، گفت: این موسسه از سال 90 فعالیت خود را در حوزه هوایی با ورزشهای هوایی آغاز کرد و پس از آن به حوزه فناوری پهپادهای غیرنظامی ورود پیدا کرده و بعنوان اولین موسسه در حوزه ساماندهی پهبادهای غیرنظامی در کشور شروع بکار کرد.
مصطفی رنجبر افزود: این موسسه در حوزه خدمات و آموزش پهبادهای غیرنظامی افرادی را آموزش داده که به صورت پایدار مشغول فعالیتهای اقتصادی در حوزه نقشه برداری و تصویربرداری هوایی و صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه نقشه برداری و تصویربرداری هوایی به خارج از کشور هستند.
وی اظهارامیدواری کرد: با حمایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاهها، به زودی بزرگترین کارگاه تولید پهپادهای غیرنظامی در منطقه جنوب شرق کشور با اشتغال بیش از یکهزار نفر راه اندازی خواهد شد.
آموزش و ساخت انواع ریزپرنده های غیر نظامی و پهباد غیر نظامی، انجام خدمات تصویربرداری و نقشه برداری هوایی با پهباد، مجری طرح سازماندهی پهبادهای غیر نظامی در هرمزگان، برگزاری دوره های قوانین و مقررات هوایی با پهباد غیرنظامی با اعطای گواهی معتبر کشور و فروش و تعمیر پهبادهای غیر نظامی همراه با ثبت پلاک از عمده فعالیتهای موسسه هوایی نوبند سبز خلیج فارس است.
در این آئین از سه محصول پهبادی تولید داخلی به نام های کاروش، بهمن 41 و قاصدک و همچنین سامانه پهبادی غیرنظامی به نام سامانه شهید سلیمانی برای ثبت درخواست پرواز رونمایی شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/103833/مدیرکل-تعاون،-کار--و-رفاه-اجتماعی-هرمزگان--راه‌اندازی-نهضت-حمایت-از-تولید-داخلی-سبب-اشتغال-و-رونق-اقتصادی-می-شود
بستن   چاپ