ایران پرسمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس: تلاش برای افزایش کیفیت تولید با هم افزایی کارگر و کارفرما محقق می شود
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 16:24:40
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تاکید بر افزایش تولید واحدهای کارگاهی گفت: تلاش برای تولید بیشتر و افزایش کیفیت تولید با هم افزایی کارگر و کارفرما محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس جشن کارگری شهرستان سپیدان با اشاره به ارتباط معنا دار رابطه بین کارگر، کارفرما در تحقق موفقیت عنوان کرد: امروز اگر کارگر و کارفرما به دنبال موفقیت هستند باید به فکر تولید ثروت باشند .
‎ مختاری با اشاره به اینکه مالکیت کارگاه از نظر اسمی متعلق به کارفرما است؛ تصریح کرد: در واقع مالک هر واحد کارگاهی و اقتصادی از نظر معنوی علاوه بر کارفرما، کارگر و حتی دولت است .
‎مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: در فضای کارگری و کارفرمایی ضروری است که کارگر کار را بهتر و بیشتر انجام دهد و کارفرما مدیریت حرفه ای بهتر داشته باشد و ما دولتی ها هم باید برای تحقق این موفقیت به صورت حقیقی در خدمت تولید باشیم.
مختاری تصریح کرد: در صورت تحقق چنین موضوعی علاوه بر حفظ فرصت های شغلی بر تعداد آنها نیز افزوده می شود و این موضوع در صورت عملیاتی شدن تحقق فرمایش مقام‌معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و استراتژی های دولت است .
‎ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس افزود: همه آحاد جامعه در تحقق اشتغال اعم از مسئولین تا مردم نیز مسئولیت دارند .
‎مختاری با بیان اینکه کارگر معمولا قدردان کارفرمای خوب است و کارفرما هم قدر کارگر خوب را می داند‌؛ ابراز کرد: معمولا کارفرمایان در کنار خانواده خود؛ کارگر و خانواده آنها را دوست دارد و به همین ‌دلیل ما به همراه تشکلات عالی کارگری وکارفرمایی استان تلاش می کنیم که این تعامل روز به روز بیشتر شود و در صورت بروز اختلاف نیز اولویت بر سازش فی مابین گذاشته می شود که در همین رابطه بیش از 50 درصد دعاوی در استان به سازش رسیده است .
‎ مختاری با بیان اینکه سهم عمده فعالیت در شهرستان سپیدان در بخش کشاورزی 51 درصد در حوزه صنعت علی رغم پیشرفت هایی که صورت گرفته است 23.5 درصد و کمتر از نصف کشاورزی و در حوزه خدمات حدود 25 درصد است .
‎ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: برای دستیابی به موفقیت بیشتر و سریعتر در شهرستان سپیدان باید در حوزه خدمات و گردشگری تمرکز کرد و در این زمینه به صورت جدی تر ورود کنیم تا از ظرفیت خدادادی برای مردم استفاده کنیم و بویژه بخش تعاون در این شهرستان کمک بسیار زیادی را به مردم شهرستان می نماید .
‎ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به ظرفیت ایجاد شده وتعامل مناسب فعالین اقتصادی با مسئولین شهرستان افزود: براساس گزارش ها بیش از 700 مورد در سامانه رصد اشتغال شهرستان به ثبت رسیده و در حوزه کارورزی فارغ التحصیلان بیکار نیز 59 نفر به ثبت رسیده است .
‎ مختاری خاطرنشان کرد: همچنین براساس مشوق های بیمه ای برای کارفرمایانی که نیروی جدید می گیرند تا 2 سال مشوق بیمه ای معافیت 20 درصدی در نظر گرفته می شود که این مورد در شهرستان سپیدان شامل 28 کارفرما شده است .
‎ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: در حوزه تعاون 13 تعاونی با 300 نفر عضو و اشتغال بیش از 100 نفر در شهرستان سپیدان ایجاد شده است .
مختاری یادآورشد: در حوزه تسهیلات نیز بیش از 22 میلیارد تومان در حوزه اشتغال روستایی اقدام شده و در سند پیشگام توسعه شهرستان سپیدان 4 برنامه را فرماندار ی مدنظر دارد که در صورت اجرایی شدن تحول خوبی ایجاد می شود .
‎ در این مراسم از تعاونی تامین نیاز کارگران شهرستان سپیدان رونمایی و همچنین با اهدا لوح سپاس از کارگران و کارفرمایان شهرستان نمونه شهرستان تجلیل شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/103930/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-فارس--تلاش-برای-افزایش-کیفیت-تولید-با-هم-افزایی-کارگر-و-کارفرما-محقق-می-شود
بستن   چاپ